- schwartzkoss
- **
- 123 mesaje
- din 10 Dec 2009
- Bucuresti
schwartzkoss
- Mesaje scrise: 123
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2009
- Mesaj Privat
intrebare: a pus cineva intr-un motor opel,benzina ulei mobil,castrol,motul etc. 10W60?
si daca da spuneti-mi si impresii va rog.
eu am folosit castrol 10W60 Formula RS la celelalte doua masini care le am,respectiv: mercedes W124 300CE si BMW E46 328ci si pot sa spun ca nu se compara cu nici un alt ulei.nu are concurenta pe acest segment(varf).
si cel mai important aspect:nu il "mananca".de exemplu:mercedes-ul cand avea ulei castrol magnatec 10W40 consuma 1 litru la 1500km.acum dupa 4500km cu 10W60 am completat 250 ml (190.000km).
si daca da spuneti-mi si impresii va rog.
eu am folosit castrol 10W60 Formula RS la celelalte doua masini care le am,respectiv: mercedes W124 300CE si BMW E46 328ci si pot sa spun ca nu se compara cu nici un alt ulei.nu are concurenta pe acest segment(varf).
si cel mai important aspect:nu il "mananca".de exemplu:mercedes-ul cand avea ulei castrol magnatec 10W40 consuma 1 litru la 1500km.acum dupa 4500km cu 10W60 am completat 250 ml (190.000km).
bluetux- Suspendat
- 1,386 mesaje
- din 16 Aug 2008
- Alta tara
bluetux- Mesaje scrise: 1,386
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2008
- Mesaj Privat
- shrincu
- **
- 119 mesaje
- din 03 Jul 2008
- Astra 2002 Z16SE
- Bucuresti
shrincu
- Mesaje scrise: 119
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jul 2008
- Mesaj Privat
Eu cred ca 10W-60 (orice marca) e mult prea gros pentru regim de strada, intre 0 si 150 grade (fie si autostrada).
Mai cred si ca uzura/tolerantele motorului reprezinta factorul principal care determina consum de ulei. Cresterea excesiva a viscozitatii nu va ajuta motorul, dar ii va accelera uzura.
@bluetux: e ceva gresit grav in povestea ta. Alea sunt depuneri de ulei schimbat la 50000km. Chiar nu cred ca un ulei de motor iti lasa depunerile alea dupa 7500 km. Probabil omu a bagat 10W60 si s-a gandit ca merge cu el pana la pensie, iar 10W-60 e mult mai viscos decat impunde producatorul motorului. Vazand apoi dezastrul din motor a dat vina pe ulei.....o fi roman sau american ?
Mai cred si ca uzura/tolerantele motorului reprezinta factorul principal care determina consum de ulei. Cresterea excesiva a viscozitatii nu va ajuta motorul, dar ii va accelera uzura.
@bluetux: e ceva gresit grav in povestea ta. Alea sunt depuneri de ulei schimbat la 50000km. Chiar nu cred ca un ulei de motor iti lasa depunerile alea dupa 7500 km. Probabil omu a bagat 10W60 si s-a gandit ca merge cu el pana la pensie, iar 10W-60 e mult mai viscos decat impunde producatorul motorului. Vazand apoi dezastrul din motor a dat vina pe ulei.....o fi roman sau american ?
bluetux- Suspendat
- 1,386 mesaje
- din 16 Aug 2008
- Alta tara
bluetux- Mesaje scrise: 1,386
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2008
- Mesaj Privat
daca vorbesti de proprietar - e polonez, pozele au fost prezentate pe http://www.bobistheoilguy.com, forum profesionist american de uleiuri; exact pe la 5000 mile a schimbat de doua ori, masina n-apucase sa faca 15 000 mile, asa ca las-o mai usor cu "ceva gresit grav" si nu e poveste, din pacate, deloc. e caz tipic de ulei contrafacut vandut in UE.
- shrincu
- **
- 119 mesaje
- din 03 Jul 2008
- Astra 2002 Z16SE
- Bucuresti
shrincu
- Mesaje scrise: 119
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jul 2008
- Mesaj Privat
Ok, eu iti ziceam doar sa nu mai crezi baliverne din astea. Nu era o chestie personala. Tu oricum poti sa crezi ce vrei.......
Poate e cineva pe aici care a schimbat si vazut mai mult ulei decat noi si poate da o parere pertinenta cu privire la depunerile dintr-un motor nou cu schimburi de ulei sintetic la 7500.
Poate e cineva pe aici care a schimbat si vazut mai mult ulei decat noi si poate da o parere pertinenta cu privire la depunerile dintr-un motor nou cu schimburi de ulei sintetic la 7500.
bluetux- Suspendat
- 1,386 mesaje
- din 16 Aug 2008
- Alta tara
bluetux- Mesaje scrise: 1,386
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2008
- Mesaj Privat
- schwartzkoss
- **
- 123 mesaje
- din 10 Dec 2009
- Bucuresti
schwartzkoss
- Mesaje scrise: 123
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2009
- Mesaj Privat
baieti,calm.
in definitiv uleiul il punem in motoare nu-l bem.
nu spun ca experientele altora nu sunt benefice pt. noi insa nici una nu cred ca e 100% adevarata.ma refer la lumea virtuala.
se mai omite cate ceva,destul de important cateodata.
eu am folosit 10W60 si voi pune si in opel sapt viitore pt. ca in general,mai tot ce am invatat in viata am invata pe pielea mea si pe banii mei.teoria si practica sunt doua lucruri total diferite,credeti-ma.va voi tine la curent.promit ca fac un topic special cu uleiul 10W60 testat pe motorul meu(Z22SE).
referitor la poze: castrol 10W60 Formula RS e un ulei recomandat motoarelor M BMW. eu am descoperit ca merge si pe motoarele mari in general(peste 2000cmc).este un ulei de "forja".eu l-am testat la greu si face fata iar ce pot sa va spun este ca nimeni nu pune acest ulei in motor sa mearga cu 50km/h prin oras.ganditi-va numai la un singur aspect:de ce a pus polonezul acest tip de ulei?sa o plimbe pe masa-mare?eu zic ca i-a dat de la julit.....
in definitiv uleiul il punem in motoare nu-l bem.
nu spun ca experientele altora nu sunt benefice pt. noi insa nici una nu cred ca e 100% adevarata.ma refer la lumea virtuala.
se mai omite cate ceva,destul de important cateodata.
eu am folosit 10W60 si voi pune si in opel sapt viitore pt. ca in general,mai tot ce am invatat in viata am invata pe pielea mea si pe banii mei.teoria si practica sunt doua lucruri total diferite,credeti-ma.va voi tine la curent.promit ca fac un topic special cu uleiul 10W60 testat pe motorul meu(Z22SE).
referitor la poze: castrol 10W60 Formula RS e un ulei recomandat motoarelor M BMW. eu am descoperit ca merge si pe motoarele mari in general(peste 2000cmc).este un ulei de "forja".eu l-am testat la greu si face fata iar ce pot sa va spun este ca nimeni nu pune acest ulei in motor sa mearga cu 50km/h prin oras.ganditi-va numai la un singur aspect:de ce a pus polonezul acest tip de ulei?sa o plimbe pe masa-mare?eu zic ca i-a dat de la julit.....
- ioanv21
- **
- 130 mesaje
- din 18 Oct 2010
- Vectra 1901 X17DT
- Hunedoara
ioanv21
- Mesaje scrise: 130
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Vectra 1901 X17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Oct 2010
- Mesaj Privat
salutare colegi.am vectra b 1.7 TD.deci este diesel si cand am fost sa caut un ulei cunosc pe un baiat la magazin de piese el mi-a zis sa bag Castrol Magnatec 10W40 dar era pentru benzinare.i-am spus si a zis ca nu are nimic pentru ca temperatura de functionare la benzina este mai mare ca la motorina si am bagat cum o zis el.am facut gresit?
bluetux- Suspendat
- 1,386 mesaje
- din 16 Aug 2008
- Alta tara
bluetux- Mesaje scrise: 1,386
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2008
- Mesaj Privat
- ioanv21
- **
- 130 mesaje
- din 18 Oct 2010
- Vectra 1901 X17DT
- Hunedoara
ioanv21
- Mesaje scrise: 130
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Vectra 1901 X17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Oct 2010
- Mesaj Privat
bluetux- Suspendat
- 1,386 mesaje
- din 16 Aug 2008
- Alta tara
bluetux- Mesaje scrise: 1,386
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2008
- Mesaj Privat
Dic
- Mesaje scrise: 74
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Feb 2010
- Mesaj Privat
Am un Opel Astra G 1.7 CDTI cu 169K km la bord si ultimul schimb de ulei l-am facut acum 10.000km cand am utilizat Aral HighTronic 5W40. Pana la 159K km vechiul proprietar a facut reviziile la reprezentanta si a folosit ulei GM 5W30 la fiecare 15K km.
Intrebare scurta: merita sa schimb uleiul in service la reprezentanta cu GM 5W30 (la pretul de 169ron filtru, manopera, ulei)? Sau sa cumpar iarasi Aral 5W40 si sa ma murdaresc pe maini?
Masina oricum va ajunge in service pentru o inlocuire de bara spate pe RCA-ul vinovatului si sunt nehotarat pentru ca pretul la schimbul de ulei este cam la fel chiar daca il cumpar eu. Parca nu am incredere in uleiul GM desi masina a avut aproape 160K km cu el, dar parca nici sa ma murdaresc pe maini nu as vrea.
Intrebare scurta: merita sa schimb uleiul in service la reprezentanta cu GM 5W30 (la pretul de 169ron filtru, manopera, ulei)? Sau sa cumpar iarasi Aral 5W40 si sa ma murdaresc pe maini?
Masina oricum va ajunge in service pentru o inlocuire de bara spate pe RCA-ul vinovatului si sunt nehotarat pentru ca pretul la schimbul de ulei este cam la fel chiar daca il cumpar eu. Parca nu am incredere in uleiul GM desi masina a avut aproape 160K km cu el, dar parca nici sa ma murdaresc pe maini nu as vrea.
- ahappyuser
- *******
- 6,684 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,684
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
bluetux a scris:pana iti raspunde vreun utilizator de 10w60, uite cum arata un motor de Nissan 2.0 SR20DE dupa 2 schimburi de Castrol RS 10w-60 cam la 5000 mile (11 000 mile total) , pare ca proprietatea de detergent nu exista aici.
Nu ne-ai spus si daca uleiul a fost schimbat la service autorizat sau l-a bagat omu' pur si simplu ca sa vada daca-i consuma motorul mai putin ulei de la schimb la schimb (dupa vascozitatea la cald, avea o logica sa fie asa, dar... ghinion !). Si uite-asa inca un motor terminat se adauga la cele doua motoare despre care am postat mai inainte pe acest thread si care s-au terminat dupa ce s-a bagat ulei cu aceasta specificatie. Probabil se poate folosi o vreme pentru motoare cu uzuri mari, care sunt aproape de limita de viata si poate ca trebuie schimbat mai des.
Anyway, uleiurile 10w60 sunt pentru un climat cu temperaturi exterioare ceva mai mari decat tara noastra, personal nu as baga pana nu ar proba altcineva inaintea mea aceasta specificatie pe exact acelasi tip de motor cu al meu, pentru cel putin 2 schimburi de ulei .
Ultima modificare facuta de ahappyuser la Mar 22 Feb, 2011 2:06 am
- ahappyuser
- *******
- 6,684 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,684
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
schwartzkoss a scris:promit ca fac un topic special cu uleiul 10W60 testat pe motorul meu(Z22SE).
Cred ca ar fi o idee buna un topic separat privind acest tip particular de ulei Castrol 10w60 si (sincer) sper ca o sa fie un topic cu efecte pozitive privind utilizarea acestui tip de ulei la motorul tau.
Pentru inceput, eu iti urez 'Succes'!
john23
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Vrancea
- Masina: Vectra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mar 2010
- Mesaj Privat
In acest moment eu folosesc ulei GM Dexos2 5w30 (al treilea schimb ptr. Vectra Z19DTH+DPF) si sunt multumit.
Inainte de Vectra am avut un Punto 1.3 Multijet fabricatie 2003 (motor care a ajuns dupa ceva timp si pe Corsa si Astra) si am folosit in garantie si ulei Selenia 10w40 (slab dupa parerea mea) si totusi cand am vandut-o (aprox.130000km) motorul mergea excelent si nu consuma deloc ulei.
Avand in vedere asemanarea tehnica dintre cele doua motoare 1.3 si 1.9 (ambele de origine Fiat) eu cred ca orice ulei sintetic (cu specificatia C3 ptr. DPF) satisface cerintele acestor motoare.
Inainte de Vectra am avut un Punto 1.3 Multijet fabricatie 2003 (motor care a ajuns dupa ceva timp si pe Corsa si Astra) si am folosit in garantie si ulei Selenia 10w40 (slab dupa parerea mea) si totusi cand am vandut-o (aprox.130000km) motorul mergea excelent si nu consuma deloc ulei.
Avand in vedere asemanarea tehnica dintre cele doua motoare 1.3 si 1.9 (ambele de origine Fiat) eu cred ca orice ulei sintetic (cu specificatia C3 ptr. DPF) satisface cerintele acestor motoare.
attila_cj
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 1992 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jan 2011
- Mesaj Privat
- Nirolf1986
- ***
- 940 mesaje
- din 13 Sep 2010
- Astra 2001 Z16XE
- Arad
Nirolf1986
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2010
- Mesaj Privat
Valvoline, ce se gasesc pe la noi prin magazine... sunt "bune"? adica sa nu fie contrafacute sau cine mai stie ce
Din cate stiu, Castrol recicleaza, Aral recicleaza... dar astia fiind americani, nu prea cred ca-i intereseaza reciclarea. Totusi, Valvoline asta European unde e facut?
L.E. Din ce scrie pe net, Prista Oil ar fi distribuitorul oficial in Europa Centrala si de Est, si asta au rafinarii in Bulgaria si Turcia
Din cate stiu, Castrol recicleaza, Aral recicleaza... dar astia fiind americani, nu prea cred ca-i intereseaza reciclarea. Totusi, Valvoline asta European unde e facut?
L.E. Din ce scrie pe net, Prista Oil ar fi distribuitorul oficial in Europa Centrala si de Est, si asta au rafinarii in Bulgaria si Turcia
CRISTIetz- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Feb 2011
- Mesaj Privat
bluetux a scris:GM este producatorul
oricum, nu puneti aditivi care contin alcool in motorina... ar mai fi de zis dar nu e locul aici.
Din manual:
"Utilizarea de aditivi pentru uleiul de motor poate duce la avarierea motorului si invalida garantia."
."
oricum, nu puneti aditivi care contin alcool in motorina... ar mai fi de zis dar nu e locul aici.
Din manual:
"Utilizarea de aditivi pentru uleiul de motor poate duce la avarierea motorului si invalida garantia."
."
Si eu daca am pus dura lube advanced engine tratament, are ceva...?
diferentele s au simtit in: scaderea consumului de ulei si de benzina, motorul se auzea mai bine, tragea mai bine
- Decebalus
- **
- 407 mesaje
- din 11 Nov 2008
- Astra 2007 Z17DTL
- Bucuresti
Decebalus
- Mesaje scrise: 407
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2008
- Mesaj Privat
Din cate imi aduc aminte pe bidonul de valvoline synpower 5w-40 scria made in holand.
Cand ajung la ulei verific.
Eu am in motor de 8k km valvoline synpowe 5w-40 si pot sa zic ca zgomotul dimineata este in regula, cu gm zgomotul era ceva mai zgomotos..
Pana acum nu a mancat si masina a vazut frecvent turatii de peste 4000 rpm si de cateva ori 4800....
Posibil sa raman pe acest ulei mai ales ca din 2010 are si ok de la gm pentru motoarele otto diesel.
Cand ajung la ulei verific.
Eu am in motor de 8k km valvoline synpowe 5w-40 si pot sa zic ca zgomotul dimineata este in regula, cu gm zgomotul era ceva mai zgomotos..
Pana acum nu a mancat si masina a vazut frecvent turatii de peste 4000 rpm si de cateva ori 4800....
Posibil sa raman pe acest ulei mai ales ca din 2010 are si ok de la gm pentru motoarele otto diesel.
bluetux- Suspendat
- 1,386 mesaje
- din 16 Aug 2008
- Alta tara
bluetux- Mesaje scrise: 1,386
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2008
- Mesaj Privat
@CRISTIetz
spune ca "poate duce la avarierea motorului", nu e obligatoriu sa se intample asta
@Nirolf1986
un ulei nereciclat, din "crude oil" ramane Q8.
dar si uleiurile reciclate au aprobare GM, in Germania sunt cel putin 3 rafinarii care produc numai ulei din amestecuri reciclate, PENNASOL e una din marcile de ulei, are si 0w40
spune ca "poate duce la avarierea motorului", nu e obligatoriu sa se intample asta
@Nirolf1986
un ulei nereciclat, din "crude oil" ramane Q8.
dar si uleiurile reciclate au aprobare GM, in Germania sunt cel putin 3 rafinarii care produc numai ulei din amestecuri reciclate, PENNASOL e una din marcile de ulei, are si 0w40