Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  • abiabi

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2009

  • Mesaj Privat
La fel se intampla si la mine (Z13DT)tot dupa aproximativ 8-10 km se incalzeste si urca acul acela pe la 80 grade spre 90 chiar.
Skip ads

  • RedCrazyLOP

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Corsa 1993 X12SZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Apr 2010

  • Mesaj Privat
la mine sta mai tot timpul pe la 90 ... vara trece si dupa porneste termocupla ... insa daca este frig si merg in afara nu ajunge niciodata la 90 grada.
  • BuBuFaM

  • Mesaje scrise: 970
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Am verificat azi daca corespunde ce arata in bord si ce arata pe tester. Pana pe la 86 de grade corespund indicatiile cu o mica ramanere in urma a acului din bord. Insa dupa, pe tester temperatura urca pana la 99 de grade cand porneste ventilatorul, dar pe bord indica numai 92. Dupa ce se opreste ventilatorul temperatura pe bord indica 88, iar pe tester 93. Testul a fost efectuat stand pe loc. Cand o sa am timp o sa vad si la drum in afara orasului daca corespund indicatiile.
Cred ca trebuie sa schimb termostatul, dar nu sunt 100% sigur si nu as dori sa il schimb degeaba.
  • Maniacu86

  • Mesaje scrise: 89
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Salutare forumisti. Am o problema de genul la Corsa mea( Z13DT). De curand, am observat ca indiferent daca sunt in oras sau in afara acul nu urca mai mult de 82, 83 grade. De urcat urca repede, in aprox 2 km. Caldura baga ce-i drept, dar nu ar trebui sa stea la aprox 88-90? E termostatul blocat pe deschis? Daca era mai urca pana la 82?
Skip ads

  • jimmychelu

  • Mesaje scrise: 95
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2004 z13dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2008

  • Mesaj Privat
asa sta si la mine de ani de zile. (tot z13dt)
  • Maniacu86

  • Mesaje scrise: 89
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2010

  • Mesaj Privat
sa inteleg ca asta este temperatura de functionare normala la Z13 DT?
  • jimmychelu

  • Mesaje scrise: 95
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2004 z13dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2008

  • Mesaj Privat
eu am spus cum este la mine, acum cred ca d-l dan cuciureanu sau altul mai citit stie sigur care este cea optima.
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,224
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Termostatul (auto) este o piesã mecanicã a sistemului de rãcire, care are funcþia de a închide orificiul de trecere a lichidului de rãcire spre radiator, cât timp motorul este rece dupã pornire, pentru ca acesta sã ajungã cît mai repede la temperatura de funcþionare doritã, ºi de a-l deschide, spre a permite trecrea lichidului prin radiator, dupã ce motorul a ajuns la temperatura de funcþionare optimã.

Termostatul se compune dintr-un miez de feritã, care la temperaturã mai ridicatã se dilatã, acþionînd prin construcþia lui, la motoarele de rãcire cu aer niºte lamele de ghidaj al circuitului de aer, sau la motoarele de rãcire cu lichid o supapã, unde lichidul de rãcire, antrenat de o pompã, sã poatã circula din blocul motor spre radiator, menþinânduse astfel la o temperaturã de ca. 83-92°C, temperatura optimã al motorului. Acest reglaj de termostat, diferã de la tip de motor la altul.

Skip ads

  • Maniacu86

  • Mesaje scrise: 89
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Multumim,extrem de edificator si in acelasi timp realizez ca reglajul poate fi facut pentru exact cat imi arata mie, 83 grade. Bun, credeam ca am probleme cu asta.
  • mumus

  • Mesaje scrise: 627
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2010

  • Mesaj Privat
revin cu noutati, am schimbat termostatul si surpriza ptr unii Smile acul sta bat la 89-90 grade...dupa care intra ventilatorul, dar tot pe acolo sta MEREU.

Deci nu va mai incredeti in cei ce va zic ca e normal sa stea un benzinar la 80 grade....ca aia nu cunosc meserie.

Schimbati-va termostatele sa va functioneze motoarele ok, maine am sa revin cu noi informatii ...adica am sa va zic dupa cat timp urca si se mentine la 90 grade Smile
  • BuBuFaM

  • Mesaje scrise: 970
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Azi am fost afara din oras un pic si la 19grade cu viteza de 120km/h pe laptop arata 88-90grade.(fara caldura). Cu caldura pornita pe 2 temp a scazut pe la 86grade. Daca scadeam viteza scadea si temperatura. La 80km/h cu caldura pornita arata 82grade. Sub 82 nu a vrut nicicum sa scada, nici cu caldura pornita si ventilatorul pe viteaza a 4a.

Daca termostatul ar fi stricat nu ar trebui sa creasca consumul?
  • hora

  • Mesaje scrise: 266
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2006 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jul 2010

  • Mesaj Privat
Daca e stricat "pe deschis" si motorul nu se incalzeste atunci, da, creste consumul si uzura motorului. Daca e stricat "pe inchis" exista risc de fierbere.
Skip ads

  • mumus

  • Mesaje scrise: 627
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Am ramas total in ceata...dar total !
pana acum,cand mai mereu erau peste 8 grade afara...termostatul nou functiona impecabil.(dupa 10 minute era la 88 grade si acolo ramanea)
Azi erau 3 grade afara si a trebuit sa ies din oras...mers cam 15 minute in oras pe un trafic lejer+ inca 5 in fara...deabea sa ridicat la 80 de grade...asta inainte de oprire...deci dupa 20 minute! la 85 grade a ajuns deabea cand am dat de trafic in oras ...la intoarcere...

care o fi problema? sau pana la urma chiar e normal sa stea la 80 grade iarna? (caldura in habitaclu este dupa 5 minute de mers, dar ca sa friga trebuie sa ajunga la 80-82 grade)

termostatul meu e nou...cat de mari ar fi sansele ca si el sa fie defect?
  • Shiva

  • Mesaje scrise: 1,976
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Mie mi se pare dubioasa temperatura motorului indicata in bord. Dupa cum ziceam in alt topic, variaza intre 80 si 90, chiar si la temperaturi peste 10 grade. Sper sa vedem maine daca e doar dereglat ceasul din bord sau a decedat termostatul.
  • mumus

  • Mesaje scrise: 627
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2010

  • Mesaj Privat
lsd_sad a scris:Dupa ce am citit mai multe discutii de pe forum legate de temperatura optima la care functioneaza motorul iarna, n am ajuns la nici o concluzie. Avand in vedere ca nu mi mai amintesc cum am circulat iarna trecuta as vrea sa fac un sondaj, si sa mi spuneti la ce temperatura lucreaza motorul vostru iarna.
Eu am o corsa 1.2 benzina din 2001 si de cand a dat frigul temperatura apei se stabileste undeva in jurul valorii de 80 de grade (daca stau prins in trafic mai creste pana la 85).
Suspectez termostatul, dar am mers recent cu un taxi (logan ce i drept) a carui temperatura tot asa statea. am mai intrebat un prieten cu o astra, la fel (in jur de 80). Vreau sa va intreb pe voi, posesori de corsa, la ce temperatura ajunge apa de la motor ca sa stiu ce i de facut Smile


iti garantez ca la logan benzina, apa in max 10 minute e la 90 grade...adica 4 linii, si acolo ramane, indiferent daca sunt 15 sau -25 grade. dupa 3 ani si la mine sa stricat si nu mai urca mai sus de 2 linii, dar l-am schimbat si totul e ok, Nu pot spune asta despre opel, l-am schimbat...si parca acum pe frig e chiar mai rau...termostatul este pentru masina mea.
  • bet

  • Mesaje scrise: 499
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2006 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2010

  • Mesaj Privat
La masina din semnatura creste foarte greu temperatura apei. De obicei fac drumuri scurte prin oras si de multe ori se intampla ca la oprire acul de la temperatura sa nu se fi miscat din loc.

Chestia asta se intampla si vara, chiar daca atunci creste mai repede temperatura. De cand a venit frigul dau drumul la caldura cand am plecat de pe loc dar trebuie ceva timp ca sa bage aer cald. La drumuri scurte practic aerul e rece, nu apuca sa se incalzeasca.

La masina de serviciu pe care o folosesc ocazional Skoda Fabia 1.2 HTP se incalzeste mult mai repede apa si implicit baga mai repede caldura. Practic la Skoda in 2 minute temperatura apei este la 90 de grade si poti beneficia de caldura in masina.

Am un prieten cu Corsa de 1.3 diesel care la fel se plange ca baga foarte greu caldura. Deci ori e o problema cu termostatele care crapa la toate masinile, ori pur si simplu motorul de Corsa se incalzeste mai greu.
  • deleted-38151

  • Mesaje scrise: 750
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2009

  • Mesaj Privat
La batranele dacii, daca nu ma insel , termostatul avea in componenta "ceara" care se topea la temperatura de X grade si lasa apa sa treaca , racind astfel motorul .
  • gabrield

  • Mesaje scrise: 2,778
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Toate termostatele au in componenta "ceara" mai exact parafina.
Deci nu numai Dacia.
  • deleted-38151

  • Mesaje scrise: 750
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Nu eram 100% sigur ca pentru toate este valabil si de aceea nu am afirmat !
  • adycorsa

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Corsa 1994 c14nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jan 2011

  • Mesaj Privat
salut sunt de curand posesorul unui opel corsa b cod motor c14nz motor1.4i si as dorii sa stiu unde este pozitionat termostatul in instalatia de racire cime ma poate ajuta cu un sfat sau poze multumesc mult
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR