Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra F
  • Hytman

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1997 1.7DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Salut. Am si eu o problema. De cand mi-am cumparat masina (octombrie) nu am auzit termocupla functionand. In schimb intotdeauna aveam apa fix la 90 de grade. Toate bune si frumoase pana acum cand a inceput sa se incalzeasca afara si a inceput sa se incinga mai tare motorul (niciodata peste 100 de grade). Am scos firele de termocupla (model cu 2 viteze - 3 pini), si am facut acolo contact sa vad daca functioneaza. Surpriza: o viteza functioneaza (presupun ca aia mare care porneste pe la vreo 100 de grade pentru ca se invartea foarte repede) si la celaalta viteza auzeam doar un clampanit in releul de pornire fara sa porneasca ventilatorul(e nr-ul 1 in cutia de langa filtrul de polen). Am zis ca e releul stricat si a am luat un alt releu de pe la avertizarea sonora cand lasi lumina aprinsa si deschizi portiera care e fix IDENTIC si l-am pus in locul la celalt si surpriza face tot la fel: clamp clamp si nu porneste. Termocupla deci functioneaza, releul e bun, firele m-am uitat asa in mare pe la ele si nu e intrerupt nici unul... care credeti ca ar fi problema?
Opel astra 1.7 caravan diesel, motor isuzu x17dt, 82 CP, 1997
PS: totusi daca mie apa nu mi-a urcat niciodata mai mult de 95 de grade cred ca nu a patit nimic motorul. Va rog sa ma ajutati cu un sfat. Merci anticipat
Skip ads

  • ANSWERS

  • Mesaje scrise: 70
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Dec 2004

  • Mesaj Privat
prima treapta de viteza pt electroventilator este de fapt un 12V ce trece printr-o rezistenta de putere .... se intampla frecvent ca aceasta rezsitenta sa fie intrerupta .... aceasta trebuie cautata undeva pe suportul de plastic al electroventilatorului fiind racita de acesta ...... succes !
  • Hytman

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1997 1.7DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Oct 2007

  • Mesaj Privat
stie cineva sigur unde pot gasi aceasta rezistenta la astra f isuzu 82CP diesel 1997? sau e sigur pe electroventilator... si la acea rezistenta ce trebuie sa-i fac? sa o inlocuiesc? sa o verific? Confused merci pentru raspus
  • mctoto

  • Mesaje scrise: 1,846
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Releul de buzer la faruri nu cred ca intern e la fel cu cel schimbat.
Skip ads

  • Hytman

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1997 1.7DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Oct 2007

  • Mesaj Privat
mctoto a scris:Releul de buzer la faruri nu cred ca intern e la fel cu cel schimbat.

e fix identic... m-am uitat eu la el... sau poate era de la altceva.. desi stiu sigur ca e de la buzzer. oricum era fix la fel
  • Hytman

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1997 1.7DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Oct 2007

  • Mesaj Privat
nimeni nu ma poate ajuta? ca deja incepe sa se incalzeasca afara.. deci e sigur rezistenta aia pt treapta mica la electroventilator dar nu o gasesc... ma poate ajuta cineva spunandu-mi?
  • mctoto

  • Mesaje scrise: 1,846
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Pai vezi care e arsa , ca se vede. Ia-le la rand.
  • Hytman

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1997 1.7DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Oct 2007

  • Mesaj Privat
deci nu e in tabloul de sigurante... ca am cautat-o in toate schemele si nu-i. si`n autodata si`n cartea ei si nu-i. e pe undeva pe la motor cred... (similar cu rezistentele de la aerotermana care is undeva pe langa filtrul de polen pe acolo
Skip ads

  • Hytman

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1997 1.7DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Oct 2007

  • Mesaj Privat
gata am rezolvat. am gasit-o. pentru cine are problema asta si nu a rezolvat-o rezistenta respectiva o gaseste fix in fata radiatorului. trebuie demontata masca din fata si fix sub claxon in bara aia in forma de u e prinsa rezistenta... nu prea se vede. este alba cu un suport de metal (fix ca in poza)

  • geco0ol

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2008 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Hytman a scris:gata am rezolvat. am gasit-o. pentru cine are problema asta si nu a rezolvat-o rezistenta respectiva o gaseste fix in fata radiatorului. trebuie demontata masca din fata si fix sub claxon in bara aia in forma de u e prinsa rezistenta... nu prea se vede. este alba cu un suport de metal (fix ca in poza)


Salut.

Uite ca postul tau a devenit foarte util si pentru mine. Nu mai porneste ventilatorul in treapta intiia. Verificat relee, etc, mai putin rezistenta de care vorbesti. Te-as ruga frumos, sa detaliezi putin mai mult ce anume si cum desfac sa pot sa o scost sa o verific.
  • Hytman

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1997 1.7DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Problema este ca ea este prinsa de traversa in nituri si nu in suruburi si avand in vedere pozitia ei e foarte greu de umblat acolo ca sa o inlocuiesti. In plus problema este ca nu am gasit-o la magazinele romanesti. Am gasit-o prin Germania dar costa vreo 30 de euro si am spus ca nu se merita pentru asta. Astfel incat eu am anulato si i-am scos mufa de conectare de la rezistenta, si am bagat un cablu acolo, adik am facut un bypass. Rezultatul: la 95 de grade imi porneste treapta a 2-a in loc treapta 1. Singurul dezavantaj ar fi zgomotul facut ca in rest se raceste mai repede si nu sta decat maxim 40-50 de secunde pornit cand este sa porneasca.
  • geco0ol

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2008 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Hytman a scris:Problema este ca ea este prinsa de traversa in nituri si nu in suruburi si avand in vedere pozitia ei e foarte greu de umblat acolo ca sa o inlocuiesti.


Inteleg, dar ce vreau eu este sa ajung la terminalele ei cumva sa vad macar daca aia e de vina, desi nu stiu ce altceva ar mai putea fi. Cod de eroare nu da, releele le-am verificat, ventilatorul porneste in treapta a doua si a treia, dar nu si in prima, la comanda din interfata, siguranta e buna, si contactele sint ferme.

Multumesc pentru raspuns.
Skip ads

  • Hytman

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1997 1.7DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Oct 2007

  • Mesaj Privat
scoti mufa de la termocupla, (de undeva din stanga radiatorului cum te uiti sub capota) si acolo ai sa ai 3 fire. din alea 3 unul trebuie sa fie alimentare continua si celelate 2 trebuie sa fie alimentare pentru treapta 1 respectiv treapta 2. pui contactul si stabilesti contact electric intre ele si vezi daca porneste ventilatorul. daca iti pornesc ambele trepte atunci problema e de la termocupla. daca nu iti porneste decat una atunci problema e din alta parte, adica undeva pe circuitul primei trepte
  • moldovan_nicu74

  • Mesaje scrise: 172
  • Locatie: Alba
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Off topic.Poti sa imi faci o poza cu locul unde se afla releul de la buzzer,ca la mine nu merge decat cand vrea el.Multumesc.
  • paul_astra

  • Mesaje scrise: 429
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2010

  • Mesaj Privat
salut baieti! am si eu ceva probleme la aeroterma, daca ma poate ajuta cineva care s-a mai intalnit cu asa ceva!
Problemele au inceput de cand a dat frigul si consta in faptul ca:
1. nu mai vine aer cald pe gurile de aerisire de pe mijlocul bordului(cele de deasupra DID-ului).La cele din lateral(stg-dr) nu sunt probleme, ele dand aer cald in mai putin de 2-3 minute de la pornirea motorului.
2. in treapta a-3-a (ultima la mine) a aerotermei se produce un zgomot destul de puternic care suna cu ceva asemanator a unei frane de tren(un scartait "subtire").In treptele 1 si 2 acest zgomot aproape ca nu se aude.(dar exista numai ca nu se aude din cauza zgomotului de la motor).
Care ar fi cauzele si daca este neaparat nevoie de un atelier specializat?
  • Gavril Marcel

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1997 X17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2014

  • Mesaj Privat
Salut! Am si eu o problema similara , nu imi porneste prima treapta a sistemului de racire(ventilatie) de la motorul termic , imi cupleaza numai treapta 100-105 dar aia de 90-95 nu functioneaza. Am observat ca releul mic din cutia cu relee frontala din fata filtrului de polen imi lipseste. Daca ma poate ajuta cineva cu o sugestie despre cum as gasi sa cumpar un nreleu ca cel mentionat mai sus sau macar cadul pe care acesta il are pentru a-l gasi mai usor.
Rog daca poate cine sa imi raspunda!
Multumesc!
  • marius_f

  • Mesaje scrise: 552
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 1994 c18nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2008

  • Mesaj Privat
salut
La toate astrele f ar trebui sa fie la fel ?
Adica sa existe acea rezistenta la radiator ?
Toate ventilatoarele de la radiator ar trebui sa aiba 2 trepte ?
Eu unul nu am decat o singura treapta si anume cea care porneste pe la 97 -98 grade si se opreste la 93 cred.
mufa de la termocupla este rotunda
mufa de la ventilatorul radoatorului are decat 2 fire care pleaca din ea
astra f din '94 c18nz hatchback
  • Gavril Marcel

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1997 X17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2014

  • Mesaj Privat
Salut!
Legat de cele spuse de catre "marius_f" opleurile fabricate pana in '96 au numai o treapta de viteza adica numai 2 fire ce pleaca de la termocupla de pe radiator. La mine , model '97 , cu motot Isuzu pleaca 3 fire din termocupla de pe radiator si firele duc in releul mic care imi lipseste si se afla in fata filtrului de aer de la habitaclu si in acea "cutie" se afla 3 relee mari si unu mai mic.
Rog in continuare daca stie cineva seria , nr de pe acest releu, sau de unde il pot achizitiona sa ma anunte!
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,669
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Gavril Marcel a scris:Salut! Am si eu o problema similara , nu imi porneste prima treapta a sistemului de racire(ventilatie) de la motorul termic , imi cupleaza numai treapta 100-105 dar aia de 90-95 nu functioneaza. Am observat ca releul mic din cutia cu relee frontala din fata filtrului de polen imi lipseste. Daca ma poate ajuta cineva cu o sugestie despre cum as gasi sa cumpar un nreleu ca cel mentionat mai sus sau macar cadul pe care acesta il are pentru a-l gasi mai usor.
Rog daca poate cine sa imi raspunda!
Multumesc!

Hai ca iti raspund eu : ia arunca tu un ochi pe topicul asta, ca si pe noi cei cu Vectra B 1.7TD motor ISUZU aproape ca ne-a crizat problema asta cu apa la 102 grade, vara pe canicula. Eu am rezolvat, sper sa reusesti si tu.
  • marius_f

  • Mesaje scrise: 552
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 1994 c18nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2008

  • Mesaj Privat
salut
pai termocupla mea are 3 pini, dar mufa care intra in ea are doar 2 fire
Asa cum am mai spus, am o singura treapta de viteza si anume cea care porneste pe la 97 -98 grade si se opreste la 93 cred.
Cum anume as putea face sa am 2 trepte de racire la ventilatorul radiatorului ?
Sa presupunem ca as gasi acea rezistenta pe la dezmembari, in continuare ce mi-ar mai trebui ?
Ar trebui sa schimb si ventilatorul radiatorului?
Alte conexiuni, ceva anume ?
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra F

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR