Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • liviudiaconu

  • Mesaje scrise: 221
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2009

  • Mesaj Privat
PL500 a scris:[...]
liviudiaconu a scris:Pun o intrebare: la opel am vazut ca se recomanda "fantele la 120 grade". La alte motoare am vazut vehiculata ideea de "fantele la 180 grade". Teoretic, macar, distanta intre doua fante de pe doi segmenti alaturati este mai mare la calarea pe 180 grade (un semicerc e mai mare decit un arc mai mic). Ca atare si pierderile alea marunte prin fante sint mai mici (ceva de curgere dinamica prin teoria motoarelor).
Daca e asa, de ce se recomanda 120 grade? Personal vad mai sigura calarea la 180 grade.

Dimpotriva, cel putin la Agila, in TIS se specifica ca montajul primilor 2 segmenti (de compresie) sa se faca
decalat la 180 grd. (pozitia segmentului raclor neavand nicio importanta in relatia cu pozitia primilor 2 segmenti,
el trebuie sa fie asezat corespunzator fantelor de ungere de pe canalul pistonului ).
Dezaxarea boltului in piston nu are legatura cu pozitia segmentilor, el are ca scop reducerea cuplului de
basculare atunci cand pistonul ajunge in pozitia de compresie maxima.


1. Stiu scopul dezaxarii, ideea e ca din cauza ei puntul de sprijin decalat ar imparti capul pistonului in doua suprafete inegale, ca atare si forte inegale.
2. Din ce se spunea la teoria motoarelor segmentii sint:
- De compresie sau de foc (de foc e termen impropriu)
- Raclor (la dacia aveau si canal de raclaj)
- De ungere....
Tu te referi la pozitia fantei celui de ungere raportat la gaurile de ungere din piston..
Skip ads

  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
1. - Nu cred ca ar avea influenta atat de mare dezaxarea pistonului asupra apasarii inegale a segmentului asupra
peretelui interior al cilindrului, sau daca exista, presiunea s-ar exercita intre piston si cilindru (segmentul are joc
catre fundul canalului de segment, adica daca as apasa pistonul pe o directie perpendicularea pe axa cilindrului,
segmentul s-ar ,,ingropa" in canalul lui).
2. Cel putin la motoarele obisnuite nu exista segmenti dedicati pentru ungere respectiv raclaj, ambele functii
fiind indeplinite de un singur segment numit de ungere sau de raclaj. Practic poate fi un segment compus
din 1-3 componente (segment in forma de U, cu spirala, spirala si distantieri , expandor etc.) sau un segment
dintr-o singura piesa.

Da, la Agila se specifica asezarea segmentului de ungere corespunzator gaurilor din piston (personal nu am
vazut cum arata pistonul si segmentul respectiv, desi, sincer si eu cred ca se rotesc).
  • liviudiaconu

  • Mesaje scrise: 221
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Evident ca se rotesc. Daca erau ficsi in canal (ca la motociclete, cum se spunea) se specifica in TIS "se monteaza in canale respectind pintenii de fixare)...si aveau ceva tesitura in zona fantei.
Cit despre raclori, la Dacia fosta cind am schimbat setul (asa zis "de uzina"), segmentul 2 avea la partea inferioara o zona sa zicem strunjita care "agata", era exact canalul de raclaj...
La alte seturi, de alt producator, lipsea canalul. Bine, era Dacia unde totul era permis Crying or Very sad
  • cosminm_80

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Agila 2002 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2011

  • Mesaj Privat
spunetimi si mie daca mi se uda o bujie are legatura cu segmenti supape sau cu aprinderea?
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Segmentii asa se pun

Atentie, segmentii se pun cu scrisul in sus. Ii veti gasi aproape perfecti si blocul impecabil de regula, problema este numai alinierea lor si griparea celui de ungere.

Bujia se uda de la compresie slaba si aici multe cauze, lipsa scanteie si foarte rar injector decalibrat. Nu trebuie neglijat si ECU.
  • liviudiaconu

  • Mesaje scrise: 221
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Adica:

1. In afara de cel de ungere care e compus se pun la 180.
2. E foarte posibil sa necesite numai o curatare temeinica urmata de montaj corect si citeva ture de ulei de curatare (sau din cel prescris) cu schimb la intervale scurte (primul max 1000, restul max 5000 sau la "innegrire usoara")? Evident, urmate de schimb mai la 8000-10000 maxmax
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
1+2 da, 180 si ungerea 120, ulei de sacrificiu 10W40 e bun, pe toamna/primavara de preferat 5W40 si cel mai bun dar scump indiferent de anotimp 0W40
Cureti canalul cu scula speciala sau cu segment rupt Wink
Abia dupa ce desfaci vezi ce trebuie, anumite piese ieftine le schimbi ca e pacat de atata munca ... de exemplu mai desfaci odata pentru niste simeringuri supape de 3-4lei/buc ?
  • liviudiaconu

  • Mesaje scrise: 221
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Nuuuuuuuu, simeringurile se schimba obligatoriu, eu ma refeream doar la capitol segmenti. Oricum din ce spune "Hayness" simeringurile se pot schimba si cu chiulasa montata dar..pierzi un set de suruburi de capac semicuzinet si o gramada de timp...
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Este foarte dificil sa schimbi simeringuri supape cu chiulasa montata, nu ai cum sa tii supapa sus cand presezi arc sa intre siguranta.
Suruburi capac semicuzinet (came) nu trebuie noi, cuplul este mic si trebuie doar curatat bine filet si foarte putina pasta blocare. Obligatoriu se inlocuiesc suruburi chiulasa dar fara pasta blocare ! Suruburi biela e de preferat noi, curatat filet si putina pasta, nimeni nu vrea sa vada o biela cum sparge blocul. Caz real cu aceste surubele de doi bani https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=5070
  • miri_blondu

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Corsa 2001 z10xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2010

  • Mesaj Privat
salut,
am un opel corsa 2001 motor z 10 xe si mi-au aparut urmatoarele coduri:
P0300 Random/multiple cylinder misfire detected
P0301 Cylinder 1 Misfire Detected
P0302 Cylinder 2 Misfire Detected
tin sa precizez ca am schimbat bobina de inductie,am pus tot una Bosch cu acelas cod, si bujiile tot bosch
Am sters erorile iar dupa cc 50-100km iar apar, am luat si borma de la baterie app 1h si tot de geaba
Are cineva vre-o solutie?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Ai esapament afumat ? Cat ulei papa motorul ?
  • miri_blondu

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Corsa 2001 z10xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2010

  • Mesaj Privat
esapamentul este afumat,iar ulei cam papa la 3000km 700-800 ml ulei ceea ce nu mi se pare normal.
Poti sa ma aj cumva?
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Segmentare motor e rezolvarea, spor la citit discutia.
  • liviudiaconu

  • Mesaje scrise: 221
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2009

  • Mesaj Privat
miri_blondu a scris:salut,
am un opel corsa 2001 motor z 10 xe si mi-au aparut urmatoarele coduri:
P0300 Random/multiple cylinder misfire detected
[...]
Are cineva vre-o solutie?


eu bag cam 3-4 l intre schimburi, sa zicem 12000-15000.
Si n-am acele coduri. Le-am avut cind MAF era defect.
Manifestarea era relanti instabil, "jucaus"...fluctua turatia si mersul era neregulat. La turatii mari nu se simtea mers neregulat.

Am scos mufa MAF, evident ca au aparut alte doua erori, de maf si temperatura admisie, dar mersul s-a rotunjit.

Acuma, nu spun ca e unica situatie in care apar acele "misfire". Si, de asemenea, segmentarea e absolut necesara, cum zice Dan.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Erorile gen P0300, P0301->P0304 misfire adica rateu aprindere/lipsa scanteie daca nu sunt de la bujii/bobina sunt de la :
segmenti gripati (se inlocuiesc chiar daca par buni) adica consum ulei
simeringuri supape evident consum ulei cu fum la pornire
culbutori (rola se gripeaza)
scaun supape sau supape care pierd
Daca mai adunam si o distributie tacanitoare tacamul este complet.
Exista si varianta de debitmetru, filtru aer sport, apa care intra in admisie, garnitura chiulasa dar in cazul lui miri_blondu cam greu de apreciat. Atata timp cat motorul papa ulei mai intai se rezolva problema dupa care restul gen EGR, clapeta, sonda lambda, catalizator...
Sa scoata bujiile si sa vada ce culoare au, cel mai simplu...POZE !
  • miri_blondu

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Corsa 2001 z10xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2010

  • Mesaj Privat
poi bujiile mele sunt ok,ad nu sunt afumate,umede sau altfel
  • petrecila

  • Mesaje scrise: 1,096
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Revin cu o informatie ce sper sa va fie utila. Daca motorul deja haleste ulei (de la 600ml/1000 Km in sus) la ITP sunt probleme fie ca vreti sau nu. Monoxidul de carbon (CO) se va situa la un nivel cam de la trei ori mai mare in sus. Astazi am stat langa om si am vazut cu ochii mei pe monitoare. Am scos-o cumva insa ... Ce se poate corecta in aceasta situatie, ceea ce eu nu am avut in vedere: benzina de undeva ce se stie ca e super buna cu cateva zile sau o saptamana inainte, ca ECU sa invete noile valori de aprindere si injectie si sa termine din monitoarele OBDII neterminate sau in curs. Bujiile schimbate daca nu s-a facut acest lucru. Nu tineti nivelul de ulei la maxim, ci undeva pe la trei sferturi de joja, macar pana trece pustia. De frane, directie si restul ce sa mai zic, mai bine nu te duci. Sunt controale de la RAR in teritoriu si baietii vad ca sunt cam stresati. Azi dimineata am fugit ca masina lor deja era proptita in usa. Am revenit dupa amiaza.

EDIT Nu va bazati ca check engine este la limita si nu se aprinde. Nu sunt de asemenea coduri. Si totusi nu e bine. Adica, daca acolo scrie Euro4, atunci e belea. Neamtul a calculat cat sa tii o astfel de masina. Adica, nu pana la pensie Laughing

Deci, domnule Cuciureanu, trebuie sa vorbim serios de piese pentru segmentare. Asta daca mai e valabil si mai am trecere cat de cat in acest club si pe forum Wink, inainte de a parasi definitiv acest club. Multumesc pentru intelegere.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Te pot ajuta cu piese la pret bun si iti inchiriez sculele dedicate. Spun chirie ca o parte sunt de mamaliga si trebuie sa-mi recuperez investitia inainte sa devina fier vechi. La chiulasa este un meserias in Iasi care numai asta face, rectifica scaun supape, inlocuieste ghid+simering de o face boboc si la tine cam este cazul. Mersul atata timp cu consum ulei a ars putin supapele. Ca pret ultima oara a fost 250lei una cu 16valve, la 12 ceva mai putin. Chiulasa se duce fara axe came, culbutori si tacheti.
  • raoul271972

  • Mesaje scrise: 181
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Agila 2001 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Stimate Domn Petre,

Nu v-am mai deranjat de multicel pentru ca am rezolvat cam toate la masina, nu mai da nici un cod de eroare, dar nici nu prea mai merg cu ea. Intrebare: v-ati apucat de segmentare? Nu de alta, dar a venit momentul si la a mea- consuma ulei multicel, hornul este negrisor si tot asa. in schimb, pana acum nu mi-a mai dat nici o eroare, lucru dealtfel bun, datorita muncii de vara trecuta. dar, ca toata munca sa nu fie in van, ma gandesc serios sa fac un RK motorasului, dar nu chia acum, din lipsa de lichiditati. Daca ati facut-o, cam la ce costuri s-a ridicat toata treaba( ma refer stict la segmentare, fara supape si dealtele, ca totusi cred ca astea sunt inca bune- asta dupa cum face motorasul si lipsa codurilor de missfire etc. multumesc.
  • hcampian

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Agila 2001 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Salutare! Am si eu o rugaminte. Mi-as rezolva si eu Agiluta care mananca ulei, ca nu pot sa raman asa cu ea la infinit. Motorul, cand am luat-o si i-am schimbat distributia, l-am gasit plin de pasta neagra si a fost curatit impecabil de cei de la EDS, dar nu a fost desfacuta si chiulasa, doar capacul de sus si baia de ulei. Acum mananca aproximativ 3-400 g la 1000 km iar teava de esapament e cu depuneri negre groase. Am schimbat si EGR-ul care era blocat total. Altfel, masinuta merge foarte bine.

Intrebarea ar fi daca stiti voi pe cineva in care sa am incredere sa i-o dau pentru segmentare in Bucuresti sau pe aproape, care sa faca treaba bine, dar totusi la un pret de atelier nu de service cu taxa cu ora de manopera de peste 100 RON. N-as lasa pe cineva necunoscut si nerecomandat de nimeni sa faca asa ceva pe masina mea, ca nu poti sa desfaci apoi din nou motorul sa refaci toate prostiile unora. Daca nu gasesc pe nimeni, cu voia dansului, poate apelez la dl. Dan, dar Iasi-ul este totusi destul de departe si in ziua de azi cheltuielile cu drumul nu mai sunt chiar neglijabile...
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR