Parola noua?


In curind SILMAN cred ca va face un post si pentru voi.
Am sa fac eu o avanpremiera, rog moderatorii sa nu se supere voi sterge in citeva zile totul ca sa nu umplem spatiul degeaba :

Salut,

Supapa EGR la vectra C Y20DTH este cu motor pas cu pas, normal inchis. Am gasit la dezembrari la Secuieni Ploiesti o valva EGR si am schimbat-o alaltaieri.
Nu era completa. Nu avea partea electronica dar partea mecanica (supapa + parghia semicirculara + rotorul motorasului) era buna. Am verificat supapa si nu avea joc de loc iar inchiderea se facea perfect. Deci la mine era clar uzata si din cauza ca nu inchidea se auzea si acel fasait, tragea aer fals si probabil asta si semnala ECU. In plus, din cauza jocurilor nici rotorul motorasului nu statea la punctul 0 si probabil si asta vedea ECU.

Am pus partea electronica de la mine si minunea s-a intamplat: s-a stins becul si masina merge bine. Am sa postez asta si pe forum ca sa ramana ca rezolvare. Cu toate ca e foarte greu sa dai de ceva util. Ar fi foarte bune ca tutorialele sa fie separat pe un fir read only. O sa-mi schimb termostatul si am sa pun si eu poze, ca daca tot umblu, de ce sa nu vada si altii ...

La turbo m-am hotarat sa fac o reconditionare ca am vazut ca am ulei pe furtunul care duce la intercooler (cu toate ca nu am observat consum de ulei). In plus am vazut ca la unii s-a spart, nu as vrea sa ajung in situatia asta.

Iti multumesc de ajutor si am sa incerc sa intru pe forum cat mai des imi permite timpul ca sa dau si eu mai departe. Am vazut ca unii moderatori ii critica pe cei care intra numai cand au nevoie. Dar eu cred ca asta e si unul din rosturile forumului, sa fie de ajutor la cei care au nevoie. Si apoi, sunt putini cei priceputi care pot sa dea un sfat competent iar ceilati mai bine sa se abtina. Deci formul e un fel de comunism: la fiecare dupa nevoi si de la fiecare dupa putere.

Multumesc,
Silviu.



Te rog sa dai cu reply ca sa avem filmul si datele problemei.
posibil sa fie cu motor valva
Trebuie sa inchida total, eu asa am vazut la toate pina acum. Sunt de doua tipuri, normal inchis si normal deschis. Cele mai noi au si un potentiometru ca sa stie ECU pozitia pistonasului
Pistonasul nu trebuie sa aiba joc ca intra gaze cu mizerie si il va bloca, in plus daca are joc se poate intepeni citeodata ca se propteste dea curmezisul. Ca sa-si revina trebuie sa primeasca comanda inversa. Deci tu o calci si ea se tot deschide, iei piciorul se propteste pistonul si nu mai vrea. Poti incerca asta pe loc, o turezi iei piciorul brusc ea trebuie sa revina, daca se blocheza motorasul calca din nou pe pedala si ii dai drumul usor posibil sa nu se mai blocheze. Deci jocul trebuie sa fie foarte mic. Incearca sa te joci cu ea in casa si sa vezi conditiile in care se blocheaza nemernica dar eu cred ca la schimbari bruste de sens.
Spui ca s-a aprins din nou beculetul. Trebuie citit din nou codul sa te asiguri ca este tot de EGR.
Becul ala se poate aprinde si din alte cauze.
Daca tu ai mers mult timp cu valva blocata pe inchis sonda de oxigen este compromisa, depuneri la greu pe ea si a lucrat cam fierbinte.

montata si cu motorul pornit se aude un fasait - trage aer Pe unde trage ? Ai garnitura ok ? Poate trage aer fals si de aici sa ai probleme.
La turbina putin joc trebuie sa fie, dar putin. Vezi ca pe acolo de obicei mai este si o valva care face si ea figuri.
Daca tot constati acum ce inseamna lipsa de intretinere te apuci si cureti si admisie, throttle, contacte....ca sa nu mai ai surprize neplacute pe viitor.
Mai tinem legatura.


Salut Dan,

Ma scuzi ca te abordez pe mail dar pe forum sunt prea multe fire de discutie legate de EGR. Am postat pe unul dar mai mult ca sa raspund decat ca sa cer informatii.

Problema mea este ca am curatat valva EGR dar check engine-ul nu se stinge.
(motor Y20TDH 2.0 Vectra C, supapa electromagnetica - altii spuneau ca e motor pas cu pas - ma rog, asa o fi ca produce o miscare de rasucire nu de culisare ca la un solenoid)

Dupa curatare (era blocata zdravan) am constat:
- in pozitia inchis supapa nu obtureaza complet (ramane o fanta de 1mm)
- supapa are joc in ghidaj
- montata si cu motorul pornit se aude un fasait - trage aer
- pe tester au dat impulsuri si nu misca (dar eu am vazut ca se misca - odata a luat-o chiar in sens invers - poate nici asta nu e corect da am dat vina pe capac ca era scos)

Jocurile sunt normale sau e posibil ca din cauza lor sa-mi persiste eroarea? Mentionez ca daca dupa pornirea motorului o calc la blana ajung si la 160 fara sa se aprinda check engine-ul dar cum o las, gata, se aprinde si urmeaza consecintele:
- motorul nu mai trage
- la apasare mai tare pe pedala apar detonatii

M-ar ajuta raspunsul tau (daca vrei il pun si pe forum ca poate prinde bine si la altii) pentru ca am gasit la second o valva EGR (cam cat ar costa oare?) si n-as vrea sa o iau degeaba.

BTW, ai spus intr-un articol (cred ca tu, nu mai stiu excat ca de 2 zile citesc nonstop pe forumul asta si nu am reusit sa strabat nici 25% din subiectele cu EGR)de verificarea turbinei - joc + invartire usoara. Am verificat la a mea si se invarte usor dar are un joc destul de vizibil. Cam care e jocul permis? (cautare pe turbo inca nu am dat, cred ca abia la anu' o sa ajung la capitolul asta)

Multumesc,
Silviu Manole
Am fost la un tester cu masina si este ceva legat de recircularea gazelor arse si asta este de la valva egr m-i s-a spus .Acuma nu stiu ce sa fac ca am inteles ca este foarte scumpa ....nici nu stiu astia pe la magazinele de piese de asta ,spun ca vine cu tot cu galerie ....nici nu mai stiu ce sa cred ,dar am inteles ca se curata si poate rezolv asa .Mai astept raspunsurile voastre.
valva egr se afla printre cele mai discutate topicuri de pe forum...se curata f.f.f. simplu si fara bataie de cap si cu cheltuiala minima! in max. 20 de minute e gata! da o cautare si vei gasi raspunsul ! nu trebuie desfacute decit 5 suruburi dintre care 3 sunt de la protectia capacul de plastic al motorului! si mai ales ca stii unde este! fara frica nu trebuie sa ai diploma de mecanic!
De nici o saptamana am curatat personal valva EGR la motorul Y20DTH si nu trebuie demontate decat 2 suruburi (cu cheie tip E) si 2 furtune (cu putina atentie nu pierzi decat putin antigel, ori, daca nu vrei sa pierzi deloc golesti 2-3l de antigel din motor). De curatat trebuie curatata acea supapa de care o sa dai dupa ce scoti mecanismul valvei afara. In prima faza o sufli cu aer comprimat apoi insisti cu "lucru mecanic" pe depunerile mai consistente dar fara sa zgarii ori sa deteriorezi corpul subansamblului respectiv ori al supapei. De verificat daca supapa inchide bine pe scaunul ei si daca culiseaza bine in ghidul ei. Mai trebuie testat daca supapa lucreaza la alimentarea ei cu tensiune. Nu stiu exact acum care pini trebuie alimentati si nu am timp sa caut dar voi reveni cat pot de curand daca altcineva nu ne ajuta cu acest lucru intre timp.
Pana atunci mai da un ochi pe aici:
http://www.clubopel.com/vie...amp;highlight=egr ori aici
http://www.clubopel.com/vie...sc&highlight= ori aici
http://www.clubopel.com/vie...ight=egr+curatare ori da o cautare cu EGR ori curatare egr. Era un topic perfect la subiect dar nu il gasesc dar daca nu esti deja lamurit insista putin cu cautarea si o sa vezi ca rezolvi multe asa. In subiectele de mai sus zice cineva ceva si de ceva solutii de curatare insa la mine a dat rezultate doar cum ti-am descris mai sus.
Bafta!!!
Later edit: Din poza ta daca nu ma insel nu ai descris bine care e valva EGR. Nu e foarte edificatoare acea "sageata". Daca ma insel imi cer scuze iar daca nu, deci daca am dreptate atunci valva EGR este cea indicata de mine pe fotografia ta.




Ultima modificare facuta de catre alexandrv_b la Lun 15 Jan, 2007 12:25 am, modificat 1 data in total
alexandrv_b, eu cred ca valva EGR se gaseste la motorul asta exact sub capacul da aluminiu de la coada sagetii facute de tine (ar fi fost excelent daca as fi stiut mai mult cu "computatorul" sa pot pune si eu o sageata pe imagine acolo unde banuiesc eu ca este EGR-ul). Ce spun eu este o simpla presupunere, nu sunt convins ca aia e, dar motorul meu arata exact la fel cu al lui marius_1206 si din cate m-am uitat eu la el, asa cred. De fapt, tare as ruga pe cineva care stie sigur, sa ne lamureasca in problema asta si mai ales, daca am dreptate, cum se curata acest tip de valva. Sper sa nu fi fost foarte off-topic!
G.i.M. a scris: De fapt, tare as ruga pe cineva care stie sigur, sa ne lamureasca in problema asta si mai ales, daca am dreptate, cum se curata acest tip de valva.

Revin tot eu ca sa te lamuresc "SIGUR". Pe poza urmatoare ti-am marcat suruburile si furtunele ce trebuiesc demontate. Furtunele cu mov 1 respectiv 2, iar suruburile cu rosu. Problema e ca doar surubul marcat cu 1 se vede in aceasta poza iar cel de al doilea este in spatele furtunului marcat cu 2 mov.

P.S: Daca citeai putin mai atent ai fi vazut ca ziceam ca am demontat si curatat personal valva deci nu aveam cum sa te indrum mai sigur de atat.
Bafta!!!

Multumesc alexandrv_b, acum sunt foarte lamurit. Nu am vrut sa te ofensez, iar de citit am citit tare atent, dar m-a incurcat putin ultimul tau paragraf, acel "later edit" care imi dadea impresia ca nici tu nu esti sigur! Maine (sunt liber) o sa studiez putin valva la fata locului sa vad despre ce e vorba!
Nu m-ai ofensat deloc si ma chiar bucur ca te-am lamurit pana la urma. Imi cer si eu scuze la randul meu pt acel paragraf buclucas, in care de fapt nu eram lamurit unde e de fapt varful acelei sageti. Sorry inca odata daca am fost prea incisiv!
Bafta!!!
Observ ca se scriu iarasi pagini intregi in loc sa se faca treaba.
Te apuci si o cureti dupa care faci un mic post, cu poze ca sa nu mai apara iarasi intrebari...eu am facut :
http://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=9280
Altii au facut si ei :
http://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=10827
Ajuta si vei fi ajutat...
Ai dreptate Dane, insa din pacate stau f rau cu timpul. Tocmai din cauza asta, atunci cand am curatat valva doar am scos ansamblul valvei din locasul ei si fara sa mai scot furtunasele de racire am suflat-o cu aer si am indepartat depunerile, minore dealtfel, de pe valva si scaunul ei. In conditiile astea iti dai seama ce tutorial de rahat iesea si ce exemplu dadeam facand lucrurile "din zbor". Pe viitor ,mai spre primavara-vara mai exact, se anunta mai mult timp liber ceea ce va insemna ceva operatii de mentenanta la masina si deci si ceva tutoriale.
Bafta multa!!!
Urmaresc cu interes raspunsurile, dar vreau sa fac o precizare, ca la modelul 2003 EGR nu mai e atat de simplu si este inlocuita comanda de deschidere a clapetei de o frumusete de motor pas cu pas care face destul de complicata viata celui care doreste sa curete ceva pe acolo. Poza lui ''lexandrv_b'' arata exact acest tip nou de EGR. Asa ca topic-urile lui dancuciureanu nu prea se potrivesc la acest model.
Si in incheiere nu pot sa recunosc admiratia fata de tutorialele lui dancuciureanu, care cu mare placere l-as asista.
Ati citit aici :
http://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=11093
Am postat discutia mea cu Silviu in particular (mail) pentru ca era interesanta.
Si in incheiere nu pot sa recunosc admiratia fata de tutorialele lui dancuciureanu, care cu mare placere l-as asista.
Pacat ca esti din Bucuresti. Eu inca caut un iesean care sa ma asiste/ajute la inlocuirea distributiei la primavara. Pina atunci caut sa cumpar o trusa ca sa nu o fac asa...prefer ca la carte. De fapt am gasit eu unul Very Happy si la prima intilnire am sa discut despre... Embarassed
Si daca ai sti ce de scule profi si ce garaj si.....
GATA AM STERS CE ERA PE LINGA SUBIECT !

Si luati o idee :
http://www.tomco-inc.com/Klean_Screen_9176.aspx
Stie careva cum sa avem si noi acces la asa ceva ?


Ultima modificare facuta de catre dancuciureanu la Mar 23 Jan, 2007 9:22 pm, modificat 1 data in total
Posed un Opel Astra 2,0 DTH, fabricat in 2002. Masina a fost adusa de afară si, la un timp de la cumparare si-a facut aparitia ,,chek engine,, in conditiile unui rulaj constant. Disparitia martorului se făcea la apasarea pedalei de acceleratie dar reapărea, din nou, la viteza constantă.
Verificarea la reprezentantă care a durat 10-15 minute, a constatat inversarea furtunelor de vacuum. A urmat proba, am constatat ca masina ,,se infige,, si ca este altceva. A doua zi, dupa pornire, martorul s-a aprins iar (mentionez ca mesajul a fost sters din memorie la reprezentanta). Acum martorul se aprinde dupa o perioad de 2-5 minute de la pornire sau atunci cand motorul cald este la relanti. Chestiunea mă deranjeaza prin faptul ca atunci cand stau la stop sau vreau sa intru in trafic masina pleacă greoi si doar dupa ce este accelerata o perioada,,isi da drumul,,. Nu am probleme cand merg in treptele superioare de viteza (3,4,5).
La o verificare cu testerul (nu la reprezentanta) a aparut codul de erori P0400, care, dupa cate stiu, inseamnna problema cu valva de circulație a gazelor.
Astept pareri de la colegii de forum.
Cu multumiri !
Daca ai nevoie de ceva in domeniul garnituri de toate natiile apeleaza cu incredere la: www.gasket.ro
Acolo gasesti materiale pentru confectionat garnituri, mai mult sau mai putin conventionale. Pe mine m-au salvat de la ceva probleme cu ce au ei pe acolo dar nu in domeniul auto.
Vreau sa va spun ca astazi am fost si am curatat valva EGR si toata atmisia de aer am desfacut tot ce era acolo ,intradevar o mizerie infernala ! Funingine ca pe hoarna !!!! Toate bune si frumoase . Am montat totul inapoi ,am aerisit ca era necesar pt ca am desfacut si conductele de la pompa si dupa ce am pornit .......mare lucru nu s-a rezolvat.Intradevar parca are alt mers motorul dar problema nu s-a rezolvat in totalitate.Cand am plecat de la mecanic s-a aprins iar beculetul cu cheia de imi venea sa nebunesc.M-am intors inapoi a bagat testerul si a anulat eroarea care spunea pe tester ca trebuie verificat inalta presiune de la pompa de injectie .Credetima ca nici nu stiu ce sa mai cred .Ma apuca toti nervii pe masina asta si pe toto mecanicii ca nu se pricep la nimic.Chiar nu stiu ce sa-i mai fac ! Motorul tot nu merge regulat cum ar trebui si la o accelerare constanta se decelereaza si se accelereaza singur. Ce naiba mai poate fi ????
foarte posibil sa fie "O" ringurile de la injectoare !
Am fost contactat de un posesor de y20dth, consider ca este mai bine sa fie aici :

Acea "gheara" care ti-am indicat-o in poza....sta liber in pozitia in care o vezi cu motorul oprit. Daca pornesc motorul...o las la relanti..gheara se roteste maxim aproximativ 90 grade ...ceea ce inseama ca supapa din captul tijei este deschisa la maxim...ceea ce inseamna ca debitul de gaze arse recirculate este maxim( probabil ca motorul neavand nevoie de putere baga gaze arse mai multe)
daca motorul se tureaza, parerea mea, ar trebui ca supapa sa se miste spre inchis adica sa bage mai putin gaze arse si mai mult aer curat....sa ma corectezi daca gresesc....
am turat motorul la 2500 turatii....si supapa era in aceeasi pozitie adica deschisa maxim....

adica cand eu am nevoie de putere supapa baga aceeasi cantitate mare de gaze arse in detrimentul aerului curat...ceea ce ma duce la ideea ca pierde putere

la oprirea motorului gheara se roteste inapoi cu 90 grade si inchide complet supapa

este normal comportametul ei.?
sau motorasul care roteste gheara nu stie decat 2 pozitii inchis deschis?
http://i144.photobucket.com...nu/Picture002.jpg
salutare.
pt. Dan eu ti-am trimis mailul de mai sus...dar nu mi-ai raspuns la intrebarea mea Smile
pt marius_1206: cum ai aerisit partea de alimentare cu combustibil?

Hai si tu in Club

Inregistrarea este si va fi mereu gratuita.

Cont Nou