- ToX
- ****
- 1,301 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,301
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
- eu
- ***
- 712 mesaje
- din 15 Jun 2004
- Astra 2006 Z16XEP
- Bucuresti
eu
- Mesaje scrise: 712
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2004
- Mesaj Privat
M-am incumetat si eu si dupa 3 ani de cand tot ma chinui sa spal motorul singur de frica posibilelor probleme, m-am dus la spalatorie
A iesit super. Daca acoperiti bine partile problematice (delcoul, alternatorul si debitmetrul) nu este nici o problema. A mea a pornit la sfert. Cam 1 minut avea un sunet mai ciudat, nu mergea prost, dar se auzea un pic altfel, probabil ca din cauza curelelor care se udasera, apoi totul a fost ok.
A iesit super. Daca acoperiti bine partile problematice (delcoul, alternatorul si debitmetrul) nu este nici o problema. A mea a pornit la sfert. Cam 1 minut avea un sunet mai ciudat, nu mergea prost, dar se auzea un pic altfel, probabil ca din cauza curelelor care se udasera, apoi totul a fost ok.
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 09 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mai 2004
- Mesaj Privat
Nici nu sustin ca nu mai porneste motorul - acela este cel mai nefericit caz - ideea este urmatoarea pleci cu masina de la spalatorie toate bune si la locul lor... in compartimentul motor din cauza aburilor cauzati de evaporarea apei pe masura ce motorul se incinge, exista riscul ca unul sau mai multe din contactele electrice aferente senzorilor/releelor sa devina imperfecte, in timp, acestea pot genera defecte majore in functionarea optima a motorului. Eu unul am patit-o si au mai fost si altii(intrebati-l pe Zafirul) asta nu inseamna ca este o regula generala.
Ideea era ca in cazul in care spalati motorul sa aveti in vedere si acest risc, iar daca in perioada urmatoare acestei operatiuni observati ceva in neregula la masina aveti in vedere si ceea ce am scris...
Vreau sa se consemneze ca nu sunt impotriva spalarii motorului, chiar mai mult recomand ca la cateva zile dupa spalare (cand motorul este complet uscat) sa curatati cu un contactspray fiecare conector electric din compartimentul motor, in acest fel toate contactele sunt protejate.
Ideea era ca in cazul in care spalati motorul sa aveti in vedere si acest risc, iar daca in perioada urmatoare acestei operatiuni observati ceva in neregula la masina aveti in vedere si ceea ce am scris...
Vreau sa se consemneze ca nu sunt impotriva spalarii motorului, chiar mai mult recomand ca la cateva zile dupa spalare (cand motorul este complet uscat) sa curatati cu un contactspray fiecare conector electric din compartimentul motor, in acest fel toate contactele sunt protejate.
- jonny
- **
- 486 mesaje
- din 24 Apr 2005
- Astra 2001 Z16SE
- Cluj-Napoca, Romania
jonny
- Mesaje scrise: 486
- Locatie: Cluj-Napoca, Romania
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Apr 2005
- Mesaj Privat
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 09 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mai 2004
- Mesaj Privat
- zafirul
- ****
- 1,444 mesaje
- din 22 Apr 2004
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
zafirul
- Mesaje scrise: 1,444
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Apr 2004
- Mesaj Privat
Am tot citit si acum e timpul sa ma esprim si io...
la inceput eram si eu fan al spalarii motorului. Il spalam cam la 3 luni... pina cind cineva mi-a recomandat sa nu...
Acu vreo luna si ceva insa l-am spalat din nou (am vrut sa curat condensatorul aerului conditionat- e gresit numit radiator...) si la 2 zile n-a mai pornit.
Simptomele erau identice cu o chestie patita acum vreo 1 an jumatate (cind tot asa am spalat motorul si la 2 zile n-a mai pornit...)
Problema era la cutia sigurantelor si a releelor de putere; desi eu i-am spus celui de la spalatorie sa nu dea cu jetul direct pe cutii iar el m-a ascultat, de la abur s-au oxidat papucii unor sigurante si relee. Asta in timp; 2 zile am mers bine mersi.
Sunat roBERT, dat roBERT sfat, desfacut rind pe rind sigurante si relee, injurat prostie - a mea bineinteles , nevasta si fetita stat pe margine si pus intrebari: oare mai porneste?, injurat din nou: daca nu se rezolva???
In fine, de la asta era problema dar nu mai vreau sa mai testez inca o data daca merge...
Cred ca si daca as fi acoperit cu o punga de plastic alea tot nu era suficient pt ca dupa ce termini trebuie sa dai jos punga... ori aburi am observat ca erau si la citeva ore dupa aceea. De fapt era umezeala datorata uscarii pislei de pe capota...
la inceput eram si eu fan al spalarii motorului. Il spalam cam la 3 luni... pina cind cineva mi-a recomandat sa nu...
Acu vreo luna si ceva insa l-am spalat din nou (am vrut sa curat condensatorul aerului conditionat- e gresit numit radiator...) si la 2 zile n-a mai pornit.
Simptomele erau identice cu o chestie patita acum vreo 1 an jumatate (cind tot asa am spalat motorul si la 2 zile n-a mai pornit...)
Problema era la cutia sigurantelor si a releelor de putere; desi eu i-am spus celui de la spalatorie sa nu dea cu jetul direct pe cutii iar el m-a ascultat, de la abur s-au oxidat papucii unor sigurante si relee. Asta in timp; 2 zile am mers bine mersi.
Sunat roBERT, dat roBERT sfat, desfacut rind pe rind sigurante si relee, injurat prostie - a mea bineinteles , nevasta si fetita stat pe margine si pus intrebari: oare mai porneste?, injurat din nou: daca nu se rezolva???
In fine, de la asta era problema dar nu mai vreau sa mai testez inca o data daca merge...
Cred ca si daca as fi acoperit cu o punga de plastic alea tot nu era suficient pt ca dupa ce termini trebuie sa dai jos punga... ori aburi am observat ca erau si la citeva ore dupa aceea. De fapt era umezeala datorata uscarii pislei de pe capota...
- vectra16
- **
- 103 mesaje
- din 09 Sep 2005
- Bucuresti
vectra16
- Mesaje scrise: 103
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2005
- Mesaj Privat
- zero
- **
- 307 mesaje
- din 03 Jul 2005
zero
- Mesaje scrise: 307
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jul 2005
- Mesaj Privat
- livcro
- ******
- 4,549 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,549
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
- ToX
- ****
- 1,301 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,301
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
cred ca pana la urma e vorba de bafta eu ma duc la o singura spalatorie unde ii cunosc pe baietii aia... ma rog nu asta cred ca e important.
cand am spalat motorul era foarte cald afara,erau zilele alea de te topeai pe strada, imi imaginez ca s-a evaporat apa aia din motor dupa spalare imediat. De atunci imi merge masina ok, decat o problema cu sonda lambda, care probabil e dusa.
PS: WD40 e spray universal de contacte, il gasesti cam in orice benzinarie.
cand am spalat motorul era foarte cald afara,erau zilele alea de te topeai pe strada, imi imaginez ca s-a evaporat apa aia din motor dupa spalare imediat. De atunci imi merge masina ok, decat o problema cu sonda lambda, care probabil e dusa.
PS: WD40 e spray universal de contacte, il gasesti cam in orice benzinarie.
- umbra_ta70
- *
- 13 mesaje
- din 12 Aug 2005
- Corsa 2005
- Bucuresti
umbra_ta70
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Aug 2005
- Mesaj Privat
- love4cars
- ****
- 1,440 mesaje
- din 24 Sep 2005
- Astra Z14XEP
- Bucuresti
love4cars
- Mesaje scrise: 1,440
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2005
- Mesaj Privat
- dr_dumi
- **
- 144 mesaje
- din 26 Jan 2006
- Bucuresti
dr_dumi
- Mesaje scrise: 144
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jan 2006
- Mesaj Privat
si eu ma gandeam la aceleasi chestii inainte de a spala motorul si tot am amanat, asta pana cand a ajuns in ultimu hal de jegos... saptamana trecuta ma saturasem de atata mizerie si m-am dus la prima spalatorie si i-am pus pe baietasi sa-mi spele motorul.M-au intrebat daca este motor diesel, le-am zis ca nu asa ca au purces la spalarea lui... nu l-au acoperit cu nimic decat l-au stropit intai cu apa apoi cu o solutie urat mirositoare (cica era un fel de detergent), dupa care l-au limpezit din nou cu apa! Arata acum Excelent si functioneaza la fel de bine precum inainte (ai putea spune ca ar avea efect Placebo, ai impresia ca merge motorul chiar mai bine). Sa aveti grija sa spele mai intai caroseria si apoi motorul ca intre timp sa se mai raceasca... Arata SUUUPER, ca si cand e NOU!! Bafta!!
- livcro
- ******
- 4,549 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,549
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
Treba acoperit delcoul...daca nu risti sa sughitze cateva saptamani. Eu am patit-o, chiar daca a fost acoperit, numai din cauza condensului. Ca sa micsorezi la minim riscul , am un posibil pont: imediat dupa terminarea spalarii, rulati, sau lasati motorul pornit inca vreo 30 minute. Astfel se elimina toata umezeala prin incalzirea motorului si nu mai are ce sa condenseze dupa racirea lui.
- dr_dumi
- **
- 144 mesaje
- din 26 Jan 2006
- Bucuresti
dr_dumi
- Mesaje scrise: 144
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jan 2006
- Mesaj Privat
- b82bog
- **
- 400 mesaje
- din 19 Sep 2005
- Astra Y17DT
- Bucuresti
b82bog
- Mesaje scrise: 400
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Sep 2005
- Mesaj Privat
- corsa1.2tw
- **
- 138 mesaje
- din 01 Apr 2006
- Corsa 2005 Z12XEP
- Bucuresti
corsa1.2tw
- Mesaje scrise: 138
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2005 Z12XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2006
- Mesaj Privat
chiar astazi am facut acest lucru- nu mai rezistam sa-l vad asa murdar.
cum am facut? simplu: am ridicat capota si i-am zis: baga! i-a dat cu solutie de curatat motorul(este speciala pentru treaba asta) dupa asta i-a dat cu spuma si pe urma l-a limpezit si l-a suflat cu aer sa se duca apa de pe el.dar vreau sa va zic ca am stat cu inima cat un purice ca n-am acoperit nimic pe acolo insa am scapat cu bine de emotii caci a pornit bine si am mers cu ea fara probleme . este o chestie de care trebuie tinut cont: motorul nu trebuie sa fie cald. eu l-am spalat dimineata si dupa aceea am plecat cu masina la o plimbare astfel am eliminat orice posibilitate de a ramine ceva ud pe la motor ,mai ales pe electrice.
eu as fi de parere sa spele intai motorul(asa e ordinea si la ei) pentru ca atunci cand il clateste cu apa sare pe caroserie.
si motorul daca e sa fie incins nu are timp sa se raceasca suficient in 15 min cat dureaza exteriorul.mai bine se spala inainte de a pleca undeva ca sa se si usuce
cum am facut? simplu: am ridicat capota si i-am zis: baga! i-a dat cu solutie de curatat motorul(este speciala pentru treaba asta) dupa asta i-a dat cu spuma si pe urma l-a limpezit si l-a suflat cu aer sa se duca apa de pe el.dar vreau sa va zic ca am stat cu inima cat un purice ca n-am acoperit nimic pe acolo insa am scapat cu bine de emotii caci a pornit bine si am mers cu ea fara probleme . este o chestie de care trebuie tinut cont: motorul nu trebuie sa fie cald. eu l-am spalat dimineata si dupa aceea am plecat cu masina la o plimbare astfel am eliminat orice posibilitate de a ramine ceva ud pe la motor ,mai ales pe electrice.
eu as fi de parere sa spele intai motorul(asa e ordinea si la ei) pentru ca atunci cand il clateste cu apa sare pe caroserie.
si motorul daca e sa fie incins nu are timp sa se raceasca suficient in 15 min cat dureaza exteriorul.mai bine se spala inainte de a pleca undeva ca sa se si usuce
- love4cars
- ****
- 1,440 mesaje
- din 24 Sep 2005
- Astra Z14XEP
- Bucuresti
love4cars
- Mesaje scrise: 1,440
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2005
- Mesaj Privat
- Sebi_Marius
- **
- 158 mesaje
- din 24 Mar 2005
- Corsa 2006 Z13DT
Sebi_Marius
- Mesaje scrise: 158
- Locatie:
- Masina: Corsa 2006 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mar 2005
- Mesaj Privat
love4cars, tu chiar crezi ce spui?Cum nu are importanta daca e motorul e cald sau rece? Vrei sa experimentezi si pt noi faza asta cu pus jet de apa rece pe un motor cald, pt ca eu nu am curajul asta, si sa ne spui si noua ce se intampla? Iti garantez eu ca o sa plangi, intr-o prima faza, apoi o sa te duci sa cumperi ce a crapat sau s-a deformat...In faza asta cu spalatul motorului partea critica este legata de temperatura motorului. Apoi vin chestiile cu pungi si alte alea, desi eu am spalat motorul fara pungi si n-a avut nici pe naiba. Oricum, daca vrei sa ma combati, spala motorul cat e fierbinte cu apa rece si o sa recunosc ca am gresit daca nu se intampla ce am zis!!!Dar sa nu zici ca nu te-am avertizat in caz ca...
- OPC2006
- **
- 162 mesaje
- din 19 Apr 2006
- Vectra 2006 z28net
- Bucuresti
OPC2006
- Mesaje scrise: 162
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 z28net
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Apr 2006
- Mesaj Privat