- tannu
- ***
- 775 mesaje
- din 07 Dec 2007
- Vectra
- Bucuresti
tannu
- Mesaje scrise: 775
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2007
- Mesaj Privat
Mda, nu stiu daca mai are rost sa zic ceva. Unii fac teste si ajung la o concluzie, altii fac teste si ajung sa afirme tocmai contrariul. Eu am vazut/patit "teste" (nedorite, evident) si am o parere bine definita; prefer sa ma bazez pe experientele personale sau ale caror martor am fost eu sau cunoscuti, in detrimentul celor facute de diversi.
Acum cativa ani de zile, eu, personal, am luat o ditamai piatra cubica, pe Virtutii, la 110 km/h, cu o Dacie Berlina, cu roata stanga spate; masina a fugit de spate, dar am redresat-o si totul a fost ok (mai putin faptul ca mi s-a rupt rahatul ala de coraba care venea din fabrica, in timp ce schimbam roata si a trebuit sa chem pe cineva sa vina cu o coarba; la 2 dimineata nu prea circulau multi pe strada ca sa le cer). Piatra era intrun unghi intunecat si am vazut-o tarziu. Am evitat sa o iau cu roata fata si am luat-o cu cea din spate. Sunt ferm convins ca daca o luam cu fata, m-as fi dat peste cap cu masina.
Dar aici discutam de cauciuri, nu ? Ehh, atunci eu, cand o sa am de ales, pe alea bune o sa mi le pun numai pe fata.
Acum cativa ani de zile, eu, personal, am luat o ditamai piatra cubica, pe Virtutii, la 110 km/h, cu o Dacie Berlina, cu roata stanga spate; masina a fugit de spate, dar am redresat-o si totul a fost ok (mai putin faptul ca mi s-a rupt rahatul ala de coraba care venea din fabrica, in timp ce schimbam roata si a trebuit sa chem pe cineva sa vina cu o coarba; la 2 dimineata nu prea circulau multi pe strada ca sa le cer). Piatra era intrun unghi intunecat si am vazut-o tarziu. Am evitat sa o iau cu roata fata si am luat-o cu cea din spate. Sunt ferm convins ca daca o luam cu fata, m-as fi dat peste cap cu masina.
Dar aici discutam de cauciuri, nu ? Ehh, atunci eu, cand o sa am de ales, pe alea bune o sa mi le pun numai pe fata.
- xcuseme
- ****
- 1,458 mesaje
- din 26 Aug 2006
- Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
- Iasi
xcuseme
- Mesaje scrise: 1,458
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2006
- Mesaj Privat
- viorelt
- **
- 346 mesaje
- din 28 Mar 2008
- Vectra 2008 z19dt
- Bucuresti
viorelt
- Mesaje scrise: 346
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2008 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2008
- Mesaj Privat
- xcuseme
- ****
- 1,458 mesaje
- din 26 Aug 2006
- Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
- Iasi
xcuseme
- Mesaje scrise: 1,458
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2006
- Mesaj Privat
Baietii de la Michelin zic destul de clar, si tind sa cred ca stiu ce zic:
New tyres fitted in front :
- The behavior of the car will change, because the front / rear balance will be reversed.
The driver, used to a car with less grip at the front, will therefore be taken unawares.
- On a slippery road, the rear will lose traction before the front of the vehicle.
The driver will have no chance of controlling the rear, and will be tempted to accelerate further, which will amplify the spin effect. Only an experienced driver will be able to recover from this dangerous situation...
New tyres fitted at the back :
- The handling of the vehicle will be similar to that known by the driver before the tyre change, because the traction balance will be the same.
- Rear traction will be better, and the driver will be able to control and steer their vehicle without a problem by decelerating and turning the steering wheel in the direction of the bend.
That's why Michelin advises you to reduce the risks you take by fitting new or less worn tyres at the rear of the vehicle for:
- better grip on bends
- extra safety.
New tyres fitted in front :
- The behavior of the car will change, because the front / rear balance will be reversed.
The driver, used to a car with less grip at the front, will therefore be taken unawares.
- On a slippery road, the rear will lose traction before the front of the vehicle.
The driver will have no chance of controlling the rear, and will be tempted to accelerate further, which will amplify the spin effect. Only an experienced driver will be able to recover from this dangerous situation...
New tyres fitted at the back :
- The handling of the vehicle will be similar to that known by the driver before the tyre change, because the traction balance will be the same.
- Rear traction will be better, and the driver will be able to control and steer their vehicle without a problem by decelerating and turning the steering wheel in the direction of the bend.
That's why Michelin advises you to reduce the risks you take by fitting new or less worn tyres at the rear of the vehicle for:
- better grip on bends
- extra safety.
- tannu
- ***
- 775 mesaje
- din 07 Dec 2007
- Vectra
- Bucuresti
tannu
- Mesaje scrise: 775
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2007
- Mesaj Privat
Pot sa fiu eu impotriva expertilor ? Probabil au dreptate. Dar eu tot pe fata mi le pun Macar pt siguranta ca sunt noi si sunt mai putine sanse sa cedeze decat ar fi la unu vechi si mai uzat.
Totusi ei fac referire la drumuri ude, pe ploaie, etc. Iarna, nu mai tine smecheria cu cauciucurile noi pe spate daca ai tractiune fata, iar pe timp frumos si drum uscat, la o curba in viteza, s-ar putea sa iti trebuiasca alea noi pe fata ca sa prinda aderenta pt redresare.
Ma rog.. Pana la urma, ideal e sa ai 4 caucioace cu acelasi grad de uzura (de preferat cat mai noi), de acelasi tip si dimensiuni, iar inlocuirea sa se faca total, nu partial... Mai nasol e ca ori nu prea ne permitem ori nu prea ne lasa inima sa le schimbam asa des si pe toate odata..
Oricum, aia de la Mishlan sigur sunt mai experimentati ca mine, asa ca nu pot sa ii contrazic . Hai sa trecem la alta categorie. Ce profil ar fi cel mai indicat pt drumuri umede/ploaie ? Ca si aici am gasit contradictii si nu sunt convins. La fiecare model vad la producatori texte de genul "excelente pe timp de ploaie" si profiluri diferite.
Totusi ei fac referire la drumuri ude, pe ploaie, etc. Iarna, nu mai tine smecheria cu cauciucurile noi pe spate daca ai tractiune fata, iar pe timp frumos si drum uscat, la o curba in viteza, s-ar putea sa iti trebuiasca alea noi pe fata ca sa prinda aderenta pt redresare.
Ma rog.. Pana la urma, ideal e sa ai 4 caucioace cu acelasi grad de uzura (de preferat cat mai noi), de acelasi tip si dimensiuni, iar inlocuirea sa se faca total, nu partial... Mai nasol e ca ori nu prea ne permitem ori nu prea ne lasa inima sa le schimbam asa des si pe toate odata..
Oricum, aia de la Mishlan sigur sunt mai experimentati ca mine, asa ca nu pot sa ii contrazic . Hai sa trecem la alta categorie. Ce profil ar fi cel mai indicat pt drumuri umede/ploaie ? Ca si aici am gasit contradictii si nu sunt convins. La fiecare model vad la producatori texte de genul "excelente pe timp de ploaie" si profiluri diferite.
- viorelt
- **
- 346 mesaje
- din 28 Mar 2008
- Vectra 2008 z19dt
- Bucuresti
viorelt
- Mesaje scrise: 346
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2008 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2008
- Mesaj Privat
- Gabi.B.HD
- *****
- 3,439 mesaje
- din 15 Mai 2007
- Astra 2011 A16XER
- Hunedoara
Gabi.B.HD
- Mesaje scrise: 3,439
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2007
- Mesaj Privat
- tannu
- ***
- 775 mesaje
- din 07 Dec 2007
- Vectra
- Bucuresti
tannu
- Mesaje scrise: 775
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2007
- Mesaj Privat
Am selectat anvelopele in anumite limite de pret si numai pe dimensiunile care ma interesau, de aceea sunt doar cateva profiluri in poza. Sunt putin diferite si cele care seamana.
Si eu tot Bravuris (dreapta jos) as fi ales pt ca (teoretic) pare cel mai bun (si e si cel mai scump din selectia facuta), dar ironia face ca am gasit vreo cateva siteuri/forumuri cu pareri si ratinguri slabe la capitolul acvaplanare... Foarte ciudat
In fine, mi le-am comandat pe cele mai ieftine si, aparent, cele mai slabe in conditii de ploaie (conform profil) - Marangoni Zeta Linea. Decizia am luat-o, nu din cauza banilor (diferenta totala era de vreo 30 lei/anvelopa intre Zeta si Bravuris, parca), ci tot din cauza diverselor siteuri/forumuri unde, culmea, erau cotate/vorbite de bine in conditii de drum ud/timp de ploaie; pe langa asta am mai vorbit cu un tip care lucreaza in domeniu si mi-a zis ca sunt excelente pe ploaie si drum uscat, dar ca sunt naspa pe gheata si zapada.
Ehh, ce-o fi, o fi, vedem
Si eu tot Bravuris (dreapta jos) as fi ales pt ca (teoretic) pare cel mai bun (si e si cel mai scump din selectia facuta), dar ironia face ca am gasit vreo cateva siteuri/forumuri cu pareri si ratinguri slabe la capitolul acvaplanare... Foarte ciudat
In fine, mi le-am comandat pe cele mai ieftine si, aparent, cele mai slabe in conditii de ploaie (conform profil) - Marangoni Zeta Linea. Decizia am luat-o, nu din cauza banilor (diferenta totala era de vreo 30 lei/anvelopa intre Zeta si Bravuris, parca), ci tot din cauza diverselor siteuri/forumuri unde, culmea, erau cotate/vorbite de bine in conditii de drum ud/timp de ploaie; pe langa asta am mai vorbit cu un tip care lucreaza in domeniu si mi-a zis ca sunt excelente pe ploaie si drum uscat, dar ca sunt naspa pe gheata si zapada.
Ehh, ce-o fi, o fi, vedem
- xcuseme
- ****
- 1,458 mesaje
- din 26 Aug 2006
- Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
- Iasi
xcuseme
- Mesaje scrise: 1,458
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2006
- Mesaj Privat
- l_stoian79
- ***
- 602 mesaje
- din 08 Mai 2006
- Astra 2006 Z14XEP
- Timisoara
l_stoian79
- Mesaje scrise: 602
- Locatie: Timisoara
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2006
- Mesaj Privat
am eu Dunlop SP Sport FastResponse acum pe masina, dimensiunea e 195/60/R15 (Astra Clasic 1.4)
Am vreo 10000km cu ele (8000 vara trecuta si restul in sezonul asta).
Pro:
- aderenta foarte buna inclusiv pe drumuri umede. Foarte rar intra ABS-ul de cand am pus gumele astea
- mi se pare ca au o uzura redusa (atat cat pot spune dupa 10000km)
Contra:
- destul de rigide/zgomotoase
Am vreo 10000km cu ele (8000 vara trecuta si restul in sezonul asta).
Pro:
- aderenta foarte buna inclusiv pe drumuri umede. Foarte rar intra ABS-ul de cand am pus gumele astea
- mi se pare ca au o uzura redusa (atat cat pot spune dupa 10000km)
Contra:
- destul de rigide/zgomotoase
boby9999
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Cluj
- Masina: Zafira 2001 2.0 ydth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mar 2010
- Mesaj Privat
Sal, si eu folosesc anvelope iarna si vara, iarna folosesc de multi ani Continental ContiWinter si sunt foarte multumit de ele ia vara am folosit Michelin Energy super anvelope dar acuma ma pus dracu si mi-am luat Dunlop Sport 3D si nu sunt deloc multumit si sau uzat dupa 10 000 de km ca si cum sau uzat Michelinu dupa 30 000 pe vara urmatoare imi trebuia altele.
- claurs
- **
- 314 mesaje
- din 14 Nov 2009
- Omega 1990 C20se
- Tulcea
claurs
- Mesaje scrise: 314
- Locatie: Tulcea
- Masina: Omega 1990 C20se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Nov 2009
- Mesaj Privat
- colbert
- **
- 314 mesaje
- din 17 Mar 2009
- Astra 2009 1.7 cdti Z 1.7 DTH
- Iasi
colbert
- Mesaje scrise: 314
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2009 1.7 cdti Z 1.7 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mar 2009
- Mesaj Privat
- CapellaCt
- ****
- 1,624 mesaje
- din 27 Nov 2007
- Vectra 2004 Z18XE
- Deutschland
CapellaCt
- Mesaje scrise: 1,624
- Locatie: Deutschland
- Masina: Vectra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2007
- Mesaj Privat
- colbert
- **
- 314 mesaje
- din 17 Mar 2009
- Astra 2009 1.7 cdti Z 1.7 DTH
- Iasi
colbert
- Mesaje scrise: 314
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2009 1.7 cdti Z 1.7 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mar 2009
- Mesaj Privat
- Nirolf1986
- ***
- 940 mesaje
- din 13 Sep 2010
- Astra 2001 Z16XE
- Arad
Nirolf1986
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2010
- Mesaj Privat
- Pisboy
- ***
- 705 mesaje
- din 23 Mai 2009
- Astra 2004 Z17DTH
- Bacau
Pisboy
- Mesaje scrise: 705
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mai 2009
- Mesaj Privat
Anvelopele de vara sunt facute dintr-un material mai "tare" ca pe temperaturi ridicate sa nu fie prea moi si sa se toceasca sau sa piarda aderenta.
Cele de iarna sunt facute dintr-un material mai moale ca la temperaturi scazute sa nu devina casante,plasticate si sa piarda aderenta.Aceste sunt recomandate pentru montaj si isi intra in drepturi cam de la 7 grade in jos.
De aia cei care folosesc anvelope de iarna, vara ,le tocesc foarte mult (compozit moale pe temperaturi ridicate).
Profilurile anvelopelor atat de vara cat si de iarna sunt specifice fiecarui sezon.Cele All Season sunt frectie la picior de lemn in ambele anotimpuri,chiar in momentul de fata putin producatori mai fac astfel de anvelope.
Anvelopele de vara cele mai bune sunt cele care ofera atat un raport bun intre protectia impotriva acvaplanarii cat si cea a aderentei.
O anvelopa buna face o diferenta foarte mare in controlul masinii,pentru cei care merg iarna cu anvelope de vara e ca si cum te-ai duce la un maraton de 1000 metri si in loc sa fii incaltat cu adidasi corespunzatori ,tu incerci sa castigi cursa in slapi.
Nu au nimic anvelopele de vara daca sunt depozitate la temperaturi mai joase,ideea e sa nu fie folosite,supuse la solicitari pe temperaturi joase (mers iarna la temp scazute)caci devin mai casante si pot imbatrani prematur.
Ultima modificare facuta de Pisboy la Vin 14 Jan, 2011 4:54 pm
Cele de iarna sunt facute dintr-un material mai moale ca la temperaturi scazute sa nu devina casante,plasticate si sa piarda aderenta.Aceste sunt recomandate pentru montaj si isi intra in drepturi cam de la 7 grade in jos.
De aia cei care folosesc anvelope de iarna, vara ,le tocesc foarte mult (compozit moale pe temperaturi ridicate).
Profilurile anvelopelor atat de vara cat si de iarna sunt specifice fiecarui sezon.Cele All Season sunt frectie la picior de lemn in ambele anotimpuri,chiar in momentul de fata putin producatori mai fac astfel de anvelope.
Anvelopele de vara cele mai bune sunt cele care ofera atat un raport bun intre protectia impotriva acvaplanarii cat si cea a aderentei.
O anvelopa buna face o diferenta foarte mare in controlul masinii,pentru cei care merg iarna cu anvelope de vara e ca si cum te-ai duce la un maraton de 1000 metri si in loc sa fii incaltat cu adidasi corespunzatori ,tu incerci sa castigi cursa in slapi.
Nu au nimic anvelopele de vara daca sunt depozitate la temperaturi mai joase,ideea e sa nu fie folosite,supuse la solicitari pe temperaturi joase (mers iarna la temp scazute)caci devin mai casante si pot imbatrani prematur.
Ultima modificare facuta de Pisboy la Vin 14 Jan, 2011 4:54 pm
- Pisboy
- ***
- 705 mesaje
- din 23 Mai 2009
- Astra 2004 Z17DTH
- Bacau
Pisboy
- Mesaje scrise: 705
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mai 2009
- Mesaj Privat
tannu a scris:Am selectat anvelopele in anumite limite de pret si numai pe dimensiunile care ma interesau, de aceea sunt doar cateva profiluri in poza. Sunt putin diferite si cele care seamana.
Si eu tot Bravuris (dreapta jos) as fi ales pt ca (teoretic) pare cel mai bun (si e si cel mai scump din selectia facuta), dar ironia face ca am gasit vreo cateva siteuri/forumuri cu pareri si ratinguri slabe la capitolul acvaplanare... Foarte ciudat
In fine, mi le-am comandat pe cele mai ieftine si, aparent, cele mai slabe in conditii de ploaie (conform profil) - Marangoni Zeta Linea. Decizia am luat-o, nu din cauza banilor (diferenta totala era de vreo 30 lei/anvelopa intre Zeta si Bravuris, parca), ci tot din cauza diverselor siteuri/forumuri unde, culmea, erau cotate/vorbite de bine in conditii de drum ud/timp de ploaie; pe langa asta am mai vorbit cu un tip care lucreaza in domeniu si mi-a zis ca sunt excelente pe ploaie si drum uscat, dar ca sunt naspa pe gheata si zapada.
Ehh, ce-o fi, o fi, vedem
Si eu tot Bravuris (dreapta jos) as fi ales pt ca (teoretic) pare cel mai bun (si e si cel mai scump din selectia facuta), dar ironia face ca am gasit vreo cateva siteuri/forumuri cu pareri si ratinguri slabe la capitolul acvaplanare... Foarte ciudat
In fine, mi le-am comandat pe cele mai ieftine si, aparent, cele mai slabe in conditii de ploaie (conform profil) - Marangoni Zeta Linea. Decizia am luat-o, nu din cauza banilor (diferenta totala era de vreo 30 lei/anvelopa intre Zeta si Bravuris, parca), ci tot din cauza diverselor siteuri/forumuri unde, culmea, erau cotate/vorbite de bine in conditii de drum ud/timp de ploaie; pe langa asta am mai vorbit cu un tip care lucreaza in domeniu si mi-a zis ca sunt excelente pe ploaie si drum uscat, dar ca sunt naspa pe gheata si zapada.
Ehh, ce-o fi, o fi, vedem
Sa stii ca din experienta in vanzari de anvelope, Marangoni sunt anvelope slabe cu un marketing puternic.Multa lume s-a plans de ele ca sunt sgomotoase,se uzeaza repede etc.
Eu unu nu prea sunt de acord cu majoritatea profilurilor V mai ales pe Marangoni.Mai degraba luat Bravuris 2 (stanga jos) profil asimetric.Alea seamana forte mult cu profilul excelent pentru apa de la mai multi producatori consacrati.
Ia zi acele Maragoni care le-ai luat profil V nu sunt zgomotoase pe asfalt uscat ? suna a plasticat ?
- Steffano
- ****
- 1,190 mesaje
- din 14 Nov 2010
- Vectra 2001 Z18XE
- Dolj
Steffano
- Mesaje scrise: 1,190
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Nov 2010
- Mesaj Privat
- Shiva
- ****
- 1,976 mesaje
- din 22 Aug 2009
- Corsa 2002 Z12XE
- Cluj
Shiva
- Mesaje scrise: 1,976
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2009
- Mesaj Privat
Nu stiu cum e sa treci iarna cu gume de vara, pentru ca, iarna trecuta, fiind prima la volan, am decartat direct pt un set de jante de tabla si gume de iarna Dunlop Wintersport.
Momentan am niste ogase de gheata prin fata garajului. N-am nici o problema sa intru cu spatele in garaj sau sa-mi scot masina din garaj.
In schimb am vazut un Logan cu gume de vara prin parcare la Polux. Patinaj artistic la fiecare viraj, indiferent de viteza. Te zgarcesti la gume si te trezesti ca decartezi mai mult la RCA
Momentan am niste ogase de gheata prin fata garajului. N-am nici o problema sa intru cu spatele in garaj sau sa-mi scot masina din garaj.
In schimb am vazut un Logan cu gume de vara prin parcare la Polux. Patinaj artistic la fiecare viraj, indiferent de viteza. Te zgarcesti la gume si te trezesti ca decartezi mai mult la RCA