Ante Scriptum: Imi cer scuze anticipat pentru ditamai postarea dar am incercat sa ofer cat mai multe detalii legate de problema in idea de a elimina dubii legate de situatie si problema in sine.
Salut,
Am si eu o problema cu un Opel Astra GTC, Z16XEP, an fab 2005. Problema am postat-o si pe astra club (http://www.astraclub.ro/index.php/topic/6182-coduri-ecn-astra-h/page-7) dar nu am primit nici un raspuns asa ca m-am gandit sa postez si aici.
Acum o luna, din senin, fara nici un simptom sau vreo eroare in bord, in jurul dupa-amiezei am incercat sa pornesc masina si dintr-o data nu a mai vrut. Mai in detaliu, bag cheia in contact, astept sa se stinga martorii, incerc sa pornesc, porneste 1 secunda dupa care s-a oprit motorul si toti martorii de pe bord s-au aprins. Mi-au ramas aprinsi martorii de abs, esp, dds (palpaia intermitent), masina cu cheia, martorul de noxe. Am scos cheia, am bagat o din nou, am incercat iarasi sa o pornesc, de data aceasta nici macar nu a mai pornit motorul, martorii ramand iarasi aprinsi in bord (si in plus caraia ceva si pe sub capota). Dupa vreo 2-3 minute, de incercat, am mai stat inca vreo 2-3 minute in afara masinii sa inteleg ce se intampla
ma urc in masina, bag cheia si porneste cu greu. O opresc si fac testul cu pedala... 10 erori in doar cateva minutele
Repet, nu aveam nici un cod de eroare inainte de asta; codurile (luate de pe displayul din bord) erau:
- 20100, 20200, 20300, 20400, 23002, 15505a, 16003a, 161450, 210300, 210400.
De atunci a facut intermitent chestia asta, la pornire, fie o lua din prima, fie trebuia sa incerc vreo 5 minute, la fel cum am descris mai sus. Ca si idee, inainte de asta, masina nu avea nici un cod de eroare in bord, dar la un moment dat mi-a aparut pe displayul central ca bateria telecomenzii este la 0%. Dupa ce s-a intamplat prima oara patania, am schimbat bateria din telecomanda, dar masina face la fel.
Dupa o vizita la Erebus, mi-au resetat erorile, mi-au schimbat iarasi bateria la telecomanda si mi-au facut si un test la bateria masinii (in total vreo 170 de lei). Rezultatul a fost ca bateria e pe duca si trebuie schimbata.
Zis si facut, saptamana trecuta, undeva pe marti, mi-am comandat de pe net o baterie Varta Silver Dynamic de pe un site. Au venit si mi-au montat-o la servici. Nenea care mi-a montat-o mi-a facut si testul bateriei pentru garantie, test la care mi-a spus ca nu incarca cum trebuie. La relanti, fara nici un consumator pornit, incarca undeva la 13,4 iar minimul cica ar fi undeva la 14.
In ziua aceea si a doua zi dimineata (cat si la testerul de baterie unde m-a pus sa o pornesc/opresc de cel putin 10 ori pt ca i s-a parut suspect ca nu o incarca) nu am mai avut nici o problema la pornire, a luat o din prima . Eee, a doua zi, seara, cand am plecat de la servici din nou a facut aceleasi simtome, iar de atunci face intr-una, la fiecare pornire. Trebuie sa incerc de cel putin 5-6 ori sa dau la automat, scos cheia, asteptat cateva secunde, incercat din nou.
Dupa un drum mai lung, Tg-Jiu - Bucuresti, la prima pornire a luat-o din prima dar dupa plimbat putin prin Pitesti si oprit motorul, la urmatoarea pornire iarasi a facut la fel si a trebuit sa ma rog de ea vreo 5 minute sa porneasca.
Azi dimineata i-am luat iarasi codurile de eroare prin testul cu pedale. Pe langa codurile mai vechi, cele anterioare schimbarii bateriei, mentionate mai sus, (coduri care au fost sterse cand am fost la Erebus) mi-au mai aparut inca 3 noi la verificarea cu pedalele: 065070, 210870 si 213970.
Acum am fix aceleasi coduri de eroare pe care le-a prezentat si MirceaB in threadul de pe astra forum pe pagina 7. Singura diferenta intre ce i s-a intamplat lui si mie este ca mie (inca) nu mi-a murit masina in mers.
I-am trimis de vreo 2 ori PM sa il intreb cum a rezolvat el problema dar din pacate nu am primit nici un raspuns din partea lui
Daca s-a mai lovit cineva de aceeasi problema sau are cineva vreo idee va rog mult de tot sa imi spuneti, sunt cam disperat pt ca nu ma pot folosi de masina deoarece risc sa imi moara motorul in mers si nici la service sau reprezentanta nu m-as duce pana sa va dati si voi cu parerea pt ca sigur o sa ma rupa de bani sau o sa imi spuna ca trebuie schimbat ecu.
Din cate am mai citit pe forumuri, desi nu am gasit in afara de MirceaB pe nimeni altcineva care sa reclame aceeasi problema, mai mult ca sigur ca e vreun fir interrupt sau vreun circuit defect. In plus, mi-au mai zis niste prieteni (care doar si-au dat cu parerea) ca s-ar fi dus carbunii de la electromotor, deh, masina are aproape 10 ani. Voi ce ziceti? Cu ce sa incep sa verific/repar?
Multumesc anticipat pt orice sugestie!