- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
170 si un pic de cai, DAR...
- gandit de la inceput pentru puterea asta
- alta axa cu came
- admisie/evacuare net diferita de "marea serie"
- supape cu sodiu
- pistoane forjate cu insertie
- cuzineti diferiti de "stock"
- catalizator cu pierderi mici (la Williamsurile mai noi...)
- etc, samd...
In plus, dca citesti ce zic posesorii de Williams, in tara la ei si pre limba lor, nu e chiar o masina prea fiabila...
- gandit de la inceput pentru puterea asta
- alta axa cu came
- admisie/evacuare net diferita de "marea serie"
- supape cu sodiu
- pistoane forjate cu insertie
- cuzineti diferiti de "stock"
- catalizator cu pierderi mici (la Williamsurile mai noi...)
- etc, samd...
In plus, dca citesti ce zic posesorii de Williams, in tara la ei si pre limba lor, nu e chiar o masina prea fiabila...
- cont-sters-1898
- **
- 233 mesaje
- din 28 Feb 2006
cont-sters-1898
- Mesaje scrise: 233
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Feb 2006
- Mesaj Privat
kodruc
- Mesaje scrise: 55
- Locatie:
- Masina: Astra Z 14 XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2007
- Mesaj Privat
- love4cars
- ****
- 1,440 mesaje
- din 24 Sep 2005
- Astra Z14XEP
- Bucuresti
love4cars
- Mesaje scrise: 1,440
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2005
- Mesaj Privat
kodruc
- Mesaje scrise: 55
- Locatie:
- Masina: Astra Z 14 XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2007
- Mesaj Privat
- eu
- ***
- 712 mesaje
- din 15 Jun 2004
- Astra 2006 Z16XEP
- Bucuresti
eu
- Mesaje scrise: 712
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2004
- Mesaj Privat
Chiptuning la motorul de 1.4 are un singur avantaj: faptul ca ii confera o plaja de cuplu putin mai larga, 1.4 fiind un motor foarte slab din acest punct de vedere. Cine a condus poate confirma: cuplul se simte doar de la 4.000 rpm in sus si nu vorbesc de cuplul maxim ci de un cuplu "necesar" sa zic asa.
Legenda: 1.4 = Z14XE, Z14XEP (C14NZ si altele din generatii mai vechi sunt altceva).
Legenda: 1.4 = Z14XE, Z14XEP (C14NZ si altele din generatii mai vechi sunt altceva).
- f1specialfx
- ***
- 610 mesaje
- din 23 Nov 2006
- Corsa 1.4 90HP
- Bucuresti
f1specialfx
- Mesaje scrise: 610
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 1.4 90HP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2006
- Mesaj Privat
- maiandrei
- ******
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
- danutz
- **
- 336 mesaje
- din 02 Feb 2006
- Astra 2008 z16xer
- Bucuresti
danutz
- Mesaje scrise: 336
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 z16xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Feb 2006
- Mesaj Privat
- l_stoian79
- ***
- 601 mesaje
- din 08 Mai 2006
- Astra 2006 Z14XEP
- Timisoara
l_stoian79
- Mesaje scrise: 601
- Locatie: Timisoara
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2006
- Mesaj Privat
maiandrei a scris:La prima intrebare, raspunsul lui @eu este cel mai potrivit. Castigi ~9CP si cuplu bun pe o plaja cu ~1000rpm mai mare.
Dupa ~5000km poti sa te gandesti la remapare.
Dupa ~5000km poti sa te gandesti la remapare.
la aceasta "crestere de performanta" cam care ar fi cresterea consumului? cred ca uzura motorului nu este atat de dramatic influentata de remapare, dar probabil la consum exista o crestere. sa zicem ca actualmente am un consum de 8.4-8.5 % vara si 8.8-9.2% iarna. cam asta este o medie. Facand o remapare la ce m-as putea astepta?
Am un coleg care a facut remapare pe 1.4 Logan. El zice ca nu i-a crescut deloc consumul, dar ca simte masina mai vioaie (probabil acea crestere de cuplu la turatii mai mici). In schimb se plangea de altceva: zicea el ca "bate avansul" cand baga picioru in acceleratie la turatii mici (sub 2500 rpm).
Sincer nu cred ca poti sa obtii cuplu si putere mai mult fara sa cresti si consumul.
Multumesc.
sandumrs
- Mesaje scrise: 85
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2006 1.4
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2007
- Mesaj Privat
- maiandrei
- ******
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
@danutz: in jur de 10 caluti.
@lstoian79:
In cele ce urmeaza, ma voi referi la cuplu, pentru ca pe acesta il simtim - accelerarea e data de cuplu. Puterea este functie de cuplu si turatie, ecuatia fiind: Power(CP) = Torque(Nm)*RPM/7019
Cu un tuning corect, consumul nu are voie sa creasca pentru acelasi stil de condus:
1. Pentru mentinerea unei viteze constante e nevoie de acelasi cuplu inainte si dupa remapare, deci consumul trebuie sa fie acelasi.
2. La fel si cu accelerarea lina - presupunand ca reusim sa obtinem aceeasi accelerare, cuplul necesar e acelasi, deci consumul trebuie sa fie acelasi inainte si dupa remapare.
3. Diferenta apare insa cand apasam ferm pedala, profitand de plusul de cuplu obtinut prin remapare. Consumul instantaneu (Ci) e mai mare, insa durata accelerarii (Ta) e mai mica. Conducand in stilul "smucit" - accelerari, frane si tot asa, consumul dupa remap este clar mai mare. Daca insa folosesti surplusul de cuplu pentru a ajunge mai repede la viteza de croaziera (economica), consumul chiar scade.
4. In cazul Loganului, cred ca nu e normala "bataia" respectiva. Nu am experienta in benzinare, dar motoarele diesel chiar merg mai "rotund" dupa remap si se simte in special in accelerare la turatii mici.
@lstoian79:
In cele ce urmeaza, ma voi referi la cuplu, pentru ca pe acesta il simtim - accelerarea e data de cuplu. Puterea este functie de cuplu si turatie, ecuatia fiind: Power(CP) = Torque(Nm)*RPM/7019
Cu un tuning corect, consumul nu are voie sa creasca pentru acelasi stil de condus:
1. Pentru mentinerea unei viteze constante e nevoie de acelasi cuplu inainte si dupa remapare, deci consumul trebuie sa fie acelasi.
2. La fel si cu accelerarea lina - presupunand ca reusim sa obtinem aceeasi accelerare, cuplul necesar e acelasi, deci consumul trebuie sa fie acelasi inainte si dupa remapare.
3. Diferenta apare insa cand apasam ferm pedala, profitand de plusul de cuplu obtinut prin remapare. Consumul instantaneu (Ci) e mai mare, insa durata accelerarii (Ta) e mai mica. Conducand in stilul "smucit" - accelerari, frane si tot asa, consumul dupa remap este clar mai mare. Daca insa folosesti surplusul de cuplu pentru a ajunge mai repede la viteza de croaziera (economica), consumul chiar scade.
4. In cazul Loganului, cred ca nu e normala "bataia" respectiva. Nu am experienta in benzinare, dar motoarele diesel chiar merg mai "rotund" dupa remap si se simte in special in accelerare la turatii mici.
- dodo_13
- ******
- 4,544 mesaje
- din 11 Apr 2005
- Astra 2008 Z19DTH
- Iasi
dodo_13
- Mesaje scrise: 4,544
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2005
- Mesaj Privat
- l_stoian79
- ***
- 601 mesaje
- din 08 Mai 2006
- Astra 2006 Z14XEP
- Timisoara
l_stoian79
- Mesaje scrise: 601
- Locatie: Timisoara
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2006
- Mesaj Privat
- maiandrei
- ******
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
@dodo_13 are dreptate. Daca cifra octanica a benzinei noastre ar fi corecta, probabil ar fi ok si cu 95 pentru o utilizare normala.
Insa stiti care e situatia in realitate: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=13000
Insa stiti care e situatia in realitate: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=13000
bulika
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jan 2007
- Mesaj Privat
daca vreti cai putere cat mai multi de ce va luati frate motoare mari,va e frica de consum si intretinere,pai sa sti frate ca distractia costa !!!
va luati motoare de 1.4 si dupa aia urlati pe forumuri ca vrei 50 cai putere din cip si evacuare,intelegeti odata ca la motor aspirat nu castigi cai putere din chip sau evacuare,evacuarea doar se aude nu da cai si chip-ul e caterinca...daca intradevar esti obsedat de de chestia asta monteaza-ti o turbina sau un kompressor ( asta daca ai bani,dar din moment ce iti iei motor de 1.4 nu prea cred ) si sa vezi atunci putere,dar dupa 2 luni de zile sa nu va plangeti ca s-au rupt planetarele din cauza cuplului prea mare!
enjoy
alta varianta ar fi un tuning profesional: si aici ma refer la ac schnitzer,hamman,hartge etc... care costa cateva mii de euro,dar cand aude romanu zice "mai bine raman la 1.4 90 cp"
Atentie MARE la limbaj!
am eliminat ofensele
maiandrei
va luati motoare de 1.4 si dupa aia urlati pe forumuri ca vrei 50 cai putere din cip si evacuare,intelegeti odata ca la motor aspirat nu castigi cai putere din chip sau evacuare,evacuarea doar se aude nu da cai si chip-ul e caterinca...daca intradevar esti obsedat de de chestia asta monteaza-ti o turbina sau un kompressor ( asta daca ai bani,dar din moment ce iti iei motor de 1.4 nu prea cred ) si sa vezi atunci putere,dar dupa 2 luni de zile sa nu va plangeti ca s-au rupt planetarele din cauza cuplului prea mare!
enjoy
alta varianta ar fi un tuning profesional: si aici ma refer la ac schnitzer,hamman,hartge etc... care costa cateva mii de euro,dar cand aude romanu zice "mai bine raman la 1.4 90 cp"
Atentie MARE la limbaj!
am eliminat ofensele
maiandrei
- dodo_13
- ******
- 4,544 mesaje
- din 11 Apr 2005
- Astra 2008 Z19DTH
- Iasi
dodo_13
- Mesaje scrise: 4,544
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2005
- Mesaj Privat
Off topic: Relaxeaza-te baiatule, ca o sa-ti pocneasca vreo vena .
On topic: Parerea mea e ca faci ce vrei cu masina ta si banii tai. Poate la momentul cumpararii masinii ai avut bani doar de un 1.4 si nu de 1.6. Apoi, ai mai adunat ceva banutzi si nu ai chef sa vinzi masina si sa cumperi alta, doar pentru 10CP in plus. Ar fi o pierdere de bani si de timp. Ce faci? Un mic tuning. Ce iti aduce tuningul in afara de putere? Daca ai sa urmaresti un grafic de tuning, ai sa vezi ca cuplul se ridica mai repede la valoarea maxima anterioara, ceea ce inseamna ca vei fi mai putin subturat in plaja inferioara de turatie. Pentru unii asta conteaza mult, atat timp cat nu au chef sa ajunga la 3000 de ture ca sa simta putere.
Este undeva pe forum graficul de la EDS pentru Z18XE. Dupa tuning, se depasesc valori de 2.0, iar la 1700RPM ai 30Nm in plus. De ce sa nu faci tuningul atat timp cat costa doar 150EU? De ce m-as apuca sa imi vand masina, sa pierd timp si bani la revanzare, si sa cumpar un 2.0 (ma rog, nu se mai fabrica)? Ar depasi cu mult 1000EU toata treaba asta.
Ultima modificare făcută de dodo_13 la Mar 20 Mar, 2007 9:46 am, modificat de 2 ori în total
On topic: Parerea mea e ca faci ce vrei cu masina ta si banii tai. Poate la momentul cumpararii masinii ai avut bani doar de un 1.4 si nu de 1.6. Apoi, ai mai adunat ceva banutzi si nu ai chef sa vinzi masina si sa cumperi alta, doar pentru 10CP in plus. Ar fi o pierdere de bani si de timp. Ce faci? Un mic tuning. Ce iti aduce tuningul in afara de putere? Daca ai sa urmaresti un grafic de tuning, ai sa vezi ca cuplul se ridica mai repede la valoarea maxima anterioara, ceea ce inseamna ca vei fi mai putin subturat in plaja inferioara de turatie. Pentru unii asta conteaza mult, atat timp cat nu au chef sa ajunga la 3000 de ture ca sa simta putere.
Este undeva pe forum graficul de la EDS pentru Z18XE. Dupa tuning, se depasesc valori de 2.0, iar la 1700RPM ai 30Nm in plus. De ce sa nu faci tuningul atat timp cat costa doar 150EU? De ce m-as apuca sa imi vand masina, sa pierd timp si bani la revanzare, si sa cumpar un 2.0 (ma rog, nu se mai fabrica)? Ar depasi cu mult 1000EU toata treaba asta.
Ultima modificare făcută de dodo_13 la Mar 20 Mar, 2007 9:46 am, modificat de 2 ori în total
- bertone
- ****
- 2,294 mesaje
- din 13 Jun 2005
- buzau
bertone
- Mesaje scrise: 2,294
- Locatie: buzau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2005
- Mesaj Privat
dodo_13 a scris:
Este undeva pe forum graficul de la EDS pentru Z18XE. Dupa tuning, se depasesc valori de 2.0. De ce sa nu o faci atat timp cat costa doar 150EU? De ce m-as apuca sa imi vand masina, sa pierd timp si bani la revanzare, si sa cumpar un 2.0 (ma rog, nu se mai fabrica)?
Este undeva pe forum graficul de la EDS pentru Z18XE. Dupa tuning, se depasesc valori de 2.0. De ce sa nu o faci atat timp cat costa doar 150EU? De ce m-as apuca sa imi vand masina, sa pierd timp si bani la revanzare, si sa cumpar un 2.0 (ma rog, nu se mai fabrica)?
Dodo nu stiu ce sa zic cu motorul de 2.0 si cuplul care-l avea .
Am mers cu o vectra 2.0 9 150 CP ) din 97 . Rupee la cum trage . de-a dreptul cainoasa la demaraj . Oare se va compara Z18XE dupa remap cu valorile acelui motor ? Stiu ca avea vreo 8 si ceva pana la suta . Dar cuplul era impresionant .
- dodo_13
- ******
- 4,544 mesaje
- din 11 Apr 2005
- Astra 2008 Z19DTH
- Iasi
dodo_13
- Mesaje scrise: 4,544
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2005
- Mesaj Privat
2.0 16v de la Opel care il stiu eu are 135CP si 188Nm si nu cred ca a fost pe VectraB. Ceva imi spune ca vorbesti de 2.2 (145CP, 205Nm), caz in care intradevar ar trebui sa simti o diferenta mare fatza de Z18XE cu numai 125CP, 170Nm. Sau poate vorbesti de 2.0 turbo, dar asta nu a fost pe VectraB.
Dupa tuning la Z18XE, valorile din grafic sunt 140CP si 195Nm. Eu zic ca se va simti, dar nu ca la VectraB 2.2 atat timp cat VectraB are vreo 150Kg in minus fata de VectraC, iar cresterea nu ajunge la valorile unui 2.2.
P.S. Mai era un 2.0i 16v din 1988, de 150CP si 195Nm, care a ajuns doar pe Calibra, Vectra 4x4 si Astra GSI. Poate la asta te referi, dar e mai vechi de 1997. Eu faceam comparatii mai actuale.
Dupa tuning la Z18XE, valorile din grafic sunt 140CP si 195Nm. Eu zic ca se va simti, dar nu ca la VectraB 2.2 atat timp cat VectraB are vreo 150Kg in minus fata de VectraC, iar cresterea nu ajunge la valorile unui 2.2.
P.S. Mai era un 2.0i 16v din 1988, de 150CP si 195Nm, care a ajuns doar pe Calibra, Vectra 4x4 si Astra GSI. Poate la asta te referi, dar e mai vechi de 1997. Eu faceam comparatii mai actuale.
- mihnea
- **
- 296 mesaje
- din 26 Oct 2005
- Corsa 2005 Z18XE
- Bucuresti
mihnea
- Mesaje scrise: 296
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Oct 2005
- Mesaj Privat