Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Totul e frumos, totusi nu s-a raspuns la intrebarea omului: mersul sub 2000RPM dauneaza (mai ales turbinei)? Ce inseamna subturat la diesel (in special la Y17DT)? Mers sub cuplul maxim, adica 1800RPM? Pai atunci la benzinare de 1.8 16v care au cuplul maxim la 3800 ar trebui sa se mearga numai de la 3800 in sus, nu?

In alta ordine de idei: ce te faci cu perioada in care motorul este rece (vreo 10 minute la -10 grade?)? Nu omori motorul, si in special turbina, daca mergi la peste 1800RPM, neavand o ungere adecvata? Dupa cate stiu eu, cauza cea mai frecventa a defectiunilor la turbina e mersul cu peste 2000RPM in primele 10-15 minute de rulare cu motorul rece. Si avand in vedere ca majoritatea dintre noi fac cam 15 minute pana la servici, cum ar trebui sa mergem? Pana in 1800RPM sau peste 1800RPM? Smile
Skip ads

  • seth

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Prahova
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Dodo, acum ai dat-o pe rece? Da, la rece e cum zici tu. Dai bairam sa sarbatorim evenimentul? Wink
Tu ai citit topicul cu atentie? Se discuta despre TALPA sub 2000rpm. Misterul ce-i drept ne inconjoara si suntem neputinciosi. O fi 1999rpm sau 2001rpm sau nu?! Cred ca s-a stabilit generic 2000.
Deci inca o data:
TALPA. Dam talpa sub 2000 sau nu? Deci nu se intreaba daca apasam gingas de la 800rpm pana la cat vrei tu, dam TALPA sub 2000 sau o luam cu gingasie pana acolo si abia dupa aia putem la o adica sa dam TALPA? Sau o fi 1998rpm, 2001rpm?! D-aia am stabilit generic 2000rpm ca sa stabilim un punct de origine.
TALPA da? De asta se vorbeste.
Si vii tu cu berea da? Ca sa sarbatorim ca la rece NU SE DA TALPA si preferabil NU SE TUREAZA PESTE 3000. Dar pe asta o stiam toti, aici se vorbea de TALPA da?
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Mesajul initial e:

giani71 a scris:Salut toti posesorii de auto OPEL.
Va rog , daca poate sa-mi explice cineva, de ce se poate strica turbina daca motorul este utilizat intr-un regim de turatii de pana la 2000 rpm...
Multumesc anticipat.


Despre care talpa e vorba in mesajul initial????? O fi devenit despre talpa in timp ce incercai sa demonstrezi ceva, dar altfel nu stiu... Sau poate o fi ceva personal care iti intuneca judecata Smile Cat despre talpa sub 2000RPM, nimeni nu a demonstrat nimic legat de asta ci s-a vorbit doar de mersul subturat (explicatii bune de altfel), despre care stiam si eu destule. S-a spus doar ca la mersul subturat se poate descentra turbina daca se accelereaza brusc. Sa spunem ca e asa, cu toate ca nu vad motivul. Intrebarea e aceeasi, ce inseamna mers subturat pentru Y17DT, la care cuplul maxim e atins la 1800RPM?
  • giani71

  • Mesaje scrise: 59
  • Locatie: pitesti
  • Masina: Corsa 2002 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jan 2006

  • Mesaj Privat
Se pare ca nimeni nu a reusit sa dea o explicatie de specialitate. Avand in vedere ca cei mai multi dintre noi utilizeaza masina zilnic si pe distante relativ scurte, deci cu motorul sub temperatura optima(89 C), tind sa cred si eu , ca si Dodo, ca mersul cu motorul "subturat" in limitele 1500-2300/2500 rpm nu poate fi daunator ci dimpotriva...
Parerea mea este ca nevoia de ungere este proportionala cu turatia. In conditiile in care si pompa de ulei debiteaza la o presiune proportionala cu turatia, dar pierderile de presiune liniare si locale(asa cum spune "mecanica fluidelor") cresc simtitor cu cresterea turatiei , este lesne de presupus ca locurile indepartate, mai greu accesibile de pe circuitul de ulei ar fi deficitar lubrifiate...
Oricum , va multumesc pentru parerile voastre.

PS Ar fi foarte bine daca am discuta fara sa fim patimasi... dar poate ca mi s-a parut...
Skip ads

  • lica 18

  • Mesaje scrise: 121
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2005 cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Feb 2009

  • Mesaj Privat
salut
spuneti-mi va rog si mie un motor de pe o astra cosmo 1,9 cdti,care e turatia la care trebuie tinut si la care se simte cel mai bine.am auzit mai multe variante:care spun ca la 2mii,care la 2500,care la 1700.eu il tin de obicei cam la 2mii.e bine si ptru turbuna,ca am auzit ca in primul rind aia cade de la subturatii sau supraturatii.multumesc.
  • ionutxxl

  • Mesaje scrise: 1,255
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Vectra 2004 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Pot sa va spun din proprie experienta ca la turatii excesive de pe loc si cu motorul rece am terminat o turbina.
- dar sa va spun despre ce e vorba: aveam la firma un ww touran cu cutie tiptronic ,si asa imi placea sa o calc cu pedala la fund Embarassed (Cei care stiu dupa terminarea cursei la acceleratie la cutie automata sau tiptronic e o cursa a pedalei de urgenta care daca o calci se tureaza la cuplul maxim pt depasiri sau putere maxima) si uite asa intr o dimineata la un semafor motorul rece am calcat-o la blana de pe loc ma lipit de scaun , turometru a ajuns pe la 4500 ,un nor negru de fum de nu te vedeai si mai merg 300 m pana la firma si un miros de ars de nu puteai respira ma uit la ulei 0, la toba de esapament numai ulei , si motorul spre norocul meu ca nu l-am gripat Confused am parcat discret masina si am zis ca s-a stricat din senin Embarassed ,si hop 1500 euro o turbina noua dar macar era a firmei asa ca m-am lecuit de accelerari bruste de pe loc si cu motorul sub temperatura de functionare..
-si optim cred eu ca intre 2200 si 2500 e perfect la diesel de schimbat viteza in regim de mers normal ,si pe deasupra simti masina ce vrea si cand vrea schimbata treapta de viteza
-si mai vad unii care merg frate sa faca economie de carburant cu 70 la ora cu treapta a 6-a de viteza si saraca masina se balbaie de trage sa moara undeva pe la 1500 de ture
- daca nu aveam turometre nu puteam merge cu masinile?
- sub 2000 mi se pare prosteste sa mergi masina se balbaie ,zgatie, moarte prematura sigur, acuma fiecare dupa necesitati si dupa stil nu a zis nimeni daca vrei sa dai jar sa nu mergi cu 190 pe autobanda la 4000 de ture,sau cand intri intr o depasire sa nu i dai cat ai nevoie numai sa treci in siguranta chiar daca ajunge turometrul la maxim de sar pistoanele
  • aco_008

  • Mesaje scrise: 4,239
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Peste 2000 e ok. Din care am observat la mine, dar am alt motor, cu cat il tin mai apropiat de 3000 rpm am consumul mai mic. De exemplu cu viteza a 4a pe tempomat la 95 km/h si vreo 2900rpm am facut 100km cu 4,9l, cu viteza a 5a la intoarcere, tot 100 km, 95 km/h la vreo 2300 rpm 5,6l. Nu prea imi suna logic dar se pare ca asa e.
  • Andrei2

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Harghita
  • Masina: Vectra 2001 1.6 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Pânã nu demult am avut ºi eu un Astra 2000 16V. La turaþii de peste 2000 - 2500, consumul era de 5,8-6,0 , bineînþeles la drum lung. La turaþii mai mici, folosind treapta cea mai mare posibilã (fãrã a forþa totuºi motorul) scãdea la 4,7 - 4,8.
Referitor la ce a spus aco_008 cu consumuri diferite pe acelaºi traseu (dar direcþii opuse). Dacã a mers de la Braºov la Bucureºti ºi retur nici nu mã mir. Sã faci acelaºi traseu înversând condiþiile(turaþiile) ºi vezi cã va fi la fel.
Oare nu þi-ai pus întrebarea de ce la stabilirea consumului se parcurge acelaºi traseu dus-întors?
  • aco_008

  • Mesaje scrise: 4,239
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
am mers brasov ploiesti nu am ajuns la bucuresti, bv-pl am avut consum 5,6, pl-bv am avut 4,9. Ti se pare ciudat, nu? Stiu si eu ca pana la ploiesti cobori ca doar fac drumul asta de destui ani.
  • adrian terinte

  • Mesaje scrise: 1,240
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2008

  • Mesaj Privat
asa ca sa ne mai descretim fruntile si sa nu mai fim cu gandul ca daca trecem de 2000rpm se strica turbina,ne luam masini diesel clasic sau SDI sau chiar benzinare sau mai ecologic electrice Very Happy

si eu am pe vectra b y20dth si singurul lucru pe care il respect este sa nu trec de 1800rpm cand este motorul rece mai ales cand afara sunt cu -grade,iar cand se incalzeste la temp optima nu ma mai uit la turatii,il exploatez in functie de situatie ,schimb si la 1500 si la 3000 dar si la 4500 si nu am avut probleme cu el.

eu cred ca e cel mai bine e sa nu ne mai gandim ca daca fac asa...se strica ,sau daca o calc ...se strica,sau oricare posibilitate care ar duce la stricarea motorului,ca la un moment dat ajungi sa zici ca mai bine mergi pe jos decat sa mergi cu masina ''ca daca se strica''.Masinile sunt facute sa se strice si sa se repare.

Si inca ceva : daca nu era bine sa o turezi la 4000 neamtu nu o facea sa se tureze de la 0 la 5000,o limita undeva la 2800-3000.

Scuze de atata vorbarie
  • madalyn2009

  • Mesaje scrise: 320
  • Locatie: Braila
  • Masina: Astra 2008 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2009

  • Mesaj Privat
chiciuc a scris:tinand cont ca nu folosesti turbina decat pe o plaja aprox de 300~500 rpm mai bine o dezactivezi si nu mai nici o problema. Poti sa o si dai jos.

Stiam ca sensibile la talpa sub ~2000 rpm sunt sensibile turbinele cu geometrie variabila.
Valoare 2000 este luata de referinta deoarece toate turbinele sunt full-load la aceasta turatie. Te interesezi la motorul tau la cat turbina se invarte la viteza nominala (sigur < 2000 rpm) si de acolo poti sa ii dai talpa. Daca e gresita ideea de mai sus.

turbina la relanti are 5000 ture. din cauza mersului subturat se depune funingine pe palele turbinei si astfel se dezechilibreaza cauzand batai asupra axului turbinei si implicit ducand la ruperea acestuia. daca pe motor a fost montata turbina inseamna ca trebuie folosita, nu tinuta la racoare sa nu oboseasca. Cool
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR