Gabi.B.HD a scris:Asa cum ai calculat si tu, 185/60/15 este dimensiunea cea mai apropiata de cea gandita de producator ca fiind optima, asa ca eu pe asta o recomand. Pentru anvelope mai late, mai bine mergi pe 205/55/15, diferenta fata de cele pe 14 fiind de doar 0,8%.
Daca trebuie totusi sa fie de 195, as merge pe 195/55/15.
Da, se pare ca inclin spre 185x60x15. 205x55 sunt destul de mari si iasa in exteriorul masinii, deci "bat la ochi" "organelor". Cat despre 195x55,
inaltimea balonului va fi destul de mica, fatza de "standardul producatorului" (vezi calculul de mai sus), prin urmare scade confortul. Deci, ramase in "cursa" sunt 195x60 si 185x60. Acuma, avem calculele :
195x60 = 11.7 cm
185x60 = 11.1 cm
Intrebarea finala este cat castig la demaraj si cat pierd la stabilitate prin 0.6 cm in plus sau in minus aici. E clar ca demaraj mai mic si confort + stabilitate am la 195x60 si invers le am pe varianta cealalta, dar procentual..hmmm cam greu de spus
Aici imi da valorile :
-------------------------------------- 195x60x15 ----------------185x60x15----------------175x70x14
Raza (janta+anvelopa) :------- 307.5 mm ----------------301.5 mm----------------300.3 mm
Circumferina :-------------------- 1932.08 mm------------1894.38 mm----------1886.84 mm
Probabil ca demarajul scade, invers proportional cu stabilitatea si confortul de la stanga la dreapta
. Intrebarea e, cu cat? Matematic e simplu : cu 6%
. Acuma nu se shtie practic, ce inseamna asta, car ar fi feeling-ul. In alta ordine de idei 195x60 am avut, 185x60 nu.