Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  • szilid

  • Mesaje scrise: 479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2002 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Prima data, problema mea cu distributie este rezolvat, am schimbat si merge struna masina fara tzacanit de diesel!

Raspuns la intrebarile tale haubau:

Distributia la motorul Z12XE este pe lant, ar trebui sa fie cea mai fiabila solutie si sa tina undeva pe la 200.000Km dar datorita uleiului prea gros si schimbat la 15.000km el se uzeaza mai repede. Unii au avut probleme dupa 60.000km altii dupa 120.000 (acuma la cine sunt km reali este de discutabil!)

Uleiul este bine sa schimbi in 10.000km, despe ulei ce sa pui Dan Cuciureanu a scris ffff indetaliat ! Merita a fie citit este o opera de arta! Nu cred ca a-si putea sa scriu mai indetaliat si mai bine !

https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=11466

La problema ta de pornire grea, de fiecare data porneste asa? Merge motorul rotund dupa ce o pornesti? Pot fi mai multe problemute, prim data de verificat clapeta de acceleratie asa numitul Throttle Body

https://www.clubopel.com/vie...are+throttle+body

Este identic motorul de la Agila, sunt mici diferente dar nu sunt diferente semnificative!

Eu am curatat Throttle Body si nu am recunoscut, la mine era curatat in 59.000! In loc de deschidere 2% aveam 4%, dupa curatare sta struna in relanti 2%, consumul a scazut masina merge mult mai ok!

Sa incerci sa si mai cauti, sunt multe probleme tratate indetaliat pe forum, cauta is la Agila!


Ultima modificare facuta de szilid la Joi 13 Sep, 2007 10:21 am
Skip ads

  • haubau

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Corsa 2002 Z 12 XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Salut, merci de raspuns. Motorul este Z12XE nu Z10XE. Dupa ce porneste merge perfect, sta cam la 700 de ture la ralanti. Imediat ce o pornesc sta mai turata (putin peste 1000 ture) vre-o 2 secunde dupa aia scade turatia la normal adica pe la 700, asta cred ca e normal. Nu am patit niciodata sa nu porneasca din prima sa fie nevoie sa dau a doua cheie. Schimburile de ulei (reviziile) au fost facute numai in service sunt pe cartea masinii din 15 mii in 15 mii. O sa caut cum se curata Throttle Body sa-l mesteresc sambata. Eu mai suspectez si bateria ca e cea originala deci are cam 5 ani.. Daca ai putea sa imi spui si cum pot sa imi dau seama daca trebuie schimbat lantul de distributie dau o bere Smile
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=14694
Mai citeste odata ca scrie !
  • szilid

  • Mesaje scrise: 479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2002 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Scuze de gafa, Z10XE in loc de Z12XE, deja am corectat in post.

Lantul de distributie sa verifici este un pic mai complicat, sunt doua modalitati primul pe tester (este mai comod), a doua dai capacul colbutori jos si te uiti, exact cum se face gasesti la agila postat de Dan Cuciureanu. Insa tind sa cred ca nu ai lant largit, si problema ta de pornire grea nu de acolo vine.

Vizavii de acumulator, i-ti invarte calumea sau mai lenes? Sincer eu am acumulatorul varza pe masina, tre sa schimb si nici asa nu am probleme! Porneste masina fff bine!


Prima data curata Throttle Body, dupa care sa te mai uiti:

Filtrul de benzina a fost schimbat! Daca nu valea la service si schimbi! Poti sa pui Mann este ok, eu de la ei folosesc produse(filtru de ulei, aer, polen, benzina)

curatare de debitmetru, este postat la agila tot de Dan Cuciureanu cum se curata si cu ce!

Nu trebuie neaparat sa ai o problema mare, sunt multe lucruri de intretinere care daca nu le faci te trezesti cu fel de fel de ciudatenii!

I-ti trimit ID ul meu pe PM si mai vorbim pe yahoo daca crazi ca te pot ajuta Smile
Skip ads

  • d_claudiuus

  • Mesaje scrise: 211
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2015 B13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Salut,

In sfarsit mi-am schimbat distributia. Detin un Opel Corsa C, cu motor Z10XE. Masina are 122.000 de KM.
Va scriu pentru ca cei care vor sa o schimbe in viitor sa aibe mare grija, si sa stie unde sa se uite dupa.
Am schimbat distributia la reprezentanta Opel Sibiu. Tot de acolo am cumparat si piesele (2 garnituri, lantul, 2 pinioane, sine, intinzator, ghidaje). Piesele au costat 780 RON, iar manopera 600 RON. In manopera au fost incluse, la cerera mea, si curatare EGR, admisie, clapeta acceleratie.
Mersul motorului nu se compara cu cel de dinainte. Zgomotul a fost redus foarte mult, demarajul este mult mai bun, parca trage mai bine, e foarte silentios, vibreaza mult mai putin, consum putin mai bun ca cel dinainte. Acum e o placere sa ascult motorul in relantiu, iar daca opresc la semafor, este asa de silentios, incat ai impresia ca e stins...

Insa, inainte ca lucurile sa se stabilizeze am trait o aventura nu tocmai placuta:

Problema a aparut in momentul cand am plecat cu masina din service, la o proba de drum. Dupa vreo 5 KM am simtit ca ceva bate la motor si ca motorul pierde din vlaga. Am oprit, si am observat ca un tachet batea extrem de tare si deranjant, ca un ciocan. M-am intors la service si m-am certat cu astia, deoarece, cand am repornit motorul am observat si cod de eroare stocat in ECU. Pana la urma codul de eroare spuneau ca se refera doar la racirea motorului, deoarece dupa ce au facut aerisirea instalatiei de racire au uitat sa conecteze ceva, si ECU a sesizat. Insa un tachet batea in continuare ingrozitor. Au desfacut capacul motorului a verificat manual cativa din tacheti de unde suspectau zgomotul tachetii, au dat jos si senzorul de presiune, pt ca banuiau, datorita batailor aleatoare, ca motorul pierde presiune pe undeva si tachetul se descarca de ulei. Presiunea era totusi OK si era constanta. S-au tot scuzat spunand ca bataia de tacheti nu are nici o treaba cu ce au lucrat ei la distributie. La un moment dat mecanicii au spus, ca se poate ca sa fi intrat vreo bula de aer in motor, si aceasta din cand in cand sa fie nimerita de tachetul respectiv, si mi-au zis sa marg mai mult cu masina, iar daca bataia persista, sa ma intorc la ei. Mi s-a promis ca se vor cumpara tacheti si mi se vor schimba, gratuit, in caz ca problema persista (am inteles ca un tachet costa 110 RON, si ca normal se schimba toti 12 - ceea ce e foarte scump). Oricum, am iesit cu masina si m-am plimbat aproape 300 de KM. Intr-adevar, bataia disparuse complet. Am ajuns acasa incantat, dar dupa o ora, dupa ce am vrut sa pornesc din nou motorul la rece, am observat o balta de ulei sub masina! Am da telefon la 10 noaptea inginerului sef de atelier de la reprezentanta, si acesta mi-a zis sa ma duc cu masina a doua zi dimineatza (adica sambata) sa se uite la ea. S-a descoperit ca, in urma schimbarii distributiei, au slabit un semering de la un rulment, de pe langa pompa de ulei,d e undeva, nu am inteles prea bine, si de acolo era scurgerea de ulei. Era interesant pentru ca la prima vedere ai fi tras concluzia ca curge pe la baia de ulei, si daca n-ar fi dat fulia jos, nu si-ar fi dat seama ca curge prin spatele rulmentului, pe la semering. Mi sa schimbat si acel semering cu unul nou, tot gratuit.

Am mai iesit la o proba de test, am mai facut aprox. 150 de Km cu masina, si totul pare OK. Deocamdata sunt multumit, insa dupa cae am vazut ca pierd ulei, si am auzit acea bataie origbila, m-au cam dezamagit astia de la reprezentanta. De tratat am fost tratat bine si interventiile ulterioare au fist gratuite, deoarece le-am reprosat ca probleme aparute (cod eroare, bataie tachet, pierdere ulei) au surventi datorita interventiiei lor asupra distributiei.

Asa ca, grija mare, faceti drumuri de proba serioase, nu cativa metri, si faceti interventiile totusi la service-uri autorizate, ca sa puteti reclama ulterioarele nemultumiri.

De mentionat ca o data cu schimbarea distributiei, nu am schimbat si pompa apa si pompa ulei. Pompa de apa am schimbat-o acum 10.000 KM, iar pompa de ulei urmeaza o schimb.

Sper sa ajute pe unii din voi aventura mea, si ei sa n-o traiasca pe propria piele, sa fie atenti.

Tipii de la reprezentanta mi-au spus ca normal, distributia nu se schimba niciodata la motoarele pe lant, si ca deranjant este doar zgomotoul, in rest nimic, insa, deoarece eu am vazut clar o dieferenta a mersului motorului dupa schimbul distributiei, ercomand tuturor sa respecte intervalul de schimb al distributiei, chiar daca altii sunt contra...

Bafta tuturor...
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Doar la Agila era lista cu piesele Exclamation .
Niste maimutoi ordinari, mai bine veneai pina in Iasi. Uite exemplu :

Scrie sau nu destul de clar REPLACE ? Sa te intreb daca a fost montata cu KM-960 ? Nu ! Ar fi trebuit sa scoata din nou capacul distributiei (deci alta garnitura de aruncat) asa ca au impins-o cum au putut si ei...
Nu mai continui ca te amarasc . Pompa de ulei nu se schimba decit daca rontaie, se face inspectie vizuala dar se curata regulatorul ei :

Ai scris ca au schimbat 2 pinioane, gresit ! Cel mai uzat este cel mic, cele doua de pe came nu au uzura asa mare, deci ideal ar fi daca este uzura toate 3 de inlocuit !
Vineri mai schimbam o distributie, poate am timp de filmulete si poze, poate... Da fapt facem mai multe la ea, 2 calare pe masina si proprietarul la curatat si alte cele...dupa sunet cred ca o sa fie cea mai uzata distributie gasita. Totul se face ca la TIS dar cu imbunatatiri, schimbata ordinea operatiunilor putin. Prima miscare este ca de obicei spray pe alea 3 piulite catalizator-evacuare...gata ca secrete nu se spun, va mai apucati de stricat ceva la masina Evil or Very Mad .
  • d_claudiuus

  • Mesaje scrise: 211
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2015 B13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Legat de bataia aia uriasa de tacheti, care acum nu se mai aude deloc, crezi ca au aerisit prost instalatia de racire? Exista vreo posibilitate sa-mi fi bagat aer in motor? EDi au recunoscut ca au uitat sa faca ceva (nu mai stiu exact ce) cand au schimbat antigelul, si cred ca si-au dat seama numai dupa proba de drum, facuta prima data de ei...
Si inca ceva: Rulmentul unde mi-au schimbat acel semering, mi-au spus ca acel rulment are un grad de uzura, "si-a facut un pic de joc, dar cu semeringul asta nou, o sa mai tina". M-ar mai tine aprox 10.000 KM, sau sa-l schimb cu prima ocazie? Daca-l schimb, banuiesc ca din nou trebuie sa schimb si semeringul. Daca trebuie sa-l schimb intr-un termen rezonabil, da-mi si un pret informativ.

Te rog spune-mic am ce ar fi putut sa-mi faca idiotii, legat de sist. de racire (sigur au gresit ceva acolo) care mi-ar fi putut provoca la motor acea bataie...
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Deci prima poza e din tis cu simeringul ala montat pe capac distributie, el contine si pompa ulei adica a doua poza facuta din interior cu totul demontat. Nu exista niciun rulment ! Timenii si abureli...
Referitor la codul de eroare poate fi :
P0115 Engine Coolant Temperature Circuit High Input
P0115 Engine Coolant Temperature Circuit Low Input
P0115 Insufficient coolant temperature for closed loop fuel control
P0115 Engine coolant temperature circuit malfunction
Adica idiotii ori nu au pus mufa ori au tras de fire, ele fiind cam lungi (au trimis si informare service cei de la GM) posibil unul sa fi cedat. Foarte rar se intimpla sa nu fi aerisit ei instalatia, la Corsa se face aproape singura, la Agila diferind radiator si vas expansiune se face initial manual . Din cite imi aduc aminte daca nu are sonda de temperatura pusa ECU baga benzina la greu, poate gresesc, nu mai retin, posibil sa fie invers, baga putin tare ....si atunci poate tacani.
Skip ads

  • d_claudiuus

  • Mesaje scrise: 211
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2015 B13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Si eu ce sa inteleg, ca mecanicul nu e priceput si ca nu era nici un joc acolo, sau ca trebuie sa schimb pompa de ulei? E important sa stiu, pentru ca in Iulie am in plan sa merg cu masina pana in Austria...
Mersi de raspuns
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Posibil mecanicul sa nu stie prea multe. La aceste motoare pompa de ulei, adica "pinioanele" alea ciudate din poza 2, pica extrem de rar, eu nu am gasit la niciunul uzura pina acum.
  • bonini

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jan 2008

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Posibil mecanicul sa nu stie prea multe. La aceste motoare pompa de ulei, adica "pinioanele" alea ciudate din poza 2, pica extrem de rar, eu nu am gasit la niciunul uzura pina acum.

unde ai service in iasi ca as vrea sa-ti fac o vizita. am aceeasi problema ca toti --tacane motorul cand e cald. tot la o corsa c de 1.0
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Ma suni si vedem masina. De comparatie poti asculta si una buna. Daca nu te grabesti vino simbata la Palat Intalniri iasi, facem si diagnoza si daca e vremea buna demontam capacul sa vezi cu ochii tai cit este de slaba sau deplasata.

Nu am service. Mai ajut pe cine pot tocmai ca sa nu fie terminat el si masina de catre "meseriasi". Impreuna cu citiva colegi din Iasi ne bagam la multe, daca tot avem scule si stim cum se face de ce sa dam banii aiurea ? Sa faca maimutoii experiente pe masina si pe banii nostri ?
Ultima faza : isi pune unul bord cu plasma, idiotii au impins acele pina frecau pe cadrane, au inceput sa indice aiurea de a ramas la coborit Oituzul fara motorina ! Acul in schimb arata jumatate de rezervor ! Trebuie sa te gindesti ca fara motor servodirectia si servofrina nu mai exista !
Skip ads

  • bonini

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jan 2008

  • Mesaj Privat
k!
tocmai am aflat cand e intalnirea ...
si am sa fac tot posibilul sa vin

p.s. si mie imi place sa-mi repar masina, dar in limita posibilitatilor.........
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Vii simbata si ai sa fii multumit Laughing .
  • tntcip

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Corsa 2001 z10xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Salut am demontat capacul de la carterul superior sa vad starea lantului de distributie .. (cu toate ca nu aveam cunostinte despre cum se verifica ) am tras de el in sus, tragand am observat ca se roteste o axa cu came ....nu am tras tare de el .. distanta dintre lant si patina , atunci cand am tras de el , era cam 1 cm ... si cand se incalzeste cam suna a dizel .. se poate verifica si altfel lantul asta ?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Se poete verifica si soft (cu interfata de diagnoza) dar trebuie sa fii expert ca sa poti interprete datele (parametri motor nu DTC !). La tine este destul de clar distributia terminata daca ai reusit sa tragi 1cm, vibrochenul e teapan din cauza pistoanelor si se misca pinion evacuare (cel dinspre tine/radiator) ! Pe bucata aia (cam jumatate din lungime lant) nu ai decit patina ghidare Embarassed
  • tntcip

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Corsa 2001 z10xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Sa stii ca nu sa miscat axa dinspre radiator ... sa rotea cealalta .. sa mai precizez ca avea si joc intre pinion si lant pe <orizontal >sa-i spun asa oricum tre sa schimb tot la distributie .. are idee cineva de pretul inui kit complet ?> scuze off-topic
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Vezi la Agila .
  • suleacosti

  • Mesaje scrise: 91
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Corsa 2002 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2007

  • Mesaj Privat
salut dacuciureanu. Din timpul petrecut pe forum ai cunoscut, auzit de cineva care e in stare sa schimbe distributia la un motor Z10XE in CRAIOVA. Ce rau imi pare ca nu esti din sud. Merci
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
In Craiova sa nu mergi la Rucom ! Sunt niste incompetenti si distrug motoare de acest tip.
Daca astepti pina prin martie poate ai sanse sa obtii o lucrare ca la carte cu scule ca in TIS. Foarte posibil ca cineva din Dolj sa te ajute, pina atunci astepti.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR