Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • pukla

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Buna-ziua!
Sunt nou inregistrat pe forum pentru ca sunt propietar de Opel doar de 2-3 zile. Mi-am cumparat un Opel Vectra B din anul 1998 motor de 1.6 pe benzina (X16XEL). Masina are 131000km si la 126000km i s-a facut schimbul de distributie si ulei. Are topa sport (doar toba mare) si filtru de aer tot sport. Nu e ca tuning ci doar mofturi ale fostului propietar.

Problema este cand am venit de la Timisoara (eu stau in Severin).
La dus eram un pic nemultumit de cum trage dar am considerat ca nu sunt eu obijnuit cu ea si sunetul de la filtru de aer ma inducea in erore cu cat de turata este masina.
Prin Timisoara fratele meu (sofer mai experimentat decat mine) a mers foarte bine si frumos cu ea, fara nici o problema.
La intoarcere au aparut problemele: a inceput sa traga greu cand ma apropiam de schimbat viteza. Ca sa pot simti ca accelereaza trebuia sa o tin peste 2200-2500 de turatii si sa schimb vitezele pe la 3000. Pana in 2500 de turatii nici nu se simtea ca accelerez. Am avut dificultati mari la depasiri deoarece d`abia reuseam sa cresc viteza de la 80-90 cat aveam in spatele celor pe care ii depaseam si peste 100-110 nu am reusit deloc sa o duc. Filtru de aer se auzea foarte puternic si in conformitate cu cat apasam eu pedala de acceleratie, dar turatia motorului si viteza masini nu cresteau aproape deloc. La urcarea in panta era groaznic. Nu tragea deloc. Trebuia sa bag in treapta inferioara sa pot urca si am ajus de cateva ori in treapta a 2-a. La un moment-dat (cred ca dupa o panta) s-a aprins al 6-lea indicator (in cartea masini e trecut ca fiind "Motorelektronik" in germana) dar in alte locuri este descris ca fiind indicatorul pentru noxe. (Exhaust emission in imaginea atasata) desi la mine in masina si in carte mai are un mic fulger in mijloc. Respectivul indicator s-a stins dupa kativa km (fara sa opresc eu masina sau sa fac ceva diferit) si a mai avut 1-2 reprize in care a aparut. Nu licarea, statea aprins.
Mentionez ca am mers destul de mult cu aerul conditionat pornit (nu nonstop dar in reprize de 10-15 min pornit/oprit) si a fost primul drum lung cu masina respectiva.
Inca o mentiune as mai avea: si la dus s-au simtit aceste pierderi de putere/turatie a motorului, dar au durat mai putin si au fost mai rare. La intoarcere a fost invers: mai mult au durat problemele decat am mers linistit (desi a avut si cateva perioade bune). La dus nu mi s-a aprins nici un indicator in bord.

Imi cer scuze pentru textul prea lung dar am vrut sa fiu cat mai explicit. Multumesc pentru timpul acordat sper sa ma ajutati sa imi dau seama ce are (sincer nu sunt convins nici de indicatorul de bord ce este deoarece cartea masinii in germana se contrazice cu ce am gasit eu pe net si in poza atasata si in carti tehnice la masini mai noi). Al meu arata ca cel desenat in coltul din dreapta jos.


Edit: daca ma puteti ajuta cu o carte tehnica in engleza macar daca nu in romana ca am in germana si nu inteleg nimic.
Skip ads

  • djkilla

  • Mesaje scrise: 286
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 1999 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2010

  • Mesaj Privat
acela eu stiu ca este electromotorul si . iti recomand sa verifici alternatorul poate ti s-au dus carbunii si mergea mai mult din baterie ( faza similara intamplata la un logan)

sau posibil sa se fi dus electromotorul..
  • dascalusorin

  • Mesaje scrise: 44
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Zafira 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2011

  • Mesaj Privat
salut.in primul rand trebuie sa stii ce ti sa aprins EXAUST EMISSION sau masinuta cu cheita MOTOR ELEKTRONIK,primul are control la gazele de la evacuare si sonda LAMBDA care este prinsa pe esapament sub masina.MOTOR ELEKTRONIC acest simbol arata defectele pe partea electrica a motorului(ex.fire intrerupte debilmetru,bobina inductie defecta sau nui lucreaza toate iesirile,etc
  • dascalusorin

  • Mesaje scrise: 44
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Zafira 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2011

  • Mesaj Privat
cand ai probleme cu alternatorul se aprinde simbolul bateriei nu alte becuri si acesta cu conditia sa i functioneze becul,electromotorul cand se defecteaza nu anunta nimic
Skip ads

  • jE

  • Mesaje scrise: 8,452
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
dascalusorin, nu mai posta consecutiv. Ai in dreapta sus un buton pe care scrie "MODIFICA", foloseste-l cu incredere
pukla, pe viitor mentioneaza in corpul mesajului despre ce masina e vorba. Nu toata lumea are chef sa intre pe profilul tau, sa vada ca e vorba de un X16XEL pus pe o Vectra B
Martorul respectiv anunta o problema la sonda lambda. Nu mai stiu daca motorul tau are doua sonde lambda, insa de obicei pica prima sonda, care e localizata pe galeria de evacuare, sus, langa motor (deschizi capota, te uiti la galeria de evacuare, cum iese din motor, in zona aia ai sonda lambda). Masina iti papa ulei? daca da, foarte probabil s-a imbacsit sonda.
Bine ar fi sa ii faci mai intai o diagnoza, sa vezi exact ce cod de eroare are. Apoi e de vazut ce faci mai departe
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Oameni buni, nu o luati ca o imputare dar bateti campii cu gratie. Omului i s-a aprins "check engine" iar cauzele pot fi multiple, misfire, detonatii peste limite, egr ramas deschis etc. Erorile trebuie citite cu un tester, de asemenea parametrii de functionare interpretati. Eu suspectez urmatoarele:
- EGR (ramane blocat "deschis")
- distributie (ori nu e pusa la punct ori a "scapat" pinionul de pe vilbrochen-simptom des intalnit la motorul asta dupa ce se face distributia)
-mai putin probabil-senzor turatie (sau senzor volanta sau CKP cum vreti sa-i spuneti) desi atunci ar trebui sa aiba probleme cu pornirea la cald.
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,452
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Inginerule, omul zice ca i s-a aprins becul de exhaust emisions. Nu vreau sa intru intr-o polemica cu tine Smile insa din putina mecanica pe care o stiu eu X16XEL e un motor mai problematic, una dintre probleme e ca "se da" la ulei, chestie care duce la distrugerea sondei lambda. Sunt insa de acord cu tine, pot fi si alte cauze. De aceea am sugerat sa se faca mai intai o diagnoza...
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
La X16XEL nu exista becuri separate (ca la voi astia "mai moderni" cu Y si Z-uri) "check engine" si "exhaust emissions", exista un singur bec (generic i se zice "MIL") care se aprinde la orice eroare prezenta. Sonda lambda la acest model este aproape redundanta, in general este cu un singur fir (deci nici macar nu are element de incalzire-ECU nu tine cont de ea la "rece"), este una singura inainte de catalizator asa ca singura influenta ar fi consum mai mare.
Skip ads

  • pukla

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jul 2011

  • Mesaj Privat
jE, multumesc pentru raspuns dar (fara suparare) nu mai sari la altii fara motiv. In ceea ce ma priveste am scris la inceputul mesajului initial despre ce masina este vorba.

Multumesc la toti pentru raspuns si imi pare rau ca s-a ajuns la contre pe un "ton" mai aspru.
Nu am zis ca a lampa de la exaust emission sau cea de check engine ... am intrebat ce reprezinta acel simbol deoarece am gasit explicatii diferite.

ulei nu consuma prea mult si azi prin oras nu am avut probleme de nici un fel. Dar la drum lung tot nu trage cum trebuie, d`abia am ajuns la 80km/h si nu crestea vitea deloc la urcarea pe un pod aproape plat.
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Stai linistit @pukla, jE si cu mine suntem cunoscuti vechi si de asemenea foarte patiti in ale "Opelului" (atat de patiti ca nu inteleg de ce si el si eu mai avem Opeluri), nu se pune problema de "contre".
In ce priveste cazul tau, situatia nu prea e grozava, masina aia trebuie sa mearga lejer cu un 140 in croaziera, si cel putin pana la 100 sa accelereze rezonabil. Du-te la un mecanic cunoscut care sa stie si diagnoza sau mai bine apeleaza la cineva (vezi "Publicitate") de pe forum cu service pt. ca repet, dupa descrierea ta masina aia are probleme serioase.
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,452
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
inginerule, probabil ca suntem masochisti Smile
gata, ca dau in off topic.
La masina asta ar trebui sa mearga citirea codurilor de eroare fie cu agrafa, fie cu pseudoagrafa, un cod de eroare ar putea ajuta dezvoltarea ideii...

Cu diagnoza de pe forum cred ca e mai greu, tu esti din Mehedinti, cel mai aproape ar fi CristiTM, el e la Timisoara...
  • pukla

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru ajutor. O sa mai caut in Severin un service bun, daca nu fac un drum de TM. Desi cat mai rpd o sa o duc la diagnoza sa vad ce coduri imi da.

Ty for your time.
Skip ads

  • pukla

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Am fost cu ea la un atelier si i-a facut un test. Mi-a spus ca e catalizatorul: ori infundat sau si mai probabil spart si bucatile din el imi infunda iesirea gazelor.
Mi-a spus ca unul nou original este 15-17 mil iar cele universale 7-8 mil dar nu imi recomanda.
Ce mi-a recomandat a fost sa il elimin cel putin pana fac rost de bani sa il schimb. Zicea ca pot sa il tai, sa il golesc si sa il sudez la loc, sau chiar sa il dau jos detot si sa pun o teava in locul lui.
Imi puteti spune o parere? Merge asa macar cateva luni pana pot sa imi iau catalizator nou? sau ala nou merge si universal? merita investitia?
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,452
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Poate gasesti unul prin dezmembrari.
De mers merge, probleme poti sa ai doar la un control RAR/ARR sau cand faci ITP-ul. Nu ai catalizator, nu iti ies noxele. In rest... o sa traga masina mai bine, ca e mai libera evacuarea Smile

Da jos catalizatorul (e prins sus pe motor si jos, inainte de racordul flexibil) su uiat-te daca e sparta ceramica. Daca e sparta, taie-l, goleste-l, sudeaza-l la loc.
Oare la motorul asta sunt doua sonde lambda? cred ca nu, insa in caz ca sunt 2 o sa ai bec aprins in bord (a doua sonda va detecta ca nu isi face treaba catalizatorul)
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Nu sunt 2 sonde lambda ca si eu am acelasi motor si nu mai am catalizator de mult (am teava, insa nu sudata "taraneste" ci s-au folosit flansele de la cat astfel incat daca vreau sa-i pun vreodata cat nou, se insurubeaza pur si simplu). Te sfatuiesc sa folosesti o teava, nu catalizatorul "gol" sudat pt. ca in acest caz vei avea un sunet metalic "a gol" care mie mi se pare enervant.
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,452
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
inginerule, si la itp cum iesi?
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Un pic mai sarac decat intru...Wink
  • pukla

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Salut!
Am facut de joi cum mi-ati recomandat: am fost la un mecanic care mi-a golit catalizatorul dar fara sa il taie si sa il sudeze, s-a chinuit si a reusit pe teava aia mica din cap.
Acum zboara masina: am fost la tzara si a mers cu o medie de 80-90 la ora in 75km (cu sate cu tot). Am dus-o pana la 140 km/h fara probleme. Mergea si mai mult dar consider ca e suficient pentru drumurile de Romania.
Multam frumos de ajutor si va astept la o bere (fara alcool) in Severin cand sunteti in zona.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR