Parola noua?


supapa EGR cum se curata ? (daca se poate). Opel Zafira 2003 motor Y20DTH la tester apare o eroare (codul nu-l stiu exact) dar in text este ceva cu EGR. Se poate curata supapa sau trebuie sa o inlocuiesc (sincer ... 1500 RON, hm...). Ceva smecherii cand se desface supapa/modulul respectiv ?
Bina ei venit pe forum.
Daca dateai cautere "curatare EGR" sau "probleme EGR" sa vezi cee gaseai.
Pe tester i-ti aparae (probabil) P0400.
Nu intodeauna este problema de la EGR. Verifica si furtunele de la circuitul vacumatic.

LE: uite ce am gasit eu
http://www.clubopel.com/vie...ight=curatare+egr
am cautat, dar EGR-ul meu este electric. Adica nu seamana cu cele pe care le-am vazut pe forum. O sa incerc sa fac o poza si sa o trimit. Sincer as insista sa o curatt, sa vad daca mai pot scoate ceva din ea. Oricum mecanicul la care am fos o zis ca imi face rost de un EGR second si il inlocuim numai sa vedem daca de acolo este problema. In cazul in care il demonteaza pe cel vechi, o sa incerc sa-l curat si sa-l montez la loc (daca e membrana sparta, sa o lipesc, etc). mersi oricum de raspuns.
Al tau e motor cu PSG16, electronic, seamana cu asta http://www.clubopel.com/vie...hlight=egr+secera dar nu are tevustile alea.
Scoti 2 suruburi, mufa si il tragi afara eventual rotit. Il cureti ca pe celelalte dar la proba actionezi secera.
Faci ceva poze si un mic post ca sa nu mai intrebe iar altul Laughing ?
Se face sigur bun ala vechi, toate mi-au iesit perfecte ! Uzura la secera nu cred sa ai,
Succes
Am atasat 2 imagini si va rog sa ma lamuriti. EGR-ul este cel notat cu 1 si alimentat cu mufa 1'. Daca asta este, cred ca se poate demona din cele 2 suruburi si scoate afara.
De asemenea daca puteti sa-mi spuneti ce reprezinta 2 si 3 din figura.

Maine mai pun inca o data testerul si notez exact eroarea pe care o da (de la EGR)

multumesc mult pentru raspunsurile prompte si inca o data pentru ca aveti rabdare cu un rookie ca mine Wink



Multumesc mult de raspunsuri, sunteti baieti de treaba mai. O sa mai fac poze si dupa ce demontez EGR-ul. Multumesc inca o data.
Inca o intrebare. Apropo de uzura/blocare/mizerii in EGR. Acestea pot sa apara si de la combustibil prost ? Asta apropo de gazele pe care le recircula EGR-ul. Am facut gresala sa alimentez de la un LukOil chiar inainte sa apara problema asta (in rest numai OMV, Rompetrol/Efix si MOL). S-ar putea sa fie motorina foarte proasta si sa "produca" depuneri care sa blocheze/gripeze secera aia de la EGR ?
Ca sa precizez, masina este un Opel Zafira 2003 motor Y20DTH, km rulati (sper sa fie adevarati) 185.000, din care 80.000 sunt ai mei, facuti de anul trecut din August de cand am adus masina in tara. Nu am avut nici un fel de probleme cu ea, ma rog, in afara de schimbat niste bujii incandescente. Pana cand o aparut chestia asta cu EGR-ul. Nu conduc sportiv, (am trecut si prin stadiul asta) este o masina de care ma folosesc, lucrez si transport cu ea . Poate chiar merg putin subturat, dar cand e drum bun (vezi de ex. Cluj-Mures, ii dau in barba pana pe la 130-140, chiar daca poate mai mult.
Motorina proasta cred ca este una dintre principalele
cauze care duc la blocarea / functionarea incorecta a valvei EGR.
Pe multi i-am auzit ca au avut probleme cu motorina de la Lukoil.
Eu personal alimentez numai de la Rompetrol si MOL.

Inca o chestie. Foloseste butonul edit ca o sa te urecheze vre-un moderator ca postezi consecutiv.
Sau te cenzureaza jE Very Happy


Mizeria din egr se datoreza uleiului slab sau schimbat la intervale mari. Dupa 5-10,000km aditivii din el se separa si ajunge sa fie apa.
Mai da CAUTARE si citeste ...
EGR Agila Z10XE, Z12XE
In legatura cu acest topi, schimbul valvei EGR, imi spune si mie cineva cu ce chei pot sa desfac suruburile de la valva respectiva? Sunt suruburi ca si in imaginile de mai sus (sau asta atasata mai jos). Vreau sa cumpar un set de chei si sa demontez / curat valva EGR. Deci ce tip de chei sa caut ?

Cumperi o trusa da capuri torx, pe ele scrie E urmat de un numar, in cazul celor 2 suruburi ai nevoie de E10 sau E12. La coliere cumperi un cleste papagal cum au instalatorii. Gasesti in bazar/tirg cele mai bune sunt YATO, tari si relativ ieftine. Daca nu ai cheie cu clichet trebuie si ea cumparata.
Eu am curatat valva asta inainte de craciun (am venit de la Turnu-Magurele la Constanta cu maxim 120 km/h pe autostrada din cauza EGR-ului). Am folosit pentru scoaterea colierelor clestele asta:

Cand scoti furtunasele sigur o sa curga antigel. Cum am facut eu: cu o mana am desfacut colierele cu clestele si cu cealalta am tras de furtunas ca sa-l scot de pe tevusca. In prealabil pregatisem doua bucatele dintr-un creion rotund, normal, amandoua bucatele (cam de 5 cm fiecare) ascutite la un capat cu ascutitoarea. Cand am scos furtunasul si a inceput sa curga antigel, l-am astupat cu degetul, am lasat clestele din mana si am indesat pe furtunas una din bucatelele de creion (nu trebuie sa dai jos colierul de pe furtun, dai furtunul afara de pe tevusca cu colierul pe furtun, doar il slabesti ca sa poata iesi) care intra un pic fortat pe furtun in zona unde colierul strange. Cheia de care ai nevoie este E10 cu siguranta.

Problema mea cea mare a fost ca nu am putut sa dau valva jos de pe masina (mai incercasem odata si in vara cu acelasi rezultat)! Asa ca am curatat-o la fata locului. Am dat jos cu aceeasi cheie E10 capacul de aluminiu notat de tine cu 3 in poza si capacelul de plasic notat pe aceeasi poza cu 1. Sub capacelul 1 o sa gasesti acea "secera" de care pomeneste @dancuciureanu. La mine aia era blocata. Am curatat cu spray degripant din belsug. O sa vezi ca atunci cand misti cu mana de "secera" minunata in zona de sub capacul 3 o sa se miste un pistonas cu o "ciuperca" care este chiar partea activa a valvei EGR. Ar trebui sa vezi ca asta sa se inchida bine pe scaun. Eu am dat si aici cu ceva degripant, dar nu cu mult ca mi-a fost frica ca o sa intre in motor si fac vreo belea.
Dupa ce am curatat cat am crezut eu ca-i bine, am pus pe toate pe la loc, in afara de capacelul 1, am chemat nevasta si am pus sa porneasca masina, eu fiind cu nasul sub capota si cu ochii pe "secera" cu problema! Am mai pus-o sa acelereze lent, sa ii mai dea "sprituri" si m-am uitat sa nu se mai intepeneasca. I-am mai dat cu degripant, am mai sters cu carpa si de atunci merge fara probleme (sper sa mai mearga, ca n-as da 1700 lei pe o valva noua, mai ales ca nu pot s-o scot pe cea veche!.

In speranta ca cele spuse te vor ajuta, spor la treaba!
Hey, am reusit pana la urma. Am facut chiar dupa Rev (in 06.01.2008) o tura de Sibiu, cu beculetul de la motor care cand se aprindea cand se stingea. Pe drumul de intoarcere era din ce in ce mai rau, ma baga in "limp" si nu aveam decat jumate din puterea motorului (si cei care stiti drumul de Sibiu-Cluj, sunt niste dealuri foarte dragute pe acolo). Cand am ajuns in Cluj, am zis ca asa nu se mai poate, am desfacut supapa EGR si am curatat-o. O iesit cel putin 1kg de mizerie din supapa si mai ales din galeria aia de deasupra ei. Voi posta poze maine, cu toate operatiunile pe care le-am facut.
Dupa ce am curatat supapa si galeria, am incercat foarte atent sa curat si galeria de admisie de sub supapa EGR. Dar asa cum m-ati atentionat, sa am grija sa nu ajunga mizeria in motor, am folosit aspiratorul (ala cu care mai aspir din an in Pasti si prin casa), si pe puterea maxima de aspiratie, si cu o surubelnita, am curatat cat am putut si galeria respectiva. Tineam aspiratorul deasupra galeriei si cu surubelnita "rupeam" cate o bucatica de mizerie care era absorbita in sus de aspirator.

Acum dupa ce am curatat supapa EGR si galeria nu se mai aprinde becul, masina se comporta exemplar dupa cateva drumuri scurte de test, nu se mai aprinde becul, nu mai intra in "limp" si masina trage mult mai bine, nu mai scoate fum.

O sa pun maine si pozele si o sa incerc un mic tutorial, in special cu demontarea totala, pentru ca eu zic ca este foarte important sa se demonteze toata supapa, nu numai capacul de plastic sub care este secera si pistonul ciuperca. Pe ea se aduna o mizerie infernala care eu zic ca trebuie scoasa cel putin o data pe an.

Multumesc mult celor care mi-au raspuns si au trimis sfaturi si imagini (in special dancuciureanu, G.i.M, Ursu82)
Bravo! E bine ca ti-a iesit treaba! Ca si 1700 lei... Si cel mai bine e ca ai reusit sa dai jos supapa de pe galerie. La mine parca-i lipita! M-am chinuit vreo doua ore inainte de Craciun, i-am dat cu degripant, am ciocanit in ea cu un ciocan de cauciuc, pe care bineinteles ca l-am stricat,
am incercat s-o rotesc, am tras de ea de facea masina ca pe bancul de proba al amortizoarelor! Asta e! Totul e bine cand se termina cu bine si deocamdata e bine!
EGR-ul trebe sa iasa neaparat. Dar parerea mea e ca numai prin rotatie. Se aduna foarte multa mizerie, care "sudeaza" partea cilindrica a supapei de blocul in care intra (iar faptul ca cilindrul nu are joc aproape deloc in blocul de admisie - aproape ca nu mai e nevoie de garnitura aia circulara - face ca scoaterea sa fie asa de grea). Asa ca iese numai prin rotatie (si dupa aia tragere spre infata). Poti sa o fortezi la rotatie un pic cu mana, dar prinde cat poti de aproape de baza ei. Rotatie cu amandoua mainile, stanga / dreapta si trebe sa iasa. Daca reusesti sa o misti un pic prin rotatie, treba e rezolvata.

De aia am zis ca trebe scoasa, ca la mine de exemplu era blocata in interiorul supapei, partea pistonasului cu ciuperca, ca acolo se aduna foarte multa mizerie. Asa ca daca se curata numai secera, nu se rezolva decat jumatate (sau mai putin) din problema.

Revin cu poze astazi.
Prezint mai jos operatiunile pe care le-am facut pentru demontarea/curatarea supapei EGR. Incerc sa fiu cat mai explicit, nici prea sfatos, nici prea tehnic. Am mers si pe principiul ca o imagine face mai mult ca 1.000 cuvinte. Multe din explicatii sunt texte pe imagini, ca sa fie direct al subiect. Daca am gresit ceva, va rog sa ma corectati, sunt incepator.

Pasul 1 Sculele pe care le-am folosit:


Pasul 2 Explicatiile la toate cele desfacute:


Pasul 3 Capacul de admisie demontat:


Pasul 4 Capacul de admisie - curatare


Pasul 5 Supapa EGR gata de demontat:


Pasul 6 Mufa de la supapa EGR de scos:


Pasul 7 Supapa EGR gata de scos:


Pasul 8 Supapa EGR scoasa:


Pasul 9 Supapa EGR scoasa - alta imagine:


Pasul 10 Supapa EGR scoasa:


Pasul 11 Mecansim secera:


Pasul 12 Mecanism piston / ciuperca:


Pasul 13 Mecanism secera:


Pasul 14 Mecanism secera (revenire):


Pasul 15


Pasul 16 Mizeria pe care am scos-o


Dupa curatare masina se comporta mult mai bine. Becul nu se mai aprinde. Trebe sa trec pe la service sa sterg erorile din BC si sa urmaresc daca mai apare ceva. Recomand curatarea supapei cel putin o data pe an, eu cel putin asa o sa fac.

Am corectat imaginile si am uploadat la dimensiune mai mica. Acum cred ca se vad ca lumea, fara sa trebuiasca sa le micsorati.
Multumesc si scuze anticipat.


Ultima modificare facuta de catre velu_cluj la Lun 07 Jan, 2008 12:18 am, modificat 1 data in total
Super tare rugam moderatorii sa faca tutorial este chiar o descriere complexa.Felicitari,meriti toate aprecierile.Respect din patea mea
Ma voi ocupa eu sa il mutam la tutoriale, poti sa il mai completezi acolo, mutumim pentru post.
Dane, deja e mutat la tutoriale
http://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=22547
Si am convenit cu velu ca il va completa acolo, si pe viitor va posta doar link la topicul in cauza
Dupa ce monati totul la loc (dupa curatare, lubrifiere, insurubare etc), sa nu va speriati !
Motorul porneste un pic mai greu (ca si atunci cand schimbi filtrul de motorina). Mai ales ca eu am facut operatiunea la -10 grade Celsius.
Dar pana la urma, dupa ce am lasat de cateva ori bujiile incandescente sa-si faca treaba, o pornit. Am avut ceva emotii, dar o fost OK pana la urma.
Motorul mere "brici" pana acum, dupa cateva ture de teste, i-am dat un pic blana, si prin oras, totul este OK.


Hai si tu in Club

Inregistrarea este si va fi mereu gratuita.

Cont Nou