- turbojack
- **
- 124 mesaje
- din 15 Jul 2006
- Cluj
turbojack
- Mesaje scrise: 124
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jul 2006
- Mesaj Privat
- parasutistul
- OP
- 266 mesaje
- din 12 Mai 2004
- Calibra 1994 C25XE V6
parasutistul
- Mesaje scrise: 266
- Locatie:
- Masina: Calibra 1994 C25XE V6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
- pascaru_val
- ****
- 1,382 mesaje
- din 07 Jun 2005
- Astra 2006 Z17DTL
- Bucuresti
pascaru_val
- Mesaje scrise: 1,382
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2005
- Mesaj Privat
Tot esti tu cu aerodinamicitatea, zi-mi si mie ce diferentze sunt intre berlina si breck - eventual chiar la Astra G - ca aici ma intereseaza.
Ma gindeam intr-un timp sa imi pun un eleron sus pe usa din spate ca da foarte bine, dar inteleg ca dak merg cu viteze mici mai mult ma va frina

Zi-mi si cu pragurile, de ce se pracitca intoarse la tuning.
- parasutistul
- OP
- 266 mesaje
- din 12 Mai 2004
- Calibra 1994 C25XE V6
parasutistul
- Mesaje scrise: 266
- Locatie:
- Masina: Calibra 1994 C25XE V6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
- pascaru_val
- ****
- 1,382 mesaje
- din 07 Jun 2005
- Astra 2006 Z17DTL
- Bucuresti
pascaru_val
- Mesaje scrise: 1,382
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2005
- Mesaj Privat
Eu am impresia ca la un break fundul se duce mai putin decit la o berlina, (cel putin la cele care au portbagajul f scurt ) dar exista sansa mai mare sa se rastoarne.
Da, cu eleron pe usa din spate orice break arata mult mai cool! -poate imi pun si eu cindva, dak zici ca la viteze mici nu ar "ingreuna".
Iar in legatura cu viteza de 200-250, eu nu ajung la viteza asta nici dak ma tracteaza o masina din cursele DTM 😃
Am vazut ca tu ai Calibra, dar la mine in talon scrie v max =165 km/h 😢
- parasutistul
- OP
- 266 mesaje
- din 12 Mai 2004
- Calibra 1994 C25XE V6
parasutistul
- Mesaje scrise: 266
- Locatie:
- Masina: Calibra 1994 C25XE V6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
- pascaru_val
- ****
- 1,382 mesaje
- din 07 Jun 2005
- Astra 2006 Z17DTL
- Bucuresti
pascaru_val
- Mesaje scrise: 1,382
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2005
- Mesaj Privat
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 09 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mai 2004
- Mesaj Privat
- love4cars
- ****
- 1,437 mesaje
- din 24 Sep 2005
- Astra Z14XEP
- Bucuresti
love4cars
- Mesaje scrise: 1,437
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2005
- Mesaj Privat
- parasutistul
- OP
- 266 mesaje
- din 12 Mai 2004
- Calibra 1994 C25XE V6
parasutistul
- Mesaje scrise: 266
- Locatie:
- Masina: Calibra 1994 C25XE V6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
1-daca se schimba pozitia de cadere adica de exemplu in ''sageata''(cu capul in jos) atunci suprafatza de contact cu aerul se va micsora(proiectia pe orizontala) si aceasta viteza limita va creste pana pe la 60-65 m pe sec.
2-in cazul in care suprafata de contact cu aerul se mareste(fie prin intinderea la maxim in plan orizontal a corpului-pentru ca in primul caz pozitia stabila e stil''broasca'' cu bratele si picioarele flexate spre corp-cum sunt eu in avatar aici pe pagina,fie prin adaugarea la costumul de zbor a unor suprafete in plus intre bratze si corp ca niste aripi)atunci viteza limita va fi undeva sub 50 m!Poate ti se par neimportante dar aceste diferente mici de cateva secunde sunt foarte necesare in caderea libera de acrobatie sau atunci cand un parasutist va avea o camera de filmare pe casca (poate ai vazut la televizor ca cei care filmeaza din cadere au aceste aripi)si va trebui sa filmeze o formatie de mai multi parasutisti prinsi si care din aceleasi motive de suprafata de contact cu aerul vor cadea mai incet decat el si atunci nu se va mai putea tine langa ei cazand putin mai repede!Revenind la masina ,o caroserie propulsata de un motor ,va ajunge la o viteza la care motorul nu va mai putea invinge fortza de rezistenta dezvoltata de fileul de aer,viteza va ramane constanta(presupunand binenteles ca motorul si-a dezvoltat puterea maxima)si atunci ca sa se poata creste aceasta viteza maxima ,va fi necesar fie cresterea puterii motorului ,fie micsorarea suprafetei de contact cu aerul a caroseriei,fie eliminarea acelor structuri care prin turbioanele create duc la franare!Sper ca ai inteles ideea si mai ales sper ca nu te-am plictisit! 😃
- pascaru_val
- ****
- 1,382 mesaje
- din 07 Jun 2005
- Astra 2006 Z17DTL
- Bucuresti
pascaru_val
- Mesaje scrise: 1,382
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2005
- Mesaj Privat
- parasutistul
- OP
- 266 mesaje
- din 12 Mai 2004
- Calibra 1994 C25XE V6
parasutistul
- Mesaje scrise: 266
- Locatie:
- Masina: Calibra 1994 C25XE V6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
- alias
- **
- 206 mesaje
- din 04 Jan 2006
- Calibra 1997 C 20 LET
- Bucuresti
alias
- Mesaje scrise: 206
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Calibra 1997 C 20 LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jan 2006
- Mesaj Privat
- parasutistul
- OP
- 266 mesaje
- din 12 Mai 2004
- Calibra 1994 C25XE V6
parasutistul
- Mesaje scrise: 266
- Locatie:
- Masina: Calibra 1994 C25XE V6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
- alias
- **
- 206 mesaje
- din 04 Jan 2006
- Calibra 1997 C 20 LET
- Bucuresti
alias
- Mesaje scrise: 206
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Calibra 1997 C 20 LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jan 2006
- Mesaj Privat
- parasutistul
- OP
- 266 mesaje
- din 12 Mai 2004
- Calibra 1994 C25XE V6
parasutistul
- Mesaje scrise: 266
- Locatie:
- Masina: Calibra 1994 C25XE V6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
masura adimesionala pentru forma aerodinamica a unui obiect. O masina aerodinamica are un coeficient de rezistenta de aproximativ 0,30, comparativ cu cel al unei placi care este de 1,98
''deci care e mai buna? 😃 Calibra sau cea de sus(care are dealtfel un coeficient egal cu al unui Nissan 350ZR)
- Calibra-Turbo
- **
- 128 mesaje
- din 01 Jun 2005
- Germany
Calibra-Turbo
- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Germany
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2005
- Mesaj Privat
The koeniggsegg is a car that drives nearly 400km/h.It is obvious that it needs more downforce than a calibra in order not to take off like a plane.The underside of the koeniggsegg is designed like the cars in the formula 1 drive it to reach high downforce values.This is worse for a good aerodynamic value but absolut necessary to drive such speeds.Other parts at the koeniggsegg like for example the tires are more widther than on a calibra what also makes the aerodynamic value worser but necessary for getting the big power to the ground and guarantee high stability on very high speeds.
So the comparison of aerodynamic values of these two cars does not make much sense or say something about the capability of the koeniggsegg aerodynamic engineers.
- parasutistul
- OP
- 266 mesaje
- din 12 Mai 2004
- Calibra 1994 C25XE V6
parasutistul
- Mesaje scrise: 266
- Locatie:
- Masina: Calibra 1994 C25XE V6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
- Calibra-Turbo
- **
- 128 mesaje
- din 01 Jun 2005
- Germany
Calibra-Turbo
- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Germany
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2005
- Mesaj Privat
I did not say that cars can only take off like a plane over 400km/h.If their design does not create enough downforce they can take off much earlier.And they take off with the front like a plane and not with the back like you wrote.I've seen some racecars that took off because of not enough downforce at the front.Here is one famous example from the 24 hours from le mans with a mercedes clr.
http://www.youtube.com/watch?v=y65oUlBMSUs
My calibra drives around 300km/h so I know how it feels at this speed and I can tell you that it is not easy to keep the car at this speed on the road.Every little wind from the side moves the car like a sheet of paper.Driving for example a porsche with 300km/h it is a difference compared to the calibra like day and night.It drives like a train on rails though it has a worser aerodynamic value than the calibra.
The best aerodynamic values have got solarenergie driven cars with tires from bicycles.But they drive maybe 70 km/h.
And a 8V or 16V calibra has a better aerodynamic value than a let-calibra because of their thinner tires.Does that mean that they are in advantage compared to the let-calibra?
- parasutistul
- OP
- 266 mesaje
- din 12 Mai 2004
- Calibra 1994 C25XE V6
parasutistul
- Mesaje scrise: 266
- Locatie:
- Masina: Calibra 1994 C25XE V6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
Ultima modificare făcută de parasutistul la Sam 14 Oct, 2006 11:58 pm