@petrisorionut86 Eu am 1,91, in inaltime, si scaunul Astrei mele nu e dat pana la capat in spate. Tu, la 2 m, nu ar trebui sa ai probleme de confort intr-o Astra. Daca te intrepti cu gandul spre asa ceva, gaseste una cu volan reglabil si pe adancime, altfel vei avea probleme in a gasi o pozitie confortabila de condus.
Raman la parerea ca o corsa e mai usor si ieftin de intretinut. Dar nu rezolva problema confortului, care vad ca a inceput sa te preocupe. La Astra, cel mai fiabil motor mi se pare a fi chiar asta de 1.8 - 125 cp, Z18XE. Si ar putea fi o investitie buna, dar trebuie sa stii anumite lucruri:
-Daca nu stii, nu ai timp, sau chiar ti-e teama sa te bagi (eu sunt in situatia asta), vei face toate reviziile la un service. Iar daca esti fixist si vrei sa-ti stii masina in perfecta stare de functionare, sa faci totul ca la carte, daca vrei sa nu ai nici o problema cu politia/RAR si vrei sa dormi linistit, atunci vei avea de infruntat urmatoarele (dau exemplu ce consumabile am schimbat in 27.000 km, cu mentiunea ca eu am ales o masina intretinuta care nu mi-a creat probleme aditionale) - Astra G, Z18XE:
1. Schimb distributie (tot - curea, role intinzatoare, pompa de apa etc) si asta in scurt timp dupa ce cumperi masina - nu stii cine si cu ce piese a umblat pe-acolo. Si nu schimba nimeni distributia ca apoi sa vanda masina...
2. Schimb curele si role intinzatoare pentru accesorii - la fel - vrei sa stii ca n-ai treaba 60 000 km cu masina? Schimbi tot
3. Schimb de ulei + toate filtrele (filtrele nu sunt scumpe, ar fi si pacat sa nu le schimbi)
Eu am facut punctele 1, 2 si 3 la 5000 km dupa ce am cumparat masina, intr-un service care m-a scutit de plata manoperei si pretul uleiului (Mobil 1) - 1000 RON cu TVA
4. Daca Astra pe care o cumperi vine cu roti pe 16"...cauta sa aiba cauciucurile bune, daca nu noi! Un cauciuc 205/50/16 (ca asa scrie in cartea masinii ca trebuie sa pui) costa de la 350 RON (Tygar, Nexen sau chinezisme), 450 RON (Vredestein Sportrac2 - deci gama "budget", care vin cu DOT vechi, cauciucuri din depozit) pana la 700-800 RON (Michelin) un singur cauciuc nou! SH nu recomand, am patit sa iau SH sa sa-mi traga masina dreapta ca la balamuc.
5. Asigurare - ~ 500 RON pe an, daca nu ai accidente si ai bonusuri
6. Consum in Bucuresti 11 - 13/100 km, predominant in jurul valorii de 12l/100km
Uite topicul cu prezentarea masinii mele:
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?p=494446 Scrie in ultima pagina cat a costat ultima revizie, si ce am schimbat. Cred ca in total doar reviziile m-au costat ~3200 RON (desigur ca am schimbat o gramada...bujii, placute de frana, amortizoare si arcuri pe spate...) Daca mai zic si de cauciucuri de vara (2 noi si 2 SH) si de iarna (2 noi) ...
Eu nu zic sa nu-ti iei Astra sau Vectra sau Corsa, dar inainte trebuie sa iti faci calculele sa vezi daca merita. Si cel mai important daca iti permiti sa investesti in siguranta ta. Ca BMW-uri cu motoare de 3,5 dar cu cauciucuri din care ieseau sarmele am mai vazut...
Numai bine!