- mecaNIK
- ****
- 2,204 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,204
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
ion patrut ....mai 'patit' ca mine nu sunt multi pe acest forum motoarele astea merg perfect cu un consum urias de ulei,fa RK la motor ca vei economisi banii de ulei si in timp tot acolo ajungi cu diferenta ca scapi de stresul completarii de ulei si a fumului,vezi ca e plin forumul de problema asta la acest motor si celebrul x16xel
- Silviu1393
- **
- 407 mesaje
- din 14 Jun 2013
- Astra 2013 A17dte
- Arges
Silviu1393
- Mesaje scrise: 407
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2013 A17dte
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2013
- Mesaj Privat
- soryn sorynel
- *
- 24 mesaje
- din 14 Feb 2015
- Timis
soryn sorynel
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Timis
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Feb 2015
- Mesaj Privat
- soryn sorynel
- *
- 24 mesaje
- din 14 Feb 2015
- Timis
soryn sorynel
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Timis
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Feb 2015
- Mesaj Privat
si mai un lucru nu-s in clar...cu uleiul de care trebuie sa bag eu folosesc 5w 30 fuel economi longlife ca am 170 000 si ceva de mii de km si pe la 150000 am segmentat motoru si tachetii noi si semeringuri ca manca 1l ulei la 3 000 km si alti spun sa bag 10w nu 5w ca are deja uzura motoru...aveti un rasp mai concret? va rog
- rhydin
- ****
- 1,369 mesaje
- din 09 Dec 2013
- Astra 2005 Z16XEP
- Hunedoara
rhydin
- Mesaje scrise: 1,369
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2013
- Mesaj Privat
- soryn sorynel
- *
- 24 mesaje
- din 14 Feb 2015
- Timis
soryn sorynel
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Timis
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Feb 2015
- Mesaj Privat
- Silviu1393
- **
- 407 mesaje
- din 14 Jun 2013
- Astra 2013 A17dte
- Arges
Silviu1393
- Mesaje scrise: 407
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2013 A17dte
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2013
- Mesaj Privat
- antaltraian
- *
- 1 mesaje
- din 07 Feb 2016
- Astra 2001 Z16XE
- Neamt
antaltraian
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Feb 2016
- Mesaj Privat
- ion patrut
- *
- 15 mesaje
- din 31 Oct 2012
- Astra 2001 z16xe
- Neamt
ion patrut
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Oct 2012
- Mesaj Privat
- ion patrut
- *
- 15 mesaje
- din 31 Oct 2012
- Astra 2001 z16xe
- Neamt
ion patrut
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Oct 2012
- Mesaj Privat
- danimarconi
- *
- 16 mesaje
- din 23 Apr 2012
- Astra 2001 Z16XE
- Cluj
danimarconi
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2012
- Mesaj Privat
Buna dimineata,
Vin si eu cu o problema si va cer un sfat in legatura cu vestitul motor Z16XE si cu consumul de ulei. De curand sunt posesorul unui Opel Astra G Caravan din 2001 echipat cu mororul Z16XE. Cand am cumparat-o m-am uitat le esapament care era curat, la relanti nu scotea fum deloc, scria ca uleiul era schimbat (10W40) de vre-un an cu care se facuse vre-o 3000 km. Pana mi-am inmatriculat-o am circulat cu uleiul acela cu care mai facusem eu vre-o 800 Km (doua drumuri de Cluj-Deva). Prin oras cand plecam de la semafoare parca imi scotea ceva fum (albastrui) si am inceput sa verific uleiul. In cei 800 km imi mancase cam 400 mL. Am zis ca ar fi cazul sa schimb uleiul ca poate el este cauza. Am pus Mobil 10W40 dar de atunci mi se pare ca consuma si mai mult, oricum fum mai mult sigur scoate. La plecarile de la semafor sunt cazuri cand fac un nor considerabil de fum albastru. In 600 Km (regim mixt) mi-a luat 500 mL de ulei iar in 200 km facuti numai in oras inca 400mL. As vrea sa va cer un sfat, daca se mai poate incerca ceva inainte de segmentare (deja am vorbit cu mecanicul). Am tot citit pe aici ca o curatare de motor (engine flush) ar putea ajuta in unele cazuri, in altele poate face si mai rau. Poate sa incerc un alt tip de ulei?
Vin si eu cu o problema si va cer un sfat in legatura cu vestitul motor Z16XE si cu consumul de ulei. De curand sunt posesorul unui Opel Astra G Caravan din 2001 echipat cu mororul Z16XE. Cand am cumparat-o m-am uitat le esapament care era curat, la relanti nu scotea fum deloc, scria ca uleiul era schimbat (10W40) de vre-un an cu care se facuse vre-o 3000 km. Pana mi-am inmatriculat-o am circulat cu uleiul acela cu care mai facusem eu vre-o 800 Km (doua drumuri de Cluj-Deva). Prin oras cand plecam de la semafoare parca imi scotea ceva fum (albastrui) si am inceput sa verific uleiul. In cei 800 km imi mancase cam 400 mL. Am zis ca ar fi cazul sa schimb uleiul ca poate el este cauza. Am pus Mobil 10W40 dar de atunci mi se pare ca consuma si mai mult, oricum fum mai mult sigur scoate. La plecarile de la semafor sunt cazuri cand fac un nor considerabil de fum albastru. In 600 Km (regim mixt) mi-a luat 500 mL de ulei iar in 200 km facuti numai in oras inca 400mL. As vrea sa va cer un sfat, daca se mai poate incerca ceva inainte de segmentare (deja am vorbit cu mecanicul). Am tot citit pe aici ca o curatare de motor (engine flush) ar putea ajuta in unele cazuri, in altele poate face si mai rau. Poate sa incerc un alt tip de ulei?
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
engine flush - nu ajuta cu nimic trebuie sa indepartezi cauzele. - crezi ca se repara singura.
Eu am pus 5W40 Liqui Moly (1307) este cel mai bun care l-am pus in motor si raman pe el.
Dar are compresie mica pe fiecare cilindru dar ulei nu consuma, probabil mai sunt buni segmentii de ungere, la ani ei sigur este dus ceva nu mai este tanara.
Si compresia la cilindrii este in jur de 11 bar si... un motor fiabil nou are intre 14-16 bar
Sa fie cel putin compresia egala la toti cilindri diferenta dintre cilindri sa nu fie mai mare de 1 bar
Posibile cauze:
- Scaune supape,
- Simeringuri supape
- Segmenti dusi
........................................
Oricum prima data verifici vizual de scurgeri dupa daca nu gasesti nimic treci la desfacut intr-un service cu experienta in asa ceva - cam costa ceva.
Verifica si :
- capacul de la culbutori margine sa nu prelinga pe motor spre evacuare au mai fost cazuri.
- Vezi sa nu prelinga pe la distributie pe la "- Simering ax cu came - 2 buc si Simering arbore cotit - 1 buc" (jos la fulie se vede ulei)
- intre cutie si motor sa nu fie scurgeri (semeringul de palier in spate la volanta)
- Care dintre buji sunt afumate negre.... ude etc...
..........................................
Tutorial despre fum
https://www.clubopel.com/vie...0432&start=40
Masurarea presiunii de compresie
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=68514 - citeste prima discutie o sa te mai luminezi.
Tutorial masurare compresie motor Opel
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=99091
Z16XE- inlocuire curea distributie
https://www.clubopel.com/vie...p=1860098#1860098
Segmentare Motor!
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=123585
O segmentare este in jur de 2000 RON + alte cheltuieli...
Prin unele din ele am trecut si eu.
Urmeaza ori segmentare... schimbat cuzineti, schimbat scaune supape daca este cazul, supape... ori alt motor. - ai de umblat cu foile pe la RAR
Ultima modificare facuta de T.ion la Lun 14 Mar, 2016 1:10 pm, modificat de 18 ori in total
Eu am pus 5W40 Liqui Moly (1307) este cel mai bun care l-am pus in motor si raman pe el.
Dar are compresie mica pe fiecare cilindru dar ulei nu consuma, probabil mai sunt buni segmentii de ungere, la ani ei sigur este dus ceva nu mai este tanara.
Si compresia la cilindrii este in jur de 11 bar si... un motor fiabil nou are intre 14-16 bar
Sa fie cel putin compresia egala la toti cilindri diferenta dintre cilindri sa nu fie mai mare de 1 bar
Posibile cauze:
- Scaune supape,
- Simeringuri supape
- Segmenti dusi
........................................
Oricum prima data verifici vizual de scurgeri dupa daca nu gasesti nimic treci la desfacut intr-un service cu experienta in asa ceva - cam costa ceva.
Verifica si :
- capacul de la culbutori margine sa nu prelinga pe motor spre evacuare au mai fost cazuri.
- Vezi sa nu prelinga pe la distributie pe la "- Simering ax cu came - 2 buc si Simering arbore cotit - 1 buc" (jos la fulie se vede ulei)
- intre cutie si motor sa nu fie scurgeri (semeringul de palier in spate la volanta)
- Care dintre buji sunt afumate negre.... ude etc...
..........................................
Tutorial despre fum
https://www.clubopel.com/vie...0432&start=40
Masurarea presiunii de compresie
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=68514 - citeste prima discutie o sa te mai luminezi.
Tutorial masurare compresie motor Opel
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=99091
Z16XE- inlocuire curea distributie
https://www.clubopel.com/vie...p=1860098#1860098
Segmentare Motor!
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=123585
O segmentare este in jur de 2000 RON + alte cheltuieli...
Prin unele din ele am trecut si eu.
Urmeaza ori segmentare... schimbat cuzineti, schimbat scaune supape daca este cazul, supape... ori alt motor. - ai de umblat cu foile pe la RAR
Ultima modificare facuta de T.ion la Lun 14 Mar, 2016 1:10 pm, modificat de 18 ori in total
- Marius Popescu
- ***
- 700 mesaje
- din 27 Jun 2012
- Astra 2001 z16se
- Sibiu
Marius Popescu
- Mesaje scrise: 700
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2012
- Mesaj Privat
Salut!
Ce am sa scriu este parere personala si nu litera de lege , nu sunt mecanic , meseria mea e alta:
- Mobil Super 2000 10w40 e bun de pus pe balamale la usi , nu la motor .
- Sunt sigur ca uzura nu ai uzura la segmenti sau in bloc , ci doar sunt segmentii de ungere blocati pe pistoane (dar rau de tot , nu ii poti dezlipi cu engine flush ) .
- Daca tot desfaci motorul nu mai da banii si pe engine flush .
Concluzia mea :
- o segmentare si revizie la chiulasa ar trebui sa rezolve problema ,
- dar mecanicul trebuie sa verifice/masoare cotele motorului .
PS : la 200 000 ++ Km eu merg cu 0w40 .
Later Edit
Vad ca mi-a luat-o T.Ion inainte
Ce am sa scriu este parere personala si nu litera de lege , nu sunt mecanic , meseria mea e alta:
- Mobil Super 2000 10w40 e bun de pus pe balamale la usi , nu la motor .
- Sunt sigur ca uzura nu ai uzura la segmenti sau in bloc , ci doar sunt segmentii de ungere blocati pe pistoane (dar rau de tot , nu ii poti dezlipi cu engine flush ) .
- Daca tot desfaci motorul nu mai da banii si pe engine flush .
Concluzia mea :
- o segmentare si revizie la chiulasa ar trebui sa rezolve problema ,
- dar mecanicul trebuie sa verifice/masoare cotele motorului .
PS : la 200 000 ++ Km eu merg cu 0w40 .
Later Edit
Vad ca mi-a luat-o T.Ion inainte
- Silviu1393
- **
- 407 mesaje
- din 14 Jun 2013
- Astra 2013 A17dte
- Arges
Silviu1393
- Mesaje scrise: 407
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2013 A17dte
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2013
- Mesaj Privat
- danimarconi
- *
- 16 mesaje
- din 23 Apr 2012
- Astra 2001 Z16XE
- Cluj
danimarconi
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2012
- Mesaj Privat
Va multumesc pentru raspunsuri, cand am vorbit cu mecanicul imi spunea ca trebuie segmentata, schimbat simeringurile de la supape, verificat scaunele de la supape, eventual supapele, si costul este intre 1500 si 2000 Lei, depinde de ce gaseste pe acolo. Oricum saptamana viitoare o sa ma duc sa-i duc masina si sper ca dupa interventia aceasta sa nu mai am probleme, sa nu stau cu bidonul de ulei in portbagaj. Daca mai circul asa inca o saptamana credeti ca pot cauza si alte probleme mai grave?
- Silviu1393
- **
- 407 mesaje
- din 14 Jun 2013
- Astra 2013 A17dte
- Arges
Silviu1393
- Mesaje scrise: 407
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2013 A17dte
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2013
- Mesaj Privat
- nicunicu
- ****
- 2,597 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,597
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
- Silviu1393
- **
- 407 mesaje
- din 14 Jun 2013
- Astra 2013 A17dte
- Arges
Silviu1393
- Mesaje scrise: 407
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2013 A17dte
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2013
- Mesaj Privat
- nicunicu
- ****
- 2,597 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,597
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
- Silviu1393
- **
- 407 mesaje
- din 14 Jun 2013
- Astra 2013 A17dte
- Arges
Silviu1393
- Mesaje scrise: 407
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2013 A17dte
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2013
- Mesaj Privat