- corsablue
- ****
- 2,526 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,526
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
- mishu88
- **
- 399 mesaje
- din 05 Nov 2011
- Corsa 2006 Z13DT
- Suceava
mishu88
- Mesaje scrise: 399
- Locatie: Suceava
- Masina: Corsa 2006 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2011
- Mesaj Privat
... Capul hidraulic îl gãsim la alte modele de pompe de injecție, dar nu la ale noastre (Z13DT).
Pompa noastrã de injecție e alcãtuitã din 3 lobi/cilindri cu un ax antrenat de motorul diesel.
Tuturor le este ușor sã dea vina pe pompa de injecție. ”Adu pompã!” e fraza tuturor... când de fapt ba e regulatorul, ba sunt injectoarele.
Pompa noastrã de injecție e alcãtuitã din 3 lobi/cilindri cu un ax antrenat de motorul diesel.
Tuturor le este ușor sã dea vina pe pompa de injecție. ”Adu pompã!” e fraza tuturor... când de fapt ba e regulatorul, ba sunt injectoarele.
IonFive
- Mesaje scrise: 84
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Mai 2013
- Mesaj Privat
- mishu88
- **
- 399 mesaje
- din 05 Nov 2011
- Corsa 2006 Z13DT
- Suceava
mishu88
- Mesaje scrise: 399
- Locatie: Suceava
- Masina: Corsa 2006 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2011
- Mesaj Privat
- catalin_689
- *
- 12 mesaje
- din 20 Aug 2013
- Corsa 2004 Z13DT
- Iasi
catalin_689
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Aug 2013
- Mesaj Privat
problema cu pornirea la cald o am si eu, dar problema care initial se manifesta cand afara erau mai mult de 30 de grade, acum se manifesta si la 20, pe scurt nu reusesc sa o pornesc la prima cheie decat daca tin contactul jenant de mult , dar la a doua porneste aproape normal. Detalii suplimentare : dupa pornire motorul trage normal, inclusiv la turatii inalte; in primavara am curatat egr si admisie (incredibil ce a putut iesi de acolo, desi fac treaba asta cam la 2 ani si nu merg deloc subturat); combustibil - numai de la rompetrol ( motorina regular si premium in proportie de 50 / 50); bateria e cea originala (2005 ): am schimbat acum 2 ani fulia alternatorului, nu am verificat sau schimbat bujiile, revizii facute la maxim 10 kkm si am incercat sa pun numai ce recomanda producatorul. Daca am inteles corect ii musai sa-i fac o verificare a partii electrice (baterie, electromotor, bujii ) si o diagnoza, iar in functie de rezultat si erori sa ma stept la :
- inlocuire acumulator/reparat electromotor/ schimbat bujii.
- verificat la meseriasi (Diesel Point / SERMECOM/DELPHI Iasi) injectoare/ schimbat injectoare.
- schimbat regulator inalta presiune, daca e cazul.
Masina - CORSA CDTI, motor Z 13 DT, 1248 cc, adusa in 2008 in tara cu 32 kkm , in prezent 91 kkm.
- inlocuire acumulator/reparat electromotor/ schimbat bujii.
- verificat la meseriasi (Diesel Point / SERMECOM/DELPHI Iasi) injectoare/ schimbat injectoare.
- schimbat regulator inalta presiune, daca e cazul.
Masina - CORSA CDTI, motor Z 13 DT, 1248 cc, adusa in 2008 in tara cu 32 kkm , in prezent 91 kkm.
- mishu88
- **
- 399 mesaje
- din 05 Nov 2011
- Corsa 2006 Z13DT
- Suceava
mishu88
- Mesaje scrise: 399
- Locatie: Suceava
- Masina: Corsa 2006 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2011
- Mesaj Privat
Sã ajungi la 910.000 km cu ea! Dacã învârte cât de cât, trebuie sã porneascã. De obicei, e regulatorul de pe rampa comunã, de fiecare datã când am avut probleme cu pornirea, am adus altã rampã/regulator și a pornit din prima. Și de la atâtea regulatoare schimbate, mi-am fãrmat și mufa regulatorului - eroarea P0090.
S-ar putea sã nu-ți dea nicio eroare la tester, iar atunci ai mari șanse sã fii proprietarul unui regulator aflat pe moarte. Încearcã sã pui OpCom-ul și sã verifici parametrul de ”Rail Pressure”. Trebuie sã ai peste 16-17 MPa în rampã ca sã-ți porneascã. Dacã dai la cheie și îți aratã 5-6-7 pânã la 12-13 MPa, atunci 80-90% e de la regulator.
Sã nu cumva sã te apuci sã scoți injectoarele la verificat/reparat decât dacã te asiguri cã ai pus un alt regulator.
M-am speriat și eu când am vãzut ce e în admisie... ca la Copșa Micã.
S-ar putea sã nu-ți dea nicio eroare la tester, iar atunci ai mari șanse sã fii proprietarul unui regulator aflat pe moarte. Încearcã sã pui OpCom-ul și sã verifici parametrul de ”Rail Pressure”. Trebuie sã ai peste 16-17 MPa în rampã ca sã-ți porneascã. Dacã dai la cheie și îți aratã 5-6-7 pânã la 12-13 MPa, atunci 80-90% e de la regulator.
Sã nu cumva sã te apuci sã scoți injectoarele la verificat/reparat decât dacã te asiguri cã ai pus un alt regulator.
M-am speriat și eu când am vãzut ce e în admisie... ca la Copșa Micã.
- catalin_689
- *
- 12 mesaje
- din 20 Aug 2013
- Corsa 2004 Z13DT
- Iasi
catalin_689
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Aug 2013
- Mesaj Privat
- mishu88
- **
- 399 mesaje
- din 05 Nov 2011
- Corsa 2006 Z13DT
- Suceava
mishu88
- Mesaje scrise: 399
- Locatie: Suceava
- Masina: Corsa 2006 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2011
- Mesaj Privat
neroseu
- Mesaje scrise: 83
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2009 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Sep 2008
- Mesaj Privat
- mishu88
- **
- 399 mesaje
- din 05 Nov 2011
- Corsa 2006 Z13DT
- Suceava
mishu88
- Mesaje scrise: 399
- Locatie: Suceava
- Masina: Corsa 2006 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2011
- Mesaj Privat
Mã scuzi ”cã mã bag”, dar dacã pornește greu (30-40 de secunde de dat la cheie), atunci e regulatorul 95%! Dacã ai posibilitatea sã pui și interfața sã citești presiunea pe care o faci în rampã și vei gãsi 5-6-7-8 MPa crescând pânã la 15-16 MPa, atunci e regulatorul 100%. Pompa de înaltã nu prea picã, decât dacã ai pus motorinã ”din altã parte”.
Succes și sã ne spui ce a fost! O rampã cu tot cu regulator și senzor o iei cu 100-150 de Euro. Dacã cere mai mult, e nesimțit.
Succes și sã ne spui ce a fost! O rampã cu tot cu regulator și senzor o iei cu 100-150 de Euro. Dacã cere mai mult, e nesimțit.
- fritzcon
- **
- 291 mesaje
- din 02 Sep 2007
- Prahova
fritzcon
- Mesaje scrise: 291
- Locatie: Prahova
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Sep 2007
- Mesaj Privat
- StefanSt3fan
- *
- 3 mesaje
- din 23 Nov 2014
- Corsa 2005 Z13DT
- Iasi
StefanSt3fan
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2014
- Mesaj Privat
In sfarsit am rezolvat si eu pornirea grea cu care m-am confruntat din vara de cand am cumparato (opel corsa c 1.3 cdti 2005) la care am inceput cu verificat injectoare la specialist care mia recomandat sa schimb 2 dintre ele pe care le-am schimbat dar problema a ramas aceiasi ba din contra,pornea din ce in ce mai greu, verificat senzor de pornire curatat site si alte chestii de catre meserias binenteles si tot nimic pana m-am intalnit cu un fost coleg de munca care a avea acelasi tip de masina si mi-a recomandat un service la care binenteles ca m-am dus si mi-a spus ca majoritatea acestor modele au aceasta problema de la electromotor ca e de putere prea mica 1.1 W era al meu si am cumparat unul de 1.8 W cu 570 Ron cu cel vechi la schimb si uraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa in sfarsit dupa o vara si o toamna de frustari porneste normal.Va multumesc si la cat mai putine probleme cu masina !
liviu2004- Suspendat
- 2,323 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,323
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
- StefanSt3fan
- *
- 3 mesaje
- din 23 Nov 2014
- Corsa 2005 Z13DT
- Iasi
StefanSt3fan
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2014
- Mesaj Privat
- mishu88
- **
- 399 mesaje
- din 05 Nov 2011
- Corsa 2006 Z13DT
- Suceava
mishu88
- Mesaje scrise: 399
- Locatie: Suceava
- Masina: Corsa 2006 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2011
- Mesaj Privat
A vrut sã spunã 1,8 kW. Am auzit și eu soluția asta cu ”schimbarea electromotorului”. Dar atenție, poate fi de scurtã duratã. Un electromotor mai puternic va învârti motorul mai bine, deci va face presiunea de pornire mai repede în rampa comunã. Însã elementul-cheie care regleazã presiunea în rampã este regulatorul. Dacã din diverse cauze (îmbãtrânire o-ring-uri, detensionare arc, motorinã proastã, impuritãți în alimentare) regulatorul cedeazã, va trimite mai multã motorinã pe retur, în rampa comunã fiind o cãdere de presiune mai micã (sub 11 - 12 MPa, se poate verifica pe OpCom) - astfel nepornind motorul.
Pornire ușoarã tuturor!
Ultima modificare facuta de mishu88 la Dum 23 Nov, 2014 1:19 pm
Pornire ușoarã tuturor!
Ultima modificare facuta de mishu88 la Dum 23 Nov, 2014 1:19 pm
- StefanSt3fan
- *
- 3 mesaje
- din 23 Nov 2014
- Corsa 2005 Z13DT
- Iasi
StefanSt3fan
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2014
- Mesaj Privat
- corsablue
- ****
- 2,526 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,526
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
- mecaNIK
- ****
- 2,204 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,204
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
De aceeasi boala a electromotorului sufera si unele VW /Audi/Seat/Skoda ...se schimba electromotorul si porneste mult mai repede ....lasati totusi pe cei care stiu ce-i aia motor cu aprindere prin compresie si au si experienta sa faca ce-i de facut, altfel schimbati la regulatoare,pompe,bujii,injectoare,diuze,supape de retur pana innebuniti.
- mishu88
- **
- 399 mesaje
- din 05 Nov 2011
- Corsa 2006 Z13DT
- Suceava
mishu88
- Mesaje scrise: 399
- Locatie: Suceava
- Masina: Corsa 2006 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2011
- Mesaj Privat
Domnule mecaNIK,
Aveți dreptate, trebuie sã-i lãsãm pe cei care știu ce e ãla MAC sã-și facã treaba! Însã nu trebuie sã-i lãsãm pe unii dintre ei sã-și batã joc de noi, de acord? Și de asta avem forum, sã discutãm, sã împãrtãșim opinii, sã (ne) corectãm când greșim, sã analizãm problemele care apar pe mașinã.
Cum ziceam, nu trebuie sã lãsãm mecanicii sã-și dea cu pãrerea despre o problemã și sã ne înmâneze lista de piese pe care trebuie sã le cãutãm, înnebuniți, pe la dezmembrãri. Trebuie sã ne dotãm cu interfețe auto, cu programe de diagnosticare, cu foarte multã rãbdare, sã diagnosticãm problema și sã gãsim soluția! Am lãsat 6 luni de zile mașina pe la vreo 5-6 mecanici din Suceava, am adus calculatoare, am adus injectoare, pompe, regulatoare și motoare și mașina tot nu pornea! De ce? Din cauza unei nenorocite de mufe de la regulatorul de presiune care nu fãcea contact corect - și aia gãsitã cu ajutorul unui prieten cu AutoDATA.
Așadar, problema pornirii greoaie a motorului / imposibilitãții de a porni motorul are diferite cauze și numai printr-o analizã atentã și cu multã rãbdare poți scuti nervi, timp și bani!
Un electromotor de Corsa este bolnav dacã învârte, constant, sub 190-180 rpm, iar presiunea din rampã este sub 7-8 MPa. Un electromotor sãnãtos învârte la 240-250 rpm și atunci cauza imposibilitãții de a porni stã în altceva. Turația o puteți citi cu OP-COM.
Aveți dreptate, trebuie sã-i lãsãm pe cei care știu ce e ãla MAC sã-și facã treaba! Însã nu trebuie sã-i lãsãm pe unii dintre ei sã-și batã joc de noi, de acord? Și de asta avem forum, sã discutãm, sã împãrtãșim opinii, sã (ne) corectãm când greșim, sã analizãm problemele care apar pe mașinã.
Cum ziceam, nu trebuie sã lãsãm mecanicii sã-și dea cu pãrerea despre o problemã și sã ne înmâneze lista de piese pe care trebuie sã le cãutãm, înnebuniți, pe la dezmembrãri. Trebuie sã ne dotãm cu interfețe auto, cu programe de diagnosticare, cu foarte multã rãbdare, sã diagnosticãm problema și sã gãsim soluția! Am lãsat 6 luni de zile mașina pe la vreo 5-6 mecanici din Suceava, am adus calculatoare, am adus injectoare, pompe, regulatoare și motoare și mașina tot nu pornea! De ce? Din cauza unei nenorocite de mufe de la regulatorul de presiune care nu fãcea contact corect - și aia gãsitã cu ajutorul unui prieten cu AutoDATA.
Așadar, problema pornirii greoaie a motorului / imposibilitãții de a porni motorul are diferite cauze și numai printr-o analizã atentã și cu multã rãbdare poți scuti nervi, timp și bani!
Un electromotor de Corsa este bolnav dacã învârte, constant, sub 190-180 rpm, iar presiunea din rampã este sub 7-8 MPa. Un electromotor sãnãtos învârte la 240-250 rpm și atunci cauza imposibilitãții de a porni stã în altceva. Turația o puteți citi cu OP-COM.
pillif12
- Mesaje scrise: 93
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Oct 2011
- Mesaj Privat
Stati linistiti ca si eu am cumparat pompa de inalta presiune la corsa mea la indrumarea unui mecanic de la un service destul de renumit in orasul meu...si de fapt era regulatorul de presiune...noroc ca persoana de la care am cumparat pompa mi-a dat si o rampa comuna ''echipata'' in aceiasi bani...si asa am ramas cu 800 de lei dati si o pompa buna care nu am ce face cu ea...si cu electromotorul, am facut-o si pe asta...cred ca o reconditionare a electromotorului existent(schimbat carbuni cu tot cu platou + bucsa cu pini) va va scuti de niste cheltuieli inutile!