Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  • liviudiaconu

  • Mesaje scrise: 221
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Am schimbat coloana volan la Corsa. Asa cum am promis, am facut poze si un minitutorial dar...
Am incercat sa urc pozele aici, merge tare greu, asa ca am urcat o arhiva cu ele aici:

http://www.easy-share.com/1913812627/Schimbare EPS.rar


Daca un Admin poate posta pozele cu denumirile originale, eu facind referire la ele in text, ar fi OK..

Cu ajutorul coforumustilor si al manualului Haynes, destul de intuitiv, am reusit sa schimb singur EPS la Corsa C, an 2001, coloana nereglabila.
Probabil ca la cele reglabile e cam la fel, cu mici exceptii.

In primul rind, inarmati-va cu rabdare, chei –tubulara 8, tubulara 13, tubulara 10, eu am folosit si o tubulara de…16 sau 17? (cea de bujii la Corsa) asta pt ca surubul de fixare volan era cu cap Torx…mai mare decit aveam eu tubulare Torx. Apoi chei Torx T27, T16, T45 si parca inca o marime.

Prima oara scoateti borna mama negativa de pe baterie si asigurati-o la distanta de borna tata, incit sa va feriti de vreun contact accidental si punerea sub tensiune a masinii. Asteptati minimum 10 minute – se spune sa se descarce condensatorii.
Cum se vede in pozele 1 si 2 cu T27 se demonteaza cele doua suruburi din spatele volanului, care fixeaza airbagul soferului. La mine n-au iesit din volan, asa ca le-am lasat in pace acolo. Se extrage airbagul cu grija. Pe spatele lui veti gasi o mufa pe care e un minicolier, o siguranta, cea galbena in poza 3, fixata (infipta) in piesa albastra. Se extrage usor din piesa albastra apoi se scoate mufa din airbag. Cer scuze pt. neclaritatea pozei.
Asezati airbagul deoparte, cartea spune “in pozitia de lucru”. Ma rog, asezati-l undeva unde sa nu fie bruscat.
Scoateti cheia din contact si blocati volanul pe pozitia de mers rectiliniu. Am vazut doua situatii: volanul fixat cu surub cu cap Torx …nu stiu marimea, se potriveste la fix tubulara de bujii si cazul fixarii cu surub cu “gaura” Torx. In fine, folositi cheia potrivita, cu o mina rotivi volanul din pozitia blocat putin spre dreapta si cu cealalta rotiti cheia in sensul antiorar. Spun asta pt ca la rotirea cheii volanul sa nu se sprijine in sistemul de blocare. Sau, puteti desuruba cu volanul deblocat, tinind contra cu mina.

Demontati surubul partial apoi cu ambele mini prindeti volanul si trageti spre voi, eventual cind cu stinga, cind cu dreapta, asta daca volanul nu iese usor de pe caneluri. Daca iese usor, demontati surubul complet. Daca pe volan si coloana vedeti doua semne de aliniere, tineti-le minte, de regula exista semnele. Daca din varii motive exista numai un semn pe volan sau ax, marcati si piesa cealalta, fara semn. Cu volanul blocat in pozitia “mers rectiliniu” semnele ar trebui sa fie inspre voi. Daca nu e nici un semn, in pozitia spre voi le veti face, pentru ca ele sint corelate cu alt semn de pe ax, la capatul celalalt al EPS. Pe acelasi fir cu mufa airbagului veti vedea inca o mufa mai mica, cea a butoanelor claxonului. O vedeti fixata in volan, pe fundul spatiului ocupat de airbag.
Extrageti mufa si apoi dirijati firele prin gaura volanului in spatele acestuia, in timp ce extrageti volanul din ax. Urmeaza semicochila superioara, n-am mai pozat-o. Spre partea cu axul veti vedea ca e fixata in semicochila inferioara cu doua minicleme pe care le veti trage spre voi cu un virf subtire de cutit sau surubelnita fina. Ridicati semicochila si extrageti-o.
Cum se vede in pozele 4,5, 5 bis – unde am “sagetat” pozitia surubului sting si 6, semicochila inferioara e fixata cu 3 suruburi Torx.Demontati suruburile apoi incepeti sa trageti de semicochila dinspre partea stinga, asa incit sa se elibereze in stinga si sa poata culisa spre dreapta, ca s-o extrageti si din partea cu butucul contactului.
Tot in poza 4 se vede foarte clar vestita “spirala”. Atentie, nu-i schimbati pozitia prin rotire!
In poza 8 se vede cum se elibereaza mufa spiralei. E in spatele spiralei, spre vitrina cu ceasuri si are in partea stinga o piesa galbena. O culisati spre stinga cu o surubelnita fina si mufa se autoextrage. Apoi in partea de sus (pozele 9, 10) si jos (pozele 11, 12) spirala e fixata cu 4 cleme de coloana de directie. Se elibereaza din cleme si se extrage de la locul ei. Se aseaza cu grija sa nu isi modifice pozitia.
In partea stinga aveti un minidepozit pe panoul inferior al bordului. E fixat in panou cu doua cleme cum se vede in 13 si 14.
Panoul e fixat cu doua suruburi (vezi 15, 16) care se desfac apoi panoul iese usor.
Dupa demontare vi se ofera splendoarea din poza 17 – dega se vede coloana volan, contactul, imobilizatorul…

Pe contact, pe semnalizator, pe contactorul de stergatoare, exista mufe care au o mica piesa albastra. Piesa aia se gliseaza dinspre mufa spre fire dupa care mufa iese usor. Fiecare dintre piesele enuntate mai sus au doua piese pe care se apasa dupa care gliseaza foarte usor din locasul lor. Imobilizatorul are o mufa cu cleme laterale, pe care apasati si trageti usor, sa nu rupeti ceva, pare destul de fragil pe acolo.
In 20-22 se vede demontarea tubulaturii de aer cald “la picioare”. E fixata in stinga cu un “kipling” cu tija. Trageti tija apoi iese. Dupa, iese si tubulatura din capatul sting, dupa care trageti spre stinga de ea, si se va desprinde si din tubulatura “mama”.
In pozele 23-25 am pozat prinderile unei bare care in carte se spune ca se scoate. Am scos-o si eu, degeaba insa, pentru ca pe acolo nu poti introduce coloana intreaga.
Pozele 26,27,28 arata cum se scoate butucul contactului; se aduce cheia la pozitia 1 apoi se apasa cu surubelnita subtire in locasul indicat si se trage de cheie. Cind butucul incepe sa iasa, se scoate surubelnita.
Poza 29. Se scot mufele din calculatorul EPS. Sint doua pe partea stinga. Mai sint doua si pe dreapta, una a motorasului alta a senzorului. Le veti extrage si pe ele tinind mufa pe partea lata si apasind o siguranta de le ele care le va elibera. Atentie, mufa motorasului necesita oarece forta pentru extractie, e destul de teapana la arcuirea “papucilor”.
Pozele 30,31 suruburi de fixare superioare, 32, 33, suruburile de prindere mediane (pe carcasa din aluminiu turnat) (necesita Torx T45) si doua piulite M8 (hex13) pe sub bord, pe linga calculator. Trebuie sa va viriti capul pe acolo sa le identificati. Sint cam pe unde este cheia tubulara in poza 34.
Dupa ce ati demontat cele 4 suruburi si cele doua piulite, coloana se poate rabate spre voi, asa ca se poate observa prinderea axului coloanei pe axul intermediar (sau cardan). Vezi poza 35. Unde e sageata este gaura filetata, capul (Torx) este in partea opusa, discutind de cazul coloana blocata pe pozitia “inainte”. Se monteaza volanul provizoriu, se deblocheaza cu o surubelnita mecanismul de blocare volan si se roteste de volan pina cind apare capul acelui surb spre voi. Vezi pozele 36,37. Se scoate surubul dupa care se urmareste un reper pe acel cap de cardan care trebuie sa fie aliniat cu o crestatura pe axul coloanei. Personal am constatat ca la reintroducerea noului ax al coloanei daca cele doua repere nu sint aliniate axul nu intra. Daca sint aliniate intra lejer. Trageti usor de coloana spre voi incit sa iasa axul din cardan. Ei, aici urmeaza partea uritica a muncii: coloana nu iese afara din cauza partii de jos a panoului de bord. Ca atare cu ea demontata din suruburi si de pe cardan demontati motorasul si calculatorul, sint fixate cu cite doua suruburi M8 dar cu cap hex10. NU SCOATETI SENZORUL decit daca vreti sa-l reglati, el e reglat de la mama lui. Apoi scoateti motorasul spre voi pe deasupra acelei bare din plastic si extrageti cu grija coloana. Atentie, pe deasupra pedalei de frina e o mufa pentru contactorul de stopuri, grija sa nu rupeti firele cind extrageti coloana.
Remontarea se face in ordine inversa: demontati motoras si calculator de pe coloana noua, introduceti coloana in locas, aliniati semnele pe cardan si ax, montati surubul de fixare dar nu stringeti complet, doar la mina. Atentie, cardanul este variabil ca lungime, daca trageti tare de el sau impingeti axul fortat in el, se lungeste sau scurteaza. In carte spune ceva de un “tool” cu care se asigura la lungimea avuta dar n-am mai stat sa fac asta asa ca pina am virit axul se scurtase nitel. Se trage de el mai ferm. Dupa fixarea cardanului, se fixeaza MOTORASUL si calculatorul apoi abia prindeti coloana in suruburi si piulite incepind de la piulitele de jos, suruburile de la carcasa si cele de sus.
Dupa ce montati tot (spirala, contact, semnalizator, buton stergator, etc) adica masina e gata de pornire, montati borna negativa, puneti contactul vreo 30 secunde pentru invatarea pozitiei clapetei si porniti lasind neaccelerat pina motorul ajunge la temperatura de regim (adica asa zisa “invatare”). In timpul asta avind acel surub de la cardan montat dar nestrins decit foarte putin, faceti citeva rotiri de volan asa incit sa se regleze si lungimea. Cel putin asa am facut eu. Nu manevrati brusc ci domol. Nu sinteti la curse.
Dupa asta stringeti surubul. Ideal ar fi ca si pe surubul acela cit si pe cel de fixare volan sa puneti solutie autoblocanta. Din pacate nu mai am asa ca….n-am pus.
Ei, dupa asta, am demontat spre convingere coloana veche si in pozele 38-41 se vede ca melcul e OK, coroana insa era sparta iar acel zgomot crrr-crrr la rotirea volanului nu era cum credeam eu, saltul dintilor uzati peste melc ci al coroanei din plastic peste rugozitatile axului (alea de pe ax ca piramidele ciocanului de snitele, pt fixare/aderenta al coroanei).
Va rog completati cu poze mai inteligibile unde eu n-am reusit asta, completati cu ce am uitat, corectati-ma unde am executat miscari aiurea. E prima oara cind demontez si schimb o coloana EPS.
Ce am scris sint operatiile pentru Corsa C 2001, coloana electrica dar FIXA, nereglabila, cu manete de semnalizare/stergatoare simple, fara comenzi suplimentare pe ele. Adica mai nedotata. Ba, ca sa fie treaba treaba, azi dupa operatie am pus si interfata pe ea si am observat ca pe ea scrie ca am airbag numai la sofer. Ca asa sint ele, ca alalalt o fi dezafectat, o sa ma uit altadata.
Skip ads

  • angelo89

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Corsa 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Sal.Am avut si eu probleme cu directia(viraj stanga mai usor si dreapta mai greu) corsa c 2002 pana cand s-a aprins eps-ul in bord si trageam de volan mai greu ca la tractor.Am schimbat coloana cu una la mana a 2-a iar, cand iau viraj in stanga dupa ce dau drumu volanului nu mai revine la 0,masina se duce usor in stanga,cand virez dreapta si dau drumu volanului masina se duce usor in dreapta.Care este problema?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Calibrare senzor pozitie.
  • gcom61

  • Mesaje scrise: 935
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Meriva 2005 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2008

  • Mesaj Privat
@liviudiaconu-referitor poza 38-39,cea cu coroana sparta;piesa pe care este fixata(turnata) coroana de plastic este corp comun cu axul volanului sau este presata(fixata ) cu pana?
Skip ads

  • liviudiaconu

  • Mesaje scrise: 221
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Din ce mi-am dat seama atunci, corp comun. Dar, daca s-o mai incalzi afara, o sa demontez iarasi axul si o sa studiez amanuntit. O sa va tin la curent cu stirea. Probabil te gindeai la refacere roata din metal si fixare cu pana (daca ar fi asamblare butuc cu pana)
  • gcom61

  • Mesaje scrise: 935
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Meriva 2005 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Nu stiu daca este o idee buna refacerea ei din metal(eventual bronz);ma gandesc ca este din plastic tocmai pt a ceda in caz ca se blocheaza motorul si a nu ramane cu volanul blocat.In poza se observa un arc care este fixat cu saiba si o siguranta-la ce serveste?
  • liviudiaconu

  • Mesaje scrise: 221
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2009

  • Mesaj Privat
OK, se poate reconstrui si din HDP, duramid, textolit, ceva asemanator. Totusi, daca motorul se blocheaza cum cedeaza roata? N-as crede asta sa reusesti s-o spargi tragind de volan, dar, in fine.

Am zis, cind s-o mai incalzi o sa scot iarasi din magazie vechea coloana si o s-o studiez, atunci iti voi raspunde si la intrebarea cu pana si la cea cu arcul. Dupa ce am schimbat coloana am demontat repede sa vad daca acea roata e sparta cum banuiam sau e altceva blocat. N-am studiat restul...
Dar, daca nu ma insel acea saiba cum ii spui tu e de fapt bucsa (toata piesa dintre arc si partea argintie, aia negricioasa e un intreg) pe care calca senzorul - in canalul ala. Probabil are arcul ala ca bucsa sa poata culisa intr-o oarecare masura.
  • costachegeorge

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Deci am citit de ma dor ochii dar parca nu e acelasi lucru ca la buburuza mea(corsa 2001 1.0) aseara in timpul unei parcari sa dus servo ,fara sa ramana aprins martorul iar volanul este foarte tare si la inceput merge aproape maxim sa virezi si stanga si dreapta dar cu un zgomot mare troncanit in acelasi timp se misca volanu cand troncane(parca se rupe ceva asa face) dupa ce virezi de cateva ori se blocheaza ca si cum ar fi motorul oprit si volanu blocat ,defapt iti da voie sa misti foarte putin stanga dreapta. ce o fi? va multumesc astept cu nerabdare raspunsuri.
Skip ads

  • liviudiaconu

  • Mesaje scrise: 221
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Se pare ca, daca ai servo electrica, ce a fost la mine: coroana de pe ax uzata, s-a rupt un dinte care binevoieste sa se interpuna intre melc si coroana.
Partea buna pt functionare e ca exista ceva vaselina acolo, partea rea cu acea vaselina e ca "pastreaza" bucata de dinte in ea, nelasind-o sa scape prin carcasa, caz in care ai putea scoate mufa de la motoras si ai circula in regim "non-servo".

Eu am recurs in disperare (eram departe de casa) la a trage (cu mufa scoasa) de volan. Coroana s-a spart/spintecat si am putut roti volanul cu acer "crrrr" de rigoara si ajuns acasa.

Ma rog, solutia a fost ciobaneasca si urita dar...

Ce-ti recomand:
Daca ai scule si "te bagi" poti face asa:
Ori faci rost de coloana si o schimbi (ai metodologia expusa de mine, ai si pozele mai sus), ori, daca nu poti renunta la masina, pina iti faci rost de coloana, o demontezi de pe masina, o desfaci=scoti motorasul apoi cele trei suruburi care tin carcasa din aluminiu si unul din suporti pe coloana - vezi poza de mai sus postata de gcom61. La partea dinspre volan ai pe ax o siguranta inel din sirma pe care o extragi, dupa acre poti extrage axul din carcasa superioara.

Vei avea acces la melc. Unde se fixeaza motorul ai un inel "Seiger" care fixeaza rulmentul melcului. Il extragi si incerci sa scoti melcul complet. Cureti coroana si mizeria de acolo, reasamblezi totul fara melc, inclusiv montezi electromotorul (asta ca sa nu intre praf in zona). Remontezi tot pe masina dar mufa motorului o lasi in aer.
vei avea o masina nonservo dar cu care te poti deplasa.
  • costachegeorge

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2008

  • Mesaj Privat
foarte mare dreptate ai avut, iti multumesc de raspuns dar de unde gasesc si eu o coloana sh ? aveti idee?
  • scanx

  • Mesaje scrise: 679
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2009

  • Mesaj Privat
A avut dreptate vizavi de ce?
Poze, explicatii si alte desene cred ca ar fi util de expus aici.
  • costachegeorge

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Nu pot acum sa pun poze dar o sa pun cu coroana care e stirba:) adica exact ce a avut liviudiaconu asta am avut si eu numai ca eu am desfacuto in service ca nu ma pricep ,chiar daca tutorialul lasat de liviu e mura n gura. deci imi trebuie coloana de directie Sad((( daca cineva stie un pret sau pe cineva care are asi fi foarte recunoscator.
P.S. scanx daca ai fi citit ultimile 2 posturi si inca unu mai sus ai fi inteles totul.
Skip ads

  • scanx

  • Mesaje scrise: 679
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Eu am inteles si directionat spre pb. aparuta mai sus, si am cerut un surplus de fotografii si detalii, dar daca nu se poate asta e, oricum nu duc lipsa de informatii.
  • liviudiaconu

  • Mesaje scrise: 221
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2009

  • Mesaj Privat
De unde am luat eu coloana Corsa, volan stinga, nereglabila (! atentie, conteaza) avea una pe o Corsa spre dezmembrare, a scos-o omul de pe masina, asa ca nu stiu daca mai are. Atentie la ce aveti, reglabilele mi s-a spus ca nu pot inlocui nereglabilele, cica-s alte dimensiuni. Daca cineva stie altfel, nu-i cu suparare. Cineva a vrut sa trimita una cu reglaj dar tot el s-a interesat si a zis ca o trimite degeaba, nu se potrivesc.

O sa caut pe acasa buletinul de expeditie al celui cu coloana si iti dau tel lui, poate mai are.

Daca ai altceva, poti incerca si in alta parte. Materom-Tg.Mures avea reglabile dar volan dreapta...


Se pare ca nu-s singurul cu problema asta, acum se naste intrebarea: pica ele sau amindoi facem greseli comune/avem defecte comune la masini?
Se anunta vreme in incalzire, sper in we sa fie cald sa pot demonta vechea coloana sa vad amanuntit si sa pozez ce am promis...
  • costachegeorge

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Da multumesc liviu de raspunsuri, azi am rezolvat am reparato Smile am tot sunat pe la dezmembrari si am dat de fel de fel de preturi de la 500 ron la 1000 ron , dar spre norocul meu am dat de un centru dinasta de dezmembrari foarte mare si foarte organizat langa bucuresti la 20 km in satul GAGU unde au in mare parte masini cu volan pe dreapta si ei mi-au zis ca nu cred ca se potrivesc dar mi-au dat o varianta super buna si ca prest si ca tot, au luat de pe coloana lor rotita albastra si au puso pe coloana mea si toata lumea foarte multumita mai ales eu ca ma costat decat 350 ron:) chiar daca o chestie dinaia nu merita atatia bani, si oamenii stiiau ce fac nu eram primul cu problema respectiva, si ziceau ca e boala lor la corsa si ma intreba daca mi sa rupt in bordura, adica cand parchezi si mai virezi pe loc pe langa bordura si cam asa a fost la mine. deci concluzia am fost cu coloana la ei in 20 min au adus o coloana de a lor mi-au montato ei pe a mea(roata albastra) si gata am plecat. va multumesc de raspunsuri si sper ca nu aveti nevoie de locul acesta sa cautati piese dar daca se intampla acum stiti.
  • liviudiaconu

  • Mesaje scrise: 221
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Stai, ai vazut operatia de inlocuire?
Cum au inlocuit "roata albastra"? Numai roata sau axul complet?
Sau roata cu butuc (caz in care s-ar putea reconstrui, cum sugera colegul mai sus)...
  • liviudiaconu

  • Mesaje scrise: 221
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Nu mai pot edita, daca vrea un moderator sa reuneasca mesajele...


Am demontat iarasi coloana veche.
Repet, Coloana electrica, NEREGLABILA.

1. Roata nu e demontabila de pe ax.
2. Din ce-mi dadeam seama acea bucsa pe care calca senzorul se poate roti fata de ax si acel arc constituie un fel de frina.
3. Spunea cineva ca i se deplaseaza volanul sus-jos cu citiva cm. Da, si la mine se petrecea fenomenul si uite 3 poze in care se vede cine se deplaseaza..

  • knine06

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2001 z10xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Aceeasi problema am avut-o si eu la a mea corsa (2001), la 2 saptamani dupa ce am schimbat caseta de directie, ma pregateam sa plec spre BV si cand sa plec de pe loc am auzit un "poc" si nu am mai putut vira. Am demontat coloana si era rupta nenorocirea aia de plastic (a naibi minte stralucita careia i-a trecut prin cap sa puna acel plastic, mare porcarie). Am tot intrebat prin stanga si dreapta si nimeni nu a auzit sa se schimbe asa ca a trebuit sa cumpar alta coloana SH 1000 RON noua era 4600 RON. Mare porcarie au facut astia de la opel cu directia Corse-i, atat coloana cat si caseta, pentru niste "tigani" din plastic m-au scapat de 17 mil in 2 sapt...

PS: Bine ca nu s-a rupt in mers ca acum bantuiam fabrica Opel....
PPS: Eu inainte aveam coloana nereglabila, iar coloana care am cumparat-o era reglabila initial am incercat sa o montez cu calculatorul cu care a venit pentru volan reglabil dar nu am mergea, asa ca am montat-o cu calculatorul vechi. Acum merge brici.
  • liviudiaconu

  • Mesaje scrise: 221
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Stai, s-a potrivit la prindere direct cea reglabila in locul celei nereglabile?

Calculatorul posibil defect al celei achizitionate, nu cred sa aiba alt calculator pt ca e reglabila..nu cred ca monitorizeaza pozitia reglajului..
Acum iti functioneaza reglajul?
Nu de alta dar mie multi mi-au spus ca nu sint la fel.

Cele pentru masini cu volan dreapta SIGUR sint altfel, au una din prinderi inclinata axial fata de celelalte doua.
  • knine06

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2001 z10xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Eu am luat de pe una cu volan pe stanga reglabil, iar calculatorul la caseta reglabila are un pin in plus daca nu ma insel si cablajul masini mele nu avea acel pin, asa ca am montat calculatorul care il aveam eu. La suruburi s-a potrivit, numai ca a trebuit reglat volanul inainte sa pun carcasa (operatiune care necesita 2 oameni) in rest merge bine ce sa zic.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR