Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  • SorinXP

  • Mesaje scrise: 595
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Aug 2007

  • Mesaj Privat
5w40 cu incredere.
Skip ads

  • neluney

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jan 2009

  • Mesaj Privat
salut.eu am un opel corsa-c,adus din germania,inmatriculat in germania,luat de la unic proprietar printr-un autoservice,2003,euro 4,75000km.roti complete de vara mi-am cumparat eu,de iarna avea pe el.am procura de la proprietar pt.a putea circula in orice tara a europei.numai la ,,dinamovistii'' romani le-a trebuit traducere legalizata in romana,vezi doamne ca ei nu stiu nemteste.in alte state ii buna procura in germana.

mie mi-au bagat in motor ulei 10 W 40,au zis ca merge vara-iarna.eu nu stiu asa.care-i parerea voastra?chiar pe acest forum am gasit pareri impartite.

n-am manual pt autoturism,am gasit ceva pe forum in alte limbi euiropene,adevarat ca f.sumare.de unde sa-mi gasesc un manual cat mai complet in l.romana ?

eu am trecut la varsta cand am nepoti,pe vremea impuscatului am avut dacii noi si un oltcit.la toate avea manual in l.romana,plus ca se gaesa si manual pt.reparatii mai la indemana prostanilor[nu ca cele de la autoservice].

sa nu se gaseasca pe net spre descarcare sau pe undeva de cumparare ceva asemanator si pt.corsa?in l.romana numai din tara,alte tari europene nu ne baga in seama.

numai bine celor ce ostenesc pe forum.
  • Shnapsy

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2002 1.2 - Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Bine ai venit Neluney....ai aici toate informatiile pe care doresti sa le afli
bafta https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=11466
Am manual Haynes daca vrei in engleza, dar in romana nu cred ca gasesti.
  • claucorsa

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2005 z13dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2008

  • Mesaj Privat
bine ai venit! 5w40 sau 5w30.
Skip ads

  • dgxshpe

  • Mesaje scrise: 657
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa Z13DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Cu cat creste numarul de km al masinii trebuie pus un ulei mai gros.
Din cauza uzurii metalului spatiile intre piesele masinii se maresc , uleiul subtire gen 5W40 sau 5W30 o sa fie insuficient pentru a asigura o pelicula intre spatiile mai mari ale pieselor. De aia unii recomanda un ulei mai vascos.
Eu as baga ulei mai vascos decat daca incepe ceva sa tacane la motor .. gen tachet. Sau incepe sa iasa ulei pe ici pe colo ... , caz in care recomand si schimbarea garniturilor. Oricum pana in 100.000 km daca nu e masina forjata ... merge sa ii pui 5W40. Mai ales la diesel unde motorul se tureaza in general mai putin decat cel pe benzina.
  • claucorsa

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2005 z13dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2008

  • Mesaj Privat
pai corsa mea are cam 100 000. si i-am pus pana acum 5w30 castrol. ar trebui ceva mai gros de 5w40? mentionez ca eu o turez ceva mai mult decat la una pe benzina....
  • claucorsa

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2005 z13dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2008

  • Mesaj Privat
eventual sa imi zici si mie ce tip de ulei recomanzi. multumesc!
  • bavarezu

  • Mesaje scrise: 524
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2007

  • Mesaj Privat
@dgxshpe : as vrea sa-mi spui cat se sigura este afirmatia pe care ai facut-o in legatura cu faptul ca daca masina are peste 100 mii trebuie un ulei mai gros , te intreb asta fiindca sunt incepator ( propriu & figurat ) si ma apropii de schimb .

rog in acelasi timp pe cei care cunosc sau lucreaza in domeniu sa confirme sau nu spusele lui dgxshpe . multumesc
Skip ads

  • SorinXP

  • Mesaje scrise: 595
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Aug 2007

  • Mesaj Privat
dgxshpe a scris:Cu cat creste numarul de km al masinii trebuie pus un ulei mai gros.
Din cauza uzurii metalului spatiile intre piesele masinii se maresc , uleiul subtire gen 5W40 sau 5W30 o sa fie insuficient pentru a asigura o pelicula intre spatiile mai mari ale pieselor. De aia unii recomanda un ulei mai vascos.
Eu as baga ulei mai vascos decat daca incepe ceva sa tacane la motor .. gen tachet. Sau incepe sa iasa ulei pe ici pe colo ... , caz in care recomand si schimbarea garniturilor. Oricum pana in 100.000 km daca nu e masina forjata ... merge sa ii pui 5W40. Mai ales la diesel unde motorul se tureaza in general mai putin decat cel pe benzina.

Nu pot fi de acord cu ce spui tu aici, pentru ca:
1. Oricare ar fi motorul de chinuit, nu apar spatii intre piese, mai ales la 100000 km.
2. Nu cred ca atunci cand auzi zgomot de tacheti schimbi uleiul cu unul mai gros.
Daca nu consuma uleiul 5w40 continua tot cu 5w.
  • dgxshpe

  • Mesaje scrise: 657
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa Z13DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Eu iti spun de ce unii pun ulei mai gros in masini.
SI vrei sa spui ca din cauza frecarii pistoanelor in cilindrii nu se formeaza joc ?
Eu te cam contrazic aici.
Am spus ca e nevoie de un ulei mai gros doar daca motorul o cere.
Un motor ingrijit poate sa duca foarte mult cu acelasi ulei.
In service daca te duci cu o masina care in mod normal ar trebui sa bagi 5W40 si ii faci o resegmentare cota 1 sau motorul tacane ... tacheti ceva de vina o sa vezi ca iti recomanda sa ii pui un ulei mai gros.
Am patit si eu cu o vectra pe benzina X18XE 135.000 km caruia i-am pus ulei 5W40 si in scurt timp a inceput sa tacane tachetii si sa curga peste tot. Sa nu zic ca s-a modificat si compresia la motor. Cum i-am pus 10W40 s-a schimbat situatia. Nu mai pierdeam ulei si nici nu mai tacanea asa rau si plus de asta mi s-a parut ca tragea si mai bine. Deci ... ce sa zic nu am un raspuns avizat dar ... din ce mi s-a intamplat si din ce mi-au spus mecanicii ... Very Happy trage-ti si voi concluzii.
Deci probleme nu o sa ai cu masina daca in loc de 5W40 o sa ii pui 10W 40, vorbesc aici de masini peste 100.000 km .
Invers s-ar putea sa ai unele neplaceri Wink

Extrag din urmatoarea pagina ....
http://www.aa1car.com/library/oil_viscosity.htm

Urmatorul paragraf:

As mileage adds up and internal engine wear increases bearing clearances, it may be wise to switch to a slightly higher viscosity rating to prolong engine life, reduce noise and oil consumption. For example, if an engine originally factory-filled with 5W-30 now has 90,000 miles on it, switching to a 10W-30 oil may provide better lubrication and protection. The thicker oil will maintain the strength of the oil film in the bearings better so the engine will have more oil pressure. This will also reduce engine noise and reduced bearing fatigue (which can lead to bearing failure in high mileage engines).
  • SorinXP

  • Mesaje scrise: 595
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Zgomotul motorului z13dt nu vine de la uzura, aceasta nefiind accentuata la 100kkm, ar insemna sa il segementezi, din ce zici tu, la 200kkm max. Dan Cuciureanu te poate lamuri mai bine cu privire la uzurile astea, a vazut mai multe motoare imprastiate prin garaj.
  • cronny

  • Mesaje scrise: 533
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2006

  • Mesaj Privat
@dgxshpe in legatura cu vascozitatea uleiului te inseli.Uitate in specificatiile unui ulei 10w40 si a unui 0w40.Vrei sa stii diferenta?La mobil 1 un 10w40 la 100 de grade are vascozitatea 14.7 iar un 0w40 are 14 deci diferenta este foarte mica.Diferenta mare intre ele este la rece unde 10w40 are 103 vascozitatea iar 0w40 are 78.Deci daca consuma ulei pui un ulei cu indicativul dupa "w" mai mare de exemplu 5w50.Salut!
PS la 110.000 de km folosesc 0w40 pe timp de iarna si motorul e foarte silentios nici nu-l aud la semafor. Z12XE Corsa.
Skip ads

  • bavarezu

  • Mesaje scrise: 524
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2007

  • Mesaj Privat
eu l-am intrebat pe dl dan si mi-a spus sa pun mereu 5w40 insa am omis sa-i spun numar de km pe care ii are masina ( 126.000, cu "mici" modificari in cartea service ) . motorul nu consuma ulei , insa suspectez o bataie la relanti care nu ar fi a ei ( de fiecare data cand trec pe langa un z13dt sunt cu urechile ciulite sa observ daca sunt zgomote diferite ) insa per total masina merge bine.
  • SorinXP

  • Mesaje scrise: 595
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Te astept la intalnire joi, sa vezi ce inseamna z13dt zgomotos.
  • dgxshpe

  • Mesaje scrise: 657
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa Z13DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Eu am spus ca trebuie un ulei mai gros decat daca cere motorul.
Eu nu am stat sa explic nimanui diferenta intre indicii de vascozitate iarna /vara Wink
Pune 5W 40 intr-o dacie veche si dupa aia mai vb . Sa nu mai zic de 0 W 40 Smile)
ma rog ....
Am gasit si explicatia pe un site de specialitate ... pentru cine citeste posturile ... mai mult de atat... nu am ce sa va mai zic.
  • cronny

  • Mesaje scrise: 533
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2006

  • Mesaj Privat
Normal ca in prima faza la un motor uzat ii pui un ulei mai gros dar tot la segmentare se ajunge.Ceea ce am incercat sa iti explic ca un ulei 5w40 de exemplu nu e mai gros decat un 10w40 la temperatura de lucru .In plus uleiurile 10w40 in general sunt semi-sintetice.Daca vrei sa pui mai gros pui 5w50 sau 10w60.
  • dgxshpe

  • Mesaje scrise: 657
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa Z13DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2005

  • Mesaj Privat
eu stiu care sunt uleiurile mai groase .. oricum e bine aici pentru forumisti sa se stie ce si cum
Vascozitatea uleiului depinde de cei doi indicatori :
indicatorul de vascozitate pe vreme rece vascozitatea uleiului la 0 grade F 0W , 5W, 10W, 15W, 20W si cam astea sunt folosite pentru motoare. mai sus deja se folosesc la alte angrenaje datorita vascozitatii ridicate.
Ideea e simpla cu cat e mai rece unde stai Ex: alaska recamand un 0W pe cand in sahara recomand un 20W
Si apoi mai este indicele de temperatura ridicata. ultima parte care poate fi de la 20 pana la 50 acest indice reprezinta cat de vascos este uleiul la o temperatura mare. cu cat mai mare cu atat mai vascos.
Uleiurile pe care le folosim noi la masini sunt uleiuri multi vascozitate gen: 5W-20, 5W-30, 10W-30, 10W-40 and 20W-50
Uleiurile 0W sunt uleiuri full sintetice 5W sunt uleiuri sintetice 10W sunt uleiuri semisintetice iar de la 15W in sus sunt uleiuri minerale.
Cam asta ar fi clasificarea uleiurilor.
Parerile despre masini si uleiuri sunt diferite de le producator la producator de le tip de motor la tip de motor .. asa ca ceea ce spun eu despre uleiuri este pur din proprie experienta si nu este o parere avizata.
Cine vrea sa tina cont de ce zic eu sa tina .. cine nu .. nu .
Masini am avut de la opel astra din 92 , vectra din 98, corsa 2007 si un audi a4 din 96 ...
Si cunosc inca multi ... oameni posesori de opel.
Eu in corsa mea bag si o sa bag ulei 5W30 pentru ca asa este recomandat in manual , desi scrie in manual ca daca temperatura devina mai ridicata , tendinta care o cam are clima pe glob .. cred ca ati auzit de incalzirea globala .. da? Smile) se poate pune si 5W40.
Asa ca .... eu daca ar fi dupa mine daca trebuie sa ii schimb uleiul in prag de iarna i-as pune 5W30 iar in prag de vara 5W40.
Asta inseamna 5W30 tine mai bine la temp reci iar 5W40 tine mai bine la temp mai ridicate.
Si gata de la mine cu polemicile despre ulei si ce as pune eu in motor.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Un motor cu 100-150,000km de genul Z13DT nu necesita ulei mai gros, asta e o idee ramasa de la Dacii unde intruadevar motorul avea uzura la segmenti, camasi, pistoane, vibrochen, cuzineti. Un 5W40 il puteti folosi lejer pina cind apar semne de presiune mica ulei dar asta se va intimpla pe la 4-500,000km daca masina e ingrijita din scurt. Cele 10W40 sunt total contraindicate iarna ca nu realizeaza o ungere eficienta si pina se incalzeste putin motorul va fi zgomotos plus uzura la turbina.

Referitor la motor zgomotos treaba este simpla : Distributia, din cauza asta este zgomotos. Cum este cazul lui bavarezu cu 126,000km si aia cine stie cit de apropiati de real este cel mai indicat a se inlocui intinzator lant si cele 2 patine. Lantul si pinionul mic nu au uzura semnificativa si se pot refolosi in cele mai multe cazuri. Treaba nu e de neglijat, o distributie slaba e cu risc mare de a sari de la punct, lantul nu se rupe dar motorul poate deveni o epava. Despre distributie si riscuri https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=19820
Acum intinzatorul lantului sufera de aceeasi boala ca la Z10-12XE/XEP sau Z14XEP, la fel si patinele. Daca apare zgomot 50-70,000km benzinarele de mai sus sau 80-100,000km Z13DT/DTH/DTL (vorbim de km reali) se vor inlocui fara discutie dar fara lant, pinioane, astea se vor schimba abia a doua oara. Este si informare de la GM pe aceasta tema. Spun ei ca distributia tine 120,000 benzinare si 150,000 la diesel dar in realitate intinzatorul cedeaza mult inainte, patinele nu cine stie ce dar la cit costa e pacat sa nu fie si ele schimbate. In rest ai citeva suruburi, garnituri si simering. Grija mare unde se face lucrarea ca iti trebuie experienta si scule care nu multe service le au in dotare plus ca lucreaza dupa ureche.
O alta problema de motor zgomotos este de la contaminare ulei cu motorina, si aici GM are note trimise si unii corsari au fost chemati pentru verificare la service.
Info cu lamuriri https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=40349 Mai intii se schimba uleiul si daca tot este motorul zgomotos te apuci de distributie.
A nu se confunda cazurile de Y20DTH Y20DTR unde exista 2 lanturi, 4 patine, 2 intinzatoare si motoare care fac drumuri lungi cu Z13, da la motoarele de 2 si 2,2L tine lejer 300-400,000km pina cedeaza patine si intinzatoare. De asemenea este si al producator...
  • bavarezu

  • Mesaje scrise: 524
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2007

  • Mesaj Privat
multumim pentru lamuriri !
  • nova

  • Mesaje scrise: 65
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Urmeaza sa fac revizia de 30000km la Corsa D 1.3DTH.
Referitor la uleiul MOBIL 1 0W40 pe care l-am gasit in SELGROS: pe bidon are un abtibild pe care scrie Made in UE si dedesubt pe eticheta bidonului Made in Turky. E bun sa-l folosesc pana in toamna sept-oct cand il voi inlocui cu CASTROL EDGE 0W30?
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR