Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • ionescu_dragos

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Vectra 2003 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Nov 2008

  • Mesaj Privat
jgyprime a scris:Poate fi vreun contact imperfect sau modulul ala de zici cu senzorul de temperatura.
Sau de ce nu, poate e vreun consumator mare care isi face de cap.
Esti sigur ca alternatorul sh nu are aceeasi problema cu al tau?


Contact imperfect ...sunt slabe sanse, fiind vorba de legatura de la alternator, care tocmai ce am umblat la ea (daca inainte era slaba, desi nu era, acum clar ca mecanicul a strans bine) si cea de la borna bateriei, care de asemenea e stransa bine. Banuiesc ca nu se mai opreste pe undeva cablul de la alternator.

Circuitul electronic de asemenea nu are cum sa intervina, e vorba de o conceptie propie. Functioneaza astfel : cand tensiunea bateriei scade sub un anumit prag stabilit de mine (cand motorul este oprit undeva la 12.8 ), circuitul introduce o rezistenta in serie cu senzorul de temperatura si astfel pacalesc sistemul si intra bujiile incandescente la pornire. Automat dupa ce porenesti, intra alternatorul, creste tensiunea bateriei si la alta tensiune stabilita de mine(13.8 de obicei, a mest fara probleme 2 ani), scoate rezistenta din circuit astfel incat senzorul citeste temperatura corecta si motorul functioneaza in paramentrii normali.

[b]Nu cred deci ca acesta ar fi cauza. Mai ales ca atunci cand am seizat ca incepe sa scada tensiune tinuta de alternator, am renuntat la acest circuit.
Skip ads

  • ionescu_dragos

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Vectra 2003 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Nov 2008

  • Mesaj Privat
big_electro61 a scris:
ionescu_dragos a scris:Mi s-au sugerat inlocuirea atat a releului cat si a puntii redresoare. Am cumparat alternator second hand - similar cu al meu - aceeasi serie.
Pe banc cel nou (second hand), tensiune scoasa, 14,4. Montat pe masina 14,1 ( la rece ).
Sa inlocuiesti o punte redresoare buna,cu una noua,o consider o mare prostie.Probele pe banc se fac,obligatoriu, cu generare de amperaj maxim(conform datelor de pe placuta tehnica).Tensiunea in gol nu este suficient de relevanta,pentru a aprecia starea tehnica a alternatorului.A nu se uita principiul ca "cine poate mult, poate si putin",deci un alternator verificat in sarcina maxima va functiona corect si in gol,invers nu garanteaza nimeni...!


Clar e o ineptie. Dioda ori merge ori e arsa. Tatal meu e automatist si cunoaste foarte bine electronica si montaje etc.
Am ales sa cumparam un alt alternator din multe motive. Cel vechi am reusit intre timp sa adaptez un alt releu la el...si merge fara probleme.

Am facut si masurarea la rece in aceasta dimineta. Au rezultat aceleasi valori, undeva la 13.5, 13.6, 13.7 max.

Ma gandeam sa fie posibil intinzatorul de la curea de vina....desi este schimbat de 20.000 km. Problema este ca nu inteleg cum acum 3 zile tinea 14V si acum nu mai reuseste. Am un cleste de curent continu, la un moment dat alternatorul baga si 75A sa tina tensiunea si tot nu reusea.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Masuratorile le faci la iesirea din alternator(cu masa de pe alternator) sau la bornele bateriei? E important de stiut! Alternatorul trebuie sa scoata amperajul maxim scris pe placuta tehnica si tensiunea sa fie peste 14v,altfel e o problema interna a alternatorului.
  • ionescu_dragos

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Vectra 2003 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Masuratorile le-am facut atat pe bornele bateriei cat si de pe plusul alternatorului si un minus de pe borna. Valorile erau aceleasi.
Astazi am facut ceva km cu ea...100km la drum si 20km in Bucuresti. Tensiunea variaza....daca dupa ce pornesc alternatorul baga vre-o 13,7V - pt aprox 1-2 min...dupa cateva minute (max 10) aceasta valoare a scazut pana la un minim 12,5V ( in oras - fara clima), unde cred ca cel mai mare consumator a fost servodirectia, iar la drum s-a stabilizat la 13V (12.8 cu clima). Alternatorul baga ceva...nu reuseste sa acopere...ce pot sa zic.... o sa il dau jos si sa il supun la teste pe banc.

Voi ce pareri mai aveti ?
Skip ads

  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Pai eu zic ca e de la alternator sau traseul pana la baterie.
Alternatorul trebuie sa incarce suficient cat sa tina consumatorii uzuali (baterie, lumini, ac/clima, servodirectie, unitate audio, etc).
Daca nu face fata el e de vina, ori instalatia masinii (vreun papuc care nu e strans corect firul pe el sau oxidar la contact poate crea probleme).
La cum zici ca "incarca", de fapt nu prea incarca suficient, as zice sa verifici cu atentie si alternatorul si cablurile...
  • sergiu03

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2014

  • Mesaj Privat
Ante Scriptum: Imi cer scuze anticipat pentru ditamai postarea dar am incercat sa ofer cat mai multe detalii legate de problema in idea de a elimina dubii legate de situatie si problema in sine.

Salut,
Am si eu o problema cu un Opel Astra GTC, Z16XEP, an fab 2005. Problema am postat-o si pe astra club (http://www.astraclub.ro/index.php/topic/6182-coduri-ecn-astra-h/page-7) dar nu am primit nici un raspuns asa ca m-am gandit sa postez si aici.
Acum o luna, din senin, fara nici un simptom sau vreo eroare in bord, in jurul dupa-amiezei am incercat sa pornesc masina si dintr-o data nu a mai vrut. Mai in detaliu, bag cheia in contact, astept sa se stinga martorii, incerc sa pornesc, porneste 1 secunda dupa care s-a oprit motorul si toti martorii de pe bord s-au aprins. Mi-au ramas aprinsi martorii de abs, esp, dds (palpaia intermitent), masina cu cheia, martorul de noxe. Am scos cheia, am bagat o din nou, am incercat iarasi sa o pornesc, de data aceasta nici macar nu a mai pornit motorul, martorii ramand iarasi aprinsi in bord (si in plus caraia ceva si pe sub capota). Dupa vreo 2-3 minute, de incercat, am mai stat inca vreo 2-3 minute in afara masinii sa inteleg ce se intampla Smile ma urc in masina, bag cheia si porneste cu greu. O opresc si fac testul cu pedala... 10 erori in doar cateva minutele Smile Repet, nu aveam nici un cod de eroare inainte de asta; codurile (luate de pe displayul din bord) erau:

- 20100, 20200, 20300, 20400, 23002, 15505a, 16003a, 161450, 210300, 210400.

De atunci a facut intermitent chestia asta, la pornire, fie o lua din prima, fie trebuia sa incerc vreo 5 minute, la fel cum am descris mai sus. Ca si idee, inainte de asta, masina nu avea nici un cod de eroare in bord, dar la un moment dat mi-a aparut pe displayul central ca bateria telecomenzii este la 0%. Dupa ce s-a intamplat prima oara patania, am schimbat bateria din telecomanda, dar masina face la fel.
Dupa o vizita la Erebus, mi-au resetat erorile, mi-au schimbat iarasi bateria la telecomanda si mi-au facut si un test la bateria masinii (in total vreo 170 de lei). Rezultatul a fost ca bateria e pe duca si trebuie schimbata.

Zis si facut, saptamana trecuta, undeva pe marti, mi-am comandat de pe net o baterie Varta Silver Dynamic de pe un site. Au venit si mi-au montat-o la servici. Nenea care mi-a montat-o mi-a facut si testul bateriei pentru garantie, test la care mi-a spus ca nu incarca cum trebuie. La relanti, fara nici un consumator pornit, incarca undeva la 13,4 iar minimul cica ar fi undeva la 14.

In ziua aceea si a doua zi dimineata (cat si la testerul de baterie unde m-a pus sa o pornesc/opresc de cel putin 10 ori pt ca i s-a parut suspect ca nu o incarca) nu am mai avut nici o problema la pornire, a luat o din prima . Eee, a doua zi, seara, cand am plecat de la servici din nou a facut aceleasi simtome, iar de atunci face intr-una, la fiecare pornire. Trebuie sa incerc de cel putin 5-6 ori sa dau la automat, scos cheia, asteptat cateva secunde, incercat din nou.
Dupa un drum mai lung, Tg-Jiu - Bucuresti, la prima pornire a luat-o din prima dar dupa plimbat putin prin Pitesti si oprit motorul, la urmatoarea pornire iarasi a facut la fel si a trebuit sa ma rog de ea vreo 5 minute sa porneasca.
Azi dimineata i-am luat iarasi codurile de eroare prin testul cu pedale. Pe langa codurile mai vechi, cele anterioare schimbarii bateriei, mentionate mai sus, (coduri care au fost sterse cand am fost la Erebus) mi-au mai aparut inca 3 noi la verificarea cu pedalele: 065070, 210870 si 213970.
Acum am fix aceleasi coduri de eroare pe care le-a prezentat si MirceaB in threadul de pe astra forum pe pagina 7. Singura diferenta intre ce i s-a intamplat lui si mie este ca mie (inca) nu mi-a murit masina in mers.
I-am trimis de vreo 2 ori PM sa il intreb cum a rezolvat el problema dar din pacate nu am primit nici un raspuns din partea lui Sad

Daca s-a mai lovit cineva de aceeasi problema sau are cineva vreo idee va rog mult de tot sa imi spuneti, sunt cam disperat pt ca nu ma pot folosi de masina deoarece risc sa imi moara motorul in mers si nici la service sau reprezentanta nu m-as duce pana sa va dati si voi cu parerea pt ca sigur o sa ma rupa de bani sau o sa imi spuna ca trebuie schimbat ecu.

Din cate am mai citit pe forumuri, desi nu am gasit in afara de MirceaB pe nimeni altcineva care sa reclame aceeasi problema, mai mult ca sigur ca e vreun fir interrupt sau vreun circuit defect. In plus, mi-au mai zis niste prieteni (care doar si-au dat cu parerea) ca s-ar fi dus carbunii de la electromotor, deh, masina are aproape 10 ani. Voi ce ziceti? Cu ce sa incep sa verific/repar?

Multumesc anticipat pt orice sugestie!
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
13.4 V e cam mica incarcarea.
as cauta intai de toate sa vad daca alternatorul e OK, si daca el e OK sa vad cablurile care pleaca de la el inspre baterie.
  • sergiu03

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2014

  • Mesaj Privat
Am fost la o cunostinta, mecanic cu experienta pe Opel, chiar am incredere in el si dupa o ora petrecuta cu testerul pe masina, mi-a zis ca e de vina CIMul. El stie pt ca mi l-a mai curatat o data, am avut problema clasica cu claxonul si comenzile pe volan si el mi-a curatat CIMul. S-a prins de problema in 2 feluri:
1. Dupa resetare erori, cu testerul pe masina si masina pornita, aparea dupa cateva secunde o singura eroare (din toate cele 13) cea legata de comunicarea dintre ECU si CIM
2. Avand aceeasi problema cu pornirea si acolo, a inceput sa miste de coloana volanului (adica a coborat clema de fixare a volanului, acesta find ajustabil) si a inceput sa miste de el mai tare in fata-spate, stanga-dreapta, ca si cum l-ar curata de praf prin miscare. De fiecare data dupa ce facea asta, masina pornea din prima.
A ramas sa duc masina si joi, sa dea cimul jos si sa il mai curete iarasi dar mi-a zis ca sunt sanse mici sa rezolve problema, cel putin pe termen lung. Zicea ca si daca il curata iarasi si nu se mai repeta, va fi doar pt o perioada si pericolul e ca data viitoare sa mi taie curentul cu totul in mers. Ee, macar asta sa fie de vina, am vazut ca nou e 649 lei la serviceopel.ro (EDS). Va tin la curent daca de la asta era.
Skip ads

  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Daca incarcarea e sub 13.8 v eu as zice ca cim nu are nimic de-a face in problema asta... mai degraba cim ar fi afectat de incarcarea slaba...
Vezi ce zice mecanicul si de incarcare...
  • ROsu90

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Salut,
Am si eu o problema cu un Vectra c z19dt, 120cai, an 2005. Dealungul timpului am schimbat de 2-3 ori puntea de diode si releul, dupa care totul mergea bine timp de cateva luni, cateodata si un an ( desi nu-mi aduc bine aminte dar niciodata nu cred ca a incarcat mai mult 14.00 V ).
Ieri am patit-o din nou, s-a dus puntea de diode si am zis ca dupa atatea incercari sa cumpar un alternator nou, identic cu cel de pe masina: DENSO ,made in italy de 14V si 105A.
L-am montat astazi, masina merge bine dar incarcarea nu trece de 13.9V indiferent unde este masurata, fie la borne cu multimetru, fie in meniul ascuns. Cel mai des intalnite sunt valorile: fara consumatori 13.8-13.9V iar cu, consumatori ( faza scurta, clima ) undeva la 13.3-13.7V, mentionez ca bateria este un bosch silver s5 de maxim 2 ani jumate.
Intr-un final nu stiu ce sa cred, daca este ok sau nu sa incarce atat, de aceea apelez la voi poate a mai intalnit cineva aceasta problema. Refuz sa cred ca este defect alternatorul, acesta fiind nou si nu nou-reconditionat(cum se intampla cu firmele care cer piesa la schimb). Pana la urma poate totul este numai in capul meu si alternatorul-masina merg bine.
Va multumesc anticipat pentru orice sugestie sau indicatie!
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
sergiu03 a scris: o singura eroare (din toate cele 13) cea legata de comunicarea dintre ECU si CIM
2. Avand aceeasi problema cu pornirea si acolo, a inceput sa miste de coloana volanului (adica a coborat clema de fixare a volanului, acesta find ajustabil) si a inceput sa miste de el mai tare in fata-spate, stanga-dreapta, ca si cum l-ar curata de praf prin miscare. De fiecare data dupa ce facea asta, masina pornea din prima.
A ramas sa duc masina si joi, sa dea cimul jos si sa il mai curete
Comunica-i prietenului mecanic sa-si omologheze metoda de miscat volanul in N directii.Trebuie verificata cauza lipsei de comunicare dintre CIM si ECU(contacte oxidate,imperfecte,lipituri reci,etc.). Daca un lucru il cureti de zece ori si nu rezolvi cauza problemei,totul e inutil.imposibilitatea porniri,poate avea drept cauza lipsa de comunicare dintre CIM si ECU,dar incarcarea defectuoasa,are cu totul alte cauze.Nu spun ca nu sunt exceptii,cind un mecanic se pricepe la electric si electronic,dar regula e cu totul alta...
  • sergiu03

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2014

  • Mesaj Privat
Salut,
Asa cum ziceam, am revenit cu un update le problema mea de mai sus. Atunci cand am fost sa iau masina de la service, mi-a zis baiatul care s-a ocupat de ea ca nu era de la CIM ci de la foarte multe contacte oxidate. A zis ca a curatat foarte multe in partea din spate a masinii. Intr-adevar, cand am luat-o de la el, am pornit-o de cel putin 20 de ori, nu a mai facut deloc probleme la pornire. La fel si in urmatoarele 2 zile, totul a fost perfect, pana cand in a 3-a zi, cand am dat sa plec de la servici, mi-a facut figura din nou. Aceleasi 13 coduri de eroare. In plus, am observat cu aceeasi ocazie ca nici senzorii de parcare de pe spate nu mai merg - de fapt, atunci cand am faza scurta pornita, chiar daca nu e nimic in spatele masinii, imi arata obstacol in 0.8m; daca opresc luminile, merg corect. L-am sunat, i-am zis ce s-a intamplat, dar mi-a zis ca el urmeaza sa plece in concediu si se intoarce de abia pe 1 sept. De atunci mi-a mai facut doar de cateva ori probleme cu pornirea, in cursul saptamanii trecute (de 1-2 ori) - pana duminica dimineata (dupa ce a fost furtuna aia puternica in bucuresti sambata spre dumunica noaptea) cand cu greu, dupa chiar 10 minute de dat la contact->luat contactul-> asteptat -> repetat .. pornea intr-un final. Si nu a mai mers nici faza cu miscatul volanului ca nebunul.
In seara asta, cand am ajuns in parcare, am oprit motorul, inchis masina si dintr-o data a pornit alarma, fara nicio sansa sa o mai opresc. A trebuit sa le cer vecinilor care iesisera disperati pe geam din cauza zgomotului o cheie sa scot borna de la baterie. Acum masina e in parcare, inchisa dar cu borna de la baterie luata. Si mecanul se intoarce de abia saptamana viitoare .... Sad
Ajutati-ma va rog cu un electrician bun pe Opel in Bucuresti. Sunt de-a dreptul disperat, in weekend chiar am nevoie de masina pentru ca trebuia sa plec din Bucuresti... Dau cea mai mare bere posibila celui care ma ajuta sa rezolv o data tampenia asta de problema!
Skip ads

  • sergiu03

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2014

  • Mesaj Privat
big_electro61 a scris:
sergiu03 a scris: o singura eroare (din toate cele 13) cea legata de comunicarea dintre ECU si CIM
2. Avand aceeasi problema cu pornirea si acolo, a inceput sa miste de coloana volanului (adica a coborat clema de fixare a volanului, acesta find ajustabil) si a inceput sa miste de el mai tare in fata-spate, stanga-dreapta, ca si cum l-ar curata de praf prin miscare. De fiecare data dupa ce facea asta, masina pornea din prima.
A ramas sa duc masina si joi, sa dea cimul jos si sa il mai curete
Comunica-i prietenului mecanic sa-si omologheze metoda de miscat volanul in N directii.Trebuie verificata cauza lipsei de comunicare dintre CIM si ECU(contacte oxidate,imperfecte,lipituri reci,etc.). Daca un lucru il cureti de zece ori si nu rezolvi cauza problemei,totul e inutil.imposibilitatea porniri,poate avea drept cauza lipsa de comunicare dintre CIM si ECU,dar incarcarea defectuoasa,are cu totul alte cauze.Nu spun ca nu sunt exceptii,cind un mecanic se pricepe la electric si electronic,dar regula e cu totul alta...


Asta mi-a zis si el cand am fost sa iau masina, ca de fapt CIMul nu primeste voltajele corecte de la diversi senzori, sigurante, mama dracului ca nu ma pricep.. Si de asta nici nu s-a grabit sa treaca la schimbatul CIMului si a curatat o gramade de contacte oxidate. Dar asa cum am zis mai devreme, problema a revenit dupa 2 zile de la aceasta curatare, de data aceasta si cu mai multe probleme - pornirea alarmei fara a putea sa o decuplez decat cu scoaterea bornei, problema cu senzorii de parcare.. si din pacate ma astept si la altele dar deocamdata va sta in parcare cu borna de la baterie luata pana cand nu o duc direct intr-un service unde sa rezolve o data chestia asta!
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Ia legatura cu @maiandrei,,care va avea rabdarea si competenta sa rezolve problemele cu care te confrunti...
  • andreicroitoru90

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Astra 2007 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mar 2013

  • Mesaj Privat
Salut, ma confrunt si eu cu o problema de vreo 2 zile: se aud niste zgomote ciudate din dreptul alternatorului ca niste pacanituri, plesnituri sa le zic asa; alternatorul de incarcat incarca 13.9-14.2, si de vreo luna are momente cand pornesc masina si invarte mai mult imi da eroare ECN 062101.

Va multumesc!
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Din ce am gasit pe net solutia e reconditionarea sau inlcuirea alternatrului...
Ceva e putred pe la el...
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Codul P0621,atentioneaza existenta unor probleme pe circuitul de control al alternatorului.Despre zgomote si altele,nu ma pronunt,verificarea vizuala si auditiva poate da o solutie reala si corecta.
  • JOHN_13

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2010

  • Mesaj Privat
salut!ma poate lamuri si pe mine cineva de ce imi palpie martorul de baterie atunci cand pun contactul.cand pornesc motorul incarca 14 v.multumesc!
  • andreicroitoru90

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Astra 2007 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mar 2013

  • Mesaj Privat
Am rezolvat si eu problema cu zgomotele, am schimbat fulia la vibrochen si zgomotele au disparut.... se pare ca alternatorul nu are nimic.
  • rusu84

  • Mesaje scrise: 91
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Am un opel vectra b 2001 16 valve ieri am curatat instalatia de A/C cu spray scu spuma am bagat prin gurile de aerisire am dat drumu la A/C toate bune cand am revenit peste 3 ore sa plec nu se mai aprindea nici un bec nbateria moarta am pus alta in 3 ore descarcata si aia.Care ar putea fi cauz aa intrat spuma aia prin sigurante si s-a facut vreun scurt?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR