Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra A
  • cip94

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Oct 2010

  • Mesaj Privat
deci in primul rand vreau sa i multumesc lui MATRIX pt ce a scris mai sus este foarte adevarat,dupa spusele lui ieri am schimbat distributia si pompa de apa la masina mea"vectra a 94"doar cu ajutorul sotiei care dupa cum spunea tot el mi a apasat pedala de frana cat am desfacut un surub...este ok fratilor...garantat doar sa urmezi exact pasii mentionati de MATRIX.tot respectu
Skip ads

  • Matrixu'

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Ma bucur ca am putut fi de folos. La fel cum am invatat si eu multe de pe acest forum de la alti colegi Opel-isti, asa sper sa invete si altii de la mine. Bafta.
  • tery

  • Mesaje scrise: 98
  • Locatie: Olt
  • Masina: Vectra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Felicitari pentru materialul postat Matrixu.Este detaliat si foarte explicit .As avea o intrebare in legatura cu schimbatul culrelei la motorul c16nz.Cum demontez fulia de la arborele cotit .Am incercat asa cum ai spus tu ,ca cineva sa calce frina dar nu am reusit , se invirte motorul.Din ce am mai studiat pe net se pare ca trbuie blocat motorul cu o cheie fixa de pe undeva pe la cutie ,sa-u era valabil pentru alt tip de motor , nu-mi dau seama .Si inca ceva cred ca surubul respectiva fulie are filet normal adica se desface spre stinga?Multumesc. Toate cele bune.
  • Matrixu'

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Nov 2007

  • Mesaj Privat
tery a scris:Felicitari pentru materialul postat Matrixu.Este detaliat si foarte explicit .As avea o intrebare in legatura cu schimbatul culrelei la motorul c16nz.Cum demontez fulia de la arborele cotit .Am incercat asa cum ai spus tu ,ca cineva sa calce frina dar nu am reusit , se invirte motorul.Din ce am mai studiat pe net se pare ca trbuie blocat motorul cu o cheie fixa de pe undeva pe la cutie ,sa-u era valabil pentru alt tip de motor , nu-mi dau seama .Si inca ceva cred ca surubul respectiva fulie are filet normal adica se desface spre stinga?Multumesc. Toate cele bune.


Salutare si Hristos a inviat !
Ms pentru apreciere, eu ma bucur ca pot ajuta si pe alti sa invete, pt ca la randul meu si eu am invatat multe de la altii. Da, Intradevar, am citit si eu ceva despre blocatul motorului, insa nu am gasit. Am auzit dealtfel si despre nu stiu ce gaura in care se baga un bolt de otel si se blocheaza motorul. Oare? nu l-am gasit. Sad dar o sa i-ti spun cum am procedat eu prima data, si ca sa fie mai usor atasez si niste imagini. Te bagi sub masina si gasesti un capac de genu cum e marcat in poza. Trebuie sa fie undeva la dreapta filtrului de ulei si intre motor si cutie. Scuze pt calitatea pozei dar asa am gasit-o pe net ca acum e noapte si nu prea ma trage sa ma bag sub masina pt poze:

Trebuie sa fie un capac cu 3 suruburi...de 10 parca. Desfaci capacul si cu un levier sau cu o tija metalica blochezi un carcasa ambreajului. Cand vei invarti de surubul de la fulie, cineva va trebui sa tina cu forta acea tija, de preferat cat mai lunga, sau cat ai tu acces sa bagi acolo pt ca vei fi limitat sau de ventilator sau de radiator. Si inca ceva : mergi la un magazin auto si cumpara un spray de deblocat suruburi...o sa vezi ca face minuni. S-ar putea sa se desfaca cu frana calcata si cu spray. Incearca prima data asa. Daca nu merge poti incerca ce i-ti arat mai jos.
Uite aici trebuie sa blochezi :

O alta varianta folosita de mine a fost : Cuplezi treapta 1-a de viteze si daca ai discuri ventilate, bagi o tija metalica in disc, in acele gauri prin care circula aerul. Si blochezi sub etrier. Nu stiu daca e sigura metoda, la mine a mers, dar ma gandesc sa nu se deformeze cumva discul. Al meu a rezistat. Deci daca faci asta, faci pe raspunderea ta. Si intradevar, acel surub este cu filet normal. O alta varianta care am mai auzit-o pe la service-uri si pe care te sfatuiesc sa nu o incerci , este blocarea axului cu came, cu o cheie fixa. Ma repet : NU O RECOMAND . Ori se fa rupe cureaua de distributie, ori va sari de la semn....si daca nu mai sti cum sa o pui la loc va trebui sa apelezi la ajutor. Verifica cand dai jos cureaua, cati dinti ai intre semne, eu am explicat pt X16SZ, tu ai C16NZ...deci posibil sa fie diferit. Toata stima, si daca nu te descurci ma gasesti pe messenger : dorin_suciu2004 Sarbatori fericite!!!
Skip ads

  • tery

  • Mesaje scrise: 98
  • Locatie: Olt
  • Masina: Vectra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jan 2010

  • Mesaj Privat
ADEVARAT A INVIAT.
Multumesc inca o data pentru material Matrixu.Da este un sentiment destul de placut cind te faci util si ajuti ,totodata creste si increderea in tine ca poti realiza ceva.De capacul respectiv stiu , l-am desfacut ,m-am gindit sa blochez cu ceva intre dinti de la volanta dar mia fost teama sa nu se rupa vreun dinte.Daca inteleg tu zici sa introduc ceva chiar in locasurile de la discul de la ambreiaj ?La momentul asta cureaua de distributie am datat-o jos dar nu am montat-o pe cea noua din cauza termostatului pe care l-am cumparat odata cu ,cureaua si nu sa nimerit cu cel defect de pe masina Astept pina miine cind vine altul.Cuteaua distr. am dat-o jos fara sa mai scot fulia si am sa incerc sa o montez la fel . Nu stiu daca este o idee buna .Sprayul il am mai de mult , pai ce ,,mecanic ''esti fara.
Tasteaza pe youtube ,,remove crank bolt,, sa vezi o metoda de scos fulia , de fapt sunt mai multe .Salutari.
  • Matrixu'

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Nov 2007

  • Mesaj Privat
tery a scris:Cuteaua distr. am dat-o jos fara sa mai scot fulia si am sa incerc sa o montez la fel . Nu stiu daca este o idee buna .


Nici eu nu o vad ca o solutie buna pt ca nu mai ai cum sa vezi semnul de pe roata de curea inferioara. De scos...da...se pate, dar propun sa desfaci cumva acel surub si sa pui distributia corespunzator. Nu de alta dar risti sa bulesti motorul si sa te bagi la o cheltuiala care poate fi evitata, mai ales pe criza asta. Eu asa zic, acum deciziae a ta. Si stai linistit ca si eu prima data cand am desfacut acel surub am chemat un mecanic in ajutor si dupa ce am indoit cateva chei am reusit cu mare greu. Incearca cu o cheie tubulara Chrome-Vanadiu...astea sunt cele mai bune si eventual cu mici batai in cheie si se va desface. Legat de metodele de pe youtube....da, interesante dar cum la mine electromotorul are un reductor cu coroana din plastic Oare? cred ca va ceda.
  • tery

  • Mesaje scrise: 98
  • Locatie: Olt
  • Masina: Vectra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Azi am montat cureaua de distributie.Desi m- am informat temeinic mi sa parut destul de greu ,lipsa de experienta isi spune cuvintul.Masina are distributia compusa din ; rola de la arborele cotit ,rola de la axa cu came ,pompa de apa si rola intinzatoare.Am slabit rola intizatoare si am montat cureau icepind cu rola de la arborele cotit ,rola de la axa cu came ,pompa de apa si apoi rola intinzatoare. insa aici fara putin nu am putut pune cureaua pe ia.Am dat rola intinzatoare jos icercind sa imping in curea si sa prind rola in surub , nu sa putut .Mentionez ca la rola intinzatoare am incercat si cu,, pinii ,,blocati cu un spiral si cu ei liberi [nu stiu daca ma exprim bine .Necajit si frustrat am dat telefon mecanicului respectiv si m cerut sfaturi. Pintre altele mi-a zis sa slabesc rola de la axa cu came si sa incerc sa pun cureaua pe toate rolele ,lasind pe aceasta ultima iclinind-o putin pentru a pune cureua pe ea cea ce am si facut.In fine ce sa spun am intins cureaua din rola de intindere, motorul fuctioneza.Cu toate acestea sunt nemultumit ca nu am reusit sa fac aceasta operatie conform instructiunilor.Bafta.
P.S.Fulia de la arborele cotit nu am dat-o jos.
  • Matrixu'

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Citez din instructiuniile pe care le-am scris :
20. daca nu puteti monta cureaua, rotiti pompa de apa in sens invers acelor de ceasornic pana cand permite montarea curelei

Ai schimbat si pompa de apa? sau doar cureaua? Eu tocmai de aceea ti-am zis ca trebuie data jos si fulia de pe arborele cotit, pt ca montezi mai usor cureaua si esti sigur ca distributia e la "punct". Acolo sub acea fulie ai un semn pe roata de curea dintata. Daca nu ar trebui, nimeni nu s-ar chinui sa o desfaca si in plus nu stiu daca ai mai reusit sa pui distributia motorului la semn. Daca rotesti de corpul pompei de apa, poti slabi cureaua cat vrei si intra fara probleme. Acea rola intinzatoare are doar rol de intinzator secundar care permite o intindere oarecum elastica a curelei, iar reglajul propriuzis al intinderii curelei se realizeaza din pompa de apa. Daca ai luat doar cureaua + rola intinzatoare, tot trebuie sa desfaci pompa de apa pt ca nu vei putea pune cureaua. O curea noua e mai rigida decat cea veche. Daca te pot ajuta cu alte lamuriri, cu cea mai mare placere.
Skip ads

  • tery

  • Mesaje scrise: 98
  • Locatie: Olt
  • Masina: Vectra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Pompa de apa nu am schimbat-o pentru ca la verificare nu da nici-un semn de oboseala in plus nu dispun de fonduri,iar masina o folosesc pentru drumuri scurte 15-2okm rareori 50-70.Acum imi dau seama ca ierea usor daca slabeam pompa, dar din ce am citit eu pe net am dedus ca la motorul c16nz fabricat nov .1992 intinderea curelei nu se face din pompa.Asta este, din greseli invata omul.Faptul ca porneste usor, la fel ca inainte ,in mers mi se pare ca trage mai bine , nu se aud zgomote suspecte ,cureaua este intinsa atit cit sa o rasucesti la 90 grade ,am respectat semnele de pe fulie si de pe rola dela axa cu came ,ce ar putea fi in neregula?Te astept cu un raspuns.Multumesc.
  • Matrixu'

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Si eu am fost tentat sa cred ca intinderea curelei se face din rola de intindere, dar nu e asa. Fie ca e cu rola, fie ca e fara rola, intinderea curelei se face din pompa. La cele fara rola de intindere nu stiu cum se verifica intinderea, dar la cele cu rola se verifica ca varful sagetii sa fie in centrul "V"-ului de la intinzator. Nu stiu daca ar trebui sa te lase sa o rotesti chiar cu 90 de grade. Daca ai rola intinzatoare si indicatorul de la rola e in aceeasi linie cu V-ul, atunci e OK. Tu ai rola?
  • tery

  • Mesaje scrise: 98
  • Locatie: Olt
  • Masina: Vectra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Da am rola si sageata este in mijlocul v-ului,am verificat si dupa ce am facut proba in mers.Cu astea 90 de grade spun ce am vazut si ce am citit pe net .Urhttp://www.youtube.com/watch?v=O1Z8jpXL99A&feature=related urmareste filmul , pe la mijlocul lui ai sa vezi chestia cu rasucitul curelei la 90 grade cu ajutorul degetului mare si aratator.
  • tery

  • Mesaje scrise: 98
  • Locatie: Olt
  • Masina: Vectra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Da am rola si sageata este in mijlocul v-ului,am verificat si dupa ce am facut proba in mers.Cu astea 90 de grade spun ce am vazut si ce am citit pe net .Urhttp://www.youtube.com/watch?v=O1Z8jpXL99A&feature=related urmareste filmul , pe la mijlocul lui ai sa vezi chestia cu rasucitul curelei la 90 grade cu ajutorul degetului mare si aratator.
scuze pentru dubla postare.
Skip ads

  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
e ok cu rasucitul la 90 grade. de verificat in timp daca s-a mai slabit. cam la 10 000 km.

se intinde cu pompa de apa , dar deobicei o pompa veche va curge dupa intindere. nu obligatoriu dar exista un risc.
  • tery

  • Mesaje scrise: 98
  • Locatie: Olt
  • Masina: Vectra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Va curge probabil din cauza garniturii invechite si miscate de la locul ei cu aceasta ocazie.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra A

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR