Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
wreiceva a scris:stie cineva daca pot schimba motorasul electric de la pompa hidraulica? se pare ca nu face presiunea hidraulica buna. Desi face 60bar nu i face in timpul necesar.. pana strange 60bari dureaza prea mult M am documentat este cutia de pe ferrari f1 si au avut si pe ferrari aceasi problema la motorasul de la pompa hidraulica.


Nu ai gasit in link-ul de la mine cu manualul de reparatie cum se demonteaza motorasul?
Sau nu ai cautat?
Skip ads

  • wreiceva

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2010

  • Mesaj Privat
de demontat il demontez cata insa sa vedem luni ce voi gasi vizual la fata locului. Nu stiu daca pot sa mi bag nasul in el sa vad daca pot face ceva. Luni il dau jos si vad dar slabe sanse daca apletii din motoras sunt rupti uzati n am ce sa le fac decat sa inlocuiesc motorasul ideea ar fi ce pun in loc d eunde altul.. Opel vinde piesa cu totul ecu+hidraulica.. 8000 ron si dureaza precoamanda etc...
  • ebz77

  • Mesaje scrise: 105
  • Locatie: Arges
  • Masina: Corsa 2001 z12
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Vezi ce dimensiuni are un cãrbune . Pote te ajutam noi. Eu mai am cam 50 buc.
  • wreiceva

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2010

  • Mesaj Privat
poi motorasul de face presiune merge face presiune dar banui ca nu face destul de rapid. Probabil paletele din el sunt uzate. Nu e easytronic ul clasic la care se duc carbunii la actuator. E magneti mareli altfel de cutie.
Skip ads

  • ebz77

  • Mesaje scrise: 105
  • Locatie: Arges
  • Masina: Corsa 2001 z12
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Trebuie desfãcut. Poate se gãsesc piese. Poate se reconditioneaza.
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Principiul de functionare este asa....face presiune in vas undeva la 40-60bar. Aceasta presiune este folosita pentru shift si select....in momentul cand scade sub o anumita valoare presiunea din vas .....este comandat iar motorul pompei pana presiunea este la valoarea nominala de 40-60bar
  • wreiceva

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2010

  • Mesaj Privat
cata fi atent... pun tech2 si citesc datele in timp real.. cand e motorul pornit si dau sa schimbe scade sub 40 si pana face la loc dureaza... daca nu e acel motor de face presiune.. mai ramane sa fie cilindrul care e mutat de presiune care la randul lui muta alt cilindru care apasa pe cilindrul de ambreiaj... si din mutarilor lor invart un senzor care trimite datele catre ecu...
-de ce suspectez motorul care face presiune? pt ca am schimbat ecu cu totate pistonasele.. am pus altul si face la fel...deci ce n am schimbat.. motorasul de face presiune... sau posibil sa fie si cilindrul mecanic de ambreiaj
  • c0rsar

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2014

  • Mesaj Privat
Salutare,

160.000 Km se pare ca este randul meu sa am probleme cu easytronic.
Pe scurt. Masina oprita doua saptamani, plecat la cheie lasat 10 min sa mearga. A doua zi dimineta pornit plecat fata 5m, spate 2 metri si masina a ramas in marsarier desi indica N (becuri marsarier aprinse). Oprit/Pornit apare "F". Oprit/Pornit apare N intermitent, dau R nu apare R (nimic pe display), dau N apoi A (apare) R iar apare toate astea fara a schimba (nu se aud motorasele) Dupa oprit pornit apare F, apoi repornit apare N si la fel. In pord apare N, A, 1, 2, 3 dar nu poti porni (becuri marsarier aprinse tot timpul)

Concluzie blocat mecanic in "R". Luat borna, tot la fel. Pus pe N manual, tot la fel. La "test pedala" nu apare nici o eroare in bord. Carbunii nu au fost schimbati niciodata, desi nu cred ca ei sunt cauza in ciuda faptului ca nu aud motorasele incercand sa miste acuatorul (nu ramane "F" in bord). Cred ca este ceva la amreiaj cilindru, kit... (uneori la schimbarea din 1 in 2 sau 3 in 4 simteam un mic "hop", aproape insesizabil dar nu facea asa inainte.

Diseara o sa incerc sa misc putin masina inainte si inapoi cu ea pusa pe "N" manual (capacelul de deblocare insurubat la maxim), poate "sare" din marsarier. Deasemenea sa incer sa aierisesc putin cu motorasul dar manual la capat pe "N".

Daca cineva s-a confruntat cu ceva asemanator va rog sa-mi dati o idee. O sa revin cu ce o sa fac.

Multumesc!
Skip ads

  • ebz77

  • Mesaje scrise: 105
  • Locatie: Arges
  • Masina: Corsa 2001 z12
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Încearcã sa verifici actuatorul. Posibil sa fie de la motoraș.
Te-ar ajuta foarte mult culegerea de date cu ajutorul Op-Com., dar nu știu dacã ai așa ceva. Dacã nu , roagã pe cineva sa te ajute.
  • c0rsar

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2014

  • Mesaj Privat
Ms. de raspunsul rapid.
Din pacate nu am Op-Com, o sa incerc sa gasesc pe cineva, desi cred ca va dura ceva.
Pot sa verific fara sa demontez? Oricum daca nu merge diseara va trebui demontat. Ma nedumereste ca nu da "F" constant (ca toate cazurile de aici) si ca am luminile de marsarier aprinse.

Fiind oprita si pe pamant, cu ploile astea ma gandesc ca s-a "intepenit" ceva pe undeva.
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Da capacelul de deasupra actuatorului si invarte de ax cu o surubelnita ( nu fortezi cand ajune la capat sa nu strici senzorul de pozitie). Ai si in cartea utilizatorului procedura. Ar trebui sa se debraieze si sa ramana pe N.
Apoi mai vorbim
  • c0rsar

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2014

  • Mesaj Privat
Am facut. Am invartit in sensul acelor de ceasornic, usor, pana nu a mai mers (apoi revine singur), masina a trecut pe N pentru ca am impins-o un metru. Dar tot nu merge, simptomele sunt la fel. Nu am mai incerat dupa ce am impins-o, dar înainte cu aceisi procedura nu a mers.
Skip ads

  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Verifica lichidul din borcanas ( nivel si culoare ).
Ar cam trebuie tester pe cutie acum
  • c0rsar

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2014

  • Mesaj Privat
Ok, revin diseara cu ce am mai fãcut.
Lichid este, maroniu. Anul trecut l-am reîmprospãtat (pus de vreo trei ori lichid orginal Opel, dupa ce am scos tot ce era in borcnas cu o seringa la cam o saptmana).
Va multumesc tuturor.
  • c0rsar

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2014

  • Mesaj Privat
M-am apucat de demontat...m-am blocat la unul din cele doua suruburi de la suportul din spatele carcasei caruia i-am ras capul Sad O sa gasesc maine o solutie sa il scot. Sper sa fie carbunii desi nu am din cei cu insertie de cupru. Revin.
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Nu pune decat cu insertie de cupru ...altfel in 6 luni desfaci iar.
  • c0rsar

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2014

  • Mesaj Privat
Am reusit sa scot surubul. Carbunii sunt buni, la miscarea usoara a rotorului sunt impinsi de arculete aproape jumatate de centimetru cu pozitie buna pe rotor. In interior totul pare "nou", fara mizerie/depuneri, nu are rost sa schimb nimic deocamdata.
O sa montez totul, aerisec (apropo, era presiune la aerisitor dupa ce "impingeam" manual rotorul).
O sa fac rost de un OP-Com. Poate sa fie, ma gandesc: kitul de ambreiaj, cutia....sper sa nu fie ECU.
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Pai viziteaza si cele 2 motorase de shift si select....poate fi si acolo problema....la partea electrica sau mecanica.
Se demonteaza tot ansamblul de pe cutie apoi separat cate un motor.
Sunt roti dintate si parghii care se pot bloca acolo....
Cu ocazia asta vei vedea si in cutie sincroanele si pinioanele.
  • c0rsar

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2014

  • Mesaj Privat
Da, chiar ma gandeam daca sunt celelalte 3 motorase. Tot sunt de parere ca este ceva mecanic, deoarece nu a dat F initial (acum da dupa ce incerc sa schimb prin viteze)plus ca la test agrafa nu are erori stocate. O sa caut mai multe informatii despre ansamblul ala (sunt departe de a fi mecanic, dar imi place sa migalesc la orice are fire sau mecanic Smile ) Va tin la curent. multumesc inca o data!

P.S. Pot sa verific cumva daca merge motorasul? In ideea ca are carbunii buni dar nu merge din alt motiv.


Ultima modificare facuta de c0rsar la Joi 22 Sep, 2016 10:21 am
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Testul agrafa functioneaza numai pe motor....pe cutie nu....deci ai erori garantat. Si de ele depinde cu ce sa continui....
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR