Mar 23 Mar, 2010 10:23 pm
cu cea mai mare placere va impartasesc din experienta, doar de asta exista forumul opel
initial am incercat de unul singur si nu am reusit decat sa il demontez. asta este partea cea mai simpla: partea cu buton are o pozitie in care iese pur si simplu - butonul apasat si partea respectiva culisata maxim stanga si un pic ajutata cu o surubelnita din interior, iese imediat. in partea cealalta se reteaza niturile cu ajutorul unei bormasini si a unui burghiu cat mai apropiat de diametrul interior al nitului
sa nu va speriati ca piesele or sa zboare - normal, deoarece in fiecare parte exista doua arcuri cam de 8-10cm fiecare
apoi la fiecare din capetele cilindrului pe care este lipit materialul ruloului exista cate un ansamblu de doua piese - una care vine fixa in interiorul cilindrului (pe un sistem de stift) iar a doua piesa intra in cea fixa pe un canal, avand posibilitate de miscare libera fara a iesi de acolo dupa ce trece de linia dreapta a canalului. piesele se curata bine de eventuale grasimi si mizerie si se usuca. ansamblul dinspre partea "fixa' (capatul opus celui cu butonul care permite scoaterea ruloului) nu o sa iasa usor deoarece de mijlocul piesei mobile vine prin resortul principal al ruloului. daca scoateti ansamblul ca sa il curatati, asigurati-va ca aveti cu ce sa agatati resorul ca sa ii scoateti capatul din interiorul cilindrului - nu va intampina rezistenta foarte mare, resortul respectiv lucrand prin torsionare, nu prin strangere-intindere. acest resort - i-am zis eu principal - este destul de lung - eu nu am reusit sa ii scot si capatul prins in cilindru si nici nu va recomand, daca nu vreti sa cumparati alt rulou - este imbracat intr-o camasa din ceva plastic lunga de vreo 40-50cm, resortul fiind si gresat. banuiesc ca rolul acestei camasi este de a diminua zgomotul pe care il face resortul la strangerea ruloului.
ok. odata curatate cele doua ansamble de la capete urmeaza distractia. o sa aveti nevoie de inca o persoana. eu nu am reusit singur, m-am chinuit 4 ore intr-o seara si inca vreo 3 a doua zi. sa aveti la dispozitie o scula de nituit, o bormasina, un spiral lat de lemn fi16 (e vorba de spiralul plat, nu cel clasic) pentru ca asta intra perfect in piesa mobila a ansamblului, o sula, un power-grip
etapele de asamblare ar fi urmatoarele:
- se incepe dinspre capatul cu buton, cu ruloul desfasurat complet. se introduce ruloul in carcasa bineinteles trecand materialul ruloului prin fanta. distractia incepe la potrivirea capatului, astfel incat arcul sa intre in ambele parti si piesa de pe capacul exterior sa intre in piesa libera de pe capatul cilindrului ruloului - aici e nevoie de un pic de indemanare, pentru ca in acelasi timp se tensioneaza si arcul - care este destul de tare. odata intrate, recomand blocarea pe pozitie cu ajutorul power-gripului. daca folositi o a doua persoana, va obosi destul de repede tinand arcul tensionat.
distractia cea mai mare este la capatul opus. in fabrica am impresia ca se face sudand piesa fixa de pe capac cu ultrasunete, ceea ce nu putem face acasa. ideea este ca aici sunt doua arcuri care trebuie tensionate: unul identic cu cel de la capatul celalalt si in acelasi timp resortul principal (si asta trebuie tensionat, nu gluma). in rest se procedeaza la fel ca la capatul celalalt. usor de zis, nu? daca ati ajuns aici iata cum am procedat eu:
cu piesele de pe capat montate pe capatul cilindrului si resortul principal atasat dar netensionat am dat o gaura prin cele doua piese si prin camasa metalica a cilindrului, astfel incat sa intre destul de usor o sula subtire, fara sa incomodeze arcul de capat. gaura asta am dat-o (prin incercare si eroare) cam la un centimetru de capatul exterior. asta o sa ajute la mentinerea tensiunii in resortul principal.
apoi, cu bormasina si burghiul plat de 16 am tensionat resortul principal oarecum ilogic. cu ruloul desfacut inspre mine am tensionat resortul inspre spatele ruloului, nu inspre fata. daca studiati ciocul pe care se prinde resortul principal o sa vedeti ca pana la urma asta este singurul sens de torsionare astfel incat sa nu iasa resortul de acolo.
cu resortul tensionat (destul de bine - sigur nu merge la mana) se cauta sa se alinieze piesele pe care le-ati gaurit mai inainte, pentru a introduce sula acolo, astfel incat sula sa poata fi trecuta prin fanta carcasei ruloului.
in etapa asta totul tine de indemanarea de a alinia cilindrul cu piesa fixa de pe capat in timp ce se tensioneaza arcul de capat, la fel ca dincolo. cealalta persoana va va ajuta foarte mult dirijand ruloul in functie de pozitia pe care o aveti si mentinandu-l fix pe bancul de lucru.
odata intrat se mentine tensionat si se introduc niturile in gauri, fara a face nituirea. se verifica functionarea. daca nu este suficient de tensionat se repeta operatiunile - lucru nu foarte placut. cand se nimereste tensiunea necesara (eu acum nu imi permit sa ii dau drumul ca se duce prastie) se executa nituirea.
ASTA ESTE TOT
sper sa va fie de folos. usor nu este, desi sistemul este simplu. insa nu e facut pentru a fi reparat.
succes