- turbojack
- **
- 124 mesaje
- din 15 Jul 2006
- Cluj
turbojack
- Mesaje scrise: 124
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jul 2006
- Mesaj Privat
- parasutistul
- OP
- 266 mesaje
- din 12 Mai 2004
- Calibra 1994 C25XE V6
parasutistul
- Mesaje scrise: 266
- Locatie:
- Masina: Calibra 1994 C25XE V6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
- pascaru_val
- ****
- 1,430 mesaje
- din 07 Jun 2005
- Astra 2006 Z17DTL
- Bucuresti
pascaru_val
- Mesaje scrise: 1,430
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2005
- Mesaj Privat
@parasutistul
Tot esti tu cu aerodinamicitatea, zi-mi si mie ce diferentze sunt intre berlina si breck - eventual chiar la Astra G - ca aici ma intereseaza.
Ma gindeam intr-un timp sa imi pun un eleron sus pe usa din spate ca da foarte bine, dar inteleg ca dak merg cu viteze mici mai mult ma va frina
Zi-mi si cu pragurile, de ce se pracitca intoarse la tuning.
Tot esti tu cu aerodinamicitatea, zi-mi si mie ce diferentze sunt intre berlina si breck - eventual chiar la Astra G - ca aici ma intereseaza.
Ma gindeam intr-un timp sa imi pun un eleron sus pe usa din spate ca da foarte bine, dar inteleg ca dak merg cu viteze mici mai mult ma va frina
Zi-mi si cu pragurile, de ce se pracitca intoarse la tuning.
- parasutistul
- OP
- 266 mesaje
- din 12 Mai 2004
- Calibra 1994 C25XE V6
parasutistul
- Mesaje scrise: 266
- Locatie:
- Masina: Calibra 1994 C25XE V6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
Forma pragurilor la tuning este inspirata de la curse unde este foarte necesara racirea franelor si din aceasta cauza diferitele forme pe praguri au menirea de a dirija o cat mai mare cantitate de aer spre acele prize din capatul pragurilor care trimit aerul direct pe discuri-pentru rotile spate (de exemplu la cursele DTM racirea se face si cu un rezervor suplimentar de apa care la comanda pilotului se trimite un jet pe disc acest lucru ducand la o precizare noua in regulament si anume ca echiparea admisa va fi max 5 litri apa!-la aceste curse se ating si 300 kmh si franele sunt aproape incandescente mare parte din traseu).La firmele de tuning artistic sa sti ca nu prea se mai tine cont neaparat de aerodinamicitate fiindca publicul nu va veni cu aparate speciale de masura .Despre diferentzele dintre break si berlina,breakul sa sti ca nu a aparut ca o idee inovatoare din aerodinamica ci pur si simplu din nevoie de spatiu iar in tunelul de vant se va ''prelucra''forma asta pana cand curentii turbionali din spate vor fi cat mai mici astfel masina imbunatatindu-si aerodinamicitatea.Despre eleron nu stiu ce sa-ti raspund insa atata timp cat masina ta este in limitele normale (adica nu gonesti des cu 200-250)sa sti ca desenul eleronului spate nu te va influentza foarte mult.E adevarat ca te va frana insa la viteze de sub 200 de km la ora diferentzele sunt mici .Atata timp cat iti place tie cum arata masina...da-i bataie singurul incovenient care ar putea apare in cazul unei montari exagerate,ar fi un zgomot in plus la rulare si eventual mici vibratii.Sper ca te-a multumit raspunsul din cate am citit si eu....
- pascaru_val
- ****
- 1,430 mesaje
- din 07 Jun 2005
- Astra 2006 Z17DTL
- Bucuresti
pascaru_val
- Mesaje scrise: 1,430
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2005
- Mesaj Privat
La diferentza intre break si berlina, astept sa imi spui cum se comporta la curbe, cum se duce fundul lor si dak e mai mare sansa sa se rastoarne un break, stabilitate, etc.
Eu am impresia ca la un break fundul se duce mai putin decit la o berlina, (cel putin la cele care au portbagajul f scurt ) dar exista sansa mai mare sa se rastoarne.
Da, cu eleron pe usa din spate orice break arata mult mai cool! -poate imi pun si eu cindva, dak zici ca la viteze mici nu ar "ingreuna".
Iar in legatura cu viteza de 200-250, eu nu ajung la viteza asta nici dak ma tracteaza o masina din cursele DTM
Am vazut ca tu ai Calibra, dar la mine in talon scrie v max =165 km/h
Eu am impresia ca la un break fundul se duce mai putin decit la o berlina, (cel putin la cele care au portbagajul f scurt ) dar exista sansa mai mare sa se rastoarne.
Da, cu eleron pe usa din spate orice break arata mult mai cool! -poate imi pun si eu cindva, dak zici ca la viteze mici nu ar "ingreuna".
Iar in legatura cu viteza de 200-250, eu nu ajung la viteza asta nici dak ma tracteaza o masina din cursele DTM
Am vazut ca tu ai Calibra, dar la mine in talon scrie v max =165 km/h
- parasutistul
- OP
- 266 mesaje
- din 12 Mai 2004
- Calibra 1994 C25XE V6
parasutistul
- Mesaje scrise: 266
- Locatie:
- Masina: Calibra 1994 C25XE V6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
Sunt in Italia in luna de miere :D si nu prea am timp de net!In principiu pozitia centrului de greutate al unei masini conteaza la stabilitate dar cum am mai vb pe undeva conteaza f mult si suspensiile.O sa fi surprins ca in unele cazuri breakul o sa fie mai stabil pentru ca este mai lat si mai lung insa este implicit mai greu si atunci e nevoie de un motor mai puternic pentru a'l propulsa la viteze mai mari.Sa sti ca nu e asa simplu pentru ca exista ff multi factori ori,cum ai zis si tu masina ta nu merge mai mult de 165 iar unul dintre cei mai importanti factori e viteza de rulare!
- pascaru_val
- ****
- 1,430 mesaje
- din 07 Jun 2005
- Astra 2006 Z17DTL
- Bucuresti
pascaru_val
- Mesaje scrise: 1,430
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2005
- Mesaj Privat
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 09 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mai 2004
- Mesaj Privat
- love4cars
- ****
- 1,440 mesaje
- din 24 Sep 2005
- Astra Z14XEP
- Bucuresti
love4cars
- Mesaje scrise: 1,440
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2005
- Mesaj Privat
- parasutistul
- OP
- 266 mesaje
- din 12 Mai 2004
- Calibra 1994 C25XE V6
parasutistul
- Mesaje scrise: 266
- Locatie:
- Masina: Calibra 1994 C25XE V6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
am pornit de la o intrebare simpla si incepem sa ne complicam!Orice chestie in plus care se adauga pe o caroserie ,atata timp cat este in proiectia pe directia de deplasare (adica daca se opune inaintarii)aduce o modificare in coeficientul ala de aerodinamicitate de care vb!Insa acum sa nu ne legam de chestiile astea mici cum ar fi oglinzile,geamurile deschise,aparatorile de noroi,deflectoarele de la geamurile fatza pe care unii si le pun ptr a evita curentul din masina,etc etc pe care ar avea rost sa le dezbatem doar daca am fi o echipa care concureaza la curse(unde fiecare zecime conteaza) sau ...doar asa PUR teoretic ca sa stim ce se intampla!Sa-ti dau un exemplu din parasutism-un corp uman in cadere libera prin fileul de aer(il comparam cu o masina care se deplaseaza prin aer doar ca in primul caz ''motorul'' este G-ul care ii imprima caderea iar la masina consideram un motor cu o putere oarecare -fixa) dupa o cadere uniform accelerata de cateva secunde corpul va ajunge la o viteza ''limita'' unde,datorita suprafetei de frecare cu aerul fortza dezvoltata nu va mai putea fi invinsa de gravitatie si atunci corpul va cadea cu o viteza intre 50-55 m pe sec(asta in pozitie pe burta sau ''still'' cum se numeste in parasutism)constanta pana la deschiderea parasutei!Acum apar doua cazuri>
1-daca se schimba pozitia de cadere adica de exemplu in ''sageata''(cu capul in jos) atunci suprafatza de contact cu aerul se va micsora(proiectia pe orizontala) si aceasta viteza limita va creste pana pe la 60-65 m pe sec.
2-in cazul in care suprafata de contact cu aerul se mareste(fie prin intinderea la maxim in plan orizontal a corpului-pentru ca in primul caz pozitia stabila e stil''broasca'' cu bratele si picioarele flexate spre corp-cum sunt eu in avatar aici pe pagina,fie prin adaugarea la costumul de zbor a unor suprafete in plus intre bratze si corp ca niste aripi)atunci viteza limita va fi undeva sub 50 m!Poate ti se par neimportante dar aceste diferente mici de cateva secunde sunt foarte necesare in caderea libera de acrobatie sau atunci cand un parasutist va avea o camera de filmare pe casca (poate ai vazut la televizor ca cei care filmeaza din cadere au aceste aripi)si va trebui sa filmeze o formatie de mai multi parasutisti prinsi si care din aceleasi motive de suprafata de contact cu aerul vor cadea mai incet decat el si atunci nu se va mai putea tine langa ei cazand putin mai repede!Revenind la masina ,o caroserie propulsata de un motor ,va ajunge la o viteza la care motorul nu va mai putea invinge fortza de rezistenta dezvoltata de fileul de aer,viteza va ramane constanta(presupunand binenteles ca motorul si-a dezvoltat puterea maxima)si atunci ca sa se poata creste aceasta viteza maxima ,va fi necesar fie cresterea puterii motorului ,fie micsorarea suprafetei de contact cu aerul a caroseriei,fie eliminarea acelor structuri care prin turbioanele create duc la franare!Sper ca ai inteles ideea si mai ales sper ca nu te-am plictisit!
1-daca se schimba pozitia de cadere adica de exemplu in ''sageata''(cu capul in jos) atunci suprafatza de contact cu aerul se va micsora(proiectia pe orizontala) si aceasta viteza limita va creste pana pe la 60-65 m pe sec.
2-in cazul in care suprafata de contact cu aerul se mareste(fie prin intinderea la maxim in plan orizontal a corpului-pentru ca in primul caz pozitia stabila e stil''broasca'' cu bratele si picioarele flexate spre corp-cum sunt eu in avatar aici pe pagina,fie prin adaugarea la costumul de zbor a unor suprafete in plus intre bratze si corp ca niste aripi)atunci viteza limita va fi undeva sub 50 m!Poate ti se par neimportante dar aceste diferente mici de cateva secunde sunt foarte necesare in caderea libera de acrobatie sau atunci cand un parasutist va avea o camera de filmare pe casca (poate ai vazut la televizor ca cei care filmeaza din cadere au aceste aripi)si va trebui sa filmeze o formatie de mai multi parasutisti prinsi si care din aceleasi motive de suprafata de contact cu aerul vor cadea mai incet decat el si atunci nu se va mai putea tine langa ei cazand putin mai repede!Revenind la masina ,o caroserie propulsata de un motor ,va ajunge la o viteza la care motorul nu va mai putea invinge fortza de rezistenta dezvoltata de fileul de aer,viteza va ramane constanta(presupunand binenteles ca motorul si-a dezvoltat puterea maxima)si atunci ca sa se poata creste aceasta viteza maxima ,va fi necesar fie cresterea puterii motorului ,fie micsorarea suprafetei de contact cu aerul a caroseriei,fie eliminarea acelor structuri care prin turbioanele create duc la franare!Sper ca ai inteles ideea si mai ales sper ca nu te-am plictisit!
- pascaru_val
- ****
- 1,430 mesaje
- din 07 Jun 2005
- Astra 2006 Z17DTL
- Bucuresti
pascaru_val
- Mesaje scrise: 1,430
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2005
- Mesaj Privat
Ai amintit acolo de deflectoarele de aer, ei, bine si alea m+am ginidt ca au importantza si stau in dubiu dak sa imi pun sau nu si as adauga eu si antena de pe capota la lista ta. In ce priveste oglinyile laterale )exterioare= citisem undeva acum mai mult de 5 ani ca se pierde cam 5 % din aerodinamicitate si de asta incepusera studiile cu camere video.
- parasutistul
- OP
- 266 mesaje
- din 12 Mai 2004
- Calibra 1994 C25XE V6
parasutistul
- Mesaje scrise: 266
- Locatie:
- Masina: Calibra 1994 C25XE V6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
http://www.koenigsegg.se/ uita-ti-va un pic la coeficientul de aerodinamicitate al acestei masini si comparati cu Calibra....
- alias
- **
- 206 mesaje
- din 04 Jan 2006
- Calibra 1997 C 20 LET
- Bucuresti
alias
- Mesaje scrise: 206
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Calibra 1997 C 20 LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jan 2006
- Mesaj Privat
- parasutistul
- OP
- 266 mesaje
- din 12 Mai 2004
- Calibra 1994 C25XE V6
parasutistul
- Mesaje scrise: 266
- Locatie:
- Masina: Calibra 1994 C25XE V6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
- alias
- **
- 206 mesaje
- din 04 Jan 2006
- Calibra 1997 C 20 LET
- Bucuresti
alias
- Mesaje scrise: 206
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Calibra 1997 C 20 LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jan 2006
- Mesaj Privat
- parasutistul
- OP
- 266 mesaje
- din 12 Mai 2004
- Calibra 1994 C25XE V6
parasutistul
- Mesaje scrise: 266
- Locatie:
- Masina: Calibra 1994 C25XE V6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
Pai asta e ideea ...e comparabil...s-a mai spus pe aici -Calibra are printre cele mai bune rezultate aerodinamice(desi ca design este foarte veche) dintre masinile de serie (si nu numai) ,iar daca vrei sa sti car e mai buna o sa-ti ofer un citat>''Coeficient de rezistenta
masura adimesionala pentru forma aerodinamica a unui obiect. O masina aerodinamica are un coeficient de rezistenta de aproximativ 0,30, comparativ cu cel al unei placi care este de 1,98
''deci care e mai buna? Calibra sau cea de sus(care are dealtfel un coeficient egal cu al unui Nissan 350ZR)
masura adimesionala pentru forma aerodinamica a unui obiect. O masina aerodinamica are un coeficient de rezistenta de aproximativ 0,30, comparativ cu cel al unei placi care este de 1,98
''deci care e mai buna? Calibra sau cea de sus(care are dealtfel un coeficient egal cu al unui Nissan 350ZR)
- Calibra-Turbo
- **
- 128 mesaje
- din 01 Jun 2005
- Germany
Calibra-Turbo
- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Germany
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2005
- Mesaj Privat
uita-ti-va un pic la coeficientul de aerodinamicitate al acestei masini si comparati cu Calibra....
The koeniggsegg is a car that drives nearly 400km/h.It is obvious that it needs more downforce than a calibra in order not to take off like a plane.The underside of the koeniggsegg is designed like the cars in the formula 1 drive it to reach high downforce values.This is worse for a good aerodynamic value but absolut necessary to drive such speeds.Other parts at the koeniggsegg like for example the tires are more widther than on a calibra what also makes the aerodynamic value worser but necessary for getting the big power to the ground and guarantee high stability on very high speeds.
So the comparison of aerodynamic values of these two cars does not make much sense or say something about the capability of the koeniggsegg aerodynamic engineers.
- parasutistul
- OP
- 266 mesaje
- din 12 Mai 2004
- Calibra 1994 C25XE V6
parasutistul
- Mesaje scrise: 266
- Locatie:
- Masina: Calibra 1994 C25XE V6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
It's verry true,except one litlle thing-a car can take off like a plane(as you said)not only at 400 km/h!Anyway the fenomen it's in a different way than happens to a plane(a car will raise the back from the road)and it's necessary to keep the back of the car pressed to the road.That mean not entire design of the car is made in this purpose.Many guys pushed theyr Calibra's closer to 300 km/h and it's still on the road!I will tell you something-first plane that i flew it was a glider taking off starting at 80 km/h,then Zlin (with engine) closer to 160km/h etc. etc.---so the speed can be different depending of shape, weight and aerodinamics....What do you want to say--Calibra isn't a good car speaking of aerodinamics anyway? :D
- Calibra-Turbo
- **
- 128 mesaje
- din 01 Jun 2005
- Germany
Calibra-Turbo
- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Germany
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2005
- Mesaj Privat
It's verry true,except one litlle thing-a car can take off like a plane(as you said)not only at 400 km/h!Anyway the fenomen it's in a different way than happens to a plane(a car will raise the back from the road)and it's necessary to keep the back of the car pressed to the road.
I did not say that cars can only take off like a plane over 400km/h.If their design does not create enough downforce they can take off much earlier.And they take off with the front like a plane and not with the back like you wrote.I've seen some racecars that took off because of not enough downforce at the front.Here is one famous example from the 24 hours from le mans with a mercedes clr.
http://www.youtube.com/watch?v=y65oUlBMSUs
Many guys pushed theyr Calibra's closer to 300 km/h and it's still on the road!
My calibra drives around 300km/h so I know how it feels at this speed and I can tell you that it is not easy to keep the car at this speed on the road.Every little wind from the side moves the car like a sheet of paper.Driving for example a porsche with 300km/h it is a difference compared to the calibra like day and night.It drives like a train on rails though it has a worser aerodynamic value than the calibra.
The best aerodynamic values have got solarenergie driven cars with tires from bicycles.But they drive maybe 70 km/h.
And a 8V or 16V calibra has a better aerodynamic value than a let-calibra because of their thinner tires.Does that mean that they are in advantage compared to the let-calibra?
- parasutistul
- OP
- 266 mesaje
- din 12 Mai 2004
- Calibra 1994 C25XE V6
parasutistul
- Mesaje scrise: 266
- Locatie:
- Masina: Calibra 1994 C25XE V6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
In that case it was too much force on the back (i supose-automatic controlled back aileron) because it is known that in car's aerodinamics main force push the front side of a car down on the road!First lesson in aviatics show how a house roof it's turned in front of a wind direction if the wind is strong enough because of his ungle!Same ungle has front side of a moving car against speed direction!(i'm not so good in english)!In race cars, if air goes under the car it will be a normal situation to roll over --and the air goes under only if the back is pushed too hard to the ground!
Ultima modificare facuta de parasutistul la Sam 14 Oct, 2006 11:58 pm
Ultima modificare facuta de parasutistul la Sam 14 Oct, 2006 11:58 pm