Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Uite temperaturile de lucru ale termostatului si termocuplei,din manual (Corsa B):

Incepe deschiderea la 88 grade si e complet deschis la 106 grade.
Skip ads

  • mumus

  • Mesaje scrise: 627
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2010

  • Mesaj Privat
mersi mult.
  • hora

  • Mesaje scrise: 266
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2006 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jul 2010

  • Mesaj Privat
Astazi am pus carton la intercooler. Sper sa vad vreo diferenta. Din Brasov pana in Codlea (dimnineata la 6.30) -15 km- nu s-a ridicat acul aproape deloc.
  • hora

  • Mesaje scrise: 266
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2006 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jul 2010

  • Mesaj Privat
Dupa ce am acoperit intercooler-ul nu s-a simtit mare lucru, dar ieri am acoperit TOT. Drept urmare acul inceput sa urce mai repede, de pe la jumatatea distantei parcursa. Cand am ajuns la destinatie (acul batea deja spre 90) am oprit ventilatia si am lasat-o cateva minute la relanti. Acul nu s-a miscat. Cand insa am pornit ventilatia pe 2, a coborat pana spre 80 de grade. Azi dimineata s-a comportat la fel, adica a urcat temperatura mai repede ca atunci cand era radiatorul descoperit. In concluzie, solutia "minune": cartonul!
Ps. Nu am trecut de 2500 de ture.
Skip ads

  • hora

  • Mesaje scrise: 266
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2006 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jul 2010

  • Mesaj Privat
Din categoria "Stiati ca..."

http://autos.yahoo.com/arti...ur-car-in-winter/
  • hora

  • Mesaje scrise: 266
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2006 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jul 2010

  • Mesaj Privat
Revin cu ceva observatii. Cartonul pus in fata radiatoului isi face treaba la drum mai lung dar in oras temperatura incepe sa creasca vizibil. La mine aproape ca trecuse de linia de mijloc (care marcheaza 90 de grade). A trebuit sa trag pe dreapta si sa-l scot. A inceput imediat sa se raceasca. Mentionez ca, cu cartonul pus, nu se racea deloc la relanti chiar cu ventilatorul pe treapta 2 si cu caldura la maxim. Am mai putut sa constat ca, cu cartonul care acoperea si intercooler-ul, masina parca nu tragea cum trebuie, se misca un pic mai greu. Astazi am decupat portiunea de carton care acoperea intercooler-ul astfel incat acesta sa ramana liber si doar radiatorul de racire sa fie acoperit. Concluziile inca nu le-am tras.
  • gabrield

  • Mesaje scrise: 2,778
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2004

  • Mesaj Privat
hora,
Nu te mai obosi sa faci experiente cu cartonul, mai bine in timpul ala citesti functionarea circuitului de incalzire.

La pornire, cind e rece lichidul, termostatul este inchis, deci in radiator nu va ajunge lichid semicald, sa spun asa.
Doar cind lichidul depaseste 92 de grade, va ajunge in radiator unde va fi racit la aproximativ 30-40 de grade, daca e foarte frig si ai mare viteza.
Dar e vorba doar de lichidul care iese pe la termostat, cel care e in radiatorul de incalzire, tot la 90 de grade este.
In acel moment se amesteca cu cel rece si va scadea 5-10 grade, dar motorul il va incalzi imediat la 90, asa ca datorita histerezisul aparatului pe bord nu va aparea fluctuind, cum e in realitate.
Dar si asa, cu 80 de grade in radiatorul de incalzire, in habitaclu va fi cald, asta in cazul in care nu intra si aer rece pe undeva, asta trebuie sa verifici.
In concluzie, cartonul de la radiator nu face decit sa mentina motorul supra incalzit, ceea ce dauneaza.
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
@hora,
se pare ca ai termostatul defect.Cauta discutiile de pe forum legate de termostat si verifica daca inchide corect.Apoi schimba-l (se pare ca e cazul).
Skip ads

  • hora

  • Mesaje scrise: 266
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2006 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jul 2010

  • Mesaj Privat
Nu stiu ce sa zic. Am pus mana pe furtunul care intra in radiator si era rece cand la bord arata spre 80 de grade......Povestea cu cartonul o cunosc bine. M-am gandit ca apa din radiator (mai ales daca termostatul ii da drumul prea repede) nu va fi "expusa" atat de brutal temperaturilor scazute si astfel va ajunge mai repede la temperatura de regim.
@gabrield. "Histerezisul aparatului de bord" nu exista. Altfel nu s-ar mai vedea scaderea de temperatura care are loc la relanti. Ba dimpotriva. Indicatorul de bord este foarte sensibil, afisand orice fluctuatie. Se pare la ca VW acul e mai "nesimtitor". Oricum, o sa verific termostatul. Pe tester se poate vedea la ce temperatura deschide?
  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,415
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
hora a scris:Din categoria "Stiati ca..."

http://autos.yahoo.com/arti...ur-car-in-winter/


se aplica doar la masinile noi
uite de exemplu la mine socul se elibereaza dupa un minut char 2 daca e foarte rece afara.
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
hora a scris:Nu stiu ce sa zic. Am pus mana pe furtunul care intra in radiator si era rece cand la bord arata spre 80 de grade......Povestea cu cartonul o cunosc bine. M-am gandit ca apa din radiator (mai ales daca termostatul ii da drumul prea repede) nu va fi "expusa" atat de brutal temperaturilor scazute si astfel va ajunge mai repede la temperatura de regim.
@gabrield. "Histerezisul aparatului de bord" nu exista. Altfel nu s-ar mai vedea scaderea de temperatura care are loc la relanti. Ba dimpotriva. Indicatorul de bord este foarte sensibil, afisand orice fluctuatie. Se pare la ca VW acul e mai "nesimtitor". Oricum, o sa verific termostatul. Pe tester se poate vedea la ce temperatura deschide?

Nu cred ca testerul stie daca termostatul e inchis sau deschis.
Verificarea termostatului se face cel mai simplu testand daca furtunul (radiatorul) e rece inainte de 80-90 grade in motor.
Alt mod de verificare este vizual,cu termostatul scos (se vede cu ochiul liber daca nu inchide bine),iar pentru deschidere,se baga intr-un vas cu apa ce se incalzeste pe foc,impreuna cu un termometru.Se verifica inceputul deschiderii,daca coincide cu temperatura poansonata pe el (92-88 sau alta).

Asa este,indicatorul nu are histerezis.@gabrield,a vrut probabil sa spuna "inertie".Asta exista,la fel ca la indicatorul de combustibil..
  • kamikaz4all

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Oct 2011

  • Mesaj Privat
am schimbat antigelul din motor. inainte cand avea apa dadea caldura si in mers si cand masina stationa acum dupa ce am dat apa jos si am bagat antigel da caldura numai cand masina ruleaza cand stationeaza cu motorul pornit dau drumu la ventilator si baga aer rece. ce solutii as vea sa pot repara situatia? am controlat toata instalatia toate furtunele frig termostatul lucreaza se incalzeste la 85-90 grade si tot nu baga caldura cand masina stationeaza cu motorul pornit daca plec la drum te coci in ea de caldura care ar fi problema ca dupa cate stiu eu o masina da caldura si cand sta pe loc cu motorul pornit!



Bine ati venit pe forum,va pun la dispozitie cateva recomandari pentru evitarea neplacerilor,
CAUTA si vei gasi , Ce trebuie sa am in vedere pe acest forum ? si Regulament General

Ati fost de acord cu regulamentul, atunci cand ati deschis acest topic,considerati ca a fost respectat, acordul ?
Titlu,descriere.....cautare.
edit by Stefan Tolos.

22.10.2011 21:33:31
Skip ads

  • free ride

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2007 Ilfov
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Slaut opelisti!Am probleme cu o corsa c din 2003nu baga suficienta caldura in habitaclu si fac comparatia cu astra g motor 1.7cdti.Apa sta undeva intre85 si 90 de grade.am tot citit pe aici diferite topicuri.cum resusesc sa depistez problema si apoi sa o remediez.Mentionez ca primesc caldura in masina dar mi se pare ca nu este suficienta.




Bine ati venit pe forum,va pun la dispozitie cateva recomandari pentru evitarea neplacerilor,
CAUTA si vei gasi , Ce trebuie sa am in vedere pe acest forum ? si Regulament General

Ati fost de acord cu regulamentul, atunci cand ati deschis acest topic,considerati ca a fost respectat, acordul ?
Titlu,descriere.....cautare.
edit by Stefan Tolos.

11/24/2011 10:27:40 PM
  • 4di

  • Mesaje scrise: 498
  • Locatie: Mures
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Si eu am avut problema asta, acul la temperatura imi statea pe 87-90 de grade dar in masina nu baga destula caldura, la mine a fost infundat radiatorul de caldura, pe tur era fierbinte furtunul si pe retur era aproape rece. Solutia a fost sa scot furtunele de tur si retur si cu un furtun sa bag jet de apa fierbinte, a iesit mare mizerie din el, dupa operatiunea asta am caldura in masina ca iarna trecuta.
  • free ride

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2007 Ilfov
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2007

  • Mesaj Privat
4di a scris:Si eu am avut problema asta, acul la temperatura imi statea pe 87-90 de grade dar in masina nu baga destula caldura, la mine a fost infundat radiatorul de caldura, pe tur era fierbinte furtunul si pe retur era aproape rece. Solutia a fost sa scot furtunele de tur si retur si cu un furtun sa bag jet de apa fierbinte, a iesit mare mizerie din el, dupa operatiunea asta am caldura in masina ca iarna trecuta.
cum ai bagat jet de apa fierbinte? sau cu ce? unde este caloriferul si cum ajung la el?descrie-mi te rog toti pasi pe care trebuie sa ii fac.multumesc
  • 4di

  • Mesaje scrise: 498
  • Locatie: Mures
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Nov 2008

  • Mesaj Privat
cu caloriferul nu o sa ai contact vizual pentru ca este in bord dar ai acces la conducta care intra si iese din el, ele se afla in spatele motorului, doua conducte negre din cauciuc care intra de catre compartimentul motor catre habitaclu.
Se scot cele doua conducte, iar pe acolo se baga apa cu presiune sa treaca prin calorifer, apa cred ca nu e neaparat sa fie fierbinte si se poate baga cu orice furtun cu apa sau un aparat cu presiune dar pe presiunea minima sa nu afectam caloriferul ca este din aluminiu.
  • Verdeatza

  • Mesaje scrise: 53
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2004 z13dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2011

  • Mesaj Privat
Buna seara,am o Corsa C 1.3cdti 2004 ,masina o am de aproximativ 2 saptamani si de atunci am depistat o singura problema,nu se ridica acul de la ceasul de temperatura de la apa motor.Am pus-o si pe tester auto si acolo raspundea la comenzi,daca ii dadeam sa stea la 80/90/100 C ...acul se ducea,adica motorasul merge...sau ceasul(nu stiu exact cum se zice) ,i-am schimbat si senzorul de temperatura si nu s-a ridicat,sper sa ma puteti ajuta,va multumesc si astept raspunsuri.
  • utilizator

  • Mesaje scrise: 98
  • Locatie: Arad
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2011

  • Mesaj Privat
La fel face si la mine, tot asa, 1.3cdti din 2004
Si eu am cumparat alt senzor si....tot la fel.
Nici eu nu am nici o eroare, cu Op-Com pot sa vad live temperatura lichidului de racire, deci senzorul de temperatura functioneaza dar acul e de capul lui.
La mine au fost cazuri cand a functionat, dar si atunci, haotic.
  • Verdeatza

  • Mesaje scrise: 53
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2004 z13dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2011

  • Mesaj Privat
exact asa si la mine ,s-a ridicat o singura data foarte putin si de atunci a ramas pe 0.sper sa ne ajute cineva in legatura cu problema asta....ACUM SUNTEM 2 Smile
  • deleted-38151

  • Mesaje scrise: 750
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Daca trebuie sa dai caloriferul jos , e foarte nasoala treaba . Uite aici ce am facut eu azi , dar a fost munca de pe lume Neutral . Tot pentru radiator am dat jos bordul , stergatoarele si multe alte chestii . . .mai aveam rotile si demontasem toata masina Neutral Neutral Mentionez ca poza nu-i de la corsa c .

Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR