- dancuciureanu
- Moderator
- 16,463 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,463
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- razvanid
- **
- 270 mesaje
- din 17 Mar 2010
- Corsa 2002 z10xe
- Constanta
razvanid
- Mesaje scrise: 270
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2002 z10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mar 2010
- Mesaj Privat
- razvanid
- **
- 270 mesaje
- din 17 Mar 2010
- Corsa 2002 z10xe
- Constanta
razvanid
- Mesaje scrise: 270
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2002 z10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mar 2010
- Mesaj Privat
razvan_cj
- Mesaje scrise: 45
- Locatie: Cluj
- Masina: Omega 1995 X20SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
Salutare! Sunt niste probleme la masinuta (Corsa C, motor Z12XE, fabr. 2002, 122000 km parcursi).
Scriu in speranta ca un moderator experimentat (ex d-l Dan Ciucureanu) va sti care e cauza.
Bun, sa incepem.
Motorul scoate zgomote puternice fie la "dat in gura" de la turatie mica (cam intre 2000 si 2700 rpm), fie la revenire catre relanti - cand decelerez in treapta inferioara si pe la 1500-1700 rpm incepe sunetul foarte puternic la esapament,cam ca o Dacie coapta, iar cand se apropie de relanti (pe la 1000 rpm) se linisteste. Acelasi simptom daca ma apropii de semafor, si franez cu masina scoasa din viteza. La aceeasi turatie, acelasi zgomot, care dispare cand e f aproape de relanti.
Buba e ca nu prezinta toate simptomele descrise nici la Engine Misfire, nici la probleme EGR ... Adica, daca schimb treptele pe la 4000 si o tin turata, pana si in rampa accelereaza ca dementa (pastrand proportiile ). Plus ca am dus-o pana la 170 la ora fara nici un stress. De asemenea, citeam la sectiunea dedicata EGR de un simptom cu ineficienta franei - iarasi, nu e valabil, frana merge ceas.
Nici lantul de distributie nu suna a "pacient mort", desi, ce-i drept, nu l-am desfacut si verificat.
Notabil e doar la pornirea la rece - partaie serios in primele 2-3 secunde, si in acea zona de turatie (1000-1500 rpm), partaie daca demarez foarte bland.
Ah,da, NU CONSUMA EXCESIV NICI ULEI NICI CARBURANT! La drum mixt - trafic de Cluj+drum intins+Valea Ariesului, cu gropi, curbe si depasiri pe distante scurte, merge cam 650 km pana la "rosu", apoi inca vreo 50 pana clipeste beculetul a rezervor complet gol. Rezonabil pentru o masina veche de 8 ani si cu 122000 km la activ, zic eu! Rezervorul e stock, de 44 litri, deci rezulta un consum de vreo 6.2,6.5 la suta.
Esapamentul nu prezinta urme clare de distrugere, doar toba finala are putina rugina pe la ornament. Totusi, acolo sa fie problema ?
Scriu in speranta ca un moderator experimentat (ex d-l Dan Ciucureanu) va sti care e cauza.
Bun, sa incepem.
Motorul scoate zgomote puternice fie la "dat in gura" de la turatie mica (cam intre 2000 si 2700 rpm), fie la revenire catre relanti - cand decelerez in treapta inferioara si pe la 1500-1700 rpm incepe sunetul foarte puternic la esapament,cam ca o Dacie coapta, iar cand se apropie de relanti (pe la 1000 rpm) se linisteste. Acelasi simptom daca ma apropii de semafor, si franez cu masina scoasa din viteza. La aceeasi turatie, acelasi zgomot, care dispare cand e f aproape de relanti.
Buba e ca nu prezinta toate simptomele descrise nici la Engine Misfire, nici la probleme EGR ... Adica, daca schimb treptele pe la 4000 si o tin turata, pana si in rampa accelereaza ca dementa (pastrand proportiile ). Plus ca am dus-o pana la 170 la ora fara nici un stress. De asemenea, citeam la sectiunea dedicata EGR de un simptom cu ineficienta franei - iarasi, nu e valabil, frana merge ceas.
Nici lantul de distributie nu suna a "pacient mort", desi, ce-i drept, nu l-am desfacut si verificat.
Notabil e doar la pornirea la rece - partaie serios in primele 2-3 secunde, si in acea zona de turatie (1000-1500 rpm), partaie daca demarez foarte bland.
Ah,da, NU CONSUMA EXCESIV NICI ULEI NICI CARBURANT! La drum mixt - trafic de Cluj+drum intins+Valea Ariesului, cu gropi, curbe si depasiri pe distante scurte, merge cam 650 km pana la "rosu", apoi inca vreo 50 pana clipeste beculetul a rezervor complet gol. Rezonabil pentru o masina veche de 8 ani si cu 122000 km la activ, zic eu! Rezervorul e stock, de 44 litri, deci rezulta un consum de vreo 6.2,6.5 la suta.
Esapamentul nu prezinta urme clare de distrugere, doar toba finala are putina rugina pe la ornament. Totusi, acolo sa fie problema ?
- florinmartoiu
- **
- 85 mesaje
- din 06 Sep 2009
- Corsa 2003 Z12XE
- Brasov
florinmartoiu
- Mesaje scrise: 85
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2003 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2009
- Mesaj Privat
salutare la toti OPEListii
vreau sa II MULTUMESC MULT domnului dan cuciureanu pentru toate postarile din acest forum!
mi-a fost de foarte mare ajutor!
incep mica mea povestioara.......sunt posesorul unui OPEL CORSA C 2001 Z10XE....cumparat personal din germania dintr-un autohaus. cum l-am cumparat m-am si ''inscris'' in acest forum.
masinuta am cumparat-o cu 160.000 km iar acum are 191.000 cand au inceput si simptomele, adica un tremur al motorului cand este cald, se tura cam greu si la fel revenea si din turatie, consum marit, usoare rateuri la accelerari bruste, consum exagerat de ulei (1 litru la 1700 km adica un drum de germania)....intr-un cuvant parca nu mai era masinutza de altadata. atunci am inceput sa caut cu atentie pe acest forum si dupa 2 luni de urmerire a postarilor dl-ui DAN m-am pus pe treaba.
am mai chemat 2 prieteni si ne-am pus pe curatarea Throttle Body, admisie si EGR.
AM URMAT CU STRICTETE TOTI PASII RECOMANDATI DE DOMNUL DAN (cu laptopul langa noi )
nu va puteti inchipui ce am gasit acolo! erau depuneri care CRED ca nu au fost curatate de cand este masina!
inarmati cu multa rabdare dupa 6 ore de frecat piese si inhalat carburol la ora 20:00 porneam masina!
vreau sa ZIC IN GURA MARE ca acum merge SUPEEEEER
inca o data miiiii de multumiri domnului DAN
(imi cer scuze daca sunt greseli, am scris in graba)
vreau sa II MULTUMESC MULT domnului dan cuciureanu pentru toate postarile din acest forum!
mi-a fost de foarte mare ajutor!
incep mica mea povestioara.......sunt posesorul unui OPEL CORSA C 2001 Z10XE....cumparat personal din germania dintr-un autohaus. cum l-am cumparat m-am si ''inscris'' in acest forum.
masinuta am cumparat-o cu 160.000 km iar acum are 191.000 cand au inceput si simptomele, adica un tremur al motorului cand este cald, se tura cam greu si la fel revenea si din turatie, consum marit, usoare rateuri la accelerari bruste, consum exagerat de ulei (1 litru la 1700 km adica un drum de germania)....intr-un cuvant parca nu mai era masinutza de altadata. atunci am inceput sa caut cu atentie pe acest forum si dupa 2 luni de urmerire a postarilor dl-ui DAN m-am pus pe treaba.
am mai chemat 2 prieteni si ne-am pus pe curatarea Throttle Body, admisie si EGR.
AM URMAT CU STRICTETE TOTI PASII RECOMANDATI DE DOMNUL DAN (cu laptopul langa noi )
nu va puteti inchipui ce am gasit acolo! erau depuneri care CRED ca nu au fost curatate de cand este masina!
inarmati cu multa rabdare dupa 6 ore de frecat piese si inhalat carburol la ora 20:00 porneam masina!
vreau sa ZIC IN GURA MARE ca acum merge SUPEEEEER
inca o data miiiii de multumiri domnului DAN
(imi cer scuze daca sunt greseli, am scris in graba)
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,463 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,463
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
razvan_cj incepe si tu usor cu o curatare cum a facut florinmartoiu si multi altii dar citeste tot si atent, dupa asta daca tot face nazuri mergi joi la Polus si fa o diagnoza, fa o proba cu alt debitmetru, alta bobina etc. Vineri pe 5.11 dimineata sunt in CJ pe la Mitrut sa beau o cafea cu el si sa vad masina lui om, de acolo o tai pe Plevnei si la Felix, daca vrei te infiintezi si tu sa vad scurt ce nazuri face. Daca nu faci curatari si probe degeaba ca eu atunci nu am timp sa stau prea mult.
- razvanid
- **
- 270 mesaje
- din 17 Mar 2010
- Corsa 2002 z10xe
- Constanta
razvanid
- Mesaje scrise: 270
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2002 z10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mar 2010
- Mesaj Privat
Am curatat si eu admisia azi...treaba usoara la demontat..la curatat unpik mai greu dar a mers..la teava de la EGR recomand Mr Muscolo granule in 30 de min am curatat teava la luciu cu el..
Problema a fost la montat..a intrat super greu pe clipsurile alea..am montat de 3 ori admisia poate poate sor prinde toate..am pakalito dupa 3 ore de chin :d
o sa postez si poze maine
Problema a fost la montat..a intrat super greu pe clipsurile alea..am montat de 3 ori admisia poate poate sor prinde toate..am pakalito dupa 3 ore de chin :d
o sa postez si poze maine
- florinmartoiu
- **
- 85 mesaje
- din 06 Sep 2009
- Corsa 2003 Z12XE
- Brasov
florinmartoiu
- Mesaje scrise: 85
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2003 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2009
- Mesaj Privat
- razvanid
- **
- 270 mesaje
- din 17 Mar 2010
- Corsa 2002 z10xe
- Constanta
razvanid
- Mesaje scrise: 270
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2002 z10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mar 2010
- Mesaj Privat
))) parerea mea e sa cumparati o solutie ceva sa curatati admisia fara sa o desfaceti in doua. (mr muscolo granule la greu + apa fiarta curata foarte bine)
sau patiti ca mine trage aer nu sta la relantiu.
deabia am ajuns acasa cu ea dupa lungi conversati de telefon cu D-nul Dan caruia ii multumesc de sfaturi
Bafta
sau patiti ca mine trage aer nu sta la relantiu.
deabia am ajuns acasa cu ea dupa lungi conversati de telefon cu D-nul Dan caruia ii multumesc de sfaturi
Bafta
- Shiva
- ****
- 1,977 mesaje
- din 22 Aug 2009
- Corsa 2002 Z12XE
- Cluj
Shiva
- Mesaje scrise: 1,977
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2009
- Mesaj Privat
- razvanid
- **
- 270 mesaje
- din 17 Mar 2010
- Corsa 2002 z10xe
- Constanta
razvanid
- Mesaje scrise: 270
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2002 z10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mar 2010
- Mesaj Privat
- razvanid
- **
- 270 mesaje
- din 17 Mar 2010
- Corsa 2002 z10xe
- Constanta
razvanid
- Mesaje scrise: 270
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2002 z10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mar 2010
- Mesaj Privat
- jE
- *******
- 8,422 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,422
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
- razvanid
- **
- 270 mesaje
- din 17 Mar 2010
- Corsa 2002 z10xe
- Constanta
razvanid
- Mesaje scrise: 270
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2002 z10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mar 2010
- Mesaj Privat
- jE
- *******
- 8,422 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,422
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
- razvanid
- **
- 270 mesaje
- din 17 Mar 2010
- Corsa 2002 z10xe
- Constanta
razvanid
- Mesaje scrise: 270
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2002 z10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mar 2010
- Mesaj Privat
razvan_cj
- Mesaje scrise: 45
- Locatie: Cluj
- Masina: Omega 1995 X20SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
Din lipsa de prieteni curajosi (NU INTREBATI CE SOI DE PRIETENI AM), toata operatiunea "curatenia" am plasat-o la niste "prieteni" de la un service micut de pe valea Ariesului. Ce-i drept, i-am prins in offside, si din lipsa de alte garnituri (la care mi-am notat codurile, ca oricum mai merg la ei pt alte operatiuni), etapa 1 a constat in diagnoza si curatire throttle body. Cu degripant MAXCOLOR si jet de aer s-a dus jegul in 15 min. La masurarea parametrilor, inginerul lor a ramas socat de cat de bun e motorul pt varsta lui.
Si "la ureche" au pus diagnosticul final : (sarutmana d-l Dan) jeg pe admisie - se va curata si restul admisiei si EGR peste 2 saptamani cand revin la ei si esapamentul PRAF. Adica, racord flexibil spart, toba finala decedata.
Asa ca daca fac lista ,urmeaza :
- curatat restul admisiei si EGR;
- schimbat ulei si filtru;
- schimbat placutele de frana - mai au 2 mm de trait;
- inlocuire racord flexibil si toba finala (nu incape discutie de sudura, e dusa de tot si nu e vorba de invelisul exterior)
Sfatul mecanicilor de la service-ul antementionat, Cris Autoserv Baia de Aries, ... NU CONDUCETI CORSA CU MOTOR PE BENZINA LA TURATII MICI, niciodata, indiferent de motive. Prietena mea a facut asa vreo 3 ani si asta a dus la atata jeg pe admisie.
P.S. : Voi reveni in cam 2 saptamani (13-14 nov) cu un update cu rezultatele. Deocamdata ... sunt socat, prin simpla curatire a throttle body, motorul parca a mai prins viata. Mizeria avea aspect de crema neagra de ghete.
Si "la ureche" au pus diagnosticul final : (sarutmana d-l Dan) jeg pe admisie - se va curata si restul admisiei si EGR peste 2 saptamani cand revin la ei si esapamentul PRAF. Adica, racord flexibil spart, toba finala decedata.
Asa ca daca fac lista ,urmeaza :
- curatat restul admisiei si EGR;
- schimbat ulei si filtru;
- schimbat placutele de frana - mai au 2 mm de trait;
- inlocuire racord flexibil si toba finala (nu incape discutie de sudura, e dusa de tot si nu e vorba de invelisul exterior)
Sfatul mecanicilor de la service-ul antementionat, Cris Autoserv Baia de Aries, ... NU CONDUCETI CORSA CU MOTOR PE BENZINA LA TURATII MICI, niciodata, indiferent de motive. Prietena mea a facut asa vreo 3 ani si asta a dus la atata jeg pe admisie.
P.S. : Voi reveni in cam 2 saptamani (13-14 nov) cu un update cu rezultatele. Deocamdata ... sunt socat, prin simpla curatire a throttle body, motorul parca a mai prins viata. Mizeria avea aspect de crema neagra de ghete.
- razvanid
- **
- 270 mesaje
- din 17 Mar 2010
- Corsa 2002 z10xe
- Constanta
razvanid
- Mesaje scrise: 270
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2002 z10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mar 2010
- Mesaj Privat
valenmax
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001 z10sx
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2008
- Mesaj Privat
Salutare ,in primul rand tin si eu sa multumesc domnului Dan pentru sfaturile care m-au dus la curatarea cu succes a throttle body-ului la corsa mea, bineinteles celebrele depuneri de 0.2-0.3 mm le-am curatat cu succes cu carbusolv si wd40,acum as dori sa ma apuc si de curatat admisie si egr, o singura intrebare am : cate garnituri sunt necesare pentru toata operatiunea?
Am comandat deja cele 2 garnituri de la EGR dar din cate am inteles mai sunt cateva,cand desfac admisia in doua nu este o garnitura intre piese?si cred ca mi-ar mai trebui o garnitura intre throttle si plasticul acela negru ca se cam misca, va rog daca se poate sa ma ajutati si cu codurile lor pentru ca la magazin se uita ca in codru cand le zic garnitura de aia sau de ailalta,am reusit intr-un final sa comand cele 2 garnituri de la egr dupa codurile scrise de domnul Dan pe la postul legat de egr agila ca altfel...
Am inteles ca in momentul in care scot EGR trebuie sa fac aerisirea la sistemul de racire adica sa scot tot antigelul din sistem,intrebarea mea este daca se mai pierd si alte lichide in momentul demontarii egr-ului respectiv admisiei.
Va multumesc , toate cele bune!
Am comandat deja cele 2 garnituri de la EGR dar din cate am inteles mai sunt cateva,cand desfac admisia in doua nu este o garnitura intre piese?si cred ca mi-ar mai trebui o garnitura intre throttle si plasticul acela negru ca se cam misca, va rog daca se poate sa ma ajutati si cu codurile lor pentru ca la magazin se uita ca in codru cand le zic garnitura de aia sau de ailalta,am reusit intr-un final sa comand cele 2 garnituri de la egr dupa codurile scrise de domnul Dan pe la postul legat de egr agila ca altfel...
Am inteles ca in momentul in care scot EGR trebuie sa fac aerisirea la sistemul de racire adica sa scot tot antigelul din sistem,intrebarea mea este daca se mai pierd si alte lichide in momentul demontarii egr-ului respectiv admisiei.
Va multumesc , toate cele bune!
- razvanid
- **
- 270 mesaje
- din 17 Mar 2010
- Corsa 2002 z10xe
- Constanta
razvanid
- Mesaje scrise: 270
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2002 z10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mar 2010
- Mesaj Privat
valenmax a scris:Salutare ,in primul rand tin si eu sa multumesc domnului Dan pentru sfaturile care m-au dus la curatarea cu succes a throttle body-ului la corsa mea, bineinteles celebrele depuneri de 0.2-0.3 mm le-am curatat cu succes cu carbusolv si wd40,acum as dori sa ma apuc si de curatat admisie si egr, o singura intrebare am : cate garnituri sunt necesare pentru toata operatiunea?
Am comandat deja cele 2 garnituri de la EGR dar din cate am inteles mai sunt cateva,cand desfac admisia in doua nu este o garnitura intre piese?si cred ca mi-ar mai trebui o garnitura intre throttle si plasticul acela negru ca se cam misca, va rog daca se poate sa ma ajutati si cu codurile lor pentru ca la magazin se uita ca in codru cand le zic garnitura de aia sau de ailalta,am reusit intr-un final sa comand cele 2 garnituri de la egr dupa codurile scrise de domnul Dan pe la postul legat de egr agila ca altfel...
Am inteles ca in momentul in care scot EGR trebuie sa fac aerisirea la sistemul de racire adica sa scot tot antigelul din sistem,intrebarea mea este daca se mai pierd si alte lichide in momentul demontarii egr-ului respectiv admisiei.
Va multumesc , toate cele bune!
Am comandat deja cele 2 garnituri de la EGR dar din cate am inteles mai sunt cateva,cand desfac admisia in doua nu este o garnitura intre piese?si cred ca mi-ar mai trebui o garnitura intre throttle si plasticul acela negru ca se cam misca, va rog daca se poate sa ma ajutati si cu codurile lor pentru ca la magazin se uita ca in codru cand le zic garnitura de aia sau de ailalta,am reusit intr-un final sa comand cele 2 garnituri de la egr dupa codurile scrise de domnul Dan pe la postul legat de egr agila ca altfel...
Am inteles ca in momentul in care scot EGR trebuie sa fac aerisirea la sistemul de racire adica sa scot tot antigelul din sistem,intrebarea mea este daca se mai pierd si alte lichide in momentul demontarii egr-ului respectiv admisiei.
Va multumesc , toate cele bune!
ceri garnitura egr ptr admisie vezi cai 30 ron una(849516sau 9157509) si ptr clapeta aleas vreo 20 ron amandoua ptr admisie nu styu ca nu am skimbato am pus silicon
bafta