- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
Deci, are dreptate @buldozer@... farul de Anglia merge montat pentru EU dar dupa ce il reglezi (tragi parghia) nu o sa aiba acea lumina asimetrica pentru marginea drumului. E adevarat ca nu o sa orbesti pe nimeni acum, dar nici nu o sa ai vizibilitate maxima pe dreapta. Acea solutie cu "pargia" e o solutie temporara cand schimbi partea pe care circuli... forma asimetrica a bataii luminii o da doar oglinda farului, d-aia exista faruri pt circulatie pe stg si altele pt dreapta.
- jgyprime
- *******
- 9,968 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,968
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
Farurile cand le pui pe alta masina oricum trebuie sa le reglezi... Chiar daca pui de pe o masina cu volan pe stanga pe alta tot cu volan pe stanga...
Vectra c nu are far clasic pentru faza scurta (cum e la astra de exemplu) ci are lupa.
Din acest motiv farurile sunt identice, difera doar reglajul.
La farurile fara lupa, difera forma oglinzii si aici aveti dreptate, nu pot fi reglate optim dupa ce le montati pe masini cu volan pe cealalta parte decat au fost proiectate...
Vectra c nu are far clasic pentru faza scurta (cum e la astra de exemplu) ci are lupa.
Din acest motiv farurile sunt identice, difera doar reglajul.
La farurile fara lupa, difera forma oglinzii si aici aveti dreptate, nu pot fi reglate optim dupa ce le montati pe masini cu volan pe cealalta parte decat au fost proiectate...
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
Tiaz- Suspendat
- 1,069 mesaje
- din 23 Jan 2009
- Astra 2008 Z 17 DTR
- Bucuresti
Tiaz- Mesaje scrise: 1,069
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2009
- Mesaj Privat
Confirm și eu cele spuse de @clau70.
Eu am H cu AFL și am fãcut cum scrie în carte. Am țras de maneta de semnalizare spre interior (ca si cum as da flashuri) am pus apoi contactul și ledul din bord de la AFL a pâlpâit de câteva ori.
Când am pus mașinã la un perete am sesizat ca la fascicolul de lumina, nu mai aveam acea bisectoare (fanta) cu înclinația la dreapta. Era doar o linie continua.
Presupun ca la farurile de UK singurul lucru pe care îl poți face este sa renunti la aceea fanta, care în mod normal, la masinile cu volan pe partea dreapta, are înclinația spre stanga.
Eu am H cu AFL și am fãcut cum scrie în carte. Am țras de maneta de semnalizare spre interior (ca si cum as da flashuri) am pus apoi contactul și ledul din bord de la AFL a pâlpâit de câteva ori.
Când am pus mașinã la un perete am sesizat ca la fascicolul de lumina, nu mai aveam acea bisectoare (fanta) cu înclinația la dreapta. Era doar o linie continua.
Presupun ca la farurile de UK singurul lucru pe care îl poți face este sa renunti la aceea fanta, care în mod normal, la masinile cu volan pe partea dreapta, are înclinația spre stanga.
- Gabor Tiberiu
- **
- 322 mesaje
- din 21 Mai 2013
- Vectra 2003 Z18XE
- Salaj
Gabor Tiberiu
- Mesaje scrise: 322
- Locatie: Salaj
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mai 2013
- Mesaj Privat
Revin cu lamuriri dupa un drum de 50 km. Deci.... intr-adevar faru din stanga nu mai ai aceea fanta, la care renunti prin reglarea parghiei, dar ai vizibilitate foarte buna pe partea dreapta, pacat ca era foarte intuneric si nu am reusit sa fac poze, dar efectiv era luminat tot santu.(plus ca farurile mele sunt si matuite) Deci, cine spune ca induc in eroare prin sfaturile mele, il invit la mine in masina sa se convinga singur. Scuze ptr expresivitate.
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
Ok, deci ar trebui sa ne acoperim si noi zona cu fanta... ca tot o sa vedem santul! Nu trebuie sa vezi numai santul, trebuie sa vezi marginea drumului si deasupra santului, mai trebuie sa vezi si semnele de circulatie etc. Fanta aia nu e facuta degeaba.
Pe deasupra, ne mai spui ca farurile tale mai sunt si matuite... imi dau seama cam ce vizibilitate ai noaptea!
Pe deasupra, ne mai spui ca farurile tale mai sunt si matuite... imi dau seama cam ce vizibilitate ai noaptea!
- Gabor Tiberiu
- **
- 322 mesaje
- din 21 Mai 2013
- Vectra 2003 Z18XE
- Salaj
Gabor Tiberiu
- Mesaje scrise: 322
- Locatie: Salaj
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mai 2013
- Mesaj Privat
- blue_maniak
- ***
- 953 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Vectra 2004 Z18XE
- Cluj
blue_maniak
- Mesaje scrise: 953
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
@Gabor Tiberiu -> nu mai dezinforma oamenii prin prisma faptului ca ai facut tu economie de 100 euro la faruri. Poate o sa mergi 100.000 de km noaptea si o sa fii ok, dar se poate intampla o singura data sa ai pe marginea strazii sau in fata ta un biciclist/copil imbracat in haine inchise si o sa regreti toata viata acea economie.
Cine a vazut cum se regleaza farurile sau a avut sansa sa vada o lupa demontata dintr-un far, stie intr-adevar ce fac cele doua rotite de reglaj. Mai grav e ca puneti in pericol alti oameni, uneori pe cei de pe contrasens, alteori pietonii sau biciclistii de pe marginea strazii si ii incurajati si pe ceilalati sa mearga cu faruri RHD.
Farul de Vectra C facelift pentru Anglia, folosit in Europa continentala e o prostie imensa. Ori il reglezi astfel incat sa nu-i orbesti pe cei de pe contrasens, dar tu vei vedea foarte putin in partea dreapta si in fata pentru ca va fi foarte coborat, ori esti nesimtit si ii orbesti pe cei de pe contrasens, si vei vedea ceva mai ok in dreapta/fata. Cea de a doua varianta e echivalenta cu faza lunga in ochii celorlalti. In variantele intermediare de reglaj, scapa neorbiti soferii de SUV-uri, dube, tiruri, insa doar cand distanta dintre masini e redusa.
Farul de Vectra non facelift e o prostie ceva mai mica. Chiar daca se modifica pozitia parghiei nu va lumina ok banda voastra si partea dreapta a drumului, trotuarul, pista de biciclisti. Linia de cut off a fasciculului va fi orizontala ▁▁ , nu ▁/▔.
Doar cine nu vrea sau are un grad de intelectualitate redus nu intelege chestiile acestea. Toate reglajele pe care le incercati sunt doar niste compromisuri care pun in pericol pietonii, paticipantii la trafic sau chiar pe voi si familiile voastre daca aveti un obstacol in fata.
Sper ca e suficient de clar pentru toata lumea:
Cine a vazut cum se regleaza farurile sau a avut sansa sa vada o lupa demontata dintr-un far, stie intr-adevar ce fac cele doua rotite de reglaj. Mai grav e ca puneti in pericol alti oameni, uneori pe cei de pe contrasens, alteori pietonii sau biciclistii de pe marginea strazii si ii incurajati si pe ceilalati sa mearga cu faruri RHD.
Farul de Vectra C facelift pentru Anglia, folosit in Europa continentala e o prostie imensa. Ori il reglezi astfel incat sa nu-i orbesti pe cei de pe contrasens, dar tu vei vedea foarte putin in partea dreapta si in fata pentru ca va fi foarte coborat, ori esti nesimtit si ii orbesti pe cei de pe contrasens, si vei vedea ceva mai ok in dreapta/fata. Cea de a doua varianta e echivalenta cu faza lunga in ochii celorlalti. In variantele intermediare de reglaj, scapa neorbiti soferii de SUV-uri, dube, tiruri, insa doar cand distanta dintre masini e redusa.
Farul de Vectra non facelift e o prostie ceva mai mica. Chiar daca se modifica pozitia parghiei nu va lumina ok banda voastra si partea dreapta a drumului, trotuarul, pista de biciclisti. Linia de cut off a fasciculului va fi orizontala ▁▁ , nu ▁/▔.
Doar cine nu vrea sau are un grad de intelectualitate redus nu intelege chestiile acestea. Toate reglajele pe care le incercati sunt doar niste compromisuri care pun in pericol pietonii, paticipantii la trafic sau chiar pe voi si familiile voastre daca aveti un obstacol in fata.
Sper ca e suficient de clar pentru toata lumea:
- jgyprime
- *******
- 9,968 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,968
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
- buldozer2
- ***
- 738 mesaje
- din 01 Feb 2011
- Astra 2014 A14NET
- Buzau
buldozer2
- Mesaje scrise: 738
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2014 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Feb 2011
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,968 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,968
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
pai daca e asa, atunci in prima poza il chiorasti clar pe cel de pe contrasens...
@blue_maniak, daca vrei sa faci ceva, fa un desen cu amprenta la sol a fiecarei chestii.
degeaba faci desene animate din care se intelege fix o branza...
asa trebuie sa fie amprenta luminii la sol pentru o masina de europa:
Ultima modificare facuta de jgyprime la Mie 25 Jan, 2017 9:40 am
@blue_maniak, daca vrei sa faci ceva, fa un desen cu amprenta la sol a fiecarei chestii.
degeaba faci desene animate din care se intelege fix o branza...
asa trebuie sa fie amprenta luminii la sol pentru o masina de europa:
Ultima modificare facuta de jgyprime la Mie 25 Jan, 2017 9:40 am
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
- buldozer2
- ***
- 738 mesaje
- din 01 Feb 2011
- Astra 2014 A14NET
- Buzau
buldozer2
- Mesaje scrise: 738
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2014 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Feb 2011
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,968 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,968
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
e o poza de tot rasul...
doar voi astia care sustineti ca farurile de UK nu pot fi reglate pe EU intelegeti ceva...
si nu sunteti realisti, sa fim seriosi, daca voi din poza aia intelegeti ceva eu ma duc si trec dunarea inot printre sloiuri...
eu doar vad niste lumina pe asfalt care din punctul meu de vedere lumineaza sau nu o bicicleta...
irelevant insa fata de masina de pe contrasens care e orbita in toate cele 4 cazuri...
irelevant insa pentru ca nu e un caz real, nu e o poza facuta de sus cu fasciculul luminos al unor masini ci sunt desene pe asfalt, desene pe care le fac copii de 3-4 ani mai bine...
apoi:
http://www.honestjohn.co.uk...ndex.htm?t=108738
deci se poate la orice far de pre facelift.
doar voi astia care sustineti ca farurile de UK nu pot fi reglate pe EU intelegeti ceva...
si nu sunteti realisti, sa fim seriosi, daca voi din poza aia intelegeti ceva eu ma duc si trec dunarea inot printre sloiuri...
eu doar vad niste lumina pe asfalt care din punctul meu de vedere lumineaza sau nu o bicicleta...
irelevant insa fata de masina de pe contrasens care e orbita in toate cele 4 cazuri...
irelevant insa pentru ca nu e un caz real, nu e o poza facuta de sus cu fasciculul luminos al unor masini ci sunt desene pe asfalt, desene pe care le fac copii de 3-4 ani mai bine...
apoi:
http://www.honestjohn.co.uk...ndex.htm?t=108738
first identify type of light you have ... Having looked through two different owners manuals; an earlier manual (March 2003) mentions there is a lever to adjust the headlights for continental driving, but in a later manual (Aug 2003) it says that if you haven't got Adaptive Forward Lighting (AFL) then to Place covers on both headlights. If you have got Adaptive Forward Lighting (AFL)
1. Open and remove the cover of the fusebox in the engine compartment
2. Fit fuse (maxi-fuse) 3 (with designation "Transport") in slot 38.
3. Switch on ignition.
After the conversion, the AFL control
indicator lights for 4 seconds each time the ignition is switched on.
non-adaptive headlights. turn off the left hand segment. You remove the rubber cover from the back of the dipped beam bulb and (looking at it from the engine compartment) there is a small lever on the left hand side (about 8 o'clock). Just push this down / up and it adds in / removes the dipped beam part of the pattern. Very simple - do it with the lights on up to a wall and you will see instantly, but watch out for the hot bulb if you have it on too long. Don't forget to put the rubber cover back securely. Start with the drivers side - it's easier to get to.
1. Open and remove the cover of the fusebox in the engine compartment
2. Fit fuse (maxi-fuse) 3 (with designation "Transport") in slot 38.
3. Switch on ignition.
After the conversion, the AFL control
indicator lights for 4 seconds each time the ignition is switched on.
non-adaptive headlights. turn off the left hand segment. You remove the rubber cover from the back of the dipped beam bulb and (looking at it from the engine compartment) there is a small lever on the left hand side (about 8 o'clock). Just push this down / up and it adds in / removes the dipped beam part of the pattern. Very simple - do it with the lights on up to a wall and you will see instantly, but watch out for the hot bulb if you have it on too long. Don't forget to put the rubber cover back securely. Start with the drivers side - it's easier to get to.
deci se poate la orice far de pre facelift.
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
Asa suntem noi "astia", nu prea intelegem.
Da, in poza aia e schitat (desenat) cum bate un far normal (stg sus) de EU. Ca e facut de un copil de 3-4 ani, mai putin conteaza...
Eu cred ca tu nu intelegi ca ajustarea farului de GB pentru EU se face doar pentru a nu mai avea acea fanta spre stg drumului, adica se face doar pentru a avea o lumina plata. Nu se poate schimba asimetria farurilor.
Daca tu reusesti la masina ta, pune-ne si noua poze inainte si dupa...
Da, in poza aia e schitat (desenat) cum bate un far normal (stg sus) de EU. Ca e facut de un copil de 3-4 ani, mai putin conteaza...
Eu cred ca tu nu intelegi ca ajustarea farului de GB pentru EU se face doar pentru a nu mai avea acea fanta spre stg drumului, adica se face doar pentru a avea o lumina plata. Nu se poate schimba asimetria farurilor.
Daca tu reusesti la masina ta, pune-ne si noua poze inainte si dupa...
- blue_maniak
- ***
- 953 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Vectra 2004 Z18XE
- Cluj
blue_maniak
- Mesaje scrise: 953
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,968 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,968
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
multumesc de apreciere.
te astept cu masina in Galati sa-ti demonstrez ca se poate (si facem asta pe masina ta, sa nu zici ca masina mea e nasoala).
si sa fii pregatit sa o lasi la Galati.
dar farurile nu o sa le reglez eu, ci o sa mergem la un service care face chestia asta.
vorbesc in cunostiinta de cauza, cunosc multe persoane care circula cu faruri de anglia in romania.
ba chiar o persoana care a fost oprita de un echipaj comun RAR/ARR + politie, masina verificata din toate punctele de vedere (inclusiv cu aparatul ala de verifica farurile) si totul e ok.
da, va cred ca daca va duceti la garajul din coltul blocului, ala zice ca nu se regleaza, dar ala stie sa regleze un far sau sa schimbe pivoti?
daca va duceti la un service autorizat in reglarea farurilor, acel service va sti ce e de facut.
si da, pe langa acel levier care schimba ceva, farurile mai trebuie reglate suplimentar pentru a lumina corect pentru EU.
levierul acela este solutia temporara pentru a putea circula pe partea cealalta a drumului si nu definitiva, te ajuta sa nu chiorasti ceilalti participanti la trafic.
voi sunteti cei ce nu intelegeti ca farurile de vectra c pre facelift SE REGLEAZA SI LUMINEAZA CORECT. doar ca trebuie sa stii sa le reglezi.
la fel si cele de facelift se regleaza, dar e putin mai dificil intrucat la facelift s-a scos parghia aceea care schimba orientarea luminii.
te astept cu masina in Galati sa-ti demonstrez ca se poate (si facem asta pe masina ta, sa nu zici ca masina mea e nasoala).
si sa fii pregatit sa o lasi la Galati.
dar farurile nu o sa le reglez eu, ci o sa mergem la un service care face chestia asta.
vorbesc in cunostiinta de cauza, cunosc multe persoane care circula cu faruri de anglia in romania.
ba chiar o persoana care a fost oprita de un echipaj comun RAR/ARR + politie, masina verificata din toate punctele de vedere (inclusiv cu aparatul ala de verifica farurile) si totul e ok.
da, va cred ca daca va duceti la garajul din coltul blocului, ala zice ca nu se regleaza, dar ala stie sa regleze un far sau sa schimbe pivoti?
daca va duceti la un service autorizat in reglarea farurilor, acel service va sti ce e de facut.
si da, pe langa acel levier care schimba ceva, farurile mai trebuie reglate suplimentar pentru a lumina corect pentru EU.
levierul acela este solutia temporara pentru a putea circula pe partea cealalta a drumului si nu definitiva, te ajuta sa nu chiorasti ceilalti participanti la trafic.
voi sunteti cei ce nu intelegeti ca farurile de vectra c pre facelift SE REGLEAZA SI LUMINEAZA CORECT. doar ca trebuie sa stii sa le reglezi.
la fel si cele de facelift se regleaza, dar e putin mai dificil intrucat la facelift s-a scos parghia aceea care schimba orientarea luminii.
- Gabor Tiberiu
- **
- 322 mesaje
- din 21 Mai 2013
- Vectra 2003 Z18XE
- Salaj
Gabor Tiberiu
- Mesaje scrise: 322
- Locatie: Salaj
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mai 2013
- Mesaj Privat
- blue_maniak
- ***
- 953 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Vectra 2004 Z18XE
- Cluj
blue_maniak
- Mesaje scrise: 953
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
Probabil ca s-au chinuit degeaba producatorii de masini sa faca faruri RHD si LHD, Trebuia sa vina la voi sa le aratati cum se regleaza farurile, salvau milioane de euro. Inginerie si ignoranta romaneasca servita direct din garaj.
@Gabor Tiberiu La RAR/ITP verifica doar sa nu bata in copaci, daca se obosesc macar sa verifice. E plin si acolo de oameni slab pregatiti. In plus, ii doare-n fund ca partea ta de drum nu e luminata cum ar trebui.
@jgyprime Pacat ca e asa departe Galatiul.
@Gabor Tiberiu La RAR/ITP verifica doar sa nu bata in copaci, daca se obosesc macar sa verifice. E plin si acolo de oameni slab pregatiti. In plus, ii doare-n fund ca partea ta de drum nu e luminata cum ar trebui.
@jgyprime Pacat ca e asa departe Galatiul.
- jgyprime
- *******
- 9,968 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,968
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat