blanarugh
- Mesaje scrise: 74
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jan 2009
- Mesaj Privat
- iriahu
- **
- 261 mesaje
- din 31 Mai 2008
- Omega 1998 X25td
- J"em
iriahu
- Mesaje scrise: 261
- Locatie: J"em
- Masina: Omega 1998 X25td
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mai 2008
- Mesaj Privat
- iriahu
- **
- 261 mesaje
- din 31 Mai 2008
- Omega 1998 X25td
- J"em
iriahu
- Mesaje scrise: 261
- Locatie: J"em
- Masina: Omega 1998 X25td
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mai 2008
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,674 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,674
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- cata
- OP
- 292 mesaje
- din 06 Jun 2007
cata
- Mesaje scrise: 292
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2007
- Mesaj Privat
- cata
- OP
- 292 mesaje
- din 06 Jun 2007
cata
- Mesaje scrise: 292
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2007
- Mesaj Privat
- secarianu
- ***
- 885 mesaje
- din 13 Mar 2007
- Omega 2001 Y22DTH
- Constanta
secarianu
- Mesaje scrise: 885
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 2001 Y22DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2007
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,674 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,674
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- iriahu
- **
- 261 mesaje
- din 31 Mai 2008
- Omega 1998 X25td
- J"em
iriahu
- Mesaje scrise: 261
- Locatie: J"em
- Masina: Omega 1998 X25td
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mai 2008
- Mesaj Privat
- cata
- OP
- 292 mesaje
- din 06 Jun 2007
cata
- Mesaje scrise: 292
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2007
- Mesaj Privat
;IRIAHU capul hidraulic inseamna blocul hidraulic , cel cu iesirile de inalta presiune , pistonul rotativ de injectie si inelul de acceleratie, asta inseamna un cap hidraulic complet . Pistonul hidraulic daca il vei scoate afara vei vedea pe el niste umbre in forma de x sau v , sa nu te astepti ca vei gasi santuri de uzura . Oricum o uzura de sutimi de mm este suficienta . Ai dreptate aceste componente vin pereche din fabrica si nu si nu sint interschimbabile . Un cap hidraulic nou vine sigilat din fabrica complet montat , intr un ambalaj special , fara iesirile hidraulice de presiune si surubul central cu cap triunghiular . acestea se vor refolosi de pe capul vechi intrucit nu se uzeaza
- cata
- OP
- 292 mesaje
- din 06 Jun 2007
cata
- Mesaje scrise: 292
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2007
- Mesaj Privat
- cata
- OP
- 292 mesaje
- din 06 Jun 2007
cata
- Mesaje scrise: 292
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2007
- Mesaj Privat
- cata
- OP
- 292 mesaje
- din 06 Jun 2007
cata
- Mesaje scrise: 292
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2007
- Mesaj Privat
Intrucit fisierul lui IRIAHU s a redus ff mult si vizibilitatea textului este f redusa incerc o alta abordare :
5.3.10 Verificarea / ajustare avansului la
pompa de alimentare VE/VM
5.3.10. Verificare / ajustare a avansului pompei de injectie
GENERALE
Pentru a verifica avansul pompei de injectie ,este necesar un indicatorul de masurat avansul si cu un adaptor pentru înºurubarea în pompã.
Verificare se face cu motorul la rece, temperatura nu trebuie sã fie mai mult de 20 ° C.
OPERATIUNILE DE LUCRU
1. Deconectaþi cablul bateriei negativ.
________________________________________
Avertisment !
Se vor ºterge toate codurile de defect din memorie cat si codul de securitate la radio ca urmare a deconectarii bateriei.De aceia este necesarsa fie notate in prealabil.
________________________________________
2. Demontati scutul de protectie de sub motor. (nu-i necesar !)
3. Demontati galeria de admisie.
4. Pe masini cu aer condiþionat, este necesar de demontat si visco cuplajul ventilatorului de racire a radiatorului pentru a avea aces la fulia de pe axul central.
5. Demontati ºurubul notat (1) din centrul pompei.
6. Axul pompei. Înºurubaþi in locul ºurubului motul de adaptare (1) dispozitivul OPEL KM-226-A si ceasul (2) (KM-571-B) astfel incat tija indicatorului sa ajunga in capul axului cu came rotativ al pompei .
7 Indicatii de citire. Rotiþi arborele cotit in sensul acelor de ceasornic 1si 3/4
ture (o tura si trei sferturi), spre poziþia cand pistonului 1 va ajunge la PMS (punctul mort superior) , astfel ca indicatorul sa indice in directia punctului cel mai coborat de pe scala sa .
Indicatia in coborare ar trebui sã fie în zona de 60 ° pana la 90 ° înainte de PMS (adica aproape de terminarea unei ture complecta a arborelui cotit).
8 Pistonul cilindrului 1 sa fie la PMS, astfel cã ambele came ale cilindrului sa fie îndreptate în sus pe axul cu came. Pentru a controla aceasta, deschideti capacul pentru ulei si poti sa vezi camele si semnul de ghidaj pe lagarul axului cu came.
9,. Când se roteºte arborele cotit, cutia de viteze sa fie în poziþie neutrã ºi rotiþi arborele cotit cu o cheie bucse de marimea 24 mm montata in ºurubul central al fuliei.
10. In aceasta pozitie aduceti cadranul indicatorului la "0" si continuati rotirea arborelui cotit pana la PMS .
11.Acum, indicatorul (care a fost deja pus la "0") trebuie sã arate pentru discul cu came in valuri a pompei,o înãlþime de 0,95 ± 0,02 mm. Asta pentru o masina noua .
12. Scoateþi dopul (1) aflat pe flansa dintre motor si cutia de viteze pe caseta volantei.
13. In acesta pozitie se caleaza motorul . In locul dopului 1 din fig. de mai sus se introduce un surub de 8 mm in diametru sau dispozitivul OPEL-813, sau alte tije potrivite de introdus prin orificiul din blocul motor si prin gaura din volant.
________________________________________
Avertisment !
Nu rotiþi arborele în direcþia opusã directiei de rotire normala a motorului, aceasta poate duce la indicaþii incorecte a indicatorului.
________________________________________
Avertisment !
ÃŽn cazul unei masini care are la bord mai mult de 20 000 km, indicatorul
ar trebui sã indice 0,90 ± 0,02 mm.
________________________________________
14. Dacã valoarea nu este corectã, se va corecta prin rotirea pompei pana la indicatia ceruta mai sus .
15. Reglarea pompei se face astfel: slãbiþi ºurubul (3),. Slãbiþi piuliþele (1 ºi 2) ale flansei de prindere a pompei pe motor.
________________________________________
Avertisment
Nu slabiti suruburile prea mult, doar 2 sau 3 ture, pentru a evita eforturi in roata dintata care tine lantul de actionare a axului cu came din chiulasa .
________________________________________
16. Rotiti pompã de injectie pânã când indicatorul aratã valoarea ceruta .
17. Strangeti inapoi ºuruburile 1 - 3, cu o forþã de 25 Nm .
18. Scoateþi surubul de 8mm din volanta ºi verificaþi din nou de ajustarea. Timp
in care se roteºte arborele cotit numai în direcþia de functionare a motorului.
Verifivati daca pentru inca o rotire de doua ture sau mai multe ,indicatorul
va arata valuarea reglata de d-tra, adica cea de 0.90.
La final :
1. Demontati indicatorul si adaptorul de testare.
2. Remontati dopul din bolcul motorului spre volant.
3. Remontati ºurubul central si strangeti cu o forþã de 30 Nm
4. Remontati capacul, pe unde se pune ulei.
5. Remontati galleria de admisie.
6.Pentru maºini cu aer conditionat remontati vâsco cuplajul ventilatorului.
7. Remontati scutul de protectie de sub motor.
8. Conectaþi cablul bateriei negativ.
9. Setaþi ora pep e ceasul orar dela bord.
10.Introduceti codul securitate la radio.
11 Start, dacã este necesar se va face aerisirea sistemul de injecþie.
12.Testeaza , verifica etanºeitatea ºurubului central al pompei , dacã este
necesar mai strange-l.
5.3.10 Verificarea / ajustare avansului la
pompa de alimentare VE/VM
5.3.10. Verificare / ajustare a avansului pompei de injectie
GENERALE
Pentru a verifica avansul pompei de injectie ,este necesar un indicatorul de masurat avansul si cu un adaptor pentru înºurubarea în pompã.
Verificare se face cu motorul la rece, temperatura nu trebuie sã fie mai mult de 20 ° C.
OPERATIUNILE DE LUCRU
1. Deconectaþi cablul bateriei negativ.
________________________________________
Avertisment !
Se vor ºterge toate codurile de defect din memorie cat si codul de securitate la radio ca urmare a deconectarii bateriei.De aceia este necesarsa fie notate in prealabil.
________________________________________
2. Demontati scutul de protectie de sub motor. (nu-i necesar !)
3. Demontati galeria de admisie.
4. Pe masini cu aer condiþionat, este necesar de demontat si visco cuplajul ventilatorului de racire a radiatorului pentru a avea aces la fulia de pe axul central.
5. Demontati ºurubul notat (1) din centrul pompei.
6. Axul pompei. Înºurubaþi in locul ºurubului motul de adaptare (1) dispozitivul OPEL KM-226-A si ceasul (2) (KM-571-B) astfel incat tija indicatorului sa ajunga in capul axului cu came rotativ al pompei .
7 Indicatii de citire. Rotiþi arborele cotit in sensul acelor de ceasornic 1si 3/4
ture (o tura si trei sferturi), spre poziþia cand pistonului 1 va ajunge la PMS (punctul mort superior) , astfel ca indicatorul sa indice in directia punctului cel mai coborat de pe scala sa .
Indicatia in coborare ar trebui sã fie în zona de 60 ° pana la 90 ° înainte de PMS (adica aproape de terminarea unei ture complecta a arborelui cotit).
8 Pistonul cilindrului 1 sa fie la PMS, astfel cã ambele came ale cilindrului sa fie îndreptate în sus pe axul cu came. Pentru a controla aceasta, deschideti capacul pentru ulei si poti sa vezi camele si semnul de ghidaj pe lagarul axului cu came.
9,. Când se roteºte arborele cotit, cutia de viteze sa fie în poziþie neutrã ºi rotiþi arborele cotit cu o cheie bucse de marimea 24 mm montata in ºurubul central al fuliei.
10. In aceasta pozitie aduceti cadranul indicatorului la "0" si continuati rotirea arborelui cotit pana la PMS .
11.Acum, indicatorul (care a fost deja pus la "0") trebuie sã arate pentru discul cu came in valuri a pompei,o înãlþime de 0,95 ± 0,02 mm. Asta pentru o masina noua .
12. Scoateþi dopul (1) aflat pe flansa dintre motor si cutia de viteze pe caseta volantei.
13. In acesta pozitie se caleaza motorul . In locul dopului 1 din fig. de mai sus se introduce un surub de 8 mm in diametru sau dispozitivul OPEL-813, sau alte tije potrivite de introdus prin orificiul din blocul motor si prin gaura din volant.
________________________________________
Avertisment !
Nu rotiþi arborele în direcþia opusã directiei de rotire normala a motorului, aceasta poate duce la indicaþii incorecte a indicatorului.
________________________________________
Avertisment !
ÃŽn cazul unei masini care are la bord mai mult de 20 000 km, indicatorul
ar trebui sã indice 0,90 ± 0,02 mm.
________________________________________
14. Dacã valoarea nu este corectã, se va corecta prin rotirea pompei pana la indicatia ceruta mai sus .
15. Reglarea pompei se face astfel: slãbiþi ºurubul (3),. Slãbiþi piuliþele (1 ºi 2) ale flansei de prindere a pompei pe motor.
________________________________________
Avertisment
Nu slabiti suruburile prea mult, doar 2 sau 3 ture, pentru a evita eforturi in roata dintata care tine lantul de actionare a axului cu came din chiulasa .
________________________________________
16. Rotiti pompã de injectie pânã când indicatorul aratã valoarea ceruta .
17. Strangeti inapoi ºuruburile 1 - 3, cu o forþã de 25 Nm .
18. Scoateþi surubul de 8mm din volanta ºi verificaþi din nou de ajustarea. Timp
in care se roteºte arborele cotit numai în direcþia de functionare a motorului.
Verifivati daca pentru inca o rotire de doua ture sau mai multe ,indicatorul
va arata valuarea reglata de d-tra, adica cea de 0.90.
La final :
1. Demontati indicatorul si adaptorul de testare.
2. Remontati dopul din bolcul motorului spre volant.
3. Remontati ºurubul central si strangeti cu o forþã de 30 Nm
4. Remontati capacul, pe unde se pune ulei.
5. Remontati galleria de admisie.
6.Pentru maºini cu aer conditionat remontati vâsco cuplajul ventilatorului.
7. Remontati scutul de protectie de sub motor.
8. Conectaþi cablul bateriei negativ.
9. Setaþi ora pep e ceasul orar dela bord.
10.Introduceti codul securitate la radio.
11 Start, dacã este necesar se va face aerisirea sistemul de injecþie.
12.Testeaza , verifica etanºeitatea ºurubului central al pompei , dacã este
necesar mai strange-l.
- cata
- OP
- 292 mesaje
- din 06 Jun 2007
cata
- Mesaje scrise: 292
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2007
- Mesaj Privat
- iriahu
- **
- 261 mesaje
- din 31 Mai 2008
- Omega 1998 X25td
- J"em
iriahu
- Mesaje scrise: 261
- Locatie: J"em
- Masina: Omega 1998 X25td
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mai 2008
- Mesaj Privat
OK cata . inca nu am inteles unde pot vedea urme in forma de V sau X
Intre timp am comandat pe internet doua capuri hidraulice din China (fara de pistoane rotative) 30$/buc.
Acum ca mi-ai scrisca nu se potrivesc chiar bine pistoanele spune-mi totusi cum ai procedat la transpunerea pieselor vechi pe noul cap ?
Eu am o pompa de rezerva dar este nereglata . Aca nu va reusi transferul pieselor la noul cap hidraulic primit din China voi incerca sa montez capul dela pompa de rezerva .
Cata ai inteles traducerea mea ? Este sugestiva ? Se poate lucra dupa ea ?
In fine ai inteles ce este de facut ?
Intre timp am comandat pe internet doua capuri hidraulice din China (fara de pistoane rotative) 30$/buc.
Acum ca mi-ai scrisca nu se potrivesc chiar bine pistoanele spune-mi totusi cum ai procedat la transpunerea pieselor vechi pe noul cap ?
Eu am o pompa de rezerva dar este nereglata . Aca nu va reusi transferul pieselor la noul cap hidraulic primit din China voi incerca sa montez capul dela pompa de rezerva .
Cata ai inteles traducerea mea ? Este sugestiva ? Se poate lucra dupa ea ?
In fine ai inteles ce este de facut ?
- iriahu
- **
- 261 mesaje
- din 31 Mai 2008
- Omega 1998 X25td
- J"em
iriahu
- Mesaje scrise: 261
- Locatie: J"em
- Masina: Omega 1998 X25td
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mai 2008
- Mesaj Privat
- cata
- OP
- 292 mesaje
- din 06 Jun 2007
cata
- Mesaje scrise: 292
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2007
- Mesaj Privat
Capul hidraulic pe care l am cumparat eu contine toate componentele de inalta presiune care se pot uza ,deci pompa se comporta ca si una noua din fabrica , daca tu ai comandat doar partea fixa fara pistonul hidraulic ,nu stiu cit de bine se va potrivi .ideal era sa comanzi tot blocul ,sa inlocuiesti tot si sa reutilizezi doar componentele care nu se pot uza ,adica iesirile de inalta presiune si surubul dintre ele . daca totusi ai comandat sper sa nu fie firma Hanji China despre care nu prea am auzit de bine.
- iriahu
- **
- 261 mesaje
- din 31 Mai 2008
- Omega 1998 X25td
- J"em
iriahu
- Mesaje scrise: 261
- Locatie: J"em
- Masina: Omega 1998 X25td
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mai 2008
- Mesaj Privat
Buna dimineata cata , cumparatura s-a facut si acum sunt pe drum produsele .Vor sosi cu UPS in cateva zile si vom vedea ce au dat pe acest pret .
Sa avem rabdare si voi pune aci poza cu cele primite.
Ai inteles materialul cu avansul pompei ? Sa sti ca mai este un avans si la motor ! care se corecteaza tot dupa primi 20000 Km.
O zi buna tuturor !
P.S nimeni nu gaseste presctiptii de reglare pentru pompa? Cand citesti ce arata testerul cum poti compara cat este de adevarat? Sau ce trebuie corectat?!
Sa avem rabdare si voi pune aci poza cu cele primite.
Ai inteles materialul cu avansul pompei ? Sa sti ca mai este un avans si la motor ! care se corecteaza tot dupa primi 20000 Km.
O zi buna tuturor !
P.S nimeni nu gaseste presctiptii de reglare pentru pompa? Cand citesti ce arata testerul cum poti compara cat este de adevarat? Sau ce trebuie corectat?!
- ahappyuser
- *******
- 6,674 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,674
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Prescriptiile pentru avansul pompei sunt in manualul de reparatii al masinii tale. Testarea avansului pompei de injectie clasice se face cu motorul cald (apa peste 40 grade C), 'ca sa nu te minta' avansul automat la rece. 'Testerul' este calculatorul in cazul tau ? Poti sa vezi valorile de reglare pe laptop ?
Ce vrei sa spui cu avansul la motor ?!?
Ce vrei sa spui cu avansul la motor ?!?
criss70
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Apr 2011
- Mesaj Privat