Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Zafira
  3. Zafira A
  • razvan_d86

  • Mesaje scrise: 75
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2015

  • Mesaj Privat
Salutare...Am citit cam tot ce s-a discutat in acest thread. In vara mi-am cumparat si eu un vectra B, din 2001 (Z18XE), inm. in tara (cu inst. gaz tomasetto) si bineinteles, problema cu relantiul oscilant la rece il am si eu. In plus, am probleme si cu senzorul ax came care este 'noname', nu vad nici o marca trecuta pe el el, doar ceva cod. Simptome: pana sa porneasca invarte de cateva ori, turatie limitata la 4000 rpm si o eroare stocata P0340 si P0170(conform testului agrafa). Simptomele dispar daca opresc motorul si pornesc din noi.
Am inlocuit senzorul cu unul de test (ceva marca italiana, 100 ron nou) si problema cu limitarea turatie si pornirea greoaie a disparut. (sper ca la luna aceasta sa imi cumpar un senzor VDO Siemens- 280 ron, 'cam scump')
Cealalta problema e legata de oscilatia turatiei la rece. Pornesc motorul, turatia se ridica la 1400 rpm , oscilieaza timp de 1 min intre 1100 si 1400 rpm(in plus se simte cu trepideaza masina, motorul nu merge rotund), dupa care se stabilizeaza la 800 rpm . Daca in acest timp pornesc de pe loc, merge intrerupt, se ineaca. Dupa ce se incalzeste (cam 2 minute ) un pic merge bine.
Am curatat clapeta de acceleratie (fara sa o dau jos) cu o carpa imbibata in benzina, insa doar partea superioara, cat am ajuns cu degetele. Avea ceva depunere de calamina pe ea dar nu am observat vreo diferenta dupa curatare. De asemenea am curat si debitmetrul (original, VDO Siemens) cu betisoate imbibate in alcool izopropolic, insa fara rezultat.
Weekend-ul acesta o sa dau clapeta de acceleratie jos si o sa o curat complet.
Pana la urma care credeti ca e problema, clapeta de aceleratie sau debitmetrul? (deja trebuie sa imi cumpar senzorul ax cu came (280 ron) si nu prea as dori sa mai dau 530 ron si pe debitmetru (VDO))
Skip ads

  • viforel

  • Mesaje scrise: 882
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Salut ! Dupa ce cureti clapeta si acel faimos orificiu...(dar sa fie Farmacie) poti sa elimini o cauza. Ar fi bine daca vezi cu un OPCom cat aer iti inspira debitmetrul...pt ca, chiar conteaza. 10m3 e bine 6-7-8m3 ... nu prea. Aaaa... si la Vectra parca ai bobina cu fise separat. N ar strica sa vezi (noaptea) daca e strapunsa vre una si da scanteie la masa. Nu este vre o ordine anume in verificarile de mai sus, dar camĀ astea trebuiesc facute. Iti urez spor...
  • viforel

  • Mesaje scrise: 882
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Aaa... Daca ai bobina monobloc(cufisele incap) poti sa o desfaci din suruburi si sa o salti putn. Daca iti da scantei aiurea la masa (pe capacul de tacheti) ... E cam bulita...E un lucru simplu de verificat.
  • razvan_d86

  • Mesaje scrise: 75
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2015

  • Mesaj Privat
Bobina e monobloc....sper nu fie bulita si asta , ca se cam umple lista de cumparaturi ( din ce vad pe net Valeo- 469 ron ) am investit destul de mult in masina pana acum.
Sambata sper sa apuc sa curat clapeta de acceleratie, sa mai exclud o posibila cauza... Am gasit un debitmetru second pe un Astra Z18XE, din 2003, insa nu prea am cum sa il testez, la mine problema apare doar cand e motorul rece. Ar trebui sa merg sa il cumpar, sa vin sa il pun pe masina mea sa vad cum merge iar daca nu e bun sa il duc inapoi. As prefera sa il cumpar nou, dar sa stiu sigur ca ala e de vina. Se poate verifica cu opcom-ul testerul? (si de ce face figuri doar cand e motorul rece?)
Skip ads

