Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  • Florin_

  • Mesaje scrise: 103
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2000 1.7 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Feb 2006

  • Mesaj Privat
Buna,

Ma intereseaza cam la ce valoare s-ar putea "invarti" costul de curatare a valvei EGR....si cel mai important puteti sa imi recomandati in Cluj un mecanic care se pricepe la ce am eu nevoie?

Multumesc! Smile


P.S. in momentul in care apas acceleratia masina reactioneaza dupa o fractiune de secunda si "zvacneste". Au loc unele zvacnituri si in momentul in care iau brusc piciorul de pe acceleratie!. De asemenea nu trage grozav de bine si motorul nu suna intotdeauna perfect rotund
Skip ads

  • TCM

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Si pe mine ma intereseaza exact aceleasi lucruri: curatare valva EGR + sa fie in Cluj. Daca gasesti pe cineva te rog sa ma anunti si pe mine, daca gasesc eu am sa fac la fel.

ASTRA G Hatchback Y20DTH, 2001
  • sirblue

  • Mesaje scrise: 160
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2006

  • Mesaj Privat
De asemenea dar in Bucuresti...
  • botosu

  • Mesaje scrise: 1,287
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Daca aveti curaj sa desfaceti singuri 2 suruburi, costurile sunt minime Razz indiferent de locatie Razz
Detalii: https://www.clubopel.com/vie...highlight=cum+egr
Skip ads

  • florinike

  • Mesaje scrise: 1,582
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Daca este pneumatica va recomand sa o desfaceti si sa o reparati chiar voi. NU trebuie foarte mari cunostinte despre cum sa desfaceti 2 suruburi si sa lustruiti cu benzina Wink
La cea electronica presupun ca e un pic mai complicat, inca nu am dat de una daia. Dar tot o chestie simpla trebuie sa fie.....curaj sa ai Very Happy
  • alxgudea

  • Mesaje scrise: 479
  • Locatie: Cluj Napoca
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Cred ca ma aflu cam in aceasi situatie. De o vreme (destul de putin timp) se manifesta cam asa cum spunea florin-, dar ca la relanti merge frumos, deci nu e chiar atat de grav. Se poate face ceva cu solutiile alea minune de curatare injectoare ce se baga in benzina?
Daca aflati ceva aici in Cluj, dati un semnal sa vedem ce se poate face!
Multumesc!
  • sirblue

  • Mesaje scrise: 160
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2006

  • Mesaj Privat
La mine se manifesta in felul urmator:
cand ies dintr-o curba si ii dau talpa intrerupe de cateva ori...in rest merge bine la relanti, n-am alte probleme...Doamne-ajuta!
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
@florinike: Asa este, cu admisia e mai greu, pentru ca trebuie date jos conductele de alimentare de la injectoare si nu stiu daca nu se dezamorseaza cumva si pompa de injectie.
Pentru Electronic EGR (cu motor pas cu pas) trebuie desfacute si furtunele de la circuitul de racire al valvei.



Skip ads

  • alxgudea

  • Mesaje scrise: 479
  • Locatie: Cluj Napoca
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Poate ca e putin departat de topic sau poate nu. Vorbeam despre niste simptome care sunt asemanatoare. La mine (vedeti si postul meu anterior cat si cel care deschide topicul) am incercat un mic experiment...eu folosesc de obicei benzina de 95 mol sau omv. acuma am pus de la lukoil super 99 si am constatat ca , pe langa faptul ca masina are sprint mult mai bun (si sper sa nu fie doar o senzatie subiectiva) si faptul ca acea senzatie de smuceala la accelerare brusca nu mai apare decat foarte rar...am mai simtit-o doar de vreo 2 ori in ultimele 2 zile (si umblu destul de mult in oras).
Va intreb pe voi, cei care stiti mai multe despre motoare, e legat acest fapt doar de calitatea benzinei (si ma refer la schimbarea simtita de mine) si are legatura cu o posibila imbacsire a valvei EGR sau de ceva problemuta la injectie?
Scuze poate ca nu am fost prea clar sau poate ca am intrebat aiurea...dar cred ca mai sunt multi ca mine.... Shocked
Merci si salutari tuturor!
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
@alxgudea: Poate ca e off topic dar trebuie sa o spun, atentie la benzina de la Luk, este foarte sulfuroasa, am un prieten care dupa un plin consumat, s-a dus la curatat injectoare! Numai Petromidia (stiu eu), are instalatii de scos sulful din produsele rezultate in urma rafinarii petrolului sulfuros din Rusia.
  • G.i.M.

  • Mesaje scrise: 377
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2006 1.2XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Idivora, valva EGR de la Astra mea este exact ca si la tine. Am cautat peste tot sa aflu cum se curata! Nu cred ca e asa usor ca la cele pneumatice. Daca ai desfacut-o vreodata si ai reusit s-o cureti, te rog, detaliaza putin poate reusesc sa fac si eu vreo "branza". Mi-as baga nasul de unul singur, da' mi-e cam teama.
  • silman

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2006

  • Mesaj Privat
G.i.M., am curatat eu valva EGR ca a ta. In principiu nu e deosebire mare fata de cea pneumatica. Cauta mesaje de la dancicureanu care a detaliat foarte bine operatiunea de curatare pentru una pneumatica.

Mie mi s-a aprins cheita cu masina (masina nu mai tragea, o panta pe care o urcam cu a 3-a abia am urcat-o cu a 1-a) si m-am dus la service. Era blocata supapa, culisa foarte greu cred ca era ramasa deschis (se bloca cand se incalzea motorul). Au curatat-o cu spray fara sa o demonteze, s-a deblocat dar nu s-a rezolvat erorarea. Au dat comenzi de pe calculator ca sa o testeze si nu a reactionat. Mi-au zis ca s-a fortat din cauza supapei (care era blocata) si s-a ars. Chiar asa? E un electromagnet, nu e motor. Acasa, am pornit motorul fara capacul de la mecanism si am vazu ca facea ceva miscari. Deci arsa nu e. Asa ca ajuns acasa am demontat-o sa o curat bine ca poate poate...

Sa-ti spun in linii mari cum am procedat eu :
1- am scos si am obturat (pe rand si ajutat de cineva ca sa nu pierd apa) cele 2 furtunele de la instalatia de racire care sunt conectate la EGR
2- am desfacut cele 2 suruburi cu cheie torx
3- cu miscari usoare de rasucire am tras usor EGR-ul din locasul din galeria de admisie - atentie la cablul de alimentare
4- am scos mufa de alimentare (m-am ajutat de o surubelnita subtire ca sa scot piedica)
5- si asa ramai in mana cu ansamblul de valva EGR care e compusa dintr-un electromagnet care actioneaza printr-o parghie semicirculara o supa
Am scos capacul de plastic de la mecanismul cu parghie si am curatat toata funinginea.
Ce am constatat dupa curatare:
- in pozitie inchisa (pozitia normala), supapa nu sta trasa complet asa ca nu inchide perfect
- supapa are joc (transversal) in ghidaj - poate din cauza era plin de funingine si in compartimentul parghiei
- dupa montare pe motor si pornire se aude un suierat subtire (un fasait), banuiesc ca pe la ghidajul supapei.

Concluzie: martorul tot se aprinde, masina nu trage si are detonatii daca apas tare pe acceleratie. Asa ca acum caut la second-uri valva EGR ca una noua ma rupe (16 mil) si dupa cum am citit pe aici poate sa nu rezolve Sad
Si am mai patit ceva. Am scos capacul de plastic de la mecanism sa vad cum actioneaza cu motorul pornit si de cateva ori s-a rotit parghia in sens invers si a iesit din locasul in care angrena supapa. (o fi normal asta? capacul pus nu i-ar fi permis) Am readus-o manual pe pozitie si am pus capacul la loc.
Skip ads

  • jE

  • Mesaje scrise: 8,458
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Florin_, ti-am dat pe PM numele si telefonul tipului cu tester-ul. vezi ca mie el mi-a curatat valva (am mers la tester, si mi-a gasit valva blocata. si, cu un drum, a curatat-o). daca altfel nu se poate, apeleaza la el...
  • G.i.M.

  • Mesaje scrise: 377
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2006 1.2XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Multumesc Silman! Cele doua suruburi torx le gasesc sub capacul de aluminiu cu care e acoperita valva, banuiesc. Momentan nu am nici o problema cu valva EGR, dar as vrea s-o curat preventiv. Din cate am citit pe forum e bine sa faci asta din timp in timp inainte sa apara problema.
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
@silman: Vorbim de lucruri diferite. Eu vorbesc de valva EGR cu motor pas cu pas (exista si cu motor de curent continuu), iar tu vorbesti de valva EGR electromagnetica.
@G.i.M.: Nu am desfacut-o niciodata. Eu am principiul ca daca o piesa nu face probleme, nu umblu la ea. Din experienta am invatat ca dusmanul binelui este mai binele.
  • G.i.M.

  • Mesaje scrise: 377
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2006 1.2XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Idivora, eu am acelasi principiu ca si tine, mai ales in ceea ce priveste un dispozitiv complicat (acolo unde lucrez eu multe echipamente au fost stricate pentru ca mergeau prea bine: "ia sa vedem de ce merge!?" spuneau unii si dupa verificari nu mai mergea ca inainte). Fiind suficient de nepriceput intr-ale Opelului (vin de pe Dacie) am sa te mai intreb ce inseamna motor "pas cu pas".
  • silman

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2006

  • Mesaj Privat
@Idivora, ai dreptate, mai degraba ca e motor pas cu pas si nu electromagnet. Eu am facut descrierea pentru valva EGR din prima poza postata de tine, iar despre partea electrica doar am banuit ce ar fi.
@G.I.M, daca ai valva ca cea din prima poza, gasesti suruburile torx chiar langa racordurile de apa. Se vad bine in poza, mai ales cel din stanga. Cel din dreapta e obturat putin de furtunul de apa. Demontare e foarte usoara (atat ca se pierde putina apa dar daca te misti repede si obturezi furtunurile, e neglijabila). Daca dai capacul de plastic care e prins pe motoras (cu motorul oprit), poti sa incerci culisarea supapei. Daca merge foarte usor poate ca nu e nevoie sa o cureti.

Dar atentie si la uzura mecanica a supapei. La mine, asa cum am spus, am gasit ca supapa nu inchide bine si din cauza aste e nefunctionala. (Ma intreb cati km o avea pe real de a ajuns la asa uzura).
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Precizari: Prima poza este facuta pe masina mea. A doua poza am pus-o pentru a se vedea partea de actionare (motor pas cu pas) identica cu cea din prima poza, dar pe o montura cu valva EGR de la alt tip de auto. La acest tip de admisie, exista un capac suplimentar (vezi prima poza) denumit Inlet Manifold, care nu apare in TIS la motorul de 2.0l, dar apare la cel de 2.2l (Y22DTR). Nu sunt sigur (si momentan nu sunt nici curios), dar cred ca daca se demonteaza Inlet Manifold, se poate vedea efectiv supapa EGR (partea mecanica, adica valva si scaunul pe care inchide).
@G.i.M.: Te-am contactat pe YMess, dar vad ca nu ai mai intrat. Ai mesaj acolo.
  • silman

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Revin cu rezolvarea problemei de la mine.
Am gasit la un parc de dezmembrari o valva EGR fara partea electronica (capacul in care intra firele). Partea mecanica (supapa si parghia de actionare) erau bune. Supapa inchidea perfect si nu avea joc de loc. Am pus partea electronica de la mine, am montat ... et voila... s-a stins cheita de la bord.

Concluzia: la curatare sa se verifice si uzura supapei (cel putin la modelul din prima poza - Y20DTH). Daca nu inchide perfect si/sau are jocuri mari trebuie neaparat schimbata.

Multumesc tuturor celor care au postat informatii utile despre valva EGR.

P.S. Daca se scoate capacul de la Inlet Manifold (galeria de admisie) se poate vedea supapa asa cum scrie @ldivora si se poate inspecta (murdarie + joc) fara demontare.
  • claudiu1178

  • Mesaje scrise: 268
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Ma intereseaza cam la ce valoare s-ar putea "invarti" costul de curatare a valvei EGR....si cel mai important puteti sa imi recomandati in BUCURESTI un mecanic care se pricepe la ce am eu nevoie?
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR