- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
Naza
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra OPC 2001 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2015
- Mesaj Privat
Salut
Foarte interesant ca nimeni nu raspunde de unde a luat un releu pacalici, cei care bineinteles au facut rost de unul, desii suntem multi care dorim acest lucru.
Am lasat si mesaje PM la persoanele care pretind ca au folosit un astfel de releu si ca totul a fost OK, dar nu raspunde nimeni.
Va rog pentru cei care cunosc si vor sa ne ajute sa raspunda careva.
Pe mine m-ar avantaja varianta cu resoftarea daca este posibil pentru Opel Vectra B 2.2 DTI 16V din 2001.
Stiti pe cineva din Arges (Pitesti - Mioveni) care m-ar putea ajuta in acest sens?
Stima
Foarte interesant ca nimeni nu raspunde de unde a luat un releu pacalici, cei care bineinteles au facut rost de unul, desii suntem multi care dorim acest lucru.
Am lasat si mesaje PM la persoanele care pretind ca au folosit un astfel de releu si ca totul a fost OK, dar nu raspunde nimeni.
Va rog pentru cei care cunosc si vor sa ne ajute sa raspunda careva.
Pe mine m-ar avantaja varianta cu resoftarea daca este posibil pentru Opel Vectra B 2.2 DTI 16V din 2001.
Stiti pe cineva din Arges (Pitesti - Mioveni) care m-ar putea ajuta in acest sens?
Stima
tonyvn- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2003 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mar 2016
- Mesaj Privat
- Sicilianul
- **
- 61 mesaje
- din 08 Apr 2014
- Astra 2000 Y20DTH
- Bucuresti
Sicilianul
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2014
- Mesaj Privat
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
Salut,
Daca cineva are nevoie de unele lamuriri suplimentare rog sa citeasca mai jos (probabil majoritatea stiu bine lucrurile acestea).
Din cite stiu eu nu exista releu pacalici gata facut de o firma(asa cum e releul de semnalizare de exemplu, pe care il cumperi dupa un cod si il montezi direct in soclul lui si gata, merge).
Releul pacalici trebuie facut de cineva artizanal, un electronist sau electrician, si apoi vine omul si il pune pe masina. El nu are un loc al lui cu soclu sau ceva ci trebuie pus unde se gaseste loc de catre electrician.
Releul pacalici se formeaza (se construieste) dupa cum e schema de pe pagina anterioara si se baga in circuit asa cum a scris userul respectiv (truck_mihai)in topicul lui.(trebuie un releu obisnuit care se gaseste peste tot, la care se lipeste o rezistenta etc....Un electrician auto stie ce trebuie daca vede schema aceea si cum si unde se monteaza).
Personal nu agreez metoda si sfatuiesc sa se remedieze defectul cum scrie la carte, dar in caz ca nu ai incotro merge si asa....
Daca am gresit cu ceva sau am deranjat rog sa fiu corectat.
Multumesc.
Daca cineva are nevoie de unele lamuriri suplimentare rog sa citeasca mai jos (probabil majoritatea stiu bine lucrurile acestea).
Din cite stiu eu nu exista releu pacalici gata facut de o firma(asa cum e releul de semnalizare de exemplu, pe care il cumperi dupa un cod si il montezi direct in soclul lui si gata, merge).
Releul pacalici trebuie facut de cineva artizanal, un electronist sau electrician, si apoi vine omul si il pune pe masina. El nu are un loc al lui cu soclu sau ceva ci trebuie pus unde se gaseste loc de catre electrician.
Releul pacalici se formeaza (se construieste) dupa cum e schema de pe pagina anterioara si se baga in circuit asa cum a scris userul respectiv (truck_mihai)in topicul lui.(trebuie un releu obisnuit care se gaseste peste tot, la care se lipeste o rezistenta etc....Un electrician auto stie ce trebuie daca vede schema aceea si cum si unde se monteaza).
Personal nu agreez metoda si sfatuiesc sa se remedieze defectul cum scrie la carte, dar in caz ca nu ai incotro merge si asa....
Daca am gresit cu ceva sau am deranjat rog sa fiu corectat.
Multumesc.
bubuescu
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Satu Mare
- Masina: Astra 2004 Y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Nov 2014
- Mesaj Privat
Mașina mea am cumpãrat-o din Germania cu un dispozitiv similar, am un întrerupãtor care decupeazã senzorul de temperaturã, nu stiam la ce e bun pânã nu am dat de topicul ãsta.Porneste foarte bine asa:apãs butonul-pun contactul(se aprinde bujia) - decuplez butonul-cateva sec. se stinge becul de bujii si o ia la sfert de cheie. Astra 2.0 din 2004,
- mikyboy
- *******
- 5,735 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,735
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
- gillbertto
- *
- 7 mesaje
- din 01 Mai 2017
- Vectra 2002 Y20DTH
- Vrancea
gillbertto
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Vrancea
- Masina: Vectra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2017
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,735 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,735
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
- gillbertto
- *
- 7 mesaje
- din 01 Mai 2017
- Vectra 2002 Y20DTH
- Vrancea
gillbertto
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Vrancea
- Masina: Vectra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2017
- Mesaj Privat
- truck_mihai
- **
- 121 mesaje
- din 19 Jan 2013
- Ampera 2013 X30f
- Spania
truck_mihai
- Mesaje scrise: 121
- Locatie: Spania
- Masina: Ampera 2013 X30f
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2013
- Mesaj Privat
Mentionez ca nu am citit tot subiectul asta doar cateva pagini deci nu stiu daca a mai zis cineva asta !
Nu stiu daca mai intereseaza pe cineva dar la mine pornea greu , in sensul ca invartea de 7-8 ori pana sa o ia .
am crezut ca e de la instalatia de alimentare am strans am desfacut pe acolo am pus o pompa de mana de aia de cauciuc de la un xantia si sa zic ca pornea mai bine, Dupa asta am schimbat si garniturile alea dev la injectoare si semeringuri am pus si pe un filtru de asta de tabla, dar tot invartea de de 5-6 ori pana cand nu a mai pornit de loc ca s a dus electromotorul asa ca am cumparat din dezmembrari unul pe care l am desfacut si curatat si dintre amandoua, al meu si cel cumparat am facut unul bun si acuma porneste la sfert ! Sanatate si drumuri bune tuturor !
Nu stiu daca mai intereseaza pe cineva dar la mine pornea greu , in sensul ca invartea de 7-8 ori pana sa o ia .
am crezut ca e de la instalatia de alimentare am strans am desfacut pe acolo am pus o pompa de mana de aia de cauciuc de la un xantia si sa zic ca pornea mai bine, Dupa asta am schimbat si garniturile alea dev la injectoare si semeringuri am pus si pe un filtru de asta de tabla, dar tot invartea de de 5-6 ori pana cand nu a mai pornit de loc ca s a dus electromotorul asa ca am cumparat din dezmembrari unul pe care l am desfacut si curatat si dintre amandoua, al meu si cel cumparat am facut unul bun si acuma porneste la sfert ! Sanatate si drumuri bune tuturor !
- mikyboy
- *******
- 5,735 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,735
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
- truck_mihai
- **
- 121 mesaje
- din 19 Jan 2013
- Ampera 2013 X30f
- Spania
truck_mihai
- Mesaje scrise: 121
- Locatie: Spania
- Masina: Ampera 2013 X30f
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2013
- Mesaj Privat
Noroc din nou ! Asa cum spui, Mikyboy, asa am facut cu vectra c a mea si binenteles ca am bagat mana si in g ul lu fiimea care tot asa greu pornea, si tot asa intre ce mi a ramas mie si cel carel avea ea pe masina am facut unul bun si sus si cu asta pe astra lu fiimea !
Si vectra mea si astra lui fiimea pornesc acum la sfert !
Si cand te gandesti ca de fapt nici nu era nevoie de alt electromotor, cel cumparat din dezmembrari avea doar 2 mm ( deci doi milimetri de carbuni activi adica pana la firul de cupru ) curatat gresat si doar starterul era de vina ce de la astra nu a necesitat dechit curatare , o treaba necesara din cand in cand !
Sanatate si drumuri bune tuturor !
Si vectra mea si astra lui fiimea pornesc acum la sfert !
Si cand te gandesti ca de fapt nici nu era nevoie de alt electromotor, cel cumparat din dezmembrari avea doar 2 mm ( deci doi milimetri de carbuni activi adica pana la firul de cupru ) curatat gresat si doar starterul era de vina ce de la astra nu a necesitat dechit curatare , o treaba necesara din cand in cand !
Sanatate si drumuri bune tuturor !
- mikyboy
- *******
- 5,735 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,735
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,493 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,493
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
''exista riscul sa iasa din ghidaje si apoi sa blocheze chiar tot axul ''... Din ce stiu eu,carbunii(periile) sunt apasati de arcuri,deci pot culisa in ghidaje pina la uzura maxima,cind ,de regula,tresa carbunilor ajunge la extensie maxima si contactul ferm intre colector si carbuni nu se mai realizeaza,urmarea fiind intreruperea circuitului si nefunctionarea electromotorului. Chestia cu -ax blocat-,e SF...! Cine are alta parere sa o faca cu argumente...!
- svasile
- ****
- 1,693 mesaje
- din 14 Oct 2014
- Astra 2006 Z13DTH
- Covasna
svasile
- Mesaje scrise: 1,693
- Locatie: Covasna
- Masina: Astra 2006 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2014
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,735 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,735
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
big_electro61 a scris:''exista riscul sa iasa din ghidaje si apoi sa blocheze chiar tot axul ''... Din ce stiu eu,carbunii(periile) sunt apasati de arcuri,deci pot culisa in ghidaje pina la uzura maxima,cind ,de regula,tresa carbunilor ajunge la extensie maxima si contactul ferm intre colector si carbuni nu se mai realizeaza,urmarea fiind intreruperea circuitului si nefunctionarea electromotorului. Chestia cu -ax blocat-,e SF...! Cine are alta parere sa o faca cu argumente...!
eu te contrazic (nu am pozele la mine ca sunt la serviciu) dar am reparat 2 electromotoare in ultima saptamana amandoua pentru Y20DTH. Unul facea urat de tot si celalalt nu mai invartea. La ambii carbunii au fost problema dar la al doilea care nu mai invartea deloc un carbune era rupt un colt si iesise din ghidaj (impins de arc) iar tresa din spate este suficient de lunga incat sa ii permita acest lucru (nu este normal dar asa este). A zgariat destul de rau colectorul insa a fost reutilizabil totusi.
Am refacut ambele electromotoare prin schimbare platani carbuni, schimbat rulmenti (toti) respectiv verificat si uns cilindrul de la bobina bendixului dupa o curatare temeinica de rugina si polish pentru o alunecare lina. Deci se poate intampla si asta.
La primul electromotor se pare ca a fost problema la un carbune slab calitativ fiind la limita maxima de uzura in timp ce restul aveau inca 3mm de carbune.
Asta a fost experienta mea recenta. Am mai desfacut si altele si la alte masini la care sistemul este un pic diferit inclusiv alternatoare reconditionate ca la carte si altele...
- truck_mihai
- **
- 121 mesaje
- din 19 Jan 2013
- Ampera 2013 X30f
- Spania
truck_mihai
- Mesaje scrise: 121
- Locatie: Spania
- Masina: Ampera 2013 X30f
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2013
- Mesaj Privat
Noroc din nou, tuturor !
Eu am impartasit din experienta mea proprie referitor la faptul ca nu mi pornea repede masina.
Si nu cred ca santem off topic, am specificat ca nu am citit tot topicul am spus ce am facut eu, cum am rezolvat pornirea grea, deci electromotorul fiind inca un motiv pentru pornirea greoaie.
La vectra aveam cam 8 mm de carbune, iar la astra aproape 8 sa zicem 7, asta referitor la piese din dezmembrari, unde astra are aproape 5 ani de cand e la noi in familie, acu 4 ani si a luat fiimea carnetul si m a sarit din ea de asta mi am luat vectra acu trei ani si ceva, dar pana acuma nu am umblat la nici una la electromotor, daca nu era pornirea greoaie si iarna si vara nu se ducea bobina de aclansare si deci nu umblam nici acum la ele.
Referitor la carbuni electromotor, nu cred ca in acel locas intra carbuni mai mari de 10-11 mm.
Deci in 4 ani s au uzat doar 2-3 mm si nu cred ca cel dinainte a schimbat electromotorul inainte sa mi vanda mie masinile
Ma bucur ca am rezolvat !
Imi pare rau ca nu am facut si ceva poze cu operatia de curatare, dar daca gasesc un alt electromotor sa l curat sau sa l schimb promit sa fac este destul de usor, rotorul trebuie curatat cel mei bine pentru ca de la pilitura aia de carbune si pilitura aia de la lamelele de cupru se ingreuneaza pornirea pentru ca se face contact intre lamelele rotorului si in acest fel electromotorul incepe sa fure curent de aici pierderea fortei electromotorului !
Iar bobina de aclansare o gasesti destul de greu, aici in zaragoza am gasit doar un magazin unde vinde parti componente de electromotoare alternatoare -voltamper- si mi a zis ca bobina asta nu se mai fabrica de mult timp 2009
Aici o poza cu electromotorul de la vectra
Iar aici bobina de aclansare de la astra
Multumiri tuturor forumistilor !
Sanatate tuturor si drumuri bune !?
Eu am impartasit din experienta mea proprie referitor la faptul ca nu mi pornea repede masina.
Si nu cred ca santem off topic, am specificat ca nu am citit tot topicul am spus ce am facut eu, cum am rezolvat pornirea grea, deci electromotorul fiind inca un motiv pentru pornirea greoaie.
La vectra aveam cam 8 mm de carbune, iar la astra aproape 8 sa zicem 7, asta referitor la piese din dezmembrari, unde astra are aproape 5 ani de cand e la noi in familie, acu 4 ani si a luat fiimea carnetul si m a sarit din ea de asta mi am luat vectra acu trei ani si ceva, dar pana acuma nu am umblat la nici una la electromotor, daca nu era pornirea greoaie si iarna si vara nu se ducea bobina de aclansare si deci nu umblam nici acum la ele.
Referitor la carbuni electromotor, nu cred ca in acel locas intra carbuni mai mari de 10-11 mm.
Deci in 4 ani s au uzat doar 2-3 mm si nu cred ca cel dinainte a schimbat electromotorul inainte sa mi vanda mie masinile
Ma bucur ca am rezolvat !
Imi pare rau ca nu am facut si ceva poze cu operatia de curatare, dar daca gasesc un alt electromotor sa l curat sau sa l schimb promit sa fac este destul de usor, rotorul trebuie curatat cel mei bine pentru ca de la pilitura aia de carbune si pilitura aia de la lamelele de cupru se ingreuneaza pornirea pentru ca se face contact intre lamelele rotorului si in acest fel electromotorul incepe sa fure curent de aici pierderea fortei electromotorului !
Iar bobina de aclansare o gasesti destul de greu, aici in zaragoza am gasit doar un magazin unde vinde parti componente de electromotoare alternatoare -voltamper- si mi a zis ca bobina asta nu se mai fabrica de mult timp 2009
Aici o poza cu electromotorul de la vectra
Iar aici bobina de aclansare de la astra
Multumiri tuturor forumistilor !
Sanatate tuturor si drumuri bune !?
big_electro61- Suspendat
- 4,493 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,493
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
- vallyyy
- ****
- 1,717 mesaje
- din 05 Oct 2010
- Astra 2006 Z14XEP
- Arges
vallyyy
- Mesaje scrise: 1,717
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2010
- Mesaj Privat