  • viforel

  • Mesaje scrise: 882
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Nu te sfatuieac sa cumperi debitmetrul second. Mai bine cumpara ti un kit OPCom(CD+cablu) il instalezi pe un laptop...mufa de conectare trebuie sa fie sub capacul de la frana de mana. Te conectezi ...pornesti masina si asa poti sa ti citesti erorile,sa le stergi si sa citesti valoarea debitmetrului. (Nu te sfatuiesc sa intri in setari ECU... Pt ca s ar putea sa i amesteci inteligenta si nu i mai dai de cap...daca n ai notiuni minime de setare/resetare ECU) Generatia asta de masini nu le mai reglezi cu surubelnita si patentul. Trebuiesc cititi parametrii si apoi schimbate piesele(cu altele noi de preferinta si daca sunt after market nu totdeauna sunt bune) pt ca daca la benzina iti mai merge cat de cat. La GPL face figuri si dam vina pe montatorii de GPL. Mai intai cureti clapete, apoi verifica bobina cum ti am spus eu si apoi debitmetrul( trebuie verificat,citit cu OPCom ul) dar mai intai citeste l pe al tau. Vezi daca e vre un baiat valabil prln zona ta p acolo care are OPCom daca (nu vrei sa l cumperi kit ul) sa ti faca el o diagnoza.
  • samsar

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Sep 2012

  • Mesaj Privat
sal..mihtud te rog spune-mi ai rezolvat ceva? aceeasi prb o am si eu identica , opel astra z18xe am schimbat absolut tot ,si tot degeaba,la rece merge in 3 oscileaza relantiu si da rateuri pe esapament,eroare pe op-com p0170...sunt disperat maine desfac distributia poate e pusa gresit
  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
ar fi bine sa verifici chiulasa si tot ce tine de ia,
  • samsar

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Sep 2012

  • Mesaj Privat
merge in trei doar la rece cand se incalzeste merge aproximativ in parametri normali,foarte putin mai galopeaza la cald,am schimbat bobina ,bujii,clapeta,verificat compresie 10 pe fiecare piston,injectoarele deschid toate,pompa baga bn,regulator presiune verificat,in bord nu se aprinde nimic,dar eroape persita p0170...va rog ajutati.ma cu un sfat
Skip ads

  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
tu ai compresie de motocicleta
la motoru tau compresia este intre 14 -16 bari cu motoru cald
la 10 bari compresie motoru este in moarte clinica,urmeaza decesu total
cand tiam zis chiulasa ai zis ca fac misto de tine,e acum umblii si la segmenti
  • viforel

  • Mesaje scrise: 882
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Ia citeste ce inseamna P0170... Aceeiasi eroare mi o da mie pe GPL....Daca pe benzina nu am treaba... In traducere inseamna "amestec necorespunzator". Sunt 2 cauze... Neetanseitate pe galeria de evacuare (si nu e cazul,ca le am verificat cap,coada) sau sondele lambda...Dupa un nr de ani si un nr de km...senzorii isi cam ies din parametri si trebuiesc schimbati toti. Ce e mai tragic, e ca al naibi Opel nu vrea sa mearga bine cu unele piese aftermarket. Cam dezamagit un pic de marca...cu pretentii. Si ce e nmai rau, ca din cauze economice, Opel a inceput sa dea "buleala". Am un vecin care are un Opel Astra 2015 (de firma...la Rank Xerox lucreaza tipul) si mai tot timpul e cu ceck engine aprins, plus alte leduri, zici ca i pom de craciun. N avem de ales ? Cred ca urmatoarea masina o sa fie asiatica.....ca aia si fac harachiri....daca nu le merge.Very Happy
  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
viforel---mare dreptate ai
off topic---vezi sa nu-ti faci tu singur harachiri ,cand vei verdea cat costa piesele pentru ele
  • viforel

  • Mesaje scrise: 882
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Salut Nicu ! Scuze pt "micul derapaj"(controlat)Smile...Am 2 prieteni cu Corolla si nu i ingenuncheaza ... Pretul pieselor e p acolo prin zona. Nu stiu ce sa zic ...nu i am vazut plangand si sunt masini second la care n au cedat senzorii ca la Opel.
Mi ai dat dreptate in ce priveste solutiile erorii P0170 ? Ehhh...sanatosi sa fim ca le trecem pe toate Wink
Skip ads

  • samsar

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Sep 2012

  • Mesaj Privat
revin cu problema mea,merge in trei doar la rece cand se incalzeste merge aproximativ in parametri normali,foarte putin mai galopeaza la cald,am schimbat bobina ,bujii,clapeta,verificat compresie pe fiecare piston,injectoarele deschid toate,pompa baga bn,regulator presiune verificat,in bord nu se aprinde nimic,dar eroape persita p0170.in sarcina masina merge bn,porneste numai sfert de cheie,nu scoate gram de fum...oare ar putea sa fie catalizator infundat? sau mai zicea cineva ca ar putea sa fie pe admisie vreo garnitura dusa si trage aer.ce ziceti va rog ajutati.ma ca ma disperat masina asta
  • viforel

  • Mesaje scrise: 882
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Auzi ...ai incercat sa stergi eroarea si sa o alergi un pic pe autostrada...vro 30-40-50Km...sa vezi dup aia daca ti mai apare ? Aaa si daca i pui benzina evita Luk ...baga de la Moll sau Pertom...Sa vezi daca ti persista....si sa sri ca eroarea aia este de neetanseitate evacuare. Pune i mana n fundul tevii(cu o carpa ca sa nu te frigi) si altul (prieten amic) asculta sau vezi pe unde s ar putea sa scape. Si a doua posibilitate sunt sondele iesite din patrametrii....
  • samsar

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Sep 2012

  • Mesaj Privat
da am incercat sa o alerg putin si tot degeaba iam schimbat si benzina si tot la fel...dimineata crede-ma merge foarte prost nu poti pleca de pe loc pana nu o lasi sa se incalzeasca ,si cand e cald galopeaza putin motoru nu stiu ce sai mai fac,,eroarea cum o sterg apare dp cativa km..oare daca erau sondele nu imi dadea pe tester?
  • viforel

  • Mesaje scrise: 882
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Sondele nu ti apar ca eroare pe tester ...iar pe Tech ...iti apar niste sinuroide (cu varfurile taiate) care daca sunt mai mari ca interval inseamna ca sunt iesite din parametrii....ide regula sondele se duc pe la 100mii dar.../Incearca si treaba aia cu carpa presata un pic la coada tevii sa vezi (alcimeva) sau tu pe unde ar putea rasufla...
  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
samsar
tiam explicat si eu si alti colegi ce sa faci ,tu o tii intruna cu-----va rog ajutati.ma ca ma disperat masina asta -----------
ultimul meu sfat------vinde masina----ca tot ai niku--samsar--
tiam spus tu ai compresie de motocicleta,la motoru tau trebuie sa ai 14-16 bari,la cald,tu ai 10,cum --bip-- sa mearga rotund cand e rece daca nu are cine sa comprime amestecul
la rateurile pe esapament crezi ca chiulasa si/sau supapele sunt ok
ce presiune ai in rampa de injectoare(nu citii pe forum,spune adevaru)
injectoarele cum pulverizeaza,vapori sau jet ca stropitoru de parbriz?
si sunt mai multe dar nu mai imi bat capu,faci ce vrei,banii tai,masina ta,nervii tai,noi doar ne distram
  • samsar

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Sep 2012

  • Mesaj Privat
nicu 10 compresie am la rece nu la cald,,,am scos rampa de injectoare si am dat la automat injectoarele pulverizeaza toate patru vapori


Ultima modificare facuta de samsar la Mar 27 Oct, 2015 10:26 pm, modificat de 2 ori in total
  • viforel

  • Mesaje scrise: 882
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Aaa...ti am spus cum verifici bobina. Am mai luat si eu una bucata teapa(bobina sh)....siii era apoape de cumfacea ata... Scoti suruburile...o ridici unpic chiar daca i motorul pornit...si daca curg scantei din ea pe capacul de la tachetii...e clar. Conditia ar fi sa fie noaptea....ca vezi mai bine
  • viforel

  • Mesaje scrise: 882
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Salut Nicu ! Nu te enerva ... Incercam si noi sa l ajutam cum putem.Smile Totul depinde de el.
Aaa... Si apropo "samsar"...daca nu faci tu cu mana ta sau daca nu platesti un mecanic bun...singura nu se repara. Nu mai stim ce sfaturi sa ti dam...Eu unul ....Pfff...
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Zafira
  3. Zafira A

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR