Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discutii Generale
  • Dorin.Opel

  • Mesaje scrise: 89
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Z = Euro 4 conform Directivei 98/69 a C.E.

PS: Cititi si ce a scris @Tazz in acest sens cava mai in urma....

" Maximum exhaust values:
C = Euro 1
X = Euro 2 IAW Directive 96/69/EC
Y = Euro 3 IAW Directive 98/69/EC
Z = Euro 4 IAW Directive 98/69/EC"
Skip ads

  • deleted-16555

  • Mesaje scrise: 176
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mar 2008

  • Mesaj Privat
conforumistilor....pe toate forumurile se discuta de panaramele astea de litere C/X/Y/Z (pt Opel) ... ati intalnit atatea abateri si voi inca le mai scrieti ... daca vreti sa faceti un lucru serios...hai sa ne gandim cum putem imprumuta si noi nitel softul de la nea` RAR....
  • Dorin.Opel

  • Mesaje scrise: 89
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Normele Euro 1, 2, 3 si 4 (despre care s-a discutat mai sus) sunt prevazute in niste directive ale Consiliului Europei si se regasesc si intr-o baza de date unica existenta la nivel european. Aceste reguli sunt valabile pt toate tarire care au aderat la UE.

Daca ar fi sa apelam numai la logica bunului simt cred ca am zice ca nu este posibil ca acelasi tip de motor sa fie categorisit de RAR la o masina ca incadrandu-se intr-un anumit tip de Euro, iar la alta intr-o alta clasa...
Insa Romania a demonstrat ca este de mult tara tuturor posibilitatilor...

PS: Aveti in continuare si parerea RAR-ului despre EURO 3.... http://www.rarom.ro/cs-uploads/Liste_euro3.pdf


Ultima modificare facuta de Dorin.Opel la Mie 05 Nov, 2008 12:00 am
  • klady

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: alba iulia
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Dorin.Opel a scris:Normele Euro 1, 2, 3 si 4 (despre care s-a discutat mai sus) sunt prevazute in niste directive ale Consiliului Europei si se regasesc si intr-o baza de date unica existenta la nivel european. Aceste reguli sunt valabile pt toate tarire care au aderat la UE.

Daca ar fi sa apelam numai la logica bunului simt cred ca am zice ca nu este posibil ca acelasi tip de motor sa fie categorisit de RAR la o masina ca incadrandu-se intr-un anumit tip de Euro, iar la alta intr-o alta clasa...
Insa Romania a demonstrat ca este de mult tara tuturor posibilitatilor...

da se poate sa ai dreptate, dar nu ne ajuti si pe noi cei stresati de aceasta problema?
da-ne link-ul sau.........! Question
Skip ads

  • Dorin.Opel

  • Mesaje scrise: 89
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Tot o chestie de la RAR citire :

"Gradul de poluare chimica este codificat in numarul de omologare la rubrica 5 din Cartea de Identitate a Vehiculului (C.I.V.), respectiv la rubrica 10 din Certificatul de Inmatriculare al Autovehiculului.
Astfel, vehiculele NON EURO au ultimele doua caractere din numarul de omologare numerice.

Dat fiind faptul ca legislatia romana a aplicat reglementarile cu privire la normele de poluare chimica conform directivelor europene incepand cu 1998 ("EURO 2"), pana in acel moment conditiile tehnice de omologare fiind restrictionate doar de vechimea de fabricatie a autovehiculului conform HG 594/1991, in cartile de identitate nu exista o codificare a gradului de poluare "EURO 1". Pentru vehiculele omologate in Europa gradul de poluare generic numit "EURO 1" este reglementat de Directivele 91/441 CEE, respectiv 91/542A CEE acestea fiind aplicabile pentru omologare de tip incepand cu anul 1992. Pentru aceste autovehicule dupa identificarea efectuata la Registrul Auto Roman, la cererea proprietarilor, in cazul in care gradul de poluare chimica este superior celui din cartile de identitate, acestea vor fi modificate conform clasei de emisii poluante pe care o respecta.

Dorim sa precizam ca autovehiculele ce intra in categoria "EURO 1" si/sau "EURO 2" ale caror motoare cu ardere interna sunt cu aprindere prin scanteie trebuie sa aiba sistemul de alimentare cu combustibil prin injectie sau carburator electronic si sa fie dotate cu catalizator si sonda lambda. Aceste conditii trebuiesc indeplinite simultan.

Autovehiculele avand nivelul de poluare generic numit "EURO 2" sau superior acestuia sunt codificate in numarul de omologare din C.I.V. prin ultimele doua caractere, alfanumerice, codificarea acestora fiind decriptata in tabelul de mai jos:

Clasa de emisii poluante Codificarea data de ultimele doua caractere ale numarului de omologare
EURO 2 X1, X2, X3, X4, X5, X6, Y1, Y2, Y3
EURO 3 D3, E3, R3
EURO 4 E4, R4

Modificarea in C.I.V., dupa identificarea autovehiculului se poate efectua la oricare dintre reprezentantele R.A.R."

PS: Baza de date la care faceam referire mai sus este cu acces limitat si restrictionat (nu are acces oricine la ea). Este cunoscuta ca European Vehicle Identification Database......
  • stelea

  • Mesaje scrise: 1,725
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Frontera 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Deci exact cum am spus: X22XE - NONEURO. Si nu "scos" de romani ci de nemti.
Iar ca sa-l fac EURO 2 costa de la 6000EUR in sus si s-ar putea sa nu iasa, nu mai zic ca nu se merita.
  • sorin5644

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Aug 2008

  • Mesaj Privat
am fost azi la r.a.r. si opelul meu EURO3 UND D4 ,in Germania a iesit euro 4 LA NOI Laughing Laughing Laughing
  • sorin5644

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Aug 2008

  • Mesaj Privat
an fabricatie 2001, inmatriculata 2002.04.10 .motor de1598cm3
Skip ads

  • TNT

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Corsa 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Dorin.Opel a scris:
TNT a scris: Serie caroserie: WOL000078T4043578
Serie motor 4EC1-995790
Tip: CORSA-B-CC-15YD


Masina este un Opel Corsa B in 4 portiere (Saloon, Fastback, Swing), care a fost fabricata in Zaragoza, Spania, in 1996, fiind a 43.578 masina iesita din fabrica in anul respectiv.
Motorul este unul diesel de 1,5, euro 1, cu un factor de compresie peste 11,5 : 1 s.a.m.d.


Multumesc!
  • cool4gaborw

  • Mesaje scrise: 55
  • Locatie: Olt
  • Masina: Corsa 2004 z13dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Oct 2008

  • Mesaj Privat
RedLabel a scris:Ma pricep pt ca am trecut si eu prin inmatricularea unei epave si a trebuit sa ma interesez de multe.... E2 nu este tot una cu Euro2 ... asa cum nici D2 nu este tot una cu Euro2. Scadosf...ala e clasa de poluare.
Tu ai noroc cu acei 1400cm3....dar aia cu 2000cm3....cu toate golfurile si bmw-urile (ca-i moda) ....sa vezi acolo diferenta taxa....

Salut!am avut o CORSA B an fabricatie 12.92 prima inscriere 09.1993 in brief era E2 la rar au scos-o tot E2(Euro2) in cartea masini romanesti EURO2 este scris E2..motor X12SZ 33kw/4600
  • gsi_master

  • Mesaje scrise: 377
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Omega 2001 z22xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2005

  • Mesaj Privat
mai are cineva motorul y20xe pe vreun opel ?Vreau sa stiu daca e euro 3 ,ca pe lista de la rar nu apare decat z20xe pe omega B care e euro 4 inca din 2000 .
  • Tzepozzz

  • Mesaje scrise: 795
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 Y 17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2007

  • Mesaj Privat
euro 2 garantat
Skip ads

  • gsi_master

  • Mesaje scrise: 377
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Omega 2001 z22xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2005

  • Mesaj Privat
deci teorema ca y e pentru euro 3 cade !
  • Tzepozzz

  • Mesaje scrise: 795
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 Y 17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2007

  • Mesaj Privat
se aplica decat la diesel...tot ce e cu Y pe benzina e euro 2
  • gsi_master

  • Mesaje scrise: 377
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Omega 2001 z22xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2005

  • Mesaj Privat
o masina din 2000 luna a 6-a sa fie euro 2 si din luna a 10-a euro 4 ,acu de curiozitate o sa ma duc s afac o consultanta la rar sa vad ce zic si aia !
  • cool4gaborw

  • Mesaje scrise: 55
  • Locatie: Olt
  • Masina: Corsa 2004 z13dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Depinde MOTORUL la ce spui ...
CORSA 1.0 12v este Euro 4 din 2000 luna 10..
si un ASTRA 1.6 16v tot 2000 este Euro 2..asa a scris si in brief,, Cool
mai conteaza nitel si actele si masinutza dar si ce daiii pe la RAR..ca dak ala ii da in 7000de ture de scoate si ulei...numai e niciun Euro...dak oferi ceva nitel asa,,sa o lase in 2500 mai merge...acum depinde si motorizarile..si altele..
  • eisenhaim

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Astra 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2009

  • Mesaj Privat
astra f 1.7 td,motor ysuzu ,'94
trebuie sa merg la rar imediat si nu stiu sigur ce euro.....?
in brief este E2,cer parerile voatre
multumesc anticipat
  • cool4gaborw

  • Mesaje scrise: 55
  • Locatie: Olt
  • Masina: Corsa 2004 z13dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Oct 2008

  • Mesaj Privat
dak in brief e E2 la noi va fi Euro2 adik E2(in cartea ro). Very Happy
am un prieten Opel Astra Caravan 1991 inscrisa in 1994 motor 1.7d si este E2. Very Happy
  • eisenhaim

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Astra 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2009

  • Mesaj Privat
multumesc
m-am linistit
  • sax1987

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1990
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Salut, ureau sa cumpar o omega din 1995 cu motor de 2.5td, exista mai multe tipuri de motoare 2.5td in anii aia? Ce norma de poluare iese la rar?
multumesc
Skip ads

  1. Home
  2. Discutii Generale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR