- sandumbogdan
- ***
- 887 mesaje
- din 03 Sep 2004
- Iasi
sandumbogdan
- Mesaje scrise: 887
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2004
- Mesaj Privat
Pai 5w40 este mai bun ca specificatii decat 10w40, dar:
1. este mai scump
2. daca motorul este uzat (mai mult sau mai putin) va consuma uleiul mai repede daca este mai subtire.
Avantajul ar fi la 5w40 fata de 10w40 ca este mai subtire la temperaturi mici, deci este mai bun iarna si la porniri la rece.
1. este mai scump
2. daca motorul este uzat (mai mult sau mai putin) va consuma uleiul mai repede daca este mai subtire.
Avantajul ar fi la 5w40 fata de 10w40 ca este mai subtire la temperaturi mici, deci este mai bun iarna si la porniri la rece.
westbam
- Mesaje scrise: 2
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Nov 2004
- Mesaj Privat
- sandumbogdan
- ***
- 887 mesaje
- din 03 Sep 2004
- Iasi
sandumbogdan
- Mesaje scrise: 887
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2004
- Mesaj Privat
Nu stiu. Solutia respectiva disloca mizeria de pe unde este blocata, dar e posibil sa o mute prin alte parti si sa faca mai mult rau.
Devreme ce la nici un service autorizat, sau revizie nu se face asa ceva, nu vad rostul acestei operatiuni, mai ales ca orice mizerie s-ar desprinde in mod normal ajunge si ramane in filtrul de ulei, asta este rolul lui, ce nu cade singur, sta bine acolo, si daca dai jos, se pune alta mizerie.
Si mie imi place sa stiu ca este curat motorul dar nici nu trebuie exagerat.
La dacii unii mai faceau un amestec de ulei ieftin cu motorina pt. acelasi scop.
Devreme ce la nici un service autorizat, sau revizie nu se face asa ceva, nu vad rostul acestei operatiuni, mai ales ca orice mizerie s-ar desprinde in mod normal ajunge si ramane in filtrul de ulei, asta este rolul lui, ce nu cade singur, sta bine acolo, si daca dai jos, se pune alta mizerie.
Si mie imi place sa stiu ca este curat motorul dar nici nu trebuie exagerat.
La dacii unii mai faceau un amestec de ulei ieftin cu motorina pt. acelasi scop.
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
- hellrider
- **
- 111 mesaje
- din 28 Oct 2004
- Bucuresti - la serviciu
hellrider
- Mesaje scrise: 111
- Locatie: Bucuresti - la serviciu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Oct 2004
- Mesaj Privat
rivo
- Mesaje scrise: 81
- Locatie:
- Masina: Vectra 1994 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2004
- Mesaj Privat
- sandumbogdan
- ***
- 887 mesaje
- din 03 Sep 2004
- Iasi
sandumbogdan
- Mesaje scrise: 887
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2004
- Mesaj Privat
La AstraG 1.7dti scrie in carte revizii la 30 mii km, deci schimb de ulei la 30 mii km (ulei si combustibili de calitate, nu ce e la noi).
Deci un 0w40 (sintetic) daca ar fi la calitate corecta, si cu combustibili buni ar trebui sa tina 30 mii km, tinand cont ca uleiul respectiv e facut pt. romania (costa jumatate din pretul din germania sua mai putin chiar) atunci eu il las 15 mii km.
Un ulei mineral 10w40 eu il las 10 mii km.
Depinde si de tipul de utilizare, preponderent in oras cu multe porniri, durata de viata a uleiului se injumatateste, deci daca mergi numai in oras, 0w40 la 8000km este perfect.
Deci un 0w40 (sintetic) daca ar fi la calitate corecta, si cu combustibili buni ar trebui sa tina 30 mii km, tinand cont ca uleiul respectiv e facut pt. romania (costa jumatate din pretul din germania sua mai putin chiar) atunci eu il las 15 mii km.
Un ulei mineral 10w40 eu il las 10 mii km.
Depinde si de tipul de utilizare, preponderent in oras cu multe porniri, durata de viata a uleiului se injumatateste, deci daca mergi numai in oras, 0w40 la 8000km este perfect.
- hellrider
- **
- 111 mesaje
- din 28 Oct 2004
- Bucuresti - la serviciu
hellrider
- Mesaje scrise: 111
- Locatie: Bucuresti - la serviciu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Oct 2004
- Mesaj Privat
- sandumbogdan
- ***
- 887 mesaje
- din 03 Sep 2004
- Iasi
sandumbogdan
- Mesaje scrise: 887
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2004
- Mesaj Privat
- sorin666
- *****
- 3,893 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,893
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
- Slick
- ****
- 1,319 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Astra 2004 Z20LET
- Prahova
Slick
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
- sandumbogdan
- ***
- 887 mesaje
- din 03 Sep 2004
- Iasi
sandumbogdan
- Mesaje scrise: 887
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2004
- Mesaj Privat
- sorin666
- *****
- 3,893 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,893
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
Uleiuri care incep cu "0" nu stiu sa-ti spun, sincer sa fiu nu asi baga asa ceva in masina, dar un bidon de 5 litri costa de obicei intre 15 si 20 de Euro, in "promo" reusesti sa-l iei insa cu circa 20 % mai putin. Si reduceri promotionale sunt aproaoe in permanenta... vorbesc de marci cunoscute (Elf, Shell, Esso, etc...) un ulei "no name" onorabil este 3-4 Euro, in motoare fara mari pretentii poti pune si din ala fara probleme...
- Slick
- ****
- 1,319 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Astra 2004 Z20LET
- Prahova
Slick
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
- Mikki
- ****
- 1,418 mesaje
- din 06 Sep 2004
- Astra 2002 1.6
- Bucuresti
Mikki
- Mesaje scrise: 1,418
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 1.6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2004
- Mesaj Privat
Tocmai mi-am schimbat uleiul la Augsburg si cei de acolo au spus ca producatorul recomanda un ulei semisintetic 10W40. Eu am pus Mobil. Motorul este Z16SE. Un bidon de 4 litri costa 19 EUR.
Si inca ceva, fluturasul atasat de cei de la service indica urmatoarea schimbare de ulei peste 6000 km. Mie mi se pare cam putin comparativ cu cartea de service care recomanda schimbul la 30000 km
Si inca ceva, fluturasul atasat de cei de la service indica urmatoarea schimbare de ulei peste 6000 km. Mie mi se pare cam putin comparativ cu cartea de service care recomanda schimbul la 30000 km
senator1
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Oct 2004
- Mesaj Privat
Solutia respectiva spala motorul pe interior de toate mizeriile posibile. Eu am folosit frecvent asa ceva la Corsa mea si va spun ca raman componentele foarte curate dupa folosirea acesteia. Nu face nici un rau motorului. Se aduna fel si fel de mizerii care nu este obligatoriu sa se adune in filtru. recomandarea mea este sa folosesti solutia fara nici o retinere.
- Thanatos
- ****
- 1,108 mesaje
- din 24 Aug 2004
- Vectra 2000 X18XE1
- constanta - dk
Thanatos
- Mesaje scrise: 1,108
- Locatie: constanta - dk
- Masina: Vectra 2000 X18XE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2004
- Mesaj Privat
nu sunt mizerii...!!! sunt depuneri foarte importante pt un motor.
In an old engine you really don't want to remove all the deposits. Some of these deposits help seal rings, lifters and even some of the flanges between the heads, covers, pan and the block, where the gaskets are thin. I have heard of engines with over 280,000km that worked fine, but when flushed it failed in a month because the blow-by past the scraper ring(now really clean)contaminated the oil and screwed the rod bearings.
In an old engine you really don't want to remove all the deposits. Some of these deposits help seal rings, lifters and even some of the flanges between the heads, covers, pan and the block, where the gaskets are thin. I have heard of engines with over 280,000km that worked fine, but when flushed it failed in a month because the blow-by past the scraper ring(now really clean)contaminated the oil and screwed the rod bearings.
- sandumbogdan
- ***
- 887 mesaje
- din 03 Sep 2004
- Iasi
sandumbogdan
- Mesaje scrise: 887
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2004
- Mesaj Privat
In manualul de la AstraG 1.7dti, scrie ca este recomandat ulei intre 0w40 si 10w40, dar cu cat este mai frig afara, cu atata se recomanda un ulei cu primul indicativ mai mic, si anume 0w40, care se face doar sintetic. Si pt. asa specificatii trebuie calitate, deci nu neaparat merg pe cel mai scump ulei pt. ca este cel mai bun, ci si pt. ca fiind greu de facut, sunt slabe sanse sa se faca rabat de calitate, insa la o tehnologie simpla, de ulei mineral 15w40 pe care-l face si petrom, sansele sa fie un ulei mai prost sunt mult mai mari.
Eu fac service-ul la ce tine de mecanica si motor la o cunostinta care a lucrat in service in Germania timp de 5-6 ani si acuma si-a facut un atelier aici, si a zis ca in Germania, exact uleiul pe care il pun eu, Mobil 0W40 este GARANTAT 30 mii km de opel, insa ulei facut in Germania, dar ala pe care l-am pus eu era facut pe vapor, si a zis ca mai mult de 15 mii sa nu merg chiar daca e cel mai bun si scump ulei de pe la noi pt. ca e alta calitate.
Acuma 5-10 ani, pe bidoanele de ulei scria numarul de km pe care poti sa-i parcurgi, si majoritatea erau cam pe la 10-20 mii km (si asta la 10-15w, deci ulei mediu-prost), acum nu se mai scrie pe bidon, probabil au facut scandal producatorii de masini, insa e clar ca cam tot atata ar trebui sa tina un ulei.
Ultima modificare facuta de sandumbogdan la Vin 12 Nov, 2004 11:35 am, modificat de 2 ori in total
Eu fac service-ul la ce tine de mecanica si motor la o cunostinta care a lucrat in service in Germania timp de 5-6 ani si acuma si-a facut un atelier aici, si a zis ca in Germania, exact uleiul pe care il pun eu, Mobil 0W40 este GARANTAT 30 mii km de opel, insa ulei facut in Germania, dar ala pe care l-am pus eu era facut pe vapor, si a zis ca mai mult de 15 mii sa nu merg chiar daca e cel mai bun si scump ulei de pe la noi pt. ca e alta calitate.
Acuma 5-10 ani, pe bidoanele de ulei scria numarul de km pe care poti sa-i parcurgi, si majoritatea erau cam pe la 10-20 mii km (si asta la 10-15w, deci ulei mediu-prost), acum nu se mai scrie pe bidon, probabil au facut scandal producatorii de masini, insa e clar ca cam tot atata ar trebui sa tina un ulei.
Ultima modificare facuta de sandumbogdan la Vin 12 Nov, 2004 11:35 am, modificat de 2 ori in total
- hellrider
- **
- 111 mesaje
- din 28 Oct 2004
- Bucuresti - la serviciu
hellrider
- Mesaje scrise: 111
- Locatie: Bucuresti - la serviciu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Oct 2004
- Mesaj Privat
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 09 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mai 2004
- Mesaj Privat