Parola noua?


am o astra 1,7 caravan
credte greu apa si dimineata inghet in ea pana ajung la munca
am aerisit o
ce sa i mai fac?
s-a tot discutat problema asta.
1) la drum intins sta apa la 90? daca da, probabi ca drumul tau pana la serviciu e foarte aglomerat si dieselul nu se prea incalzeste stand... ( solutie: iei una pe benzina)
2) daca nici la drum intins nu sta la 90 grade, verifica termostatul.
schimba termostatul
LE: vad ca ti-a raspuns colegu'
igyanny a scris: am o astra 1,7 caravan
credte greu apa si dimineata inghet in ea pana ajung la munca
am aerisit o
ce sa i mai fac?

Daca ai motorul Y17DT,te anunt ca este normal sa dea caldura mai greu.
La masinile noastre abia dupa 25-30 km baga caldura ca lumea.
Asta e,te vei obisnui.
Eu am schimbat recent antigelul , tot Y17DT am si eu , si am observat ca da caldura mai repede ca inainte .
Cam trasa de par partea cu caldura dupa 25-30 Km la Y17DT, parerea mea.
La mine se incalzeste dupa ~7 Km iar dupa max 12 Km deja inchid ventilatorul sau dau pe treapta 1 ca devine foarte cald.
Ori poate sunt doar norocos Very Happy
Un Y17DT sau Y20DTH in oras (deci mers tirta-tirta) se incalzeste foarte greu, extern insa datorita turatiei marite se incalzeste mai repede. Oricum ar fi este contraindicat ca sa fie turata cu motor rece, pina nu sare acul nu o calci sa intre turbina.
Mifares a scris: Cam trasa de par partea cu caldura dupa 25-30 Km la Y17DT, parerea mea.
La mine se incalzeste dupa ~7 Km iar dupa max 12 Km deja inchid ventilatorul sau dau pe treapta 1 ca devine foarte cald.
Ori poate sunt doar norocos Very Happy

ma bag si eu, la o temperatura de plus 2-3 grade, cam dupa 4 km incepe sa se simta caldura, dar daca deschid ventilatorul urca foarte greu indicatorul de temperatura, la temperaturi cu minus, in 10 km cat am pana la serviciu nu se ridica acul la temepratura, dar caldura vine cam pe la jumatea drumului ...asa face de cand o am (6 ani)
dancuciureanu a scris: Un Y17DT sau Y20DTH in oras (deci mers tirta-tirta) se incalzeste foarte greu, extern insa datorita turatiei marite se incalzeste mai repede. Oricum ar fi este contraindicat ca sa fie turata cu motor rece, pina nu sare acul nu o calci sa intre turbina.

deci, cand or veni temperaturi cu minus, asa vreo 8 grade, schimbam sub 2000, nu se va incalzi motorul nici in 20 km, am respectat toate astea de cand am masina de 6 ani, si tot a crapat turbina, nici nu stii cum este mai bine, si pentru motor si pentru turbina si pentru caldura
Pune un carton pe jumatatea din stinga cum te uiti la motor, unde este si priza de aer, lasi liber doar o jumatate din intercooler dar metoda e pentru cei ce freaca dieselul in oras cu drumuri scurte servici-casa. Nu uitati ca dieselul "clasic" fara alte incalzitoare nu este pentru oras unde il omori mergind numai cu el rece. Diesel-ul este pentru drumuri lungi sau cind in permanenta motorul ramine cald, pentru frecat citiva km optiunea este o benzinara.
Mai tot romanul cumpara diesel deoarece consuma putin. Adevarat, dar asta doar cind motorul a ajuns la 90grdC si daca ajunge greu consumul e pe masura ! Un Y17DT cu motor cald si vara are 4mg/strk, iarna porneste cu 8-10mg/strk si abia dupa ce ajunge la temperatura de lucru coboara pe la 4-5mg. In medie in oras consumul la un diesel este mai mare cu 50-100% fata de o benzinara. Care nu crede sa puna un tester pe ea, sa se uite pe BC, sa faca socoteli L/100km sau ce doreste. O benzinara tot de 75cp se incalzeste in 3-5 minute inclusiv daca sta pe loc, un Y17DT tot de 75cp are nevoie de macar 15-25minute in aceleasi conditii de trafic.
O alta proba pentru cei care nu inteleg racirea motorului diesel stind pe loc (semafor, trafic aglomerat etc.) :
Pe loc o sa observati ca acul de la temperatura coboara ! Este normal asta ! Un diesel la ralanti merge rece si daca ai caldura pornita acul pica vazind cu ochii.
La o benzinara in aceleasi conditii, deci pe loc acul de la temperatura se duce sus chiar cu caldura deschisa, daca astepti mai mult porneste si electroventilatorul in mijlocul iernii...
dancuciureanu a scris: ...Un Y17DT cu motor cald si vara are 4mg/strk, iarna porneste cu 8-10mg/strk si abia dupa ce ajunge la temperatura de lucru coboara pe la 4-5mg...

Si cat ar fi temperatura de lucru? Chiar 90 de grade sau mai putin? Pentru ca cel putin dupa indicatorul din bord, la mine ventilatorul porneste pe la 88 grade si merge pana spre 82. Desigur, valori aproximative ochiometric Sad
88grdC temperatura de lucru, la 95grdC porneste ventilator pe prima treapta.
Multumesc Smile
Pacat ca nu pot sa vad temperatura motorului in timp ce merg. Banui ca motorul ajunge mai inainte la temperatura de lucru si nu odata cu ce-mi indica bordul, adica temperatura lichidului de racre.....sau gresesc?
va recomand:
Diesel - se incalzeste greu
Carton in grila la temperaturi mici ... mici???
Cum sa schimbi termostat - Astra G Y17DT
salut, sunt si eu intr-o dilema
a venit frigul si nu se mai ridica acul de temperatura decat foarte greu ca si in iarna trecuta,
dar in vara acul a stat normal, un pic sub 90 de grade
am intrebat la reprezentanta si mi-au spus ca "ce, e termostat numai de vara, dieselul se incalzeste mai greu"
dar cred ca o sa-l schimb
din ce am citit pe aici sigur va fi o schimbare
Scoate masina la o plimbare, in afara orasului. Daca motorul se incalzeste, lasa-l in pace. Mai bine iti cauti altceva de facut/schimbat.
Bafta!
problema e ca iarna trecuta mergeam 50 de km si acul nici nu clintea erau -15 grade
Salut. In concluzie, daca acul apei nu urca mai deloc, sau chiar daca urca scade la fel de repede desi in masina baga caldura trebuie sa schimb termostatul?
Pai depinde de cit ai mers si in ce regim . Eu am o masina asemanatoare cu a ta si chiar ieri am fost cu ochii pe kilometraj/ceas temp apa. Afara erau zero grade si am avut de facut niste drumuri prin oras. Dupa 5 km de semafoare si intersectii a inceput acul sa se clinteasca de la locul lui ...dupa alti 3 km statea fix vertical. Abia atunci am pornit caldura pe treapta 1 desi simteam ca venea ceva caldura si din mersul masinii. La semafor cu ventilatorul caldurii pornit acul cadea lin si sigur spre locul lui ....cu caldura oprita ramane vertical.
Am citit si eu pe forum despre cartonul pus in fata pe jumate dar dupa stiinta mea acest lucru are efect doar in mers , injumatatind volumul de aer rece ce vine spre radiator din viteza masinii. La viteze mici consider ca e total ineficient.
In alta ordine de idei, tot dupa parerea mea , de aceea s-a inventat termostatul , tocmai de a nu fi nevoit sa folosesti carton sau alte smecherii. Pentru cine a circulat iarna cu o masina fara termostat , stie ca prin oras temp apei abia ajunge la 40-50 grade iar la iesirea pe drum intins acul cade ca si mort.
Verificarea aproximativa a termostatului se face palpand radiatorul . Ideea ar fi ca termostatul mentine circuitul inchis in motor pana apa ajunge la temp optima de lucru ( 87-92 grade) nivel dupa care elibereaza circuitul lasand apa fierbinte sa ajunga in radiator pentru racire. Daca aproximativ (dupa ceasul din bord) apa are 40- 60 grade si prin palpare cu mana radiatorul masinii e caldut (in special in partea superioara), e clar ca termostatul ori deschide prea repede , ori e blocat pe deschis , ori e decalibrat existand scapari pe langa el.
Si eu am ramas surprins de incalzirea greoaie a dieselului (mai ales ca nu am mai avut pana acum) dar useri de aici m-au asigurat ca e normal ceea ce se intampla.
eu am pus un carton dublu stratificat impaturit de 2 ori si acopera radiatorul de ac si cel normal din care am decupat o portiune pentru priza de aer si inca un decupaj pentru jumatate din racitorul de aer, face minuni, dar cum ziceau si colegii, inghet in masina pana ajung la destinatie(fiind vorba de o destinatie de 8 km), eu unul nici nu pornesc caldura, iar pentru dezaburire las geamul crapat iar daca acesta este inghetat, pun pe treapta 1 aer rece si problema s-a rezolvat si ce este foarte ciudat ca si la drum lung cu acel carton nu am vazut sa sara niciodata peste 90 grade

Hai si tu in Club

Inregistrarea este si va fi mereu gratuita.

Cont Nou