Mie 07 Mar, 2012 8:52 pm
Eroarea era P0505...marian_sro , totul a inceput cand mi s-a fisurat racordul flexibil. Motorul,cat si masina functionand foarte bine, fara erori, fara nimic. Am mers cam o saptamana cu acel racord flexibil rupt. Initial am crezut ca este catalizatorul spart/fisurat.
-Am fost la un service aici in Pitesti unde aveau pe stoc racordul.
-Au demontat ''traseul'' aproape tot...saxofon cu tot cu sonda lambda(au scos mufa fara sa deconecteze bateria, desi le-am zis)-racord flexibil-catalizator-intermediara.
-Au sudat noul racord flexibil.
-Au montat totul la loc si au mufat sonda lambda.
-Am plecat de acolo, bucuros ca nu se mai auzea acel sunet de esapament spart.
-Masina a functionat foarte bine pana a doua zi, cand la un semafor s-a oprit motorul
Ma gandeam mai demult sa curat EGR-YAC-ThrottleBody.
-Am deconecta mufele de la YAC si Throttle Position Senzor si am demontat carburatorul si motorasul pas cu pas sa le curat.
-Le-am curatat luna si le-am montat la loc folosind la YAC o garnitura din aluminiu.
-Am montat mufele la loc si am pornit.
Motorul pornea, dar murea instant. Martor aprins in bord. Erori, doua P0100 si P0505. S-a sters doar prima, P0505 persista si nu reuseam sa scap de ea.
Ca sa o pornesc am umblat putin la surubul de reglaj al clapetei. Am deschis-o putin. A pornit la sfert, numai ca se tura , oscila relantiul.
-Am reglat tot din acel surub turatia motorului in jurul 850rot/min. Motorul functiona foarte bine acum , dar nu scapam de eroare, relanti bun.
M-am gandit ca eroare era de la YAC si ca sa scap de eroare am demontat iar motorasul pas cu pas si l-am inlocuit cu altul SH(cu valoare 10.1ohmi)si am schimbat si garnitura cu una originala.
-Am pus contactul timp de 30secunde si am pornit motorul.
-S-a dus turatia la 1100rot/min timp de 1min cat pompa de aer secundar a functionat, dupa care si-a revenit la 850rot/min. Martor inca aprins. Am lasat asa timp de 25min pana cind a deschis termostatul.
-Diagnoza si s-a sters si eroarea.
Acum toate bune si la locul lor.
-Am mers cu masina timp de o zi foarte bine, se comporat foarte bine, in plus se simtea o alta putere dezvoltata de motor.
-Aveam insa o problema cu lumina in bord in momentul cand dadeam semnalizare in sensul ca ''se simtea cum fura'' din intensitatea luminozitatii.
-Am zis ca am carbunii la alternator dusi.
Deci masina functiona foarte bine,o facuse-m.
-M-am decis sa demontez alternatorul si intradevar pe linga carbuni , am si ambii rulmenti cu joc.
-Am inlocuit alternatorul cu unul aproape identic(de alt producator), SH, dar care avea carbunii buni intradevar.
-A pornit iar si am bagat-o in teste iar...Ture prin oras, accelerari si decelerari. Functiona. Cu semnalizarea , nu se mai simte asa rau ''furtul'' de curent, dar tot ''fura'' pe undeva.
-Acum s-a schimbat putin situatia. Motorul functioneaza foarte bine, am mai scris.
PROBLEMA ACUM...
Cand masina sta si motorul functioneaza totul este normal....Situatia se schimba cand masina se afla in miscare, desi este scoasa din viteza(adica la relanti), moment in care are o fluctuatie de turatie intre 1000 si 1800rot/min.
Cum ''trag pe dreapta'' scade turatia la 850rot/min si sta constant. O turez(pe loc) pana la 7000rot/minut, urca foarte rapid, coboara pana la 850rot/min si sta constant. Nu se mai aprinde nimic in bord, zero erori.
Ma pun in miscare situatia se schimba, incepe sa oscileze intre turatiile mai sus mentionate.
Acest lucru nu imi explic.
DE CE cand masina sta pot tura motorul pana la maxim si revine constant si bine la turatia prescrisa de 850rot/min si cand masina este in miscare(scoasa pe liber) turatia oscileaza intre 1000 si 1800rot/min.
Vreau sa gasim impreuna o explicatie logica la aceasta problema.
In acest moment motorul functioneaza foarte bine(cand masina sta, in parametri normali) si cand este in miscare are si un plus de forta, numai ca are acea oscilatie enervanta.
V-oi reveni cu detalii, daca mai schimb ceva.
Astept si din partea dumneavoastra idei. Le v-oi aplica in limita bugetului.