- Shiva
- ****
- 1,976 mesaje
- din 22 Aug 2009
- Corsa 2002 Z12XE
- Cluj
Shiva
- Mesaje scrise: 1,976
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2009
- Mesaj Privat
- BuBuFaM
- ***
- 970 mesaje
- din 20 Jun 2008
- Corsa 2001 Z10XE
- Timis
BuBuFaM
- Mesaje scrise: 970
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jun 2008
- Mesaj Privat
- Shiva
- ****
- 1,976 mesaje
- din 22 Aug 2009
- Corsa 2002 Z12XE
- Cluj
Shiva
- Mesaje scrise: 1,976
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2009
- Mesaj Privat
BuBuFaM a scris:Eu am inteles ca numai atunci trebuie schimbata pompa de apa daca are joc fulia sau face zgomot pompa.
Pei in octombrie, cand am schimbat distributia, axul de la pompa avea joc, dar nu curgea. De cateva saptamani mi se pare ca aud un scartait in zona rolelor, asa ca stau cu ochii pe bidonul pe apa ca pe butelie
- Shiva
- ****
- 1,976 mesaje
- din 22 Aug 2009
- Corsa 2002 Z12XE
- Cluj
Shiva
- Mesaje scrise: 1,976
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2009
- Mesaj Privat
Update: Completat cu lichid de racire acum 2 sapt - ieri lipsa de-un deget din bidon.
Dane, la Corsa se poate verifica daca curge pompa tot ca la Agila?? Sau ar trebui sa mai demontez una-alta (fulia)?
Si o alta nedumerire: se prelinge apa si pe frigul asta ingrozitor? Ar fi mai bine de verificat cu motorul cald-caldut? (nu se vede nimic pe sub masina)
Aaaa, inca o nelamurire: daca nu se umbla la baia de ulei si alea-alea, de ce trebuie sprijinit motorul si scos tamponul motor? Si daca tot se desface pompa nu ar fi o ocazie buna sa verific alternatorul? E asa de ascuns pe dupa motor, si pe sub masina mi s-a parut greu de scos.
Pompa originala GM vine cu toate garniturile sau trebuie comandate separat, cum e cazul la termostate?
Dane, la Corsa se poate verifica daca curge pompa tot ca la Agila?? Sau ar trebui sa mai demontez una-alta (fulia)?
Si o alta nedumerire: se prelinge apa si pe frigul asta ingrozitor? Ar fi mai bine de verificat cu motorul cald-caldut? (nu se vede nimic pe sub masina)
Aaaa, inca o nelamurire: daca nu se umbla la baia de ulei si alea-alea, de ce trebuie sprijinit motorul si scos tamponul motor? Si daca tot se desface pompa nu ar fi o ocazie buna sa verific alternatorul? E asa de ascuns pe dupa motor, si pe sub masina mi s-a parut greu de scos.
Pompa originala GM vine cu toate garniturile sau trebuie comandate separat, cum e cazul la termostate?
maiamy
- Mesaje scrise: 99
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 2001 1.2
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2010
- Mesaj Privat
Shiva a scris:
Pei in octombrie, cand am schimbat distributia, axul de la pompa avea joc, dar nu curgea. De cateva saptamani mi se pare ca aud un scartait in zona rolelor, asa ca stau cu ochii pe bidonul pe apa ca pe butelie
BuBuFaM a scris:Eu am inteles ca numai atunci trebuie schimbata pompa de apa daca are joc fulia sau face zgomot pompa.
Pei in octombrie, cand am schimbat distributia, axul de la pompa avea joc, dar nu curgea. De cateva saptamani mi se pare ca aud un scartait in zona rolelor, asa ca stau cu ochii pe bidonul pe apa ca pe butelie
Dar distributia la corsa ta nu e pe lant?!
- Shiva
- ****
- 1,976 mesaje
- din 22 Aug 2009
- Corsa 2002 Z12XE
- Cluj
Shiva
- Mesaje scrise: 1,976
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2009
- Mesaj Privat
maiamy
- Mesaje scrise: 99
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 2001 1.2
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2010
- Mesaj Privat
- Shiva
- ****
- 1,976 mesaje
- din 22 Aug 2009
- Corsa 2002 Z12XE
- Cluj
Shiva
- Mesaje scrise: 1,976
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2009
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Shiva ca sa vezi daca curge pompa trebuie scoasa fulia, ca sa scoti fulia trebuie scos tamponul motor (suport) deci evident motorul trebuie sprijinit cumva ca in 2 puncte nu sta.
Ai aici poze si altele https://www.clubopel.com/vie...ompa&start=80
Mare scofala nu este inlocuirea pompei, te freaca putin furtunele si cam atat. Sustinere motor se poate face si fara prea multe scule, o ridici putin pe cric si pui sub baie ceva si o lasi usooor sau iei un scandura si cu un sut o proptesti intre compresor AC si pamant.
Antigel se mai pierde pe la furtun EGR-habitaclu sau cele de la radiator, se cauta fisuri sau urme roz sau 'sare'.
Pe aici pierde pompa, marcat cu galben :
Exista doua tipuri de pompe apa dupa capac distributie schimbarea fiind prin 2003-2004 si nu este o chestie sigura de motor XE sau XEP. Pe XE regula a fost Pierburg dar au fost modele echipate SHV desi asta este de obicei la XEP.
La tine este Pierburg, pompa cu capac (il pui de pe cea veche). Capacul este tiripleasca aia de sus unde ai un stut metalic-furtun care pleaca la throttle si sonda temperatura fixat cu 2 suruburi T25 sau T30 ca nu mai retin. La cele 'noi' nu este acest capac totul fiind corp comun cu pompa, stutul este din caca de plastic de se tot rupe si sonda se infileteaza in pompa.
Pompele apa tip vechi tip Pierburg vin cu 2 garnituri (capac-termostat) sau 3 (capac-termostat-capac sonda) functie de producator.
Ai aici poze si altele https://www.clubopel.com/vie...ompa&start=80
Mare scofala nu este inlocuirea pompei, te freaca putin furtunele si cam atat. Sustinere motor se poate face si fara prea multe scule, o ridici putin pe cric si pui sub baie ceva si o lasi usooor sau iei un scandura si cu un sut o proptesti intre compresor AC si pamant.
Antigel se mai pierde pe la furtun EGR-habitaclu sau cele de la radiator, se cauta fisuri sau urme roz sau 'sare'.
Pe aici pierde pompa, marcat cu galben :
Exista doua tipuri de pompe apa dupa capac distributie schimbarea fiind prin 2003-2004 si nu este o chestie sigura de motor XE sau XEP. Pe XE regula a fost Pierburg dar au fost modele echipate SHV desi asta este de obicei la XEP.
La tine este Pierburg, pompa cu capac (il pui de pe cea veche). Capacul este tiripleasca aia de sus unde ai un stut metalic-furtun care pleaca la throttle si sonda temperatura fixat cu 2 suruburi T25 sau T30 ca nu mai retin. La cele 'noi' nu este acest capac totul fiind corp comun cu pompa, stutul este din caca de plastic de se tot rupe si sonda se infileteaza in pompa.
Pompele apa tip vechi tip Pierburg vin cu 2 garnituri (capac-termostat) sau 3 (capac-termostat-capac sonda) functie de producator.
maiamy
- Mesaje scrise: 99
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 2001 1.2
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2010
- Mesaj Privat
goalex
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Tulcea
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2008
- Mesaj Privat
maiamy
- Mesaje scrise: 99
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 2001 1.2
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2010
- Mesaj Privat
goalex
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Tulcea
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2008
- Mesaj Privat
maiamy
- Mesaje scrise: 99
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 2001 1.2
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2010
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Pompa sau rola intinzatoare nu caraie ci huruie. O pompa poate curge si fara huruiala. De asemenea pompa poate curge usor si antigelul se evapora de nu vezi nimic, daca curge tare gasesti urme de antigel.
Trebuie chei tip E adica stelate, E10, 12, 14 -18 si T25 sau T30. De asemenea la motorul de 1,2l este de preferat un cric hidraulic mic sa ridici/cobori ca altfel te chinui la suruburile de la suport motor.
Airtex sunt slabe, la fel si Dolz, mai reusite sunt Hepu ca pret/calitate.
Trebuie chei tip E adica stelate, E10, 12, 14 -18 si T25 sau T30. De asemenea la motorul de 1,2l este de preferat un cric hidraulic mic sa ridici/cobori ca altfel te chinui la suruburile de la suport motor.
Airtex sunt slabe, la fel si Dolz, mai reusite sunt Hepu ca pret/calitate.
maiamy
- Mesaje scrise: 99
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 2001 1.2
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2010
- Mesaj Privat
- Shiva
- ****
- 1,976 mesaje
- din 22 Aug 2009
- Corsa 2002 Z12XE
- Cluj
Shiva
- Mesaje scrise: 1,976
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2009
- Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:[...]Mare scofala nu este inlocuirea pompei, te freaca putin furtunele si cam atat. Sustinere motor se poate face si fara prea multe scule, o ridici putin pe cric si pui sub baie ceva si o lasi usooor sau iei un scandura si cu un sut o proptesti intre compresor AC si pamant.[...]
:scarpinat_in_cap: Daca nu pot vizualiza mental treaba, inseamna ca n-am inteles/studiat suficient.
Din pozele cu motorul Z12XE, fulia de la arborele cotit nu acopera pompa, asa ca ar fi suficient desfacerea fuliei rolei de pe pompa de apa. Singurul motiv pt. care se da cealalta jos ar fi ca sa se blocheze vibrochenul.
Acum ca s-a mai incalzit afara, pot sa verific in tihna problema (sambata oricum s-au uitat vecinii crucis cand am completat cu apa si am verificat uleiul ). Si sa mai sap prin TIS si EPC pana inteleg toti pasii.
maiamy
- Mesaje scrise: 99
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 2001 1.2
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2010
- Mesaj Privat
- Shiva
- ****
- 1,976 mesaje
- din 22 Aug 2009
- Corsa 2002 Z12XE
- Cluj
Shiva
- Mesaje scrise: 1,976
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2009
- Mesaj Privat
maiamy
- Mesaje scrise: 99
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 2001 1.2
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2010
- Mesaj Privat