Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra C/Signum
  • A2305

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mai 2024

  • Mesaj Privat
Bună ziua am și eu un Opel vectra c motor 1.9 turbo
Nu-mi merge poziția spate dreapta
Am verificat cablurile
Am verificat toate siguranțele ( de la motor de la portbagaj și de la volan
Restul farurile și stop stanga merge tot pe ele
Numai cel din dreapta nu merge poziția atâta pe el
Ce ar putea fi dacă puteți să mă ajutați vă rog :-/


MODEL: Opel vectra c
MOTOR: 1.9

LOCATIE: Constanța
Skip ads

  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,565
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Ar trebui să zici și ce caroserie ai...
Lumina stop/frână, pe partea aia, presupun că nu merge nici ea?
  • A2305

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mai 2024

  • Mesaj Privat
Nu merge doar semnalizare , ceata , și macsalier
Doar poziția cu frâna nu merge și nu știu ce are poate puteți să mă ajutați
Caroserie berlina
  • A2305

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mai 2024

  • Mesaj Privat
Am schimbat și soclul de lumini
Am schimbat și blocul de lumini
Și tot nu merge
Skip ads

  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,565
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Eu zic că problema e în altă parte...vreun fir deranjat sau ceva prin REC....
Becul tău nu primește comandă din calculator...el e cel care dă tensiune la bec: 12V ptr frână sau 6V ptr poziție....
Dacă problema asta ar fi pe stânga, cred că ar aprinde becul de ceață, ca o măsură de urgență, din câte știu eu...
LE
Eroare de bec ars ai?


Ultima modificare facuta de bibu16v la Vin 24 Mai, 2024 4:13 pm
  • A2305

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mai 2024

  • Mesaj Privat
Păi și cam ce ar trebui să fac unde să mă uit
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,565
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Nu sunt nici eu expert...speculez că în zona REC, firul spre becul cu bubă...așteptăm ceva ajutor serios: @sebage?!
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,518
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Nici eu nu cunosc exact, si nu stim nici chiar toate datele necesare, dar asa in graba ...
Din ce vad eu (pe schema), sunt circuite separate pentru Stop Frana si Lumini pozitie.
Asta inseamna ca sunt doua fire separate (negru si Negru cu galben), din mufe separate de pe REC.
Personal, tot la soclul becului m-as gandi, presupunand ca este bec cu doua "faze".
Skip ads

  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,565
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Din câte știu eu, e bec cu un singur filament...
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,518
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
M-am uitat pe doua programe diferite, pe masini din 2004 (primul an in care gasesc Z19xxx) si din 2008 (ultimul an de Vectra C) si este asa cum am spus eu.
Am gresit culoarea unui fir, Negru fiind la Estate, la celelalte fiind Gri cu Rosu si faptul ca sunt in mufe diferite (tot asa, mufe diferite la Estate, aceeasi mufa la celelalte caroserii).
Foarte posibil sa fie greseli, nu am avut treaba personal, deci pot sti doar ce vad in scheme.






Scuze pentru calitatea imaginilor.
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,565
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Cred că confund eu...
@sebage ai idee, la Astra H este la fel sau acolo e ceva asemănător cu ce am zis eu?
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,518
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Astra H, tot cu doua.
Pentru acea perioada, gama VAG folosea din plin metoda cu un bec pentru ambele functii, de aici si unele mici probleme cu montarea unor "module" pentru carligul de remorcare.
Skip ads

  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,565
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Da...E o încurcătură în capul meu...
  • bruttus

  • Mesaje scrise: 210
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Sa masoare cu un instrument de masura intre punctele A si B daca ajunge tensiune cind pune pozitia,sau cu o lampa de control.Cele doua puncte unde se va masura trebuiesc cit mai departe de soclul becului,ca sa se poata observa unde se intrerupe circuitul.
Nu stiu daca schema respectiva corespunde instalatiei masinii.Din ce imi aduc aminte,de la becurile spate stinga,la cele spate dreapta,de obicei se puneau fire in paralel...pe vremuri.
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,518
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
In general, la masinile de generatie mai noua, nu mai merge treaba cu masuratul tensiunii, atunci cand becul este ars.
Calculatoarele (oricare ar fi ele) intrerup alimentarea acelui circuit, daca sesizeaza ca nu exista consumul asteptat.
Circuitele sunt separate, tocmai pentru a putea fi detectat consumul pe fiecare bec si deci, a putea fi afisata eroarea de bec ars.
Punctele insemnate pe schema, duc la unul dintre becurile de la numar.
  • bruttus

  • Mesaje scrise: 210
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Cind te ocupi zi de zi de sisteme electrice e mai usor,dar cind repari ocazional,si mai ales la masinile fabricatie mai noua,se complica situatia.
Daca am avea schema electrica,exacta a masinii poate am reusi sa-i dam o mina de ajutor omului.Daca se alimenteaza separat dintrun modul partile stinga si dreapta,cred ca va trebui sa schimbe acel modul,sincer nu am ideie cum este la opel,cu toate ca in ziua de azi,opel sau bmw ori audi,sint cam acelasi lucru,se copiaza unul pe altul.
Cum sa spui unei persoane care nu isi dedica timpul reparatului de masini,sa bage semnal pe cabluri si sa-l urmareasca cu osciloscopul?
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,518
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Schema exacta este pusa deja, chiar din doua programe diferite. Se observa clar din ce modul (REC) pleaca firele, din ce mufa si ce pin, ce culori au si unde ajung.
Este mai mult decat necesarul pentru a putea fi masurata continuitatea lor si izolarea față de masă (GND), cu un banal instrument de masura ... old school.
Personal, suspectez soclul becului (desi a fost mentionat ca a fost schimbat) sau chiar faptul ca a fost montat un bec necorespunzator.
Nu exclud nici varianta unui REC defect, dar inainte de a trece la schimbari, trebuie clarificat ca este defect, prin verificarea indeplinitii conditiilor necesare. Cel mai simplu, masurarea filamentelor becului, direct in mufa REC.

Cunosc fanteziile si placerile unora (nu, absolut nu ma refer la colegul @bruttus) de a implica un Osciloscop in aproape orice masuratoare/determinare electrica, dar uneori este ca si cum ai merge cu o diagnoza de ultima generatie sa ajuti un prieten caruia nu ii mai porneste masina, o Dacia 1100.
  • bruttus

  • Mesaje scrise: 210
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Problema cu osciloscopul este ca eu dedic 99% din timp injectiei diesel,impulsuri injectoare,semnale pwm,regulatoare,debitmetre,senzori,iar pe deasupra diferenta de pret intre un instrument de masura profesional,si un osciloscop este foarte mica.Bineinteles ca nu trebuie sa lipseasca niciunul din dotare,iar daca vine vorba despre o persoana oarecare cu necesitati foarte mici,un osciloscop nu se justifica.
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,518
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Nu dictez eu reguli pe aici (nici nu mi-as dori) dar sincer sa fiu, nu stiu daca ajuta cuiva astfel de divagatii.
Concret, omul are de-a face cu doi pini, doua mufe, doua fire si un bec.
Se asigura ca totul este perfect aici si daca tot nu functioneaza, a mai ramas REC.
Eu in continuare suspectez contact imperfect in soclul becului sau bec necorespunzator.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra C/Signum

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR