cand se aprinde becul , mergi la tester si vezi ce eroare ai , sau daca la tine merge metoda ,, agrafei ,, sau ,, pseudo-agrafa,, fao si pune codurile aici si te ajutam ,
agrafa ..... se pune o agrafa intre pini 5 si 6 din mufa de sub frana de mana , unde intra mufa de la tester , aici o sa vezi cum se face
https://www.clubopel.com/vie...asc&start=300
TESTUL PSEUDO AGRAFA :
S-a descoperit ca pe masinile cu motoare din seria "Z" si "Y" (de ex. Z18XE, etc) se pot totusi citi codurile de eroare stocate de ECU fara echipamente de diagnoza (TECH2, laptop cu interfete de test si soft de diagnoza), prin metoda "pseudo-agrafa" (asa i-am zis eu ). Metoda functioneaza la masinile care au becul "masinuta cu cheita", el fiind cel care clipeste si permite citirea codurilor. Pentru a citi codurile de eroare se procedeaza asa:
Trageti frina de mina si scoateti masina din viteza, pentru a nu provoca vreo paguba in eventualitatea in care ati pornit motorul fara sa vreti!
1. Cu motorul oprit (cheia scoasa sau in pozitia I), apasati simultan si tineti apasate pedalele de frina si acceleratie.
2. Rotiti cheia in pozitia II.
3. Becul "masinuta cu cheita" va incepe sa clipeasca semnalizind codurile de eroare. Codurile de eroare sint din 4 cifre. Fiecare cod e afisat o singura data. Intre fiecare cifra a codului e o mica pauza. Intre coduri e o pauza mai lunga. Dupa ce se ajunge la capatul listei de coduri, beculetul ramine aprins si nu mai clipeste. Cifra zero e reprezentata de 10 flash-uri.
Un exemplu:
"*" - martor aprins - flash
"_" - martor stins - pauza
**********_***_****_********** (10 flash-uri pauza 3 flash-uri pauza 4 flash-uri pauza 10 flash-uri -> cod 0340)
Daca nu sint stocate coduri de eroare, beculetul arde continuu/clipeste incontinuu/se stinge.
Pe unele masini (pina acum raportat doar Astra H si Zafira B) codurile de eroare nu sint clipite cu becul "masinuta cu cheita", ci sint afisate pe display-ul de km. sub forma ECNXXXXYY. Codurile de eroare sint XXXX.
Important!
- Aceasta metoda nu permite decit citirea codurilor de eroare, nu si stergerea lor. Pentru stergerea codurilor trebuie folosit un echipament de diagnoza (TECH2, laptop cu interfete de test si soft de diagnoza).
- Aceasta metoda permite un diagnostic rapid, precum si o economie de citiva zeci de lei, dar nu inlocueste un diagnostic facut de un profesionist cu un echipament adecvat, cu citire de parametri, grafice, etc.
bafta