- tonytm
- ******
- 4,479 mesaje
- din 10 Oct 2007
- Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Timis
tonytm
- Mesaje scrise: 4,479
- Locatie: Timis
- Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2007
- Mesaj Privat
- bazare
- ****
- 2,319 mesaje
- din 25 Nov 2008
- Astra 2002 y17dt
- Constanta
bazare
- Mesaje scrise: 2,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2008
- Mesaj Privat
- aco_008
- OP
- 4,239 mesaje
- din 11 Mai 2008
- Astra 2004 Z17DTL
- Prahova
aco_008
- Mesaje scrise: 4,239
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2008
- Mesaj Privat
- bazare
- ****
- 2,319 mesaje
- din 25 Nov 2008
- Astra 2002 y17dt
- Constanta
bazare
- Mesaje scrise: 2,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2008
- Mesaj Privat
http://www.2shared.com/docu...5okQJvQy/222.html
aici un super link pentru un super baiat care super repara un super wastegate!
aici un super link pentru un super baiat care super repara un super wastegate!
- aco_008
- OP
- 4,239 mesaje
- din 11 Mai 2008
- Astra 2004 Z17DTL
- Prahova
aco_008
- Mesaje scrise: 4,239
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2008
- Mesaj Privat
- bazare
- ****
- 2,319 mesaje
- din 25 Nov 2008
- Astra 2002 y17dt
- Constanta
bazare
- Mesaje scrise: 2,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2008
- Mesaj Privat
- aco_008
- OP
- 4,239 mesaje
- din 11 Mai 2008
- Astra 2004 Z17DTL
- Prahova
aco_008
- Mesaje scrise: 4,239
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2008
- Mesaj Privat
- aco_008
- OP
- 4,239 mesaje
- din 11 Mai 2008
- Astra 2004 Z17DTL
- Prahova
aco_008
- Mesaje scrise: 4,239
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2008
- Mesaj Privat
Revin cu solutionarea problemei:
Clapeta care da drumul gazelor din turbina in catalizator e controlata de o tija. Legatura intre tija si clapeta se face print-o articulatie care la mine facuse joc. Astfel clapeta etansa corect, insa nu deschidea cat trebuie si se crea suprapresiune in admisie.
Rezolvarea a constat in strangerea tijei, astfel incat au fost eliminate jocurile. Trebuie tinut cont ca la capatul cursei clapeta sa inchida complet. Astfel cursa tijei s-a marit de la 2mm la 4mm.
Cu ocazia asta am curatat si catalizatorul, care insa arata bine.
Pentru a ajunge la turbina s-au desfacut urmatoarele piese in urmatoarea ordine:
-scut
-bara fata
-traversa bara fata
-radiatorul de clima (se lasa sa atarne in furtune)
-intercooler
-radiatorul de apa (in prealabil se scurge antigelul din instalatie)
-compresorul AC (se lasa sa atarne in furtune)
Turbina s-a scos impreuna cu galeria de evacuare si cu catalizatorul, altfel nu era loc sub nici o forma sa se desfaca suruburile care tin turbina.
Toata treaba a durat vreo 5 ore.
S-au schimbat si furtunasele de vacuum care erau coapte.
Rezultat: boost pressure este egala sau putin mai mica decat boost pressure command.
Le multumesc lui @bazare si lui @[editat], precum si celor care mi-au raspuns aici pe forum si m-au indrumat.
LE: o observatie facuta in cursul lucrarii de azi: astra G cu motor z17dtl are turbina la fel ca y17dt. Astra classic II si astra H cu motor z17dtl au turbina diferita.
Clapeta care da drumul gazelor din turbina in catalizator e controlata de o tija. Legatura intre tija si clapeta se face print-o articulatie care la mine facuse joc. Astfel clapeta etansa corect, insa nu deschidea cat trebuie si se crea suprapresiune in admisie.
Rezolvarea a constat in strangerea tijei, astfel incat au fost eliminate jocurile. Trebuie tinut cont ca la capatul cursei clapeta sa inchida complet. Astfel cursa tijei s-a marit de la 2mm la 4mm.
Cu ocazia asta am curatat si catalizatorul, care insa arata bine.
Pentru a ajunge la turbina s-au desfacut urmatoarele piese in urmatoarea ordine:
-scut
-bara fata
-traversa bara fata
-radiatorul de clima (se lasa sa atarne in furtune)
-intercooler
-radiatorul de apa (in prealabil se scurge antigelul din instalatie)
-compresorul AC (se lasa sa atarne in furtune)
Turbina s-a scos impreuna cu galeria de evacuare si cu catalizatorul, altfel nu era loc sub nici o forma sa se desfaca suruburile care tin turbina.
Toata treaba a durat vreo 5 ore.
S-au schimbat si furtunasele de vacuum care erau coapte.
Rezultat: boost pressure este egala sau putin mai mica decat boost pressure command.
Le multumesc lui @bazare si lui @[editat], precum si celor care mi-au raspuns aici pe forum si m-au indrumat.
LE: o observatie facuta in cursul lucrarii de azi: astra G cu motor z17dtl are turbina la fel ca y17dt. Astra classic II si astra H cu motor z17dtl au turbina diferita.
suspended-9452- Suspendat
- 2,491 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Astra 2016 B14XER
- Prahova
suspended-9452- Mesaje scrise: 2,491
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2016 B14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
- ririnel
- ****
- 2,083 mesaje
- din 29 Oct 2007
- Astra 2000 Y20DTH
- Prahova
ririnel
- Mesaje scrise: 2,083
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2007
- Mesaj Privat
- mihai0308
- ***
- 812 mesaje
- din 08 Feb 2009
- Astra 2001 y17dt
- Iasi
mihai0308
- Mesaje scrise: 812
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Feb 2009
- Mesaj Privat
Aceeasi problema am patit si eu azi in timp ce urcam un deal la 3.000 ture treapta 4 100km/h am simtit dintr`o data cum so taiat puterea si turometru o inceput sa bata usurel in retragere si s`a aprins faimosu martor "masinuta cu cheie" am tras pe dreapta am oprit motoru am citit codu de eroare 1125 si dupa ce am pornit motoru o disparut martoru si masina pare sa functioneze la fel ca inainte doar ca am urcat din nou dealu si cam pe la 2800 de ture si mi`a facut la fel...acum va trebui sa verific furtunasele de vacuum motorasu etc...mai aveti ceva sfaturi cam ce ar mai putea provoca aceasta defectiune?
- aco_008
- OP
- 4,239 mesaje
- din 11 Mai 2008
- Astra 2004 Z17DTL
- Prahova
aco_008
- Mesaje scrise: 4,239
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2008
- Mesaj Privat
- aco_008
- OP
- 4,239 mesaje
- din 11 Mai 2008
- Astra 2004 Z17DTL
- Prahova
aco_008
- Mesaje scrise: 4,239
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2008
- Mesaj Privat
alre a scris:ACO prin iunie am avut si eu eroarea P0487 - Throttle Control Malfunction, descoperita la Maiandrei. Teoretic ar fi trebuit sa curat clapeta si egr. In acelasi timp Marius a descoperit ca alternatorul nu incarca suficient(cel putin asa arata Tech 2 si multimetrul pus pe borne), deci eroarea putea fi generata si de curentul slab. Trebuia sa plec din tara si am riscat. Tot de la Marius si de la voi am aflat ca P0487 poate fi generat de un contact imperfect, '' Wiring/Poor Connections''. Am revenit in tara fara probleme dupa 2 mii de km, dar cu eroarea generata din cand in cand. In loc sa ma apuc de alternator, respectiv de curatat calpeta si Egr am verificat cablaraia(precizare ..pe tester astea functionau perfect), mufe, throttle etc si circuitul pana la alternator. Surpriza una dintre conexiunile care pleaca de la baterie era oxidata. Am curatat cu manuta mea, eroarea a disparut si masina a parcurs de atunci 17 mii de km. Incarcarea este 13,8 - 14 V constant, de la 12,9 pe timpul generarii erorii.
Verifica totusi toate mufele, cablurile si cum stai cu incarcarea. Aceasta p1125 poate fi generata si de curentul slab.
Verifica totusi toate mufele, cablurile si cum stai cu incarcarea. Aceasta p1125 poate fi generata si de curentul slab.
Bun, azi a reaparut pentru a 2a oara in ultima saptamana P0487 - Throttle control malfunction. (bineinteles, not present. S-a aprins doar martorul aiurea)
De curatat egr si clapeta nu ma apuc, clapeta este curata luna iar egr-ul e curatat de 20 000km si la modul cum merg cu masina nu cred ca e incarcat de depuneri. Incarcarea o am 13.2-13.3 desi am schimbat puntea de diode si releul de incarcare. A ramas sa verific bornele, o sa le schimb ca sa fiu sigur. Daca nici asa nu se remediaza problema ma apuc sa verific instalatia electrica. Insa e cam greu de facut lucrul acesta pe frigul asta.
LeGeorge
- Mesaje scrise: 55
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Dec 2010
- Mesaj Privat
- aco_008
- OP
- 4,239 mesaje
- din 11 Mai 2008
- Astra 2004 Z17DTL
- Prahova
aco_008
- Mesaje scrise: 4,239
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2008
- Mesaj Privat
- alre
- ****
- 1,660 mesaje
- din 28 Mar 2008
- Bucuresti
alre
- Mesaje scrise: 1,660
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2008
- Mesaj Privat
Daca ai tu multimetru verifica singur pe rand. Pe borne, pe cabluri, peste tot unde poti de la alternator la baterie. Se poate totusi sa fie iar din diode si releu incarcarea proasta. Eu Doamne ajuta n-am mai avut probleme(sunt deja 20 mii de km de atunci). Si la mine atunci cand aveam eroarea P0487 incarcarea era de 12,9 - 13,1. Dupa ce-am descoperit contactul imperfect incarca 13,8 cu toti consumatorii in functiune..porneste la prima cheie si la minus 16 grade! Bateria e la a 5-a iarna, alternatorul e din fabrica.
off topic. Ce se intampla acum pe frigurile astea. La prima pornire dimineata daca la punerea contactului am Cd - playerul in functiune ii taie curentul in momentul cuplarii electromotorului. Asta imi da de gandit ca nu ma mai tine mult, ori bateria ori alternatorul. N-am mai verificat de cateva luni cum incarca.
off topic. Ce se intampla acum pe frigurile astea. La prima pornire dimineata daca la punerea contactului am Cd - playerul in functiune ii taie curentul in momentul cuplarii electromotorului. Asta imi da de gandit ca nu ma mai tine mult, ori bateria ori alternatorul. N-am mai verificat de cateva luni cum incarca.
- aco_008
- OP
- 4,239 mesaje
- din 11 Mai 2008
- Astra 2004 Z17DTL
- Prahova
aco_008
- Mesaje scrise: 4,239
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2008
- Mesaj Privat
- aco_008
- OP
- 4,239 mesaje
- din 11 Mai 2008
- Astra 2004 Z17DTL
- Prahova
aco_008
- Mesaje scrise: 4,239
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2008
- Mesaj Privat
- Ciprinhio
- **
- 465 mesaje
- din 20 Jan 2011
- Vectra 2006 Z19DT
- Sibiu
Ciprinhio
- Mesaje scrise: 465
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2011
- Mesaj Privat
nu te supara...si eu am aceeasi problema la vectra b 2.2..am cumparat masina de putin timp si avea probleme cu turbina, i-am reconditionato dar acum imi apare eroarea aceea p1125.. se poate ca cel dinainte sa fi strans tija acea pentru a baga mai multa presiune iar acum cu trubina noua sa fie o presiune prea mare.
- iulian1971
- *******
- 7,081 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,081
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
Ciprinhio a scris:nu te supara...si eu am aceeasi problema la vectra b 2.2..am cumparat masina de putin timp si avea probleme cu turbina, i-am reconditionato dar acum imi apare eroarea aceea p1125.. se poate ca cel dinainte sa fi strans tija acea pentru a baga mai multa presiune iar acum cu trubina noua sa fie o presiune prea mare.
Electrovalva care actioneaza turbina nu functioneaza corect.