Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • G.i.M.

  • Mesaje scrise: 377
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2006 1.2XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2006

  • Mesaj Privat
De o vreme, la prima pornire, mi se aprinde in bord "masinuta cu cheita"! Se aprinde pentru cateva minute, apoi se stinge. Fara sa ma duc la vreun tester am banuit ca vreo bujie incandescenta este arsa si din cauza asta se aprinde martorul in bord, cata vreme lucreaza bujiile, apoi se stinge. Azi am masurat rezistenta fiecarei bujii in parte, clasic, cu un aparat de masura, cu un fir pe capatul bujiei si unul "la masa". Spre surprinderea mea am gasit rezistente cuprinse cam intre 35 si 90 de ohmi, ceea ce ma duce cu gandul ca n-ar fi arsa nici o bujie! Acum ma intreb daca bujiile nu sunt alimentate electric prin vreuna din sigurante. Daca da, poate imi spuneti si mie care-i aia sa ma uit la ea sa vad daca nu e arsa! Sau poate alte idei legate de bujii. Eu tind sa cred ca de pe-aici e problema, pentru ca nu am nici un alt simptom (pierdere de putere sau altceva) si becul se stinge dupa cateva minute!
Skip ads

  • GabiB77

  • Mesaje scrise: 2,387
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2011 A12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Mai incearca si varianta babeasca... cu un fir legat la "+" la baterie si celalalt pe capatul fiecarei bujii (dupa ce ai scos fisele)... daca scoate mici scantei e buna, daca nu, atunci trebuie schimbata...


Ultima modificare facuta de GabiB77 la Mar 23 Oct, 2007 5:20 pm
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Salut.
Ca sa fii sigur, lipeste 2 fire pe un bec de pozitie, scoate fisele de pe bujii si pune un fir la borna +, iar celalalt pe capul bujiei. Daca nu se aprinde becul la vreuna atunci e arsa si ar fi bine sa le schimbi pe toate cu mare grija sa nu le rupi.
WD 40 si spor la treaba.
  • G.i.M.

  • Mesaje scrise: 377
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2006 1.2XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru sfaturi! O sa ma apuc de treaba!
Skip ads

  • BV-31STE

  • Mesaje scrise: 523
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2006

  • Mesaj Privat
salut

mai nou dimineata pornirea se face greu aprox. 4-5sec
este insotita si de un zgomot ciudat, carait, cred ca de la electromotor. oare?
tensiunea bateriei (aia originala) e 14.05V la relanti, turatia la relanti e constanta 850rpm.
In timpul zilei acelasi zgomot de scartaiala, dar porneste mai repede.

Cum verific bujiile incandescente?

Deci electromoturul e pe duca? am vazut ca se demonteaza destul de greu Mad
  • sabinilie

  • Mesaje scrise: 350
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Pnetru bujiile incandescente trebuie sa ai un martor in bord (seamana cu un arc asezat orizontal).
Ca sa le verifici fizic, trebuie sa le scoti si sa le pui pe borna bateriei (sau cu un cablu). Daca se inrosesc (imediat) sunt bune.
  • Sezran

  • Mesaje scrise: 1,183
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jun 2004

  • Mesaj Privat
numai sa le tii cu un patent izolat, sa nu te arda. si oricum nu e o verificare riguroasa.

inainte sa incerci chestii din astea, incearca miine dimineata sa mai astepti 5-10 secunde dupa ce se stinge martorul din bord si abia dupa aia sa pornesti motorul.
  • Visse

  • Mesaje scrise: 1,464
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Cele 4 bujii au pe ele cate un capacel de cauciuc si un cablu electric , scoti capacele de la bujii si cu un ohmetru verifici intr-e electrodul situat in capul bujiei si masa masinii , fiecare bujie are o rezistenta foarte aproape de 0 , parerea mea este sa nu incerci sa dai jos bujiile ptr ca risti sa le rupi si atunci se complica situatia . Daca dupa punerea contactului se aprinde un bec sibmolizand o sarma spiralata si care dupa 2-3 secunde se stinge iar beculetul cu multvestita masinuta cu cheita se stinge , inseamna ca bujiile sunt bune .
Skip ads

  • BV-31STE

  • Mesaje scrise: 523
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2006

  • Mesaj Privat
eu zic ca bujiile lucreaza bine, se aprinde martorul ala pt 1-2sec.
eu suspectez ansamblul electromotor-baterie descarcata.
de ex. acum 10 min am pornit-o si a luat-o bine, fara zgomot.
La pornire dimineata se simte cum electromotorul parca nu se invarte destul de repede + zgomotul respectiv.
Porneste din prima si motorul merge rotund, fara fum sau oscilatii ale relantiului.
Cand e cald afara (15-20grade) nu sunt probleme de genul.

Maine vreau sa incerc cu o baterie mai buna.
Nu vreau sa dau jos electromotorul Mad

Citisem undeva ca zgomotul respectiv poate fi ori de la nu stiu ce bucsa sau de la perii(carbuni)?
  • gabonne

  • Mesaje scrise: 1,302
  • Locatie: braila
  • Masina: Vectra 1993 1.7TD
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
zgomotul respectiv, "carait" cum ii spui tu, poate fi bendixul care e pe duca; la asta se poate adauga si o uzura a carbunilor si o posibila punere la masa, de aici rezultand simptomele pe care le spui tu
  • CATA26BCN

  • Mesaje scrise: 680
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2007

  • Mesaj Privat
electromotorul ca si alternatorul sint defectiuni dese la acest tip de motor,mai devreme sau mai tirziu tot o sa-l dai jos,alege doar o zi insorita si un loc caldut,cumparat carbuni si rotor.
  • Visse

  • Mesaje scrise: 1,464
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Electromotorul la a mea eu l-am dat jos prima data , se cunostea pe suruburi ca nu fusese dat jos niciodata , si avea 150.000 km , alternatorul mai pica puntea la el asta ptr ca este situat jos si be apa nu ca ar fi prost construit.
Skip ads

  • BV-31STE

  • Mesaje scrise: 523
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2006

  • Mesaj Privat
am pus-o original...
dimineata cand s-o pornesc, n-a luat-o de la prima cheie, nici n-am insistat f mult
cand sa dau a 2-a cheie nimic, electromotorul nu mai cupleaza, liniste totala...
am zis ca ia venit sorocu bateriei, am cumparat un Rombat Calciu de 72Ah, am montat-o si surpriza...
tot nu merge...

ce as putea verifica rapid? pana sa dau electromotorul jos.

Are ceva daca las bateria noua pe masina?
Sper sa apuc sa-i fac garantia Confused

LE:
Tocmai m-am intors de la masina...am incercat sa dau electromotorul jos, ajutat binenteles
Ne-a luat ceva timp pana l-am gasit Wink
Insa e bagat ca dreq, n-am reusit sa facem nimic...
Citisem undeva ca trebuie dat jos scutul, eventual si suportul de la baterie si iese usor...da de unde...
Dupa cateva ciocane aplicate cu bun simt electromotorului si dupa ce am pus bateria la loc, a pornit Shocked
Insa cu acelasi carait specific.
Ma asteptam de la bateria noua sa invarta mai cu putere electromotorul.
La astea noi, trebuie sa faci cateva ture pana sa ajunga la capacitate maxima?
  • CATA26BCN

  • Mesaje scrise: 680
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2007

  • Mesaj Privat
pai daca e dus electromotorul poti pune si 10 baterii NOI ca la fel v-a face.tu crezi ca rezolvi ceva schimbind bateriile?pina nu rezolvi problema o sa tot dai banii pe baterii si de pornit la fel o sa faca.
  • BV-31STE

  • Mesaje scrise: 523
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2006

  • Mesaj Privat
Ieri mi-am luat liber si am desfacut electromotorul.(ajutat)
E un adevarat chin...
Am demontat electromotorul, era plin de carbune, facea scurt pe niste lamele...
L-am curatat, am schimbat platoul cu perii, l-am montat la loc, a luat-o din prima Wink
Acum cand o pornesc se aude super fain, zici ca-i noua Smile
  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,439
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
În seara aceasta am desfãcut una din bujiile incandescente fiindcã era arsã. Deºi a plecat relativ uºor, s-a desfãcut cu greutate, dar a ieºie. Problema a apãrut la filet: este ºters.
Am încercat înfiletarea unei bujii noi dar se ºterge filetul ºi la aceasta. Mâine voi cãuta sã cumpãr un tarod pentru a rectifica filetul în chiuloasã.
Se pune întrebarea dacã va rezista noua bujie într-un filet rectificat.
Mi-ar folosi sã ºtiu ce dimensiune ºi pas are tarodul înainte de a-l cumpãra mâine dimineaþã, aºa cã îi mulþumesc anticipat celui ce mã va lãmui.
  • stanescu

  • Mesaje scrise: 84
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2000 1.7dti astra g
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2007

  • Mesaj Privat
ai mare grija unde se duce spanul rezultat din rectificare.S-au intamplat multe probleme.cu bujia in mana la magazin.
  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,439
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Am fost sfatuit sã pun vaselinã pe tarod ºi sã dau la automat înainte de a monta noua bijie.
  • NAICUL_77

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Salut si bine v-am gasit. Sunt din suceava si am un opel astra g combi 1,7 TDI 2004.
De cand a venit frigul am observat dimineata la pornire ,becul la bujii nu sta aprins mai mult de 2 sec si porneste greu, daca fac contactul de 3-4 ori porneste la sfert de cheie. Bujiile sunt bune. Daca poate cineva sa ma ajute cu o informatie ii multumesc ff frumos
  • petrelazar

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Corsa 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jul 2008

  • Mesaj Privat
salut se poate sa fie de la bobina de inductie poate are vreun defect nu stiu ce sa zic daca bujiile sunt bune poate platina sau bobina nu stiu ce sa zic Wink
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR