Dorin.Opel- Suspendat
- 89 mesaje
- din 19 Oct 2008
- Alta tara
Dorin.Opel- Mesaje scrise: 89
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2008
- Mesaj Privat
- deleted-16555
- **
- 176 mesaje
- din 21 Mar 2008
deleted-16555
- Mesaje scrise: 176
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mar 2008
- Mesaj Privat
Dorin.Opel- Suspendat
- 89 mesaje
- din 19 Oct 2008
- Alta tara
Dorin.Opel- Mesaje scrise: 89
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2008
- Mesaj Privat
Normele Euro 1, 2, 3 si 4 (despre care s-a discutat mai sus) sunt prevazute in niste directive ale Consiliului Europei si se regasesc si intr-o baza de date unica existenta la nivel european. Aceste reguli sunt valabile pt toate tarire care au aderat la UE.
Daca ar fi sa apelam numai la logica bunului simt cred ca am zice ca nu este posibil ca acelasi tip de motor sa fie categorisit de RAR la o masina ca incadrandu-se intr-un anumit tip de Euro, iar la alta intr-o alta clasa...
Insa Romania a demonstrat ca este de mult tara tuturor posibilitatilor...
PS: Aveti in continuare si parerea RAR-ului despre EURO 3.... http://www.rarom.ro/cs-uploads/Liste_euro3.pdf
Ultima modificare facuta de Dorin.Opel la Mie 05 Nov, 2008 12:00 am
Daca ar fi sa apelam numai la logica bunului simt cred ca am zice ca nu este posibil ca acelasi tip de motor sa fie categorisit de RAR la o masina ca incadrandu-se intr-un anumit tip de Euro, iar la alta intr-o alta clasa...
Insa Romania a demonstrat ca este de mult tara tuturor posibilitatilor...
PS: Aveti in continuare si parerea RAR-ului despre EURO 3.... http://www.rarom.ro/cs-uploads/Liste_euro3.pdf
Ultima modificare facuta de Dorin.Opel la Mie 05 Nov, 2008 12:00 am
klady
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: alba iulia
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2005
- Mesaj Privat
Dorin.Opel a scris:Normele Euro 1, 2, 3 si 4 (despre care s-a discutat mai sus) sunt prevazute in niste directive ale Consiliului Europei si se regasesc si intr-o baza de date unica existenta la nivel european. Aceste reguli sunt valabile pt toate tarire care au aderat la UE.
Daca ar fi sa apelam numai la logica bunului simt cred ca am zice ca nu este posibil ca acelasi tip de motor sa fie categorisit de RAR la o masina ca incadrandu-se intr-un anumit tip de Euro, iar la alta intr-o alta clasa...
Insa Romania a demonstrat ca este de mult tara tuturor posibilitatilor...
Daca ar fi sa apelam numai la logica bunului simt cred ca am zice ca nu este posibil ca acelasi tip de motor sa fie categorisit de RAR la o masina ca incadrandu-se intr-un anumit tip de Euro, iar la alta intr-o alta clasa...
Insa Romania a demonstrat ca este de mult tara tuturor posibilitatilor...
da se poate sa ai dreptate, dar nu ne ajuti si pe noi cei stresati de aceasta problema?
da-ne link-ul sau.........!
Dorin.Opel- Suspendat
- 89 mesaje
- din 19 Oct 2008
- Alta tara
Dorin.Opel- Mesaje scrise: 89
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2008
- Mesaj Privat
Tot o chestie de la RAR citire :
"Gradul de poluare chimica este codificat in numarul de omologare la rubrica 5 din Cartea de Identitate a Vehiculului (C.I.V.), respectiv la rubrica 10 din Certificatul de Inmatriculare al Autovehiculului.
Astfel, vehiculele NON EURO au ultimele doua caractere din numarul de omologare numerice.
Dat fiind faptul ca legislatia romana a aplicat reglementarile cu privire la normele de poluare chimica conform directivelor europene incepand cu 1998 ("EURO 2"), pana in acel moment conditiile tehnice de omologare fiind restrictionate doar de vechimea de fabricatie a autovehiculului conform HG 594/1991, in cartile de identitate nu exista o codificare a gradului de poluare "EURO 1". Pentru vehiculele omologate in Europa gradul de poluare generic numit "EURO 1" este reglementat de Directivele 91/441 CEE, respectiv 91/542A CEE acestea fiind aplicabile pentru omologare de tip incepand cu anul 1992. Pentru aceste autovehicule dupa identificarea efectuata la Registrul Auto Roman, la cererea proprietarilor, in cazul in care gradul de poluare chimica este superior celui din cartile de identitate, acestea vor fi modificate conform clasei de emisii poluante pe care o respecta.
Dorim sa precizam ca autovehiculele ce intra in categoria "EURO 1" si/sau "EURO 2" ale caror motoare cu ardere interna sunt cu aprindere prin scanteie trebuie sa aiba sistemul de alimentare cu combustibil prin injectie sau carburator electronic si sa fie dotate cu catalizator si sonda lambda. Aceste conditii trebuiesc indeplinite simultan.
Autovehiculele avand nivelul de poluare generic numit "EURO 2" sau superior acestuia sunt codificate in numarul de omologare din C.I.V. prin ultimele doua caractere, alfanumerice, codificarea acestora fiind decriptata in tabelul de mai jos:
Clasa de emisii poluante Codificarea data de ultimele doua caractere ale numarului de omologare
EURO 2 X1, X2, X3, X4, X5, X6, Y1, Y2, Y3
EURO 3 D3, E3, R3
EURO 4 E4, R4
Modificarea in C.I.V., dupa identificarea autovehiculului se poate efectua la oricare dintre reprezentantele R.A.R."
PS: Baza de date la care faceam referire mai sus este cu acces limitat si restrictionat (nu are acces oricine la ea). Este cunoscuta ca European Vehicle Identification Database......
"Gradul de poluare chimica este codificat in numarul de omologare la rubrica 5 din Cartea de Identitate a Vehiculului (C.I.V.), respectiv la rubrica 10 din Certificatul de Inmatriculare al Autovehiculului.
Astfel, vehiculele NON EURO au ultimele doua caractere din numarul de omologare numerice.
Dat fiind faptul ca legislatia romana a aplicat reglementarile cu privire la normele de poluare chimica conform directivelor europene incepand cu 1998 ("EURO 2"), pana in acel moment conditiile tehnice de omologare fiind restrictionate doar de vechimea de fabricatie a autovehiculului conform HG 594/1991, in cartile de identitate nu exista o codificare a gradului de poluare "EURO 1". Pentru vehiculele omologate in Europa gradul de poluare generic numit "EURO 1" este reglementat de Directivele 91/441 CEE, respectiv 91/542A CEE acestea fiind aplicabile pentru omologare de tip incepand cu anul 1992. Pentru aceste autovehicule dupa identificarea efectuata la Registrul Auto Roman, la cererea proprietarilor, in cazul in care gradul de poluare chimica este superior celui din cartile de identitate, acestea vor fi modificate conform clasei de emisii poluante pe care o respecta.
Dorim sa precizam ca autovehiculele ce intra in categoria "EURO 1" si/sau "EURO 2" ale caror motoare cu ardere interna sunt cu aprindere prin scanteie trebuie sa aiba sistemul de alimentare cu combustibil prin injectie sau carburator electronic si sa fie dotate cu catalizator si sonda lambda. Aceste conditii trebuiesc indeplinite simultan.
Autovehiculele avand nivelul de poluare generic numit "EURO 2" sau superior acestuia sunt codificate in numarul de omologare din C.I.V. prin ultimele doua caractere, alfanumerice, codificarea acestora fiind decriptata in tabelul de mai jos:
Clasa de emisii poluante Codificarea data de ultimele doua caractere ale numarului de omologare
EURO 2 X1, X2, X3, X4, X5, X6, Y1, Y2, Y3
EURO 3 D3, E3, R3
EURO 4 E4, R4
Modificarea in C.I.V., dupa identificarea autovehiculului se poate efectua la oricare dintre reprezentantele R.A.R."
PS: Baza de date la care faceam referire mai sus este cu acces limitat si restrictionat (nu are acces oricine la ea). Este cunoscuta ca European Vehicle Identification Database......
- stelea
- ****
- 1,725 mesaje
- din 19 Nov 2006
- Frontera 1996
- Dambovita
stelea
- Mesaje scrise: 1,725
- Locatie: Dambovita
- Masina: Frontera 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2006
- Mesaj Privat
sorin5644
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Aug 2008
- Mesaj Privat
sorin5644
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Aug 2008
- Mesaj Privat
TNT
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Bihor
- Masina: Corsa 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Sep 2008
- Mesaj Privat
Dorin.Opel a scris:
Masina este un Opel Corsa B in 4 portiere (Saloon, Fastback, Swing), care a fost fabricata in Zaragoza, Spania, in 1996, fiind a 43.578 masina iesita din fabrica in anul respectiv.
Motorul este unul diesel de 1,5, euro 1, cu un factor de compresie peste 11,5 : 1 s.a.m.d.
TNT a scris: Serie caroserie: WOL000078T4043578
Serie motor 4EC1-995790
Tip: CORSA-B-CC-15YD
Serie motor 4EC1-995790
Tip: CORSA-B-CC-15YD
Masina este un Opel Corsa B in 4 portiere (Saloon, Fastback, Swing), care a fost fabricata in Zaragoza, Spania, in 1996, fiind a 43.578 masina iesita din fabrica in anul respectiv.
Motorul este unul diesel de 1,5, euro 1, cu un factor de compresie peste 11,5 : 1 s.a.m.d.
Multumesc!
- cool4gaborw
- **
- 55 mesaje
- din 22 Oct 2008
- Corsa 2004 z13dt
- Olt
cool4gaborw
- Mesaje scrise: 55
- Locatie: Olt
- Masina: Corsa 2004 z13dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Oct 2008
- Mesaj Privat
RedLabel a scris:Ma pricep pt ca am trecut si eu prin inmatricularea unei epave si a trebuit sa ma interesez de multe.... E2 nu este tot una cu Euro2 ... asa cum nici D2 nu este tot una cu Euro2. Scadosf...ala e clasa de poluare.
Tu ai noroc cu acei 1400cm3....dar aia cu 2000cm3....cu toate golfurile si bmw-urile (ca-i moda) ....sa vezi acolo diferenta taxa....
Tu ai noroc cu acei 1400cm3....dar aia cu 2000cm3....cu toate golfurile si bmw-urile (ca-i moda) ....sa vezi acolo diferenta taxa....
Salut!am avut o CORSA B an fabricatie 12.92 prima inscriere 09.1993 in brief era E2 la rar au scos-o tot E2(Euro2) in cartea masini romanesti EURO2 este scris E2..motor X12SZ 33kw/4600
gsi_master- Suspendat
- 377 mesaje
- din 24 Jun 2005
- Omega 2001 z22xe
- Iasi
gsi_master- Mesaje scrise: 377
- Locatie: Iasi
- Masina: Omega 2001 z22xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2005
- Mesaj Privat
- Tzepozzz
- ***
- 795 mesaje
- din 06 Sep 2007
- Astra 2001 Y 17DT
- Prahova
Tzepozzz
- Mesaje scrise: 795
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001 Y 17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2007
- Mesaj Privat
gsi_master- Suspendat
- 377 mesaje
- din 24 Jun 2005
- Omega 2001 z22xe
- Iasi
gsi_master- Mesaje scrise: 377
- Locatie: Iasi
- Masina: Omega 2001 z22xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2005
- Mesaj Privat
- Tzepozzz
- ***
- 795 mesaje
- din 06 Sep 2007
- Astra 2001 Y 17DT
- Prahova
Tzepozzz
- Mesaje scrise: 795
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001 Y 17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2007
- Mesaj Privat
gsi_master- Suspendat
- 377 mesaje
- din 24 Jun 2005
- Omega 2001 z22xe
- Iasi
gsi_master- Mesaje scrise: 377
- Locatie: Iasi
- Masina: Omega 2001 z22xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2005
- Mesaj Privat
- cool4gaborw
- **
- 55 mesaje
- din 22 Oct 2008
- Corsa 2004 z13dt
- Olt
cool4gaborw
- Mesaje scrise: 55
- Locatie: Olt
- Masina: Corsa 2004 z13dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Oct 2008
- Mesaj Privat
Depinde MOTORUL la ce spui ...
CORSA 1.0 12v este Euro 4 din 2000 luna 10..
si un ASTRA 1.6 16v tot 2000 este Euro 2..asa a scris si in brief,,
mai conteaza nitel si actele si masinutza dar si ce daiii pe la RAR..ca dak ala ii da in 7000de ture de scoate si ulei...numai e niciun Euro...dak oferi ceva nitel asa,,sa o lase in 2500 mai merge...acum depinde si motorizarile..si altele..
CORSA 1.0 12v este Euro 4 din 2000 luna 10..
si un ASTRA 1.6 16v tot 2000 este Euro 2..asa a scris si in brief,,
mai conteaza nitel si actele si masinutza dar si ce daiii pe la RAR..ca dak ala ii da in 7000de ture de scoate si ulei...numai e niciun Euro...dak oferi ceva nitel asa,,sa o lase in 2500 mai merge...acum depinde si motorizarile..si altele..
eisenhaim
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Astra 1994
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2009
- Mesaj Privat
- cool4gaborw
- **
- 55 mesaje
- din 22 Oct 2008
- Corsa 2004 z13dt
- Olt
cool4gaborw
- Mesaje scrise: 55
- Locatie: Olt
- Masina: Corsa 2004 z13dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Oct 2008
- Mesaj Privat
eisenhaim
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Astra 1994
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2009
- Mesaj Privat
sax1987
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 1990
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Apr 2008
- Mesaj Privat