Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • nmu

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2011

  • Mesaj Privat
Salut, as dori sa stiu ce semne da masina atunci cand turbosuflanta este pe duca sau este stricata.
In ce cazuri, mai generale, se poate defecta turbosuflanta?
Skip ads

  • aco_008

  • Mesaje scrise: 4,222
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Turbo se strica din cauza unui stil de condus inadecvat si a ungerii proaste, adica ulei prost.
Printre primele semne ca e pe duca se afla un fluierat progresiv care apare la accelerare.
  • Ciprinhio

  • Mesaje scrise: 465
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Nemti au inceput sa treaca turbina la consumabile...are si ea o durata de viata la fel ca si motorul...datorita turatilor mari si neschimbarii la timp a filtrului de aer pot duce la moartea acesteia...orice pietricica ce trece de filtrul de aer si ajunge in turbina pot duce la dezechilibrarea acesteie si in final la ruperea paletilor si blocarea ei...variantele sunt multe dar daca ai sa schimbi toate la timpul lor(ulei filtre) ai sa o duci la maximul ei de folosinta..
  • nmu

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2011

  • Mesaj Privat
@aco_008 Prin stil de condus inadecvat te referi la subturat? Si fluieratul acela nu este distinct turbosuflantelor atunci cand intra in functiune la o anumita turatie?
@Ciprinhio Toate au o anumita durata de viata. Varianta cu pietricica suna cam urat, dar nu stiu care e probabilitatea sa se intample.
  • aco_008

  • Mesaje scrise: 4,222
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Orice turbo are un sunet aparte, insa acesta este foarte diferit atunci cand incepe sa dea semne de oboseala.
Ma refer la mersul subturat, care nu e atat de daunator de unul singur, problemele apar cand se accelereaza puternic de la o turatie prea mica si se forteaza turbina. Ma refer de asemenea la folosirea unui regim de turatie prea mare cat timp motorul este rece. etc etc
  • adware_man

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Oct 2008

  • Mesaj Privat
adevarat...

turbinele de generatie mai veche (exp. cea de la motorul y20dth) au un sunet frumos de la 1800-1900 rpm in sus, acel fluierat placut care creste progresiv odata cu turatiile. exista si turbine mai noi, care nu prea se aud mai deloc. toate, cand crapa, ori crapa treptat, adica fluieratul se ingroasa si devine mai puternic, gen sunet metalic, ori crapa o data si gata, masina merge ca tractorul.

cat despre condusul inadecvat, in principiu mersul subturat e o problema, dar nu acest tip de mers ca atare. poti merge frumos si 2 km in treapta a treia cu 1700 rpm, dar sa mergi asa, constant, iar cand vrei sa accelerezi, reduci in treapta II, nu o calci tare pentru a lua viteza. acest tip de condus distruge turbina. altfel, daca vei cauta pe forum vei gasi fel si fel de topicuri. unii spun ca atunci cand parchezi masina dupa un drum mai serios trebuie sa lasi masina pornita inca 3-4 min, altii spun altele... pana la urma un lucru e clar, turbosuflanta are si ea o durata de viata pe care cei mai multi o scurtam prin modul de condus si ulei prost.

bafta!
  • nmu

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2011

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru informatii
  • marius.cr7

  • Mesaje scrise: 55
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2011

  • Mesaj Privat
eu am motorul y20dth pe vectra b2 si de ex la mn turbo nu se aude dupa 1900 2000 rpm desi ea functioneaza cred eu pentru ca se simte acea putere dupa aceasta turatie..
  • Ciprinhio

  • Mesaje scrise: 465
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2011

  • Mesaj Privat
gandestete la un filtru vechi care ajunge sa se rupa hartia si sa treaca ceva prin el...eu am refacut turbina la masina mea,,,si cel care mi-a refacut-o la bucuresti a spus ca 80% din cazuri sunt datorate filtrului de aer care nu e schimbat la timp....de curiozitate o turbina executa 150000de rot pe minut in sarcina maxma poate mai mult...sa ajunga ceva pe palele ei sa o descentreze putin sau chiar sa rupa dintr-o pala...e gata..incepemoartea ei..
  • nmu

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2011

  • Mesaj Privat
De asta e bine sa schimbi totul la timp, sunt curios la cat te-a dus reparatia turbinei, ma refer la pret.
  • Ciprinhio

  • Mesaje scrise: 465
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2011

  • Mesaj Privat
10 mil..adica 1000 de lei noi...toate noi in ea ax pale bucsi suruburi prindere..plus curatat geometrie variabila da nu prea avea ce..e ceva gheld dar fara ea stai pe margine+ ca mie imi baga ulei in admisie avea rupt un segment ceva...a durat 30 de min refacere ei...putin timp multi bani..
  • nmu

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2011

  • Mesaj Privat
Eu cred ca ai iesit destul de ok cu banii, daca nu ma insel o turbina noua sare de 2000 ron
  • adware_man

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Oct 2008

  • Mesaj Privat
nmu a scris:Eu cred ca ai iesit destul de ok cu banii, daca nu ma insel o turbina noua sare de 2000 ron


ohooo, cu 2000 ron iei doar carcasa Smile
  • nmu

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2011

  • Mesaj Privat
Atunci poate ajunge la 1000E Shocked Ti se rupe sufletul cand se intampla nenorocirea Smile
  • adware_man

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Oct 2008

  • Mesaj Privat
adevarat... una BAUER e la autokarma cu reducere 4100 RON...
prea putini le cumpara noi, toata lumea le ia second, sau si mai bine, le reconditioneaza cu 800-1000 RON.
  • nmu

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2011

  • Mesaj Privat
Daca o reconditionezi poti fi sigur pe ea ca nu te lasa o perioada mai indelungata?
  • adware_man

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Oct 2008

  • Mesaj Privat
pai... cum asta depinde de modul in care conduce fiecare masina, nu prea ai mari garantii. ideea e ca la reconditionare, iti inlocuieste "miezul" piesei. paleti, ax, etc.... deci, din cea veche mai ramane practic doar carcasa.... acum, cu ce fel de piese le i nlocuiesc pe cele vechi, nu stiu. dar stiu oameni care au facut treaba asta si n-au avut probleme apoi.
  • aco_008

  • Mesaje scrise: 4,222
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Presupun ca se acorda si o garantie la operatiunea asta..
  • adware_man

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Oct 2008

  • Mesaj Privat
N-am trecut prin asta, dar din cate stiu, se acorda.
  • krashy22

  • Mesaje scrise: 1,207
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2000 x20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jun 2007

  • Mesaj Privat
un an de zile fara nr de km, cam asta e garantia care este oferita de majoritatea centrelor de reconditionat turbine
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Discuții similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR