Pot sa va spun din proprie experienta ca la turatii excesive de pe loc si cu motorul rece am terminat o turbina.
- dar sa va spun despre ce e vorba: aveam la firma un ww touran cu cutie tiptronic ,si asa imi placea sa o calc cu pedala la fund
![Embarassed](//www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
(Cei care stiu dupa terminarea cursei la acceleratie la cutie automata sau tiptronic e o cursa a pedalei de urgenta care daca o calci se tureaza la cuplul maxim pt depasiri sau putere maxima) si uite asa intr o dimineata la un semafor motorul rece am calcat-o la blana de pe loc ma lipit de scaun , turometru a ajuns pe la 4500 ,un nor negru de fum de nu te vedeai si mai merg 300 m pana la firma si un miros de ars de nu puteai respira ma uit la ulei 0, la toba de esapament numai ulei , si motorul spre norocul meu ca nu l-am gripat
![Confused](//www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
am parcat discret masina si am zis ca s-a stricat din senin
![Embarassed](//www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
,si hop 1500 euro o turbina noua dar macar era a firmei asa ca m-am lecuit de accelerari bruste de pe loc si cu motorul sub temperatura de functionare..
-si optim cred eu ca intre 2200 si 2500 e perfect la diesel de schimbat viteza in regim de mers normal ,si pe deasupra simti masina ce vrea si cand vrea schimbata treapta de viteza
-si mai vad unii care merg frate sa faca economie de carburant cu 70 la ora cu treapta a 6-a de viteza si saraca masina se balbaie de trage sa moara undeva pe la 1500 de ture
- daca nu aveam turometre nu puteam merge cu masinile?
- sub 2000 mi se pare prosteste sa mergi masina se balbaie ,zgatie, moarte prematura sigur, acuma fiecare dupa necesitati si dupa stil nu a zis nimeni daca vrei sa dai jar sa nu mergi cu 190 pe autobanda la 4000 de ture,sau cand intri intr o depasire sa nu i dai cat ai nevoie numai sa treci in siguranta chiar daca ajunge turometrul la maxim de sar pistoanele