- liviudiaconu
- **
- 221 mesaje
- din 25 Mai 2009
- Corsa 2001 Z10XE
- Valcea
liviudiaconu
- Mesaje scrise: 221
- Locatie: Valcea
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2009
- Mesaj Privat
knine06
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2001 z10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jan 2008
- Mesaj Privat
- liviudiaconu
- **
- 221 mesaje
- din 25 Mai 2009
- Corsa 2001 Z10XE
- Valcea
liviudiaconu
- Mesaje scrise: 221
- Locatie: Valcea
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2009
- Mesaj Privat
knine06
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2001 z10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jan 2008
- Mesaj Privat
- liviudiaconu
- **
- 221 mesaje
- din 25 Mai 2009
- Corsa 2001 Z10XE
- Valcea
liviudiaconu
- Mesaje scrise: 221
- Locatie: Valcea
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2009
- Mesaj Privat
gcom61 a scris:Nu stiu daca este o idee buna refacerea ei din metal(eventual bronz);ma gandesc ca este din plastic tocmai pt a ceda in caz ca se blocheaza motorul si a nu ramane cu volanul blocat.In poza se observa un arc care este fixat cu saiba si o siguranta-la ce serveste?
In urma ideii lui scanx am miscat axul coloanei tinind blocat capatul dinspre caseta.
Ei bine, sub acea bucsa cu canal pt senzor exista un cuplaj dubluelicoidal (axul 1 cu canal interior axul 2 cu canal exterior, intre ele oarece bila sau ceva care antreneaza bucsa). Ei, cind rotesti volan spre dreapta, partea dinspre caseta se opune putin (e normal, reactiunea drumului asupra rotii) ceea ce face ca bucsa sa se deplaseze AXIAL in jos, mutind si senzorul. Ca atare se primeste comanda pe roata aia, se roteste axul pina bucsa revine. In sens invers, bucsa se deplaseaza axial in sus, etc.
Din cauza asta nu se simt vibratiile in volan.
- liviudiaconu
- **
- 221 mesaje
- din 25 Mai 2009
- Corsa 2001 Z10XE
- Valcea
liviudiaconu
- Mesaje scrise: 221
- Locatie: Valcea
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2009
- Mesaj Privat
Revin, din cauza ca mecanismul preia socurile transmise in roti de catre drum (pietre, gropi, etc) e clar ca socurile vor sta pe "umerii" acelei coroane.
Ca atare, datorita drumurilor proaste de la noi se rupe coroana, si mai putin din cauza unui volan rotit maxim. Cind ea cedeaza la "total stinga sau dreapta" e deja slabita...
Ca atare, datorita drumurilor proaste de la noi se rupe coroana, si mai putin din cauza unui volan rotit maxim. Cind ea cedeaza la "total stinga sau dreapta" e deja slabita...
- ciubotarudaniel1977
- *
- 7 mesaje
- din 18 Jun 2010
- Corsa dasd
- Suceava
ciubotarudaniel1977
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Suceava
- Masina: Corsa dasd
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2010
- Mesaj Privat
am un corsa c 2001 benzina, motor 973cm,si tocmai am schimbat pompa de benzina.cand sa plec de pe loc cu ea, constat ca volanul era ingreunat si de abia il invarteam.am sesizat ca doar martorul EPS e aprins la bord.am verificat sigurantele, mai ales cea de 5A , si toate sunt bune.ce sa i mai verific inainte sa o duc la mecanic?
Bine ati venit pe forum,va pun la dispozitie cateva recomandari pentru evitarea neplacerilor,
CAUTA si vei gasi , Ce trebuie sa am in vedere pe acest forum ? si Regulament General
edit by StefanTolos
2011-06-18 18:55:09
Ati fost de acord cu regulamentul, atunci cand ati deschis acest topic,considerati ca a fost respectat, acordul ?
Titlu,descriere.....cautare.
edit by Stefan Tolos.
2011-06-18 18:55:14
Bine ati venit pe forum,va pun la dispozitie cateva recomandari pentru evitarea neplacerilor,
CAUTA si vei gasi , Ce trebuie sa am in vedere pe acest forum ? si Regulament General
edit by StefanTolos
2011-06-18 18:55:09
Ati fost de acord cu regulamentul, atunci cand ati deschis acest topic,considerati ca a fost respectat, acordul ?
Titlu,descriere.....cautare.
edit by Stefan Tolos.
2011-06-18 18:55:14
- corsablue
- ****
- 2,486 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,486
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
cypocs
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 F374093
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2011
- Mesaj Privat
Buna ziua tuturor! este vorba de masina mamei mele
A schimbat caseta de directie la un service din Galati, dupa doua saptamani se blocheaza volanul la virare spre dreapta si se aude un trancanit sub volan (carcasa volan interior masina). Merge la acel service si i se da raspuns ca e pocnit acel pinion de plastic de pe coloana de directie. S-a turnat piesa din bronz pe coloana de directie, numai ca face zgomot la o mica virare stanga-dreapta (fier cu bronz=zgomot).
Intrebare se poate bloca volanul din cauza acelui pinion turnat pe coloana?
A schimbat caseta de directie la un service din Galati, dupa doua saptamani se blocheaza volanul la virare spre dreapta si se aude un trancanit sub volan (carcasa volan interior masina). Merge la acel service si i se da raspuns ca e pocnit acel pinion de plastic de pe coloana de directie. S-a turnat piesa din bronz pe coloana de directie, numai ca face zgomot la o mica virare stanga-dreapta (fier cu bronz=zgomot).
Intrebare se poate bloca volanul din cauza acelui pinion turnat pe coloana?
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Nu se va bloca dar din bronz nu se face. Nu e numai chestia de zgomot dar plasticul poate prelua mai elastic unele forte si in caz de ceva cedeaza de scapi cu restul intreg. In plus plasticul nu uzeaza melcul cum face bronzul. Spuneam 'elastic' pai asta conteaza, bronzul este casant, plasticul poate absorbi socuri si revine...evident ca se rupe o data si odata dar mai greu.
Fa una din poliamida ca e mai indicat.
Fa una din poliamida ca e mai indicat.
Shnapsy
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2002 1.2 - Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2008
- Mesaj Privat
Buna ziua,
CORSA C 1.2 din 2001.
Am si eu o problema la EPS, mai exact volanul merge mai greu spre dreapta decat spre stanga.
1. Caseta de directie am schimbat-o la Trami acum ceva timp fiindca aveam si troncanitul din podea si merge super OK.
2. Am jantele originale de 13''.
3. Am recalibrat si senzorul de directie, dar cu volanul drept am aceeasi problema.
4. Presiunea in pneuri e OK
Vreau sa mai spun ca atunci cand misc spre stanga volanul se misca cu un deget, iar spre dreapta se aude un gajait, ca si cum se gatuie EPS ul.
Ce ma sfatuiti sa fac in continuare?
a. Sa scot EPS si sa il curat in alcool tehnic? Ceva la contacte?
b. Sa fie oare bateria?
Am cam ramas fara idei.
Multumesc!
CORSA C 1.2 din 2001.
Am si eu o problema la EPS, mai exact volanul merge mai greu spre dreapta decat spre stanga.
1. Caseta de directie am schimbat-o la Trami acum ceva timp fiindca aveam si troncanitul din podea si merge super OK.
2. Am jantele originale de 13''.
3. Am recalibrat si senzorul de directie, dar cu volanul drept am aceeasi problema.
4. Presiunea in pneuri e OK
Vreau sa mai spun ca atunci cand misc spre stanga volanul se misca cu un deget, iar spre dreapta se aude un gajait, ca si cum se gatuie EPS ul.
Ce ma sfatuiti sa fac in continuare?
a. Sa scot EPS si sa il curat in alcool tehnic? Ceva la contacte?
b. Sa fie oare bateria?
Am cam ramas fara idei.
Multumesc!
- StefanTolos
- ******
- 4,224 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,224
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
Se cunoaste foarte bine ca EPS-ul este unul dintre cei mai mari consumatori ai acumulatorului, pentru a scapa de aceasta suspiciune il poti inlocui ,aceasta problema o aveai si inainte de schimbarea casetei de directie,sau a aparut ulterior schimbarii ,pentru ca daca raspunsul este afirmativ, atunci nu-ti ramane decat sa reverifici caseta de directie.
Shnapsy
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2002 1.2 - Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2008
- Mesaj Privat
- 4di
- **
- 498 mesaje
- din 06 Nov 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Mures
4di
- Mesaje scrise: 498
- Locatie: Mures
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2008
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Shnapsy
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2002 1.2 - Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2008
- Mesaj Privat
- corsandrei
- *
- 14 mesaje
- din 25 Apr 2011
- Corsa 2006 Z12XEP
- Mehedinti
corsandrei
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Corsa 2006 Z12XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2011
- Mesaj Privat
Corsa C, 37.000 km, 2006, Z12XEP 1229 cm3 16V 59 kW (Twinport) benzinã, 5 uºi, 185/55R15.
Primele probleme au început sã aparã la niºte manevre de parcare. Au fost ºi momente în care funcþiona intermitent - auzindu-se un þãcãnit în timpul intermitenþelor (cred cã de la calculatorul EPS). Apoi o lunã ºi jumãtate a funcþionat fãrã probleme, dupã care a picat din nou, acel þãcãnit auzindu-se mai rar ºi nefiind însoþit de revenirea EPS-ului.
- Am fost cu maºina în 2 locuri în Drobeta, la diagnosticãri. Mi-au zis cã nu e comunicare cu calculatorul EPS.
- Dupã ce am mai citit forumul am þinut cont de ceea ce a spus domnul Dan Cuciureanu referitor la consumul de curent al EPS ºi am verificat ºi bateria (cu motorul oprit ºi cu motorul pornit (pentru a verifica încãrcarea) ) ºi este OK. Am verificat de asemenea ºi siguranþa de 50A ºi e OK.
- Sâmbãtã am fost la reprezentanþa Opel Craiova ( Rucom ) - în Drobeta nu este service autorizat Opel ºi m-am gândit cã poate ei au softuri mai actualizate ºi tot ce trebuie - ºi dupã ce s-au uitat pe sub volan ºi au vãzut ceva ruginã mi-au spus cã ei cred cã maºina a fost inundatã înainte de a o cumpãra. De aici ar rezulta ºi problema EPS (nici la ei nu a fost comunicare cu calculatorul EPS). Au spus cã acel calculator EPS sigur este defect ºi cã poate ºi motoraºul EPS are vreo belea.
Aceste 2 componente, noi, sunt foarte scumpe. Ei au zis cã ar putea sã încerce sã le demonteze ºi sã le cureþe (pentru asta ar trebui sã le las maºina 2 zile, ºi mi-e cam teamã cã o sã-mi înlocuiascã ºi ce nu vreau, cu ceva mai vechi - s-a discutat pe aici ce se mai furã prin service-uri pe la noi) dar nu garanteazã cã o sã se rezolve, iar asta ar însemna ºi drum Drobeta-Craiova + vreo 150-200 RON pentru manoperã.
- Ieri am scos calculatorul EPS, am desfãcut carcasa ºi l-am curãþat cu spray pentru contacte, l-am montat, ºi degeaba.
Mai are cineva vreo idee sau vreun sfat ?
Primele probleme au început sã aparã la niºte manevre de parcare. Au fost ºi momente în care funcþiona intermitent - auzindu-se un þãcãnit în timpul intermitenþelor (cred cã de la calculatorul EPS). Apoi o lunã ºi jumãtate a funcþionat fãrã probleme, dupã care a picat din nou, acel þãcãnit auzindu-se mai rar ºi nefiind însoþit de revenirea EPS-ului.
- Am fost cu maºina în 2 locuri în Drobeta, la diagnosticãri. Mi-au zis cã nu e comunicare cu calculatorul EPS.
- Dupã ce am mai citit forumul am þinut cont de ceea ce a spus domnul Dan Cuciureanu referitor la consumul de curent al EPS ºi am verificat ºi bateria (cu motorul oprit ºi cu motorul pornit (pentru a verifica încãrcarea) ) ºi este OK. Am verificat de asemenea ºi siguranþa de 50A ºi e OK.
- Sâmbãtã am fost la reprezentanþa Opel Craiova ( Rucom ) - în Drobeta nu este service autorizat Opel ºi m-am gândit cã poate ei au softuri mai actualizate ºi tot ce trebuie - ºi dupã ce s-au uitat pe sub volan ºi au vãzut ceva ruginã mi-au spus cã ei cred cã maºina a fost inundatã înainte de a o cumpãra. De aici ar rezulta ºi problema EPS (nici la ei nu a fost comunicare cu calculatorul EPS). Au spus cã acel calculator EPS sigur este defect ºi cã poate ºi motoraºul EPS are vreo belea.
Aceste 2 componente, noi, sunt foarte scumpe. Ei au zis cã ar putea sã încerce sã le demonteze ºi sã le cureþe (pentru asta ar trebui sã le las maºina 2 zile, ºi mi-e cam teamã cã o sã-mi înlocuiascã ºi ce nu vreau, cu ceva mai vechi - s-a discutat pe aici ce se mai furã prin service-uri pe la noi) dar nu garanteazã cã o sã se rezolve, iar asta ar însemna ºi drum Drobeta-Craiova + vreo 150-200 RON pentru manoperã.
- Ieri am scos calculatorul EPS, am desfãcut carcasa ºi l-am curãþat cu spray pentru contacte, l-am montat, ºi degeaba.
Mai are cineva vreo idee sau vreun sfat ?
- jE
- *******
- 8,458 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,458
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
- corsandrei
- *
- 14 mesaje
- din 25 Apr 2011
- Corsa 2006 Z12XEP
- Mehedinti
corsandrei
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Corsa 2006 Z12XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2011
- Mesaj Privat
- corsandrei
- *
- 14 mesaje
- din 25 Apr 2011
- Corsa 2006 Z12XEP
- Mehedinti
corsandrei
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Corsa 2006 Z12XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2011
- Mesaj Privat