Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel - Classics
  3. Opel Kadett
  • romeoro

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Kadett 1987 E18NV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Poate ma ajuta cineva.Am inteles ca nu trebuie demontata cutia sau motorul pentru a schimba discul de ambreiaj la un Kadett 1,8 NV cutie 4 trepte.Si daca e adevarat,cum procedez ?
Skip ads

  • gcom61

  • Mesaje scrise: 935
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Meriva 2005 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Verifica daca sub carcasa ambreiajului exista un capac (altul decat baia de ulei sau vreun capac de la cutie).Am citit undeva pe forum ca la anumite tipuri de cutii se demonteaza acel capac,se demonteaza capacul de la cutie (opus ambreiajului) pe unde se extrage axul ce face legatura intre motor si cutie.Dupa extragerea partiala a acelui ax,se demonteaza suruburile de prindere a placii de presiune si se scoate pe jos impreuna cu discul.Personal sugerez sa te informezi foarte bine despre acest aspect ( sa nu faci vreo boroboata),si pentru ca acest lucru implica si niste dispozitive speciale eu inclin pt. schimbarea clasica--dat jos cutia sau motorul ,ce ti se pare mai usor.
  • SUPERDRAGOS

  • Mesaje scrise: 2,680
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 3.O DI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2007

  • Mesaj Privat
La cutia de viteze tb.sa ai 2 capace..Unul pe partea cu motorul,lipit de baia de ulei,mai drept.asa,si care iti acopera o parte din volanta,si unul pe partea cealalta, cam ca o felie de pepene,un pic rotunjita si convexa..Daca le ai,posteaza aici si-ti spun cum se face in continuare,mai mult de 30-45 min nu dureaza..
  • nae1975

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Kadett 1987
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2008

  • Mesaj Privat
eu am capacul ,spune-mi te rog cum fac
Skip ads

  • SUPERDRAGOS

  • Mesaje scrise: 2,680
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 3.O DI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Ai rabdare pana maine si-ti pun si poze,dupa cartea tehnica,momentan am camera in masina.De fapt cred ca voi face si tutorial.
In mare,tb sa dai roata stg.fata jos,ridici masina cat mai sus,pe o capra ceva,sau butuc.Te uiti la capacul de la cutia de viteze,si ar tb.sa fie un hexagon mare,ceva gen 34-36,banuiesc.Daca nu=l ai acolo sau pur si simplu nu ai imbus asa de mare (ceea ce e foarte probabil),desfaci tot capacul cutiei,vei vedea suruburile de jur imprejur.Vei pierde cca 100 gr.de ulei de cutie,dar nu mai mult.Ai 2 pinioane,unu`in stg si unu`in dr,cu sincroane si o gramada de `chestii`pe el.La pinionul din stg,vei observa pe centru un surubel,care se desface cu cheie TORX,de 35-40 parca,dar din aia cu dinti marunti,ca la VW.Ar tb sa scoti si o siguranta mica,de pe capul surubului.
Scoti masina din viteza si bagi o sarma otelita si putin indoita ,cat sa agate filetul,pe centrul prizei,in locul de unde ai scos surubul.Daca nu iese cu sarma,bagi un surub mai lung ,de 7,ca sa ai de ce sa tragi.Nu de 6,nu de 8,ci de 7.Gasesti tu..Tb.sa iasa priza (axul in cauza) cam 10-15 cm.
Dupa asta te muti sub masina.Desfaci capacul in cauza,de tabla,folosind cheia de 11.Ai ajuns la volanta.Are prinsa placa de ea cu 6 surubele de 7,pe care tu ar tb.sa le slabesti pe rand(FARA sa le desfaci,doar sa le slabesti 1 tura).Dupa ce le-ai slabit pe toate,ti-ar trebui 3 cleme(am sa-ti pun poze)Cu care prizi placa de disc,cu ambreiajul CALCAT!Rogi un prieten sa il tina calcat,iar tu bagi clemele in cauza in cele 3 locasuri de pe placa,prinzand si discul.Deci pui una,rotesti ambreiajul pana cand ajungi la al doilea locas,apoi la al treilea.TOT acest timp trebuie sa-ti tina cineva apasata pedala.Daca nu ai pe nimeni dispus,bagi o scandura intre pedala si scaun,sa o tina asa... Embarassed
Apoi te apuci si desfaci cele 6 surubele (slabite in prealabil),iar placa si discul iti vor cadea in brate,fara nici un efort..Ar fi bine sa te feresti..
Scoti clemele de pe kit-ul vechi,si cu putin efort le bagi pe cel nou.Trebuie sa apesi soarele exact pe mijloc ca sa intre clemele fara efort.Sa fii atent ca exista un semn pe placa (o taietura semirotunda),si acesta trebuie sa pice pe semnul de pe volanta (un X ).Dupa ce le-ai bagat la loc, (atentie la semnul de pe volanta/placa),apropii cele 6 surubele,bagi priza pe mijloc,pui surubul si siguranta in capul ei,si deabia atunci le stragi pe toate.Scoti cele 3 cleme (vezi sa nu le uiti acolo..!),pui capacul cutiei,de la roata,dupa ce dai cu un pic de silicon,si faci o tura.Dupa aia il pui si pe cel de tabla de sub masina.
EnjoY!
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
nenea dragos de ce sa mai puna clemele pe placa noua?
la altii a intrat placa fara sa puna clemele.disccul se centreaza cu priza.
  • mariusgmg

  • Mesaje scrise: 4,095
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Si pozele, pozele, unde "e"? Smile
  • SUPERDRAGOS

  • Mesaje scrise: 2,680
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 3.O DI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2007

  • Mesaj Privat
marian_sro a scris:nenea dragos de ce sa mai puna clemele pe placa noua?
la altii a intrat placa fara sa puna clemele.disccul se centreaza cu priza.

Pai clemele se pun pentru ca nu ar mai incapea la loc pe pozitie,din cauza rulmentului...De asta se si pun,sa treaca soarele de rulment
Stai ca pun si poze...
Avem in prima poza pozitionarea clemei pe placa si disc.Se debraiaza dUPA ce sunt puse TOATE cele 3 clemeAm insemnat cu `1`clema,care nu tb.sa aiba neaparat forma din imagine. Cu `5`locasuul unde tb.desfacut pt a se ajunge la surubul prizei,si cu `3`semnul de pe placa si volanta.Dupa cum obs,e cutie in 4 trepte,dar nu are importanta,la F-16 in 5 se da capacul dinspre roata jos si se ajunge tot acolo.In imaginea din dr.jos e cutia in F-10 in 5,si se vede busonul in continuarea prizei,asta ca sa intelegeti ce se intampla............................................................................................................................................
Urmatoarele 2 poze-am facut eu o clema din carton,pe celelalte nu le am acasa,dar aceasta este forma necesara.Tb.facute din tabla de 1.5-2mm,daca se poate chiar calite dupa prelucrare. .....................................................................................................................................................
F-10 in 5-explodata. Si F 16 e la fel,difera dimensiunile Pe pagina din dr.,in partea de sus,fig`1`,e capacul de la a 5-a desfacut,aveti acces la pinioanele acesteia.Si pentru cine vrea sa vada cum se schimba pinioanele de la a5-a,fig.`2`si`3`sunt edificatoare...Cele cu prese..(@maniacostil)
Pt sugestii si reclamatii,va stau la dispozitie...
Skip ads

  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
eu cred ca doarmeam cand am pus placa inapoi.intradevar e cu clemele pe ea.m-am derutat ca nu am schimbat decat discul. clemele se mai pot face din bucati mici de teava de 3/4 parca.taiata pe lungime si dupa facut degajarea aia.
  • SUPERDRAGOS

  • Mesaje scrise: 2,680
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 3.O DI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Asa e si din teava,dar nu stiu de care ..Cel mai bine,daca ai kit-ul nou gata cumparat ,faci probe pe el,inainte sa-l dai jos pe cel vechi.Si anume presezi cu ceva soarele pana intra de tot,si se lipeste discul de placa..Atunci poti vedea cam ce dimensiune tb sa aiba clemele ,ca sa-l tina asa.
SAU le cumperi gata facute,de la DRAEPER,eu am dat vreo 45-50 ron.Problema e ca sunt de unica folosinta,fiind subtiri,nu prea tin..Unele kit-=uri de ambreiaj au clemele inauntru.
  • romeoro

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Kadett 1987 E18NV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Multumesc mult de tot ! Foarte util tutorialul. Inca o data multumesc.
  • romeoro

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Kadett 1987 E18NV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jun 2007

  • Mesaj Privat
mda, ma simt dator sa adaug unele completari la ceea ce s-a postat mai sus.
azi am schimbat kitul ambreiaj dupa metoda de mai sus. a functionat, cu cateva remarci :
1. eu am cutie in 4 trepte, si pt toti cei care au asa ceva , NU desfaceti capacul de la cutie daca nu reusiti sa desfaceti acel surub cu cheie de 36. cautati cheie. eu am desfacut si m-am pomenit cu pinioanele afara. noroc ca nu le-am scos de tot, si cu ambreiajul calcat am reusit sa le imping inapoi, ca altfel....
2. clemele alea eu le-am facut din 3 piulite mai mari in care am taiat cate o fanta cu polizorul ( fanta de 16 mm )
( fiind dintr-un material destul de dur au rezistat fara probleme)
3. chestia cu presatul soarelui la placa noua e destul de grea( tensiunea din acea placa e foarte mare). eu am folosit o menghina mare.
4. eu am schimbat si rulmentul, destul de usor. trebuie desfacut un surub chiar in compartimentul unde se afla rulmentul, surub care fixeaza de fapt parghia(unde vine prins cablul de ambreiaj) ce impinge rulmentul in placa de presiune si astflel poti scoate si rulmentul .

totul a durat aproximativ 2 ore . multumesc inca o data celor ce au postat instructiunile.
Skip ads

  • george geo

  • Mesaje scrise: 170
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Kadett 1986 1.6 DA
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Oct 2009

  • Mesaj Privat
am si eu 1 intrebare!

pe unde naiba se pune ulei in cutia de viteze la kadett 1.6 diesel, cutie in 4 tr.?
o poza ar fi super! multumesc...
  • george geo

  • Mesaje scrise: 170
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Kadett 1986 1.6 DA
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Oct 2009

  • Mesaj Privat
gata, s-a rezolvat cu uleiul in cutie! Smile
multumesc mult de ajutor!
Skip ads

  1. Home
  2. Opel - Classics
  3. Opel Kadett

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR