Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra A
  • otonel

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Vreau sa schimb furtunul de la etrierul din stanga ca-i cam copt , adica cand il indoi un pic se vad fante in el destul de adanci, si am vazut ca am de desfacut surubul de fixare la etrier si imbinarea cu conducta.
Care este ordinea si cum ar fi mai usor de procedat ca vreau sa fac operatiunea asta maine dimineata?
Este util sa fac un betigas de lemn cu care sa opresc curgerea lichidului din conducta pana montez noul furtun sau cum sa fac?
Dupa asta vreau sa aerisesc franele pentru ca pedala imi prinde destul de jos cand nu este motorul pornit si dupa ce simt ca prinde daca tin piciorul apasat mai mult timp pedala se duce incet in jos ,m-am uitat pe sub masina si nu se vad scurgeri de lichid de frana in ideea ca ar curge pe undeva iar singurul element pe care l-am gasit mai neinregula este furtunul de la etrier
Placutele de frana sunt la limita adica mai au cam 1 mm din canalul ala din mijlocul lor la fel si discurile si ma gandesc ce ar mai putea fi de vina, faptul ca pistoanele lucreaza la capatul cursei sau garniturile din pompa sunt duse.
Lichidul din rezervor im scade cam intr-o luna de circulat la minim si trebuie sa completez
Va intreb lucrurile aste pentru ca nu am bani sa o iau prin eliminare adica sa schimb garnituri placute discuri, si m-ar ajuta o parere competenta
Skip ads

  • [cj]sharky

  • Mesaje scrise: 277
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Am inteles ca e un orificiu de aerisire in rezervorul cu lichid de frana. Il astupi si in felul acesta nu iti curge lichidul afara. Mai multe nu pot sa iti spun despre schimbare deoarece nu am lucrat la asa ceva.
  • otonel

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Nu am un orificiu ci 3 pe capacul rezervorului pe care le-am astupat cu niste banda adeziva dar degeaba ca tot o curs cand am desfacut furtunul de la etrier ca de la conducta era ruginit tare filetul
Cand am incercat sa desfac imbinarea cu conducta ma vazut ca imi curgea lichid de sub masina si cand ma uit conducta mea era coapta in dreptul punctului de fixare pe lonjeron cu o gramada de pamant in jurul ei , pamant din cauza caruia nu am observat eu pe unde pierd lichidul, spun asta deoarece cand am curatat mizeria de acolo am observat ca vopseaua de pe lonjeron era scorojita toata si lonjeronul ruginit din cauza prelingerii lichidului de frana.
Nu stiu ce sa zic de calitatea pieselor de pe opel dar am desfacut imbinarea cu furtunul si cu pompa cu blitzul ca cu cheia nu am reusit decat sa fac rotund hexagonul de pe conducta si ma gandesc de ce nu or fi pus conductele alea din cupru ca ala macar nu rugineste
Dupa toate acestea am dat de o problema si mai mare, anume nu am gasit conducta gata facuta pentru frana la piese auto ci o varianta era sa merg pana al Cluj la nu stiu ce atelier unde fac conducte iar cealalta sa caut la dezmembrari alta conducta lucru pe care l-am si facut.
Dupa ce am montat conducta m-am lovit de alta problema anume furtunul pe care cand l-am montat ca sa-i respect linia imi venea cu fixarea la furtun spre etrier si nu am putut strange surubul cum trebuie asa ca l-am intors si acuma imi vine bine in jurul amortizorului si l-am putut strange ca sa tina saibele de cupru, nu stiu ce sa zic ca nu am mai schimbat niciodata furtune de etrier al opel ma gandesc sa fie diferit de cel din stanga si mi-au adus la piese auto gresit sau asa ii modelul de fixare la roata aia, acuma linia de pe el face o mica rasucire dar nu am avut ca-i face
Dupa toate acestea am vrut sa aerisesc si pe spata si binenteles am rupt un aerisitor si am renuntat, dar ec am nelamureste este frana slaba ce o am pe spate , adica daca pui cheia de roti pe ea o pot rasuci linistit, nu tine nici jumatate din cat tine frana de mana.
Am cautat distribuitorul de franare pe spate dar nu am gasit decat niste "gogoloaie" la iesirea din pompa spre franele spate, alea asa fie oare distribuitorul de frana spate, daca le desfac se pot curata sau repara in varianta ca sunt alea vinovate pentru frana slaba de pe spate?
Cred ca nu v-am plictisit cu povestea mea legata de repararea franei dar ajutati-ma si pe mine cu niste indicatii daca am gresit ceva acolo sau ii ceva ce nu stiu ca sunt incepator in cunoasterea opelului si nu am nici manualul service sa vad ce scrie acolo
  • campary

  • Mesaje scrise: 133
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1993 c18nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Nu ne-ai spus daca frana pe spate este pe disc sau pe tambur. Daca este pe tambur, regleaza distanta dintre saboti si tambur, vezi ca intre saboti in partea de sus are un mecanism de reglare cu surub piulita (o tija filetata cu o piulita crestata). Sabotii trebuie sa stea cat mai aproape de tambur fara a bloca inavartirea libera a acestuia. Daca acea piulita merge usor pe filet se poate regla prin gaura unui prezon de roata cu ajutorul unei surubelnite drepte. Odata cu reglarea distantei, frana o sa devina mult mai ferma, pedala o sa tina mai sus. Spor la treaba!
Skip ads

  • otonel

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Mersi de raspuns, nu am cautat defectul acolo pentru ca aveam impresia ca isi regleaza automat distanta, intre saboti si tambur.
Tambur am si o sa incerc maine cu surubelnita sa ii reglez prin gaura din exterior daca nu desfac roata si ii strang .
  • otonel

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Nu am reusit cu surubelnita prin gaura tamburului asa ca l-am dat jos si am tot strans cate o tura pana am gasit o pozitie sa fie apropiate si as se invarta usor.
Am verificat frana pe spate si pe dreapta am acuma frana acceptabila iar pe stanga la fel este, iar urmatorul pas va fi sa schimb cilindrul cu aerisitorul rupt de a roata stanga ca sa pot aerisi si pe partea aia, deocamdata am frane pe care sa ma pot baza cat de cat.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra A

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR