- huzumfanut
- **
- 65 mesaje
- din 12 Nov 2008
- Astra 2003 y17dt
- Constanta
huzumfanut
- Mesaje scrise: 65
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Nov 2008
- Mesaj Privat
- cornel_02
- OP
- 283 mesaje
- din 13 Feb 2007
- Astra 2002 y17dt
- Galati
cornel_02
- Mesaje scrise: 283
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2007
- Mesaj Privat
- sauciuc
- **
- 129 mesaje
- din 14 Dec 2010
- Astra 2001 z14xe
- Alta tara
sauciuc
- Mesaje scrise: 129
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2001 z14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Dec 2010
- Mesaj Privat
- pascaru_val
- ****
- 1,430 mesaje
- din 07 Jun 2005
- Astra 2006 Z17DTL
- Bucuresti
pascaru_val
- Mesaje scrise: 1,430
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2005
- Mesaj Privat
- cornel_02
- OP
- 283 mesaje
- din 13 Feb 2007
- Astra 2002 y17dt
- Galati
cornel_02
- Mesaje scrise: 283
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2007
- Mesaj Privat
tavelcatalin- Suspendat
- 9 mesaje
- din 07 Feb 2011
- Olt
tavelcatalin- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Olt
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Feb 2011
- Mesaj Privat
- cornel_02
- OP
- 283 mesaje
- din 13 Feb 2007
- Astra 2002 y17dt
- Galati
cornel_02
- Mesaje scrise: 283
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2007
- Mesaj Privat
iuliene
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Nov 2009
- Mesaj Privat
cornel_02 a scris:Piesele au fost procurate dupa cum urmeaza:
- tot ce se gaseste in compartimentul motor cu exceptia radiatorului de la un centru de dezmembrari din turnu severin. Aceste piese provin de la un vauxhall - volan pe dreapta avantaj pret mai mic,
- radiatorul am preferat sa-l achizitionez nou fiindca e primul care pica in timp asa ca l-am luat din galati
- componentele din interiorul masinii de la un centru de dezmembrari din pitesti. Aeroterma trebuie obligatoriu sa fie de pe o masina cu volan pe stanga.
Piesele pot fi procurate de la orice centru de dezmembrari cu conditia sa stii ce vrei si sa fii acolo personal. Cei mai multi proprietari de centre de dezmembrari nu se pricep atat de bine cum ati crede la asa ceva. Eu am dus tratative cu f. multe centre de prin toata tara.
Trebuie pus in calcul ca am mers eu pana la Severin si Pitesti fiindca am vrut sa iau parte la demontatul pieselor. Doar astfel poti fi sigur ca ai toate suruburile, saibele, mufele, suportii etc., si sunt multeeee. Daca comanzi prin curier un compresor de ex. o sa-ti vina fara suport, fara suruburi, fara mufa...
Ca suma totala investita in climatronic luand in calcul doar piesele si incarcatul cu freon s-au adunat aprox 1600 ron. Ca o comparatie incercati sa aflati cat costa doar compresorul. Astea sunt preturile cele mai bune dupa o cautare de 1 an. Pot varia in functie de vanzator, conjunctura, noroc...
Cum vi se pare pretul ?
Nu stiu cum sa evaluez munca mea, ptr. ca daca nu era pasiunea si ambitia nu o faceam.
Pe cei care considera ca era mai avantajos sa o vand si sa iau alta cu climatronic ii rog sa se abtina de la comentarii
- tot ce se gaseste in compartimentul motor cu exceptia radiatorului de la un centru de dezmembrari din turnu severin. Aceste piese provin de la un vauxhall - volan pe dreapta avantaj pret mai mic,
- radiatorul am preferat sa-l achizitionez nou fiindca e primul care pica in timp asa ca l-am luat din galati
- componentele din interiorul masinii de la un centru de dezmembrari din pitesti. Aeroterma trebuie obligatoriu sa fie de pe o masina cu volan pe stanga.
Piesele pot fi procurate de la orice centru de dezmembrari cu conditia sa stii ce vrei si sa fii acolo personal. Cei mai multi proprietari de centre de dezmembrari nu se pricep atat de bine cum ati crede la asa ceva. Eu am dus tratative cu f. multe centre de prin toata tara.
Trebuie pus in calcul ca am mers eu pana la Severin si Pitesti fiindca am vrut sa iau parte la demontatul pieselor. Doar astfel poti fi sigur ca ai toate suruburile, saibele, mufele, suportii etc., si sunt multeeee. Daca comanzi prin curier un compresor de ex. o sa-ti vina fara suport, fara suruburi, fara mufa...
Ca suma totala investita in climatronic luand in calcul doar piesele si incarcatul cu freon s-au adunat aprox 1600 ron. Ca o comparatie incercati sa aflati cat costa doar compresorul. Astea sunt preturile cele mai bune dupa o cautare de 1 an. Pot varia in functie de vanzator, conjunctura, noroc...
Cum vi se pare pretul ?
Nu stiu cum sa evaluez munca mea, ptr. ca daca nu era pasiunea si ambitia nu o faceam.
Pe cei care considera ca era mai avantajos sa o vand si sa iau alta cu climatronic ii rog sa se abtina de la comentarii
Salut!
Ai crescut valoarea masinii ceea ce conteaza foarte mult! Sigur nu era mai avantajos sa o dai pe a ta si sa-ti iei una cu clima. Te costa mai mult si nu mai era masina ta!
Si eu ma gandeam sa o dau pe a mea(astra G classic) si sa-mi iau una identica dar cu optiuni mai multe, dar are doar 50000 km si e neagra ceea ce e mai greu de gasit, asa ca mai bine incep si eu cu imbunatatirile
Bafta in continuare!
onutzel
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Braila
- Masina: Astra 2001 z14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2011
- Mesaj Privat
- cornel_02
- OP
- 283 mesaje
- din 13 Feb 2007
- Astra 2002 y17dt
- Galati
cornel_02
- Mesaje scrise: 283
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2007
- Mesaj Privat
Multumesc.
Pai ce piese sa-ti trebuiasca... macarale electrice cu tot cu instalatiile electrice ale usilor, butoanele de comanda si doua sigurante.
onutzel a scris:Felicitari pt climatronic ... m`ar interesa si pe mine ce piese ti`au trebuit pt a pune geamuri electrice pe fatza .. eu am un astra g din 2001 in 3 usi ... mrs mult !
Pai ce piese sa-ti trebuiasca... macarale electrice cu tot cu instalatiile electrice ale usilor, butoanele de comanda si doua sigurante.
- BV19MAX
- ****
- 2,562 mesaje
- din 01 Aug 2007
- Astra Y17DT
- Brasov
BV19MAX
- Mesaje scrise: 2,562
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2007
- Mesaj Privat
- cornel_02
- OP
- 283 mesaje
- din 13 Feb 2007
- Astra 2002 y17dt
- Galati
cornel_02
- Mesaje scrise: 283
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2007
- Mesaj Privat
- BV19MAX
- ****
- 2,562 mesaje
- din 01 Aug 2007
- Astra Y17DT
- Brasov
BV19MAX
- Mesaje scrise: 2,562
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2007
- Mesaj Privat
- cornel_02
- OP
- 283 mesaje
- din 13 Feb 2007
- Astra 2002 y17dt
- Galati
cornel_02
- Mesaje scrise: 283
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2007
- Mesaj Privat
- Kay
- ****
- 1,211 mesaje
- din 28 Jan 2008
- Astra 2003 Z16XE
- Dolj
Kay
- Mesaje scrise: 1,211
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2003 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jan 2008
- Mesaj Privat
cornel_02 a scris:O sa radeti dar eu nu le-am schimbat. Am gasit niste dopuri cu care am acoperit gaurile manivelelor si gata. Daca as gasi niste fete la care sa-mi placa culoarea le-as schimba poate.
salut
imi poti spune si mie te rog ce dopuri ai folosit? urmeaza sa-mi montez si eu macaralele si automat o sa raman cu gauri in fetele de usi.
Sincer as ramane la varianta cu dopuri in caz ca s-ar defecta macaraua sa o pot monta inapoi pe cea manuala sa nu stau cu lemnul cum am vazut ca se practica.
sclipi
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2011
- Mesaj Privat
- cornel_02
- OP
- 283 mesaje
- din 13 Feb 2007
- Astra 2002 y17dt
- Galati
cornel_02
- Mesaje scrise: 283
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2007
- Mesaj Privat
- ferysson
- **
- 234 mesaje
- din 15 Oct 2011
- Astra 2001 Z16SE
- Cluj
ferysson
- Mesaje scrise: 234
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Oct 2011
- Mesaj Privat
- CRISTINEL1973
- *
- 4 mesaje
- din 10 Apr 2011
- Astra 2003 Z16SE
- Vrancea
CRISTINEL1973
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2011
- Mesaj Privat
cornel_02 a scris:Salutare tuturor,
Cum nici un service nu se incumeta la o asemenea lucrare mi-am luat inima in dinti.
Dupa mai bine de un an de documentare si cautari am reusit sa montez climatronicul. Initial pornisem de la ideea de a monta doar AC. Pe masura ca avansam cu cercetarile si cautarile de piese am realizat ca diferentele de investitie si de manopera nu sunt f. mari. Spre deosebire de cei care transforma AC-il in climatronic eu am mai avut o groaza de piese de achizitionat si o tona de manopera in plus de executat.
Iata o lista sumara cu toate piesele necesare in compartimentul motor :
- compresor cu tot cu suportul si suruburile de prindere plus mufa de alimentare a bobinei sale
- curea de accesorii si rola de ghidare accesorii
- radiator (cel din botul masinii)
- ventilator cu tot cu mufa
- senzor presiune freon
Atunci, te rog, imi poti spune si mie de ce imi baga aer cald doar pe jumatate din bord, mai exact pe partea dreapta? (jumatate din grila parbriz, aeroatare fata si picioare)
- conducte freon ce se afla in compartimentul motor cu toate clemele si suruburile de fixare
- ECM (unii ii zic calculator de clima), cu tot cu mufele de iesire din acesta si cu suportul de fixare
- o siguranta de 80A si doua de 40A care alimenteaza ventilatoarele
In interiorul masinii am montat urmatoarele piese:
- ansamblul aeroterma (grup de caldura sau tulumba, cum ii mai zic unii) care contine radiatorul de incalzire cu antigel, radiatorul de racire cu freon, motorul de ventilatie, servomotorasele de dirijare a aerului de amestec cald/rece si de recirculare
- senzorul de intensitate a razelor solare
- butoanele de comanda climatronic
- consola in care se introduce comanda care spre marea mea bucurie a venit cu o frumusete de GID montata pe ea. Motiv de munca si investitie suplimentare caci am luat apoi si NCDR1100 care sa comande GID-ul.
Cam astea ar fi piesele. Din nefericire pentru mine nu am avut de unde sa procur o instalatie electrica pentru exterior si una pentru interior corespunzatoare dotarilor pe care le vroiam. Am fost nevoit ca la fiecare piesa ce se conecta la instalatia electrica sa tai mufa de pe masina donoare si apoi sa recostitui cu ajutorul TIS-ului si cu un km de cablu schema originala. Am folosit cablu cu sectiunea indicata in TIS, presa de papucit/sertizat, cositorit dupa caz, termocontractibil etc. Munca titanica...
Am sa scurtez descrierea operatiunilor ca sa nu va plictisesc. Ca idee cred ca intreaga manopera a durat puse cap la cap vreo 40 ore. La operatiile mai dificile m-a ajutat un bun amic caruia ii multumesc si pe aceasta cale.
Operatiunea a inceput prin montarea compresorului, radiatorului, ventilatorului, conducte, ECM, senzor presiune si cablarea acestora. A fost necesara reprogramarea ECU ca sa comunice cu ECM.
A urmat apoi demontarea bordului si extragerea vechiului ansamblu aeroterma. Deoarece masina nu a avun AC am fost nevoit sa practic o gaura in tabla caroseriei prin care sa iasa conductele de freon si furtunul de condens. Usor de zis greu de facut in pozitia aceea. Am montat aeroterma noua, consola, panoul de comanda si senzorul de pe grila si apoi a urmat o alta repriza de cablat. Acelasi lucru s-a intamplat si cu NCDR1100 si cu GID-ul.
Totul s-a montat la loc cu grija si atentie. Nu mi-a ramas nici o saiba sau piulita. Bordul e f. bine fixat si nu scartaie nimic. E chiar mai "silentios" ca inainte de transplant.
Incarcarea cu freon si ulei a instalatiei m-a condus la momentul in care prima adiere de aer rece si-a facut simtita prezenta. Supersenzatie dupa atata munca...
A fost necesara activarea GID-ului cu tech2 cu care m-a ajutat colegul maiandrei.
Daca are cineva intrebari despre ce si cum functioneaza va raspund cu placere, fiecare fir, conducta, surub etc a fost montata numai dupa ce am inteles care ii este rostul. Probabil v-ati dat seama ca sunt pasionat de domeniu...
Am facut peste 10.000 km de la aceasta operatiune si totul este perfect. Functia de dezaburire este fantastica.
Foarte prost stau la capitolul poze. Nu prea am avut rabdare sa fac poze in timp ce lucram iar cele cateva poze facute cu telefonul s-au pierdut. Atasez cateva poze cu finalul lucrarii.
Cum nici un service nu se incumeta la o asemenea lucrare mi-am luat inima in dinti.
Dupa mai bine de un an de documentare si cautari am reusit sa montez climatronicul. Initial pornisem de la ideea de a monta doar AC. Pe masura ca avansam cu cercetarile si cautarile de piese am realizat ca diferentele de investitie si de manopera nu sunt f. mari. Spre deosebire de cei care transforma AC-il in climatronic eu am mai avut o groaza de piese de achizitionat si o tona de manopera in plus de executat.
Iata o lista sumara cu toate piesele necesare in compartimentul motor :
- compresor cu tot cu suportul si suruburile de prindere plus mufa de alimentare a bobinei sale
- curea de accesorii si rola de ghidare accesorii
- radiator (cel din botul masinii)
- ventilator cu tot cu mufa
- senzor presiune freon
Atunci, te rog, imi poti spune si mie de ce imi baga aer cald doar pe jumatate din bord, mai exact pe partea dreapta? (jumatate din grila parbriz, aeroatare fata si picioare)
- conducte freon ce se afla in compartimentul motor cu toate clemele si suruburile de fixare
- ECM (unii ii zic calculator de clima), cu tot cu mufele de iesire din acesta si cu suportul de fixare
- o siguranta de 80A si doua de 40A care alimenteaza ventilatoarele
In interiorul masinii am montat urmatoarele piese:
- ansamblul aeroterma (grup de caldura sau tulumba, cum ii mai zic unii) care contine radiatorul de incalzire cu antigel, radiatorul de racire cu freon, motorul de ventilatie, servomotorasele de dirijare a aerului de amestec cald/rece si de recirculare
- senzorul de intensitate a razelor solare
- butoanele de comanda climatronic
- consola in care se introduce comanda care spre marea mea bucurie a venit cu o frumusete de GID montata pe ea. Motiv de munca si investitie suplimentare caci am luat apoi si NCDR1100 care sa comande GID-ul.
Cam astea ar fi piesele. Din nefericire pentru mine nu am avut de unde sa procur o instalatie electrica pentru exterior si una pentru interior corespunzatoare dotarilor pe care le vroiam. Am fost nevoit ca la fiecare piesa ce se conecta la instalatia electrica sa tai mufa de pe masina donoare si apoi sa recostitui cu ajutorul TIS-ului si cu un km de cablu schema originala. Am folosit cablu cu sectiunea indicata in TIS, presa de papucit/sertizat, cositorit dupa caz, termocontractibil etc. Munca titanica...
Am sa scurtez descrierea operatiunilor ca sa nu va plictisesc. Ca idee cred ca intreaga manopera a durat puse cap la cap vreo 40 ore. La operatiile mai dificile m-a ajutat un bun amic caruia ii multumesc si pe aceasta cale.
Operatiunea a inceput prin montarea compresorului, radiatorului, ventilatorului, conducte, ECM, senzor presiune si cablarea acestora. A fost necesara reprogramarea ECU ca sa comunice cu ECM.
A urmat apoi demontarea bordului si extragerea vechiului ansamblu aeroterma. Deoarece masina nu a avun AC am fost nevoit sa practic o gaura in tabla caroseriei prin care sa iasa conductele de freon si furtunul de condens. Usor de zis greu de facut in pozitia aceea. Am montat aeroterma noua, consola, panoul de comanda si senzorul de pe grila si apoi a urmat o alta repriza de cablat. Acelasi lucru s-a intamplat si cu NCDR1100 si cu GID-ul.
Totul s-a montat la loc cu grija si atentie. Nu mi-a ramas nici o saiba sau piulita. Bordul e f. bine fixat si nu scartaie nimic. E chiar mai "silentios" ca inainte de transplant.
Incarcarea cu freon si ulei a instalatiei m-a condus la momentul in care prima adiere de aer rece si-a facut simtita prezenta. Supersenzatie dupa atata munca...
A fost necesara activarea GID-ului cu tech2 cu care m-a ajutat colegul maiandrei.
Daca are cineva intrebari despre ce si cum functioneaza va raspund cu placere, fiecare fir, conducta, surub etc a fost montata numai dupa ce am inteles care ii este rostul. Probabil v-ati dat seama ca sunt pasionat de domeniu...
Am facut peste 10.000 km de la aceasta operatiune si totul este perfect. Functia de dezaburire este fantastica.
Foarte prost stau la capitolul poze. Nu prea am avut rabdare sa fac poze in timp ce lucram iar cele cateva poze facute cu telefonul s-au pierdut. Atasez cateva poze cu finalul lucrarii.
Salut! Ma poti ajuta intr-o anume problema? Am climatronic si de o perioada imi baga aer cald doar pe jumatate din bord (pabriz aeratoare fata, picioare si scaune spate), pe cealalta jumatate imi baga aer rece (sau ma rog de afara). Stii cumva care ar cauza/remediul? Mutumesc anticipat!
- cornel_02
- OP
- 283 mesaje
- din 13 Feb 2007
- Astra 2002 y17dt
- Galati
cornel_02
- Mesaje scrise: 283
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2007
- Mesaj Privat