Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  • ToX

  • Mesaje scrise: 1,295
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2004

  • Mesaj Privat
eu am spalat motorul cu jet la spalatorie, apa calda, am pus o punga legata cu sarma pe debitmetru si pe capacul delco si a pornit plin de apa la sfert de cheie Smile
Skip Ads 60 min (0/3)

  • eu
  • ***
  • 723 mesaje
  • din 15 Jun 2004
  • Astra 2006 Z16XEP
  • Bucuresti
  • eu

  • Mesaje scrise: 723
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2004

  • Mesaj Privat
M-am incumetat si eu si dupa 3 ani de cand tot ma chinui sa spal motorul singur de frica posibilelor probleme, m-am dus la spalatorie Laughing
A iesit super. Daca acoperiti bine partile problematice (delcoul, alternatorul si debitmetrul) nu este nici o problema. A mea a pornit la sfert. Cam 1 minut avea un sunet mai ciudat, nu mergea prost, dar se auzea un pic altfel, probabil ca din cauza curelelor care se udasera, apoi totul a fost ok.
  • roBERT

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Nici nu sustin ca nu mai porneste motorul - acela este cel mai nefericit caz - ideea este urmatoarea pleci cu masina de la spalatorie toate bune si la locul lor... in compartimentul motor din cauza aburilor cauzati de evaporarea apei pe masura ce motorul se incinge, exista riscul ca unul sau mai multe din contactele electrice aferente senzorilor/releelor sa devina imperfecte, in timp, acestea pot genera defecte majore in functionarea optima a motorului. Eu unul am patit-o si au mai fost si altii(intrebati-l pe Zafirul) asta nu inseamna ca este o regula generala.
Ideea era ca in cazul in care spalati motorul sa aveti in vedere si acest risc, iar daca in perioada urmatoare acestei operatiuni observati ceva in neregula la masina aveti in vedere si ceea ce am scris...
Vreau sa se consemneze ca nu sunt impotriva spalarii motorului, chiar mai mult recomand ca la cateva zile dupa spalare (cand motorul este complet uscat) sa curatati cu un contactspray fiecare conector electric din compartimentul motor, in acest fel toate contactele sunt protejate.
  • jonny
  • ***
  • 509 mesaje
  • din 24 Apr 2005
  • Astra 2001 Z16SE
  • Cluj-Napoca, Romania
  • jonny

  • Mesaje scrise: 509
  • Locatie: Cluj-Napoca, Romania
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Apr 2005

  • Mesaj Privat
roBERT imi spui te rog pe unde pot gasi contact spray? ca vreau sa incerc si aceasta metoda Very Happy

deja ma enerveaza la culme Very Happy am sa desfac toata instalatia electrica de la motor Very Happy sa vad ca se pare ca undeva a mai ramas ceva apa , nu mai face asa nasol ca inainte dar tot mai stranuta masina uneori Sad
Skip Ads 60 min (0/3)

  • roBERT

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Exista mai multe modele, eu ti-as recomanda sa cuti pe la magazinele cu electronice (solutii superioare calitativ relativ ieftine).
NU este indicat sa desfaci toata instlatia electrica deoarece poti incurca mufele sau sa le lasi deconectate... Mai bine desfaci cate una pe rand...
  • zafirul

  • Mesaje scrise: 1,447
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Am tot citit si acum e timpul sa ma esprim si io...
la inceput eram si eu fan al spalarii motorului. Il spalam cam la 3 luni... pina cind cineva mi-a recomandat sa nu...
Acu vreo luna si ceva insa l-am spalat din nou (am vrut sa curat condensatorul aerului conditionat- e gresit numit radiator...) si la 2 zile n-a mai pornit.
Simptomele erau identice cu o chestie patita acum vreo 1 an jumatate (cind tot asa am spalat motorul si la 2 zile n-a mai pornit...)
Problema era la cutia sigurantelor si a releelor de putere; desi eu i-am spus celui de la spalatorie sa nu dea cu jetul direct pe cutii iar el m-a ascultat, de la abur s-au oxidat papucii unor sigurante si relee. Asta in timp; 2 zile am mers bine mersi.
Sunat roBERT, dat roBERT sfat, desfacut rind pe rind sigurante si relee, injurat prostie - a mea bineinteles Mr. Green, nevasta si fetita stat pe margine si pus intrebari: oare mai porneste?, injurat din nou: daca nu se rezolva???
In fine, de la asta era problema dar nu mai vreau sa mai testez inca o data daca merge...

Cred ca si daca as fi acoperit cu o punga de plastic alea tot nu era suficient pt ca dupa ce termini trebuie sa dai jos punga... ori aburi am observat ca erau si la citeva ore dupa aceea. De fapt era umezeala datorata uscarii pislei de pe capota...
  • vectra16

  • Mesaje scrise: 103
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Daca motorul nu "borseste" ulei,praful e recomandat a se indeparta cu o carpa.Apa e pacatoasa.Niciodata nu sti pe unde intra.In DE am vazut ca spala cu abur.
  • zero

  • Mesaje scrise: 307
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2005

  • Mesaj Privat
jonny de pe forum si-a spalat motorul si a patit-o.
Si pe mine ma tenta, dar am ascultat de sfatul lui si am lasat balta ideea.

Prefer ideea cu carpa.
Skip Ads 60 min (0/3)

  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,443
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH;
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
la mine s-a rezolvat de la sine in cam max doua saptamani...poate imi spune si mie pe unde e cutia cu relee si sigurante la astra f caravan
  • ToX

  • Mesaje scrise: 1,295
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2004

  • Mesaj Privat
cred ca pana la urma e vorba de bafta Very Happy eu ma duc la o singura spalatorie unde ii cunosc pe baietii aia... ma rog nu asta cred ca e important.

cand am spalat motorul era foarte cald afara,erau zilele alea de te topeai pe strada, imi imaginez ca s-a evaporat apa aia din motor dupa spalare imediat. De atunci imi merge masina ok, decat o problema cu sonda lambda, care probabil e dusa.


PS: WD40 e spray universal de contacte, il gasesti cam in orice benzinarie.
  • umbra_ta70

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Aug 2005

  • Mesaj Privat
Doresc sa stiu daca pot spala motorul unui Opel Corsa, daca "merita" sa fac acest lucru, ce anume trebuie protejat si unde credeti ca o pot face in conditii OK...
Multumesc anticipat.
  • love4cars

  • Mesaje scrise: 1,470
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2005

  • Mesaj Privat
evident ca poti spala motorul. daca merita tu hatarasti, daca iti place ca arata mai bine spalat! nu va merge mai bine daca este mai curat Very Happy
este indicat sa acoperi partile electrice(sigurante, aprindere, electromotor, delco) iar in conditii ok, cred ca la ...spalatorie.
Skip Ads 60 min (0/3)

  • dr_dumi

  • Mesaje scrise: 144
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jan 2006

  • Mesaj Privat
si eu ma gandeam la aceleasi chestii inainte de a spala motorul si tot am amanat, asta pana cand a ajuns in ultimu hal de jegos... saptamana trecuta ma saturasem de atata mizerie si m-am dus la prima spalatorie si i-am pus pe baietasi sa-mi spele motorul.M-au intrebat daca este motor diesel, le-am zis ca nu asa ca au purces la spalarea lui... nu l-au acoperit cu nimic decat l-au stropit intai cu apa apoi cu o solutie urat mirositoare (cica era un fel de detergent), dupa care l-au limpezit din nou cu apa! Arata acum Excelent si functioneaza la fel de bine precum inainte (ai putea spune ca ar avea efect Placebo, ai impresia ca merge motorul chiar mai bine). Sa aveti grija sa spele mai intai caroseria si apoi motorul ca intre timp sa se mai raceasca... Arata SUUUPER, ca si cand e NOU!! Bafta!!
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,443
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH;
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Treba acoperit delcoul...daca nu risti sa sughitze cateva saptamani. Eu am patit-o, chiar daca a fost acoperit, numai din cauza condensului. Ca sa micsorezi la minim riscul , am un posibil pont: imediat dupa terminarea spalarii, rulati, sau lasati motorul pornit inca vreo 30 minute. Astfel se elimina toata umezeala prin incalzirea motorului si nu mai are ce sa condenseze dupa racirea lui.
  • dr_dumi

  • Mesaje scrise: 144
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jan 2006

  • Mesaj Privat
dar oare cand ploua tare afara... nu ajunge apa la motor?? asta asa ca factor de comparatie... nu imi amintesc sa fi plouat tare vreodata si sa fii avut probleme la motor... -just asking
  • b82bog

  • Mesaje scrise: 400
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Si eu ma tot gandesc sa il spal pe al meu. De ce te au intrebat daca e diesel? Altcineva cu motor ca al meu a facut operatiunea asta?
Skip Ads 60 min (0/3)

  • corsa1.2tw

  • Mesaje scrise: 139
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2005 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2006

  • Mesaj Privat
chiar astazi am facut acest lucru- nu mai rezistam sa-l vad asa murdar.
cum am facut? simplu: am ridicat capota si i-am zis: baga! i-a dat cu solutie de curatat motorul(este speciala pentru treaba asta) dupa asta i-a dat cu spuma si pe urma l-a limpezit si l-a suflat cu aer sa se duca apa de pe el.dar vreau sa va zic ca am stat cu inima cat un purice ca n-am acoperit nimic pe acolo insa am scapat cu bine de emotii caci a pornit bine si am mers cu ea fara probleme . este o chestie de care trebuie tinut cont: motorul nu trebuie sa fie cald. eu l-am spalat dimineata si dupa aceea am plecat cu masina la o plimbare astfel am eliminat orice posibilitate de a ramine ceva ud pe la motor ,mai ales pe electrice.
eu as fi de parere sa spele intai motorul(asa e ordinea si la ei) pentru ca atunci cand il clateste cu apa sare pe caroserie.
si motorul daca e sa fie incins nu are timp sa se raceasca suficient in 15 min cat dureaza exteriorul.mai bine se spala inainte de a pleca undeva ca sa se si usuce
  • love4cars

  • Mesaje scrise: 1,470
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2005

  • Mesaj Privat
nu are importanta daca motorul este rece sau cald! crezi ca-ti decaleste motorul!? Very Happy mai important... nu-i mai lasati p'astia la spalatorie sa nu puna pungi pe unde trebuie, daca nu mai poreste sau mai rau, se beleste ceva la electrica, aia or sa zica "nu stiu!, n-am nici o vina"
  • Sebi_Marius

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 2006 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mar 2005

  • Mesaj Privat
love4cars, tu chiar crezi ce spui?Cum nu are importanta daca e motorul e cald sau rece? Vrei sa experimentezi si pt noi faza asta cu pus jet de apa rece pe un motor cald, pt ca eu nu am curajul asta, si sa ne spui si noua ce se intampla? Iti garantez eu ca o sa plangi, intr-o prima faza, apoi o sa te duci sa cumperi ce a crapat sau s-a deformat...In faza asta cu spalatul motorului partea critica este legata de temperatura motorului. Apoi vin chestiile cu pungi si alte alea, desi eu am spalat motorul fara pungi si n-a avut nici pe naiba. Oricum, daca vrei sa ma combati, spala motorul cat e fierbinte cu apa rece si o sa recunosc ca am gresit daca nu se intampla ce am zis!!!Dar sa nu zici ca nu te-am avertizat in caz ca...
  • OPC2006

  • Mesaje scrise: 162
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 z28net
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Apr 2006

  • Mesaj Privat
poate l-a spalat cu apa calda.....
Skip Ads 60 min (0/3)

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere

Discutii similare

Skip Ads 60 min (0/3)

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR