Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra F
  • moromete

  • Mesaje scrise: 51
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2006

  • Mesaj Privat
Bun regasit dupa foarte mult timp!

Dupa ce am vandut opelul Caravan din 1993, am avut un Ford Mondeo TDCI de care a trebuit sa ma despart.

Acum caut tot un Astra F Caravan, cea mai fiabila si ieftina la intretinere masina pe care am avut-o!

Va rog, un sfat, doua, trei ...

Care este cea mai buna motorizare pentru Astra F Caravan?

1,6 - 1, 8 8 valve sau 1,6 - 1,8 16 valve?

Va rog, urgent!
Skip ads

  • d1nutzuu

  • Mesaje scrise: 608
  • Locatie: Calarasi
  • Masina: Astra 2007 Z16XEP/Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2009

  • Mesaj Privat
1.6 16v este un motor exclent parerea mea !
  • almarian

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Parerea mea, daca nu esti doritor de ceva putere, sa iti iei o masina cu motor in 8 valve, deorece acestea sunt mult mai usor de intretinut, daca din diferite motive, se rupe cureaua de distributie, stricaciunile nu vor fi asa de mari, si ultimul avantaj, care cred ca e cel ami important, consumul. La cele cu 16 valve consumul e un pic mai mare fata de cele cu 8 valve.
Acum depinde de ce vrei tu.
Si mai e o faza dupa care ma ghidez eu, pe un motor cu 8 valve si injectie monopunct, pui mai usor o instalatie de GPL prin care salvezi o gramada de bani daca faci multi km, decat pe una in 16 valve cu injectie multipunct. Parerea mea.
Eu am C16NZ 8 valve cu GPL si sunt foarte multumit de ea.
  • moromete

  • Mesaje scrise: 51
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2006

  • Mesaj Privat
Multumesc!

Si acum cateva precizari. Am gasit doua masini care mi-ar conveni. Una este din 1995, are motor 1,8 in 8 valve cu injectie multipunct (exista?), dar cam fara dotari. Cealalta din 1998, are motor 1,8 16 valve si este full. As inclina spre a doua. Cu distributia, daca este schimbata la timp cred ca nu ar trebui sa fie probleme.

In fine, intre cele doua masini, voi ce ati alege?
Skip ads

  • nickart

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 1997 X1.8XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Eu am un astra de 18 16v motor x18xe si sunt foarte multumit de ea in conditiile de utilizare destul de dure in care e folosita (mers pe drumuri forestiere, la padure, la pescuit, un mic tractor) am mai condus si alte motorizari mai mici dar nu se compara, acuma depinde pt. ce o cumperi, pt oras consuma un pic cam mult dar daca faci drumuri lungi in afara orasului va avea un consum decent pt motorizarea de 18. Eu zic ca e un raport bun pret calitate daca nu esti prea pretentios.
  • moromete

  • Mesaje scrise: 51
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2006

  • Mesaj Privat
Motorul de la cel de 1, 8 8 valve este 1,8 C18NZ . Este injectie monopunct, nu?

Cand voi afla seria de la cel cu 16 valve o voi scrie
  • moromete

  • Mesaje scrise: 51
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2006

  • Mesaj Privat
Motorul in 16 valve este X16XE.
Am inteles de la colegul nickart ca este mai mult decat ok.
Il rog pe el si pe ceilalti posesori sa mai imi dea amanunte.
Multumesc!

P.S. Cureaua de distributie nu prea se stie cand a fost schimbata...
  • moromete

  • Mesaje scrise: 51
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2006

  • Mesaj Privat
Pardon! Este X18XE!
Skip ads

  • moromete

  • Mesaje scrise: 51
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2006

  • Mesaj Privat
Va rog, luminati-ma la intrebarile de mai sus.

De pilda, am inteles ca motoarele X16XE sunt catastrofale. Se aplica si pentru X18XE?

Intre cele doua variante de motorizari prezentate care este mai buna?

Multumesc
  • nickart

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 1997 X1.8XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Hai sa-ti spun cate ceva despre motorul care e pe masina mea x18xe.
1. Eu la-m cumparat cu 180000km( nu cred ca sunt reali, dati jos cam 100000km deci reali in jur de 280000) dar destul de bun functional, nu am avut nici o problema cu motorul.
2. Trage foarte bine, 5 persoane plus echipament de pescuit se duce in 180-190 km/ora fara probleme daca drumul permite.
3. Consum ulei intre schimburi la 10000km neglijabil cam jumatate de litru, dar la schimb trebuiesc 5 litri de ulei.
4. Minusuri la el: taxe destul de maricele asigurare, primarie, rovineta taxa inmatriculare daca e nevoie
5. Consum pana in 12L in oras in conditii dificile de mers: iarna, vara aglomeratie semafoare etc. afara daca mergi linistit 90-100 pana in 7, daca calci pe acceleratie se duce si in 8-8,5 pana la 150, iar peste am mers foarte rar doar de proba sa vad ce poate.
6. Per total un motor care nu te va face de ras daca este bine intretinut.
Tu vei decide ce vei cumpara in functie de ce vrei de la el, eu ca sfat pot spune sa-l verifici cu mare atentie, uleiul sa fie fara antigel in el si antigelul fara urme de ulei fara spuma, sa nu scoata fum la pornire nici negru nici alb, verifica teava de esapament sa nu fie afumata exagerat, ar fi bine un test de compresie sa vezi cum sta, si testata in trafic cum trage sa nu aiba zgomote suspecte, etc.
  • moromete

  • Mesaje scrise: 51
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2006

  • Mesaj Privat
nickart a scris:Hai sa-ti spun cate ceva despre motorul care e pe masina mea x18xe.
1. Eu la-m cumparat cu 180000km( nu cred ca sunt reali, dati jos cam 100000km deci reali in jur de 280000) dar destul de bun functional, nu am avut nici o problema cu motorul.
2. Trage foarte bine, 5 persoane plus echipament de pescuit se duce in 180-190 km/ora fara probleme daca drumul permite.
3. Consum ulei intre schimburi la 10000km neglijabil cam jumatate de litru, dar la schimb trebuiesc 5 litri de ulei.
4. Minusuri la el: taxe destul de maricele asigurare, primarie, rovineta taxa inmatriculare daca e nevoie
5. Consum pana in 12L in oras in conditii dificile de mers: iarna, vara aglomeratie semafoare etc. afara daca mergi linistit 90-100 pana in 7, daca calci pe acceleratie se duce si in 8-8,5 pana la 150, iar peste am mers foarte rar doar de proba sa vad ce poate.
6. Per total un motor care nu te va face de ras daca este bine intretinut.
Tu vei decide ce vei cumpara in functie de ce vrei de la el, eu ca sfat pot spune sa-l verifici cu mare atentie, uleiul sa fie fara antigel in el si antigelul fara urme de ulei fara spuma, sa nu scoata fum la pornire nici negru nici alb, verifica teava de esapament sa nu fie afumata exagerat, ar fi bine un test de compresie sa vezi cum sta, si testata in trafic cum trage sa nu aiba zgomote suspecte, etc.



Foarte multumesc!
  • moromete

  • Mesaje scrise: 51
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2006

  • Mesaj Privat
Despre motorul C18NZ imi poate spune cineva, ceva?
Skip ads

  • niladam2002

  • Mesaje scrise: 201
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 1997 X18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jul 2008

  • Mesaj Privat
nickart a scris:Hai sa-ti spun cate ceva despre motorul care e pe masina mea x18xe.
1. Eu la-m cumparat cu 180000km( nu cred ca sunt reali, dati jos cam 100000km deci reali in jur de 280000) dar destul de bun functional, nu am avut nici o problema cu motorul.
2. Trage foarte bine, 5 persoane plus echipament de pescuit se duce in 180-190 km/ora fara probleme daca drumul permite.
3. Consum ulei intre schimburi la 10000km neglijabil cam jumatate de litru, dar la schimb trebuiesc 5 litri de ulei.
4. Minusuri la el: taxe destul de maricele asigurare, primarie, rovineta taxa inmatriculare daca e nevoie
5. Consum pana in 12L in oras in conditii dificile de mers: iarna, vara aglomeratie semafoare etc. afara daca mergi linistit 90-100 pana in 7, daca calci pe acceleratie se duce si in 8-8,5 pana la 150, iar peste am mers foarte rar doar de proba sa vad ce poate.
6. Per total un motor care nu te va face de ras daca este bine intretinut.
Tu vei decide ce vei cumpara in functie de ce vrei de la el, eu ca sfat pot spune sa-l verifici cu mare atentie, uleiul sa fie fara antigel in el si antigelul fara urme de ulei fara spuma, sa nu scoata fum la pornire nici negru nici alb, verifica teava de esapament sa nu fie afumata exagerat, ar fi bine un test de compresie sa vezi cum sta, si testata in trafic cum trage sa nu aiba zgomote suspecte, etc.


Sustin cele spuse mai sus despre X18XE! Am luat masina cu 230.000km acum 3 ani si in momentul de fata am 280.000 km! Nu am avut nici cea mai mica problema cu ea, in afara de bucse, o toba ruginita, amortizoare, in general consumabile! Are un consum decent de 8-9l/100 in oras si pana la 7l/100 afara, mers pana in 110km/h! Este un motor foarte fiabil si usor de intretinut pe care il recomand cu incredere!
Cat despre taxe...nu mi se par exagerat de mari: RCA 180lei/6 luni si 360lei/1 an, rovinieta este 12lei/7 zile, impozitul ~120lei/an!
Numai bine!
  • all3ex_wly

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 1996 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mar 2010

  • Mesaj Privat
cel mai tare motor pe astra f ramane dupa parerea mea c16se 101 cp
  • astragsisfi

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2010

  • Mesaj Privat
all3ex_wly a scris:cel mai tare motor pe astra f ramane dupa parerea mea c16se 101 cp

mare dreptate ai ! super motor c16se dar cam rar
sunt recent posesor de x16xel si e o catastrofa de motor, imediat dupa cumparare s-a aprins cheku in bord cu erorile: MAP senzor si lambda (identificate pe tester OBD2), am schimbat piesele cu unele de pe un motor perfect functional, s-a stins cheku din bord dar consumu e undeva la 9-10 pe afara la maxim 110 la ora si peste 15 in oras, nu imi pot explica unde poate sa inghita atata benzina ! am fost din nou la tester si valorile MAP si lambda sunt in parametri normali de functionare (culmea)
d-abia astept sa-l dau jos si sa pun un 1.6 8v NEMURITOR
deci sfatul meu cauta-ti o astra brek cu x16sz sau c16nz sau dac ai noroc c16se (8valve multipunct 100cp)
  • apasaciu

  • Mesaje scrise: 337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Salut !
Sincer nu iti recomand 1.6 16 (x16xel) . Sunt posesor , m-a incantat si pe mine puterea , fuge frumos ce sa zic (daca e ok motorul) .
Dar in oras (in buc) sub 12-13 nu il scot consumul (11,7 dat in carte ) , afara mai scot 7-8. Daca nu ma insel si x18xe consuma mai putin in oras Sad
Fiabilitate - citeste pe forum si o sa te sperii de cate probleme o sa gasesti . Consum de ulei , probleme cu egr , map etc .
  • apasaciu

  • Mesaje scrise: 337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2006

  • Mesaj Privat
@ astragsisfi - eu am avut probleme de consum f mare cum spui tu cand am cumparat o sonda lambda noua , facuta de febi sau ceva de genul asta . Dupa mai putin de 5000 km s-a dus in porumb . Am pus una de pe un motor sh si s-a rezolvat . Cat despre testerele si mersul in parametrii ce sa iti zic ca nu imi omologa motorul la rar pentru ca aveam duble si hidrocarburile si monoxidul ? Si pe tester opel aparea ca motorul merge perfect in parametrii . No comment .
  • cornel2cornel

  • Mesaje scrise: 145
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1996 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Nu stiu altii cum sunt, dar cand ma gandesc........ Very Happy
Fiecare isi lauda masina si motorul.......
A venit vremea sa o laud si eu.......
x16xel 101 cp, 10% oras si cca 6% extern. Combinat la drum lung 6,5. Un motor excelent dar care nu-i facut pt oras. Hiba la ele este ca papa ulei, dar avand in vedere ca-l iei cu foarte multi km in spate nu ai ce sa-i reprosezi.
Si ca fapt divers, incearca o masina de asta cu proba de rampa, adica baga viteza 1 si ia piciorul usor de pe ambreiaj. In 5 secunde de rulat incepe sa traga singura si-ti urca orice deal fara sa accelerezi, adica cum face un motor diesel. Asta e avantajul de a avea knock senzor si de a nu-ti fluctua relantiul asa cum mai face la 8 valve Very Happy
  • danielddd

  • Mesaje scrise: 527
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Astra 2002 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2010

  • Mesaj Privat
1.6 8 valve e cel mai rezistent si mai bun.Nu te complica cu 16valve sau cel de 1.8.Si asta de 1.6 daca e alimentat cum la facut fabrica,merge de toti caii.O spun din experienta ca am avut peste 40 de masini,cam toate marcile.Nu exista masina mai ieftina la intretinere si mai rezistenta ca un c16nz.Pur si simplu uiti sa mai deschizi capota daca e pus la punct.Eu am avut motoare de astea c16nz.. si care consumau ulei,si care nu mergeau rotund si de ciuda,le dadeam cu a 2a pana la 100km/h..Nu spun ca prima data nu imi venea sa cred ca sunt cu a2a,cu un motor de 1.6.Pur si simplu..merge.Singura masina de care am fost iar super multumit(Ca tot ai pomenit de mondeo) a fost un mondeo din 2001 TDDi ..nu TDCI,ca nu mai ai bani in buzunar cu TDCi urile:D.Bafta si tine minte ceva valabil pt noi romanii: la masina,o optiune in plus,e un defect in plus.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra F

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